Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: deklaracje
deklaracje 2344 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-50/14-4/ISN
∟Czy w przedstawionej sytuacji obowiązek podatkowy od importu usługi powstaje dopiero na zakończenia okresu rozliczeniowego usługi, to jest 17 marca 2014 r
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-137/14-3/JS
∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej wykorzystywanej przez samorządowy zakład budżetowy
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-137/14-2/JS
∟brak obowiązku dokonywania przez Gminę rozliczeń podatku należnego oraz wykazania w deklaracjach VAT-7 usług świadczonych przez samorządowy zakład budżetowy
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-82/14-3/HW
∟Czy w związku z Uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 czerwca 2013 r. wydaną w sprawie o sygn. akt (…) Gmina powinna rozliczać podatek VAT uwzględniając powołane przez siebie do istnienia jednostki organizacyjne?
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-42/14/ES
∟jaka kwota powinna zostać zaliczona do wartości sprzedaży w celu obliczenia limitu małego podatnika
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-103/14/MS
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-83/14-3/UNR
∟obowiązek ujęcia w prowadzonych przez Wnioskodawcę ewidencjach VAT i rozliczenia w składanych deklaracjach podatkowych faktur oraz faktur korygujących wystawionych na spółkę przejmowaną,
prawo do wystawienia przez Wnioskodawcę faktur korygujących do faktur wystawionych przez spółkę przejmowaną oraz uwzględnienia tych korekt w składanej przez Wnioskodawcę deklaracji podatkowej.
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-83/14-2/UNR
∟obowiązek sporządzenia i złożenia przez Wnioskodawcę jako następcę prawnego, deklaracji VAT za ostatni okres działalności spółki przejmowanej,
obowiązek zapłaty przez Wnioskodawcę jako następcę prawnego ewentualnego podatku wynikającego ze złożonej deklaracji VAT,
prawo do uwzględnienia ewentualnej nadwyżki kwoty podatku naliczonego nad kwotą podatku należnego w składanej przez Wnioskodawcę deklaracji podatkowe
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-77/14-2/PG
∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Gminy i jej jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku VAT oraz dokonania korekt rozliczeń VAT.
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-49/14/MK
∟Czy Spółka jest zobowiązana składać formularz CIT-ST, tj. informację podatnika do ustalenia należnych jednostkom samorządu terytorialnego dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych w oparciu o art. 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z art. 10 ustawy z dn. 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526, z późn. zm.) w oparciu o opisany stan faktyczny ?
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-43/14/AW
∟Obowiązek złożenia deklaracji CIT-8 za 2013 r.
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-84/14/MU
∟Sporządzanie informacji i deklaracji podatkowych.
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-33/14-4/JS
∟uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i określenie podmiotu, na który powinna być wystawiona faktura wewnętrzna, wykazanie transakcji w deklaracji VAT-7
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-31/14-6/KSU
∟Obowiązki Wnioskodawcy, jako nowego pracodawcy, związane z zapłatą zaległych składek na ubezpieczenie społeczne do sfinansowania, których zobowiązany był zleceniobiorca
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-31/14-5/KSU
∟Czy w związku z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa i tym samym w związku z przejściem zakładu pracy z Wnoszącego na Wnioskodawcę to na Wnioskodawcy, jako nowym pracodawcy, będzie spoczywał obowiązek sporządzenia deklaracji PIT-4R oraz PIT-11 za cały rok podatkowy, w którym nastąpiło wniesienie aportem przedsiębiorstwa?
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-220/14-2/MM
∟opodatkowanie nieodpłatnego użyczenia pracownikom samochodów osobowych na cele prywatne oraz prawa do korekty podatku należnego
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-138/14-2/JK
∟Podatku od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych Gminy za odrębnych od Gminy podatników VAT, a także zaklasyfikowania wykonywanych czynności oraz uwzględnienia kwot (podstawy opodatkowania, podatku należnego, podatku naliczonego) za odnoszące się wyłącznie do Gminy a nie jej jednostek budżetowych.
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-30/14-2/EWW
∟Opodatkowanie WNT motocykla i wykazania tej transakcji w informacji podsumowującej.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-56/14-2/PG
∟Czy gmina i jej jednostki budżetowe powinny być traktowane dla celów rozliczeń VAT jako jeden podatnik i dokonywać jednego rozliczenia deklaracyjnego przez Gminę?
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-16/14/LSz
∟Dotyczy opodatkowania dodatkowego wynagrodzenia zasądzonego wyrokiem sądu z tytułu świadczonych przez Wnioskodawcę usług w latach 2006-2008 - Wnioskodawca nie ma prawa do wystawienia po dniu 31 grudnia 2013 r. faktury korygującej do faktury objętej okresem przedawnienia.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-342/14/AJ
∟Odliczenie. Korekta podatku.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-116/14/RS
∟Prawo do odliczenia podatku. Uwzględnienie faktur dotyczących sprzedaży przez Gminę, kiedy podatnikiem był Urząd a faktury zawierały dane urzędu.
2014.04.11 - Minister Finansów - PT8/033/315/996/TKE/13/RD-35228
∟Wnioskodawca ma prawo skorygować deklaracje VAT za okres 14.09.2011 r. - 12.10.2012 r. w którym otrzymał od dewelopera pięć faktur z tytułem „wpłata na poczet mieszkania” (faktury zawierały podatek VAT w wysokości 8%) i od każdej faktury odliczyć VAT w proporcji 27,5% (proporcja powierzchni przeznaczonej na działalność gospodarczą do powierzchni lokalu) oraz wystąpić do Urzędu Skarbowego o zwrot podatku VAT, w terminach określonych w art. 87 ustawy. Należy podkreślić jednak, że ciężar rzetelnego ustalenia jaka część realizowanej inwestycji związana będzie z prowadzoną działalnością gospodarczą, a jaka część wykorzystywana będzie dla potrzeb osobistych osoby fizycznej prowadzącej działalność, spoczywa na Wnioskodawcy. Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe, natomiast w zależności od stanu faktycznego w danym okresie rozliczeniowym, stosownie do ww. wyjaśnienia, podstawę prawną do zwrotu podatku naliczonego może stanowić art. 87 ust. 2, art. 87 ust. 5 lub art. 87 ust. 5a ustawy.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-115/14-4/AD
∟Czy prawidłowym jest skorzystanie ze zwolnienia od podatku VAT z datą wsteczną czyli od dnia 1 stycznia 2012 r. jeśli sprzedaż w 2011 r. wyniosła 116.128,68 PLN netto, a utrata prawa do zwolnienia nastąpiła w dniu 30 lipca 2010 r. po przeprowadzonej kontroli w roku 2013 r.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-31/14/PK
∟Kwartalne rozliczenie wyrobów węglowych
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-1/14/EK
∟skutki podatkowe usług budowlanych wykonywanych na terytorium Niemiec.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-73/14/RS
∟Przemieszczenie maszyny uprzednio zaimportowanej z Niemiec do Polski stanowi WNT. Podstawa opodatkowania, obowiązek podatkowy dla wyżej wymienionych obowiązek uzyskania nabycia VAT-7 i VAT-4E.
2014.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-40/14-2/AD
∟Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?
2014.03.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-27/14-3/MM
∟Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupów związanych z budową przydomowych oczyszczalni ścieków po zawarciu umów cywilnoprawnych z mieszkańcami na świadczenie kompleksowych usług oczyszczania ścieków oraz prawa do korekty deklaracji podatkowej w związku z odliczeniem podatku
2014.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-52/14-2/JSK
∟Czy Jednostki Gminy w zakresie powierzonej im działalności powinny być uznane za odrębnych od Gminy podatników VAT, tj. nie Gmina, lecz jej Jednostki powinny rozliczać VAT należny i naliczony z tytułu świadczonych przez nie usług/sprzedaży towarów?
24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.