Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-999/12-4/MD
z 24 stycznia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zakładu, przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2012 r. (data wpływu 26 października 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania uzyskania dopłaty do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania uzyskania dopłaty do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) o informacje doprecyzowujące opisane zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Zakład 1 stycznia 2013 r. zostanie przekształcony w Spółkę z o.o. Podjęta jest już uchwała o przekształceniu (uchwała nr … Rady Gminy … z dnia 26 czerwca 2012 r.) na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. f i h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 6 ust. 1, art. 22 ust. 1 i 3 oraz art. 23 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236) oraz art. 16 ust. 1, 3, 5 i 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

Spółka będzie m. in.:

  • miała powierzone prowadzenie dotychczasowej działalności Zakładu,
  • wszystkie udziały Spółki obejmie Gmina,
  • składniki mienia użytkowanego przez Zakład staną się majątkiem Spółki.

Zakład obecnie otrzymuje dotacje przedmiotowe do ceny wody i ścieków oraz na realizację zadań gminy (m. in.: odśnieżanie, koszenie, segregacja odpadów).

Spółka będzie otrzymywać dopłaty (projekt planu finansowego na rok 2013):

  1. do ceny wody i ścieków (uchwała nr … Rady Gminy … z dnia 26 czerwca 2012 r. Dopłata 0,10 zł/m3 za wodę i 1.00 zł/m3 za ścieki dla „gospodarstw domowych” w okresie od 1 sierpnia 2012 r. do 31 lipca 2013 r.),
  2. do czynności powierzonych (uchwałą) celem realizacji zadań własnych gminy: zimowego utrzymania dróg, placów, parkingów; letniego utrzymania poboczy dróg (koszenie); utrzymania terenów zielonych (koszenie); obsługi odpadów z pojemników do segregacji; odbioru odpadów wielkogabarytowych; odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego; remontów żwirowo-tłuczniowych dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy; rekultywacji; naprawy przepustów i udrażniania rowów melioracyjnych – w wysokości zwrotu (refundacji) poniesionych kosztów powiększonych o rozsądny zysk.

Ponadto, w uzupełnieniu do wniosku z dnia 15 stycznia 2013 r. (data wpływu 21 stycznia 2013 r.) Wnioskodawca wskazał, iż:

  • Spółka, w którą zostanie przekształcony Wnioskodawca, będzie czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.
  • od Gminy Wnioskodawca otrzymywać będzie nie dotację przedmiotową, a dopłaty (na podwyższenie kapitału),
  • wniesienie dopłaty nie będzie wynikało z realizacji odpłatnej umowy cywilnoprawnej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą za świadczenie usług,
  • wniesienie dopłaty na poczet wykonywania przez Spółkę zadań własnych Gminy wynika z następujących faktów:
    1. Spółka zostaje utworzona przez Gminę w celu wykonywania zadań własnych Gminy w sferze użyteczności publicznej, powierzenie realizacji zadań następuje na bazie władztwa wewnętrznego i ma charakter wewnątrzorganizacyjny (akt założycielski),
    2. Gmina nie nabywa usług, a powierza ich realizację w zamian za zabezpieczenie mąjątkowe (dopłaty do kapitału). Spółka jest podmiotem zależnym od Gminy (uprawnienia właścicielskie),
    3. wewnętrzne uregulowania będą mówić o zasadach korzystania z usług publicznych (zadań własnych gminy – w przypadku Wnioskodawcy to „usługi – czynności” zimowego utrzymania dróg, placów, parkingów, letniego utrzymania poboczy dróg (koszenie); utrzymania terenów zielonych (koszenie); obsługi odpadów z pojemników do segregacji; odbioru odpadów wielkogabarytowych; odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego; remontów żwirowo-tłuczniowych dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy; rekultywacji; naprawy przepustów i udrażniania rowów melioracyjnych), realizowanych przez Spółkę. Uchwała wspólników zadecyduje o sposobie wnoszenia dopłat z tego tytułu.
    Powyższe punkty l-3 znajdują potwierdzenie w: stanowisku NSA z dnia 11 sierpnia 2005 r. (sygn. akt II GSK 105/05, LEX nr 155826), WSA w Warszawie z 10 listopada 2005 r. (sygn. akt III SA/Wa 2445/05, Lex nr 191962), orzeczeniu ETS zamówienia „in house” np. z dnia 19 listopada 1999 r. w sprawie C-107/98 „Teckal”,
  • Gmina za usługi będzie zabezpieczać sferę majątkową Spółki poprzez podwyższanie jej kapitału dopłatami celowymi, o ich wysokości, trybie, zasadach będzie stanowiła uchwała Wspólników Spółki (będą one w „rozsądnej i uzgodnionej wysokości” możliwej do przyjęcia zarówno przez Spółkę, jak i Gminę).

Wnioskodawca wskazał ponadto, że działa obecnie, tj. do 31 marca 2013 r. nadal jako zakład budżetowy. Spowodowane to zostało podjęciem Uchwały Nr … Rady Gminy … z dnia 27 listopada 2012 r., gdzie zapisano w „ § 6 Likwidacja Zakładu w celu jego przekształcenia w spółkę prawa handlowego nastąpi z dniem 31 marca 2013 r.”.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka obciążając Gminę celem uzyskania dopłat do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków dla „gospodarstw domowych” powinna dla rozliczenia się z Gminą wystawić jej (obciążyć ją) fakturę VAT, czy też rozliczenia dokonać wewnętrznym dokumentem, a otrzymaną dopłatę udokumentować fakturą wewnętrzną?

Zdaniem Wnioskodawcy, celem rozliczenia przez Spółkę dopłat do ceny wody i ścieków z Gminą, Zainteresowany powinien się rozliczyć uzgodnionym dokumentem wewnętrznym, a nie fakturą VAT, a otrzymanie dopłat dokumentować w fakturze wewnętrznej.

Uzasadniając Wnioskodawca wskazał, iż jedną z podstawowych działalności Spółki, w której 100% udziałów posiadać będzie Gmina, będzie dostawa wody i odprowadzanie ścieków. Na podstawie uchwały Spółka będzie otrzymywać od Gminy dopłaty do ceny wody i ścieków, pobieranej od kontrahentów „gospodarstw domowych” za świadczone na ich rzecz usługi.

Mając na uwadze, iż art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług mówi, że podstawą opodatkowania jest obrót (z zastrzeżeniem art. 29 ust. 2-21, art. 30-32, art. 119, art. 120 ust. 4 i 5 ww. ustawy). Obrót to kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o podatek należny. Kwota ta obejmuje całość świadczenia. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje, inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę za towary lub usługi pomniejszone o podatek należny. W przypadku Wnioskodawcy otrzymanie takiej dopłaty nie może być potwierdzone fakturą VAT, gdyż nie jest to sprzedaż (odpłatne świadczenie usług, odpłatna dostawa towarów) w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, gdyż tylko podatnicy zgodnie z art. 106 ust. 1, o których mowa w art. 15, są zobowiązani do wystawienia faktury potwierdzającej w szczególności dokonanie sprzedaży, datę sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności, dane podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Sposób dokumentowania otrzymania dopłat od Gminy fakturą wewnętrzną Zainteresowany opiera na art. 106 ust. 7 ustawy, który dla czynności z art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, tj.: wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której ich nabywca jest podatnikiem oraz importu usług – przewiduje wystawianie faktur wewnętrznych. Faktury wewnętrzne wystawia się też dla udokumentowania zwróconych: dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze. Wnioskodawca przyjmuje, że jeżeli zwrot dopłat będzie dokumentować fakturą wewnętrzną to ich otrzymanie także.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Należy wyjaśnić, iż pod pojęciem usługi (świadczenia) należy rozumieć każde zachowanie, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś na rzecz innej osoby), jak i zaniechanie (nieczynienie bądź też tolerowanie). Przy ocenie charakteru świadczenia jako usługi należy mieć na względzie, że ustawa zalicza do grona usług każde świadczenie, które nie jest dostawą w myśl art. 7 ustawy. Zauważyć jednak należy, iż usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym. W związku z powyższym, czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.

W świetle art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Przepis art. 15 ust. 2 ustawy stanowi, iż działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na mocy art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze (art. 29 ust. 2 ustawy).

Cytowany powyżej przepis art. 29 ust. 1 ustawy, stanowi odzwierciedlenie art. 73 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L 347 s. 1 ze zm.), z treści którego wynika, iż w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług innych niż te, o których mowa w art. 74 -77, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi zapłatę otrzymaną lub którą dostawca lub usługodawca otrzyma w zamian za dostawę towarów lub świadczenie usług, od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z subwencjami związanymi bezpośrednio z ceną takiej dostawy lub świadczenia.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, iż do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się tyko takie dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni wpływ na kwotę należną (cenę) z tytułu dostawy lub świadczenia usługi.

Elementem zasadniczym wpływającym na objęcie uzyskanej przez podatnika dotacji (dopłaty) definicją podstawy opodatkowania jest stwierdzenie, czy dotacja (dopłata) udzielana jest w celu sfinansowania czy też dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług.

Oznacza to, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają dotacje (dopłaty) o charakterze przedmiotowym, a nie te, które mają charakter podmiotowy.

W sytuacji, gdy podatnik dla konkretnej dostawy towarów lub konkretnego świadczenia usług otrzymuje od innego podmiotu dofinansowanie, np. w postaci dotacji stanowiącej dopłatę do ceny towaru lub usługi – tego rodzaju dofinansowanie stanowi, obok ceny, uzupełniający ją element podstawy opodatkowania z tytułu tej dostawy lub świadczenia. Natomiast dotacje (dopłaty) mające na celu dofinansowanie ogólnych kosztów działalności, nieuzależnione od ilości i wartości dostarczanych towarów lub świadczonych usług, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Istotne zatem dla określenia, czy dana dotacja (dopłata) jest, czy nie jest opodatkowana, są szczegółowe warunki jej przyznania, określające cel realizowanego w określonej formie dofinansowania.

Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani – w oparciu o art. 106 ust. 1 ustawy – wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Przez sprzedaż należy rozumieć, w myśl art. 2 pkt 22 ustawy, odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z kolei, zgodnie z art. 106 ust. 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r., wprowadzonym ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz. U. z 2012 r., poz. 1342), w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, mogą być wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne mogą być również wystawiane dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Szczegółowe zasady wystawiania faktur VAT i innych dokumentów z nimi zrównanych uregulowane zostały w przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.), wydanego na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 pkt 1 ustawy.

W myśl § 4 ust. 1 powołanego wyżej rozporządzenia, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r., fakturę wystawia:

  1. zarejestrowany podatnik VAT czynny;
  2. podatnik, o którym mowa w art. 16 ustawy, przy dokonywaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.


Do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy, zastosowanie ma przepis § 24 ust. 1 ww. rozporządzenia, zgodnie z którym – w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r. – przepisy § 5, 9–14, 16, 17 i 21 mogą być odpowiednio stosowane do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy, z tym że w przypadku:

  1. czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy, gdy brak jest konkretnego nabywcy towaru lub usługi, faktura wewnętrzna nie zawiera danych dotyczących tego nabywcy oraz kwoty należnej z tytułu wykonania tych czynności;
  2. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, faktury wewnętrzne mogą nie zawierać numeru, za pomocą którego kontrahent jest zidentyfikowany dla podatku lub podatku od wartości dodanej.

Faktury wewnętrzne można wystawiać w jednym egzemplarzu (§ 24 ust. 2 cyt. rozporządzenia).

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca 1 kwietnia 2013 r. zostanie przekształcony w Spółkę z o.o. Spółka będzie m. in.:

  • miała powierzone prowadzenie dotychczasowej działalności Zakładu,
  • wszystkie udziały Spółki obejmie Gmina,
  • składniki mienia użytkowanego przez Zakład staną się majątkiem Spółki.

Zakład obecnie otrzymuje dotacje przedmiotowe do ceny wody i ścieków oraz na realizację zadań gminy (m. in.: odśnieżanie, koszenie, segregacja odpadów).

Spółka, w którą zostanie przekształcony Wnioskodawca, będzie czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka będzie otrzymywać dopłaty do ceny wody i ścieków (dopłata 0,10 zł/m3 za wodę i 1.00 zł/m3 za ścieki dla „gospodarstw domowych” w okresie od 1 sierpnia 2012 r. do 31 lipca 2013 r.).


Wątpliwości Wnioskodawcy budzi natomiast kwestia sposobu dokumentowania zdarzenia polegającego na uzyskaniu dopłaty do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków.

Należy zauważyć, że otrzymanie dotacji (dopłaty) nie stanowi samo w sobie żadnej czynności, ani też zdarzenia opodatkowanego. Dotacje (dopłaty) podlegają bowiem opodatkowaniu jako składnik ceny czynności, z którą są związane. Dotacje, które stanowią dopłatę do ceny sprzedawanych towarów, czy świadczonych usług, są ściśle związane z daną usługą, czy towarem i podlegają opodatkowaniu.

Otrzymana dotacja (dopłata) niemająca bezpośredniego wpływu na cenę usługi, mająca na celu ogólne dofinansowanie działalności podatnika, nieuzależniona od ilości i wartości świadczonych usług, nie zwiększa podstawy opodatkowania z tytułu podatku od towarów i usług.

Dokonując analizy przedstawionych w złożonym wniosku okoliczności i powołanych przepisów, wskazać należy, iż dopłaty do ceny 1 m3 wody i ścieków będą miały bezpośredni wpływ na cenę usługi świadczonej przez Spółkę z o.o., w którą zostanie przekształcony Wnioskodawca. Oznacza to, że w opisanej sytuacji wystąpi dopłata mająca na celu sfinansowanie ceny sprzedaży. Dopłaty do 1 m3 wody i ścieków zwiększają zatem obrót, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z cyt. przepisu art. 106 ust. 1 ustawy wynika, iż fakturę VAT wystawia podatnik podatku od towarów i usług w celu udokumentowania sprzedaży.

W konsekwencji, w przedmiotowej sprawie Spółka, w którą w dniu 1 kwietnia 2013 r. przekształci się Zakład, otrzymując od Gminy dopłaty do ceny 1 m3 wody i ścieków, stanowiące obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy i podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, będzie mogła otrzymanie takich dopłat dokumentować poprzez wystawienie faktury wewnętrznej.

Reasumując, Spółka obciążając Gminę celem uzyskania dopłat do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków dla gospodarstw domowych nie powinna dla rozliczenia się z Gminą wystawiać jej faktur VAT, może natomiast otrzymanie takich dopłat udokumentować fakturą wewnętrzną.

Dodatkowo wyjaśnić należy, iż z uwagi na fakt, że przedmiotem zapytania była możliwość dokumentowania uzyskania dopłaty do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków za pomocą faktury wewnętrznej, uznano stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.

Ponadto, informuje się, że niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania uzyskania dopłaty do zrealizowanej usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków. Z kolei wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania uzyskania dopłaty na realizację powierzonych Wnioskodawcy zadań własnych Gminy został załatwiony interpretacją indywidualną z dnia 24 stycznia 2013 r. nr ILPP1/443-999/12-5/MD.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj