Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP2/443-410/12/KT
z 22 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP2/443-410/12/KT
Data
2012.06.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
dofinansowanie
fundusz unijny
odliczenie podatku
prawo do odliczenia
projekt pomocowy
stowarzyszenia
świadczenie nieodpłatne


Istota interpretacji
Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu dofinansowanego ze środków UE, dotyczącego zorganizowania festiwalu młodych.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2012 r. (data wpływu 4 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 15 czerwca 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją operacji pn. „III” – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 4 kwietnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 15 czerwca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją operacji pn. „III”.


W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


W dniu 18 listopada 2011 r. Stowarzyszenie złożyło wniosek o dofinansowanie operacji pn. „III” (który odbędzie się dnia 16 czerwca 2012 r.), w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, małych projektów, w zakresie działania 413 „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju”. Operacja otrzymała kwalifikację na dofinansowanie. W celu jej właściwej realizacji, Stowarzyszenie dokonuje zakupów towarów i usług objętych podatkiem od towarów i usług. Zaplanowało wydatki związane z zaangażowaniem dwóch zespołów muzycznych, prelegentów, wynajmem konstrukcji scenicznej, oświetlenia i nagłośnienia z zabezpieczeniem medycznym festiwalu, ochroną imprezy, wynajmem toalet, zakupem namiotów, nagraniem materiału filmowego z festiwalu oraz wydrukowaniem 1000 ulotek, 250 plakatów, 100 folderów i banera promocyjnego. Stowarzyszenie przewiduje, że na festiwal przybędzie około 1.500 uczestników z dwóch województw (p.: z miejscowości Ł., Ł., W. M., Z. oraz m. z miejscowości O., O. M., M.) a nawet z całej Polski.

Od uczestników festiwalu nie będą pobierane opłaty. Uczestnictwo w festiwalu jest całkowicie bezpłatne. Ww. operacja nie będzie w żaden sposób generowała dochodów.

Stowarzyszenie zostało powołane Dekretem Biskupa Ł. z dnia 30 września 1993 r. Jest organizacją kościelną w rozumieniu art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 ze zm.) i podlega przepisom prawa kościelnego. Posiada kościelną osobowość prawną i realizuje zadania Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, jako ogólnopolskiego i kieruje się tym samym Statutem - uwzględniając potrzeby czasu i miejsca młodzieży zamieszkałej na terenie Diecezji Ł. Zasadniczym celem Stowarzyszenia jest kształtowanie dojrzałych chrześcijan oraz aktywne uczestnictwo we wspólnocie i misji Kościoła, przez szerzenie i upowszechnianie katolickich wartości i zasad we wszystkich dziedzinach życia, zwłaszcza społecznego i kulturalnego. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej. Środki na realizację zadań pochodzą z darowizn oraz wpłat z tytułu składek członkowskich. Nie jest podatnikiem VAT czynnym i korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.).


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy Stowarzyszenie, będąc podmiotowo zwolnione od podatku od towarów i usług, ma możliwość odliczenia podatku naliczonego zapłaconego w ramach dokonywanych zakupów towarów i usług związanych z realizacją ww. operacji...


Zdaniem Wnioskodawcy, zaprezentowanym w uzupełnieniu wniosku, powołującego się na treść art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego zapłaconego przy zakupie towarów i usług w ramach realizacji ww. operacji, bowiem w związku z organizacją festiwalu nie będą pobierane opłaty.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie wskazuje się, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii zasadności korzystania przez Stowarzyszenie ze zwolnienia podmiotowego przewidzianego w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ nie przedstawiono w tym zakresie własnego stanowiska i nie postawiono pytania, a udzielając niniejszej interpretacji powyższe przyjęto jako element zdarzenia przyszłego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj