Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
2461-IBPB-1-3.4510.1036.2016.1.JKT
z 11 stycznia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 6 grudnia 2016 r. (data wpływu do tut. BKIP 9 grudnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, które czasowo przechowywane będą w magazynie zlokalizowanym poza strefą, będą podlegać w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1) -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 grudnia 2016 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, które czasowo przechowywane będą w magazynie zlokalizowanym poza strefą, będą podlegać w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest producentem systemów i nasad kominowych, systemów wentylacyjnych i elastycznych przewodów aluminiowych.


Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest:

  1. produkcja kompleksowych systemów odprowadzania spalin oraz systemów wentylacyjnych,
  2. wykonywanie usług precyzyjnego cięcia blach i profili na nowoczesnych wycinarkach laserowych,
  3. wykonywanie usług cięcia strumieniem wody,
  4. wykonywanie gięcia blach na prasach krawędziowych i zaginarkach CNC,
  5. wykonywanie usług lakierowania proszkowego.


Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej jako: „SSE”, „Strefa”). Spółka jest beneficjentem dwóch Zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (z 17 sierpnia 2011 r. oraz z 25 lutego 2015 r.)

Oprócz działalności produkcyjnej i usługowej, oferta Spółki poszerzona jest o nabywane w celu dalszej odsprzedaży towary handlowe. Sprzedaż tych towarów stanowi uzupełnienie asortymentu Spółki w zakresie prowadzonej działalności.

Spółka korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, w części dochodu przypadającego na działalność produkcyjną i usługową, która objęta jest zakresem przedmiotowym posiadanych zezwoleń. Natomiast, dochód uzyskany z tytułu sprzedaży towarów handlowych nie korzysta ze zwolnienia. Spółka dokonuje podziału kosztów prowadzenia działalności na koszty związane z przychodem zwolnionym oraz opodatkowanym poprzez bezpośrednie przypisanie kosztów do danego rodzaju przychodu oraz odpowiedniej alokacji kosztów pośrednich, wspólnych dla obu rodzajów przychodów.

W związku z rozwojem firmy Spółka zawarła w grudniu 2016 r. umowę najmu magazynu zlokalizowanego poza granicami SSE. W magazynie składowane będą wyroby gotowe wyprodukowane na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, których cykl produkcji został całkowicie zakończony na terenie SSE oraz towary handlowe (stanowiące uzupełnienie oferty Spółki) do momentu wydania ich do nabywcy. Wydawanie wyrobów własnych i towarów handlowych z magazynu poza strefą nastąpi w 2017 r.

Wytwarzanie wyrobów objętych posiadanymi zezwoleniami odbywa i będzie się odbywać na terenie Strefy. Gotowe wyroby, wytworzone na terenie Strefy na podstawie zezwolenia, będą trafiały do magazynu usytuowanego w Strefie lub poza Strefą, gdzie będą wyłącznie przechowywane do czasu ich wydania odbiorcy.

W magazynie poza Strefą nie będzie następował już żaden element wytworzenia, przetworzenia czy ulepszenia wyrobów gotowych. Poza wyrobami wytworzonymi na terenie Strefy w zakresie określonym w zezwoleniach, w magazynie mogą być przechowywane także towary handlowe, które nie korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, jako nie wytworzone na terenie SSE. Sprzedaż tych towarów stanowić będzie uzupełnienie asortymentu podstawowego, którego Spółka nie jest w stanie sama wyprodukować lub, którego produkcja nie jest ekonomicznie opłacalna, a których posiadanie uzasadnione jest potrzebami klientów. Spółka zapewnia i zapewni precyzyjny sposób identyfikacji wyrobów własnych, które korzystają ze zwolnienia oraz nabytych towarów.

Magazyn w strukturze Spółki, nie będzie samodzielną jednostką organizacyjną. Magazyn będzie pozostawać w bezpośrednim, funkcjonalnym związku z podstawową działalnością Wnioskodawcy prowadzoną na terenie Strefy. W magazynie nie będą prowadzone żadne inne działania poza przechowywaniem wyrobów oraz wydawaniem ich do klienta. Faktury z tytułu dokonywanej sprzedaży będą wystawiane na terenie zakładu położonego w Strefie.

Magazyn nie będzie osiągać przychodu. Przychody ze sprzedaży dokonywanej z magazynu zlokalizowanego poza terenem strefy stanowić będą przychód samej Spółki. Cena sprzedawanych tam produktów będzie ustalana przez Spółkę. Z tytułu posiadania dodatkowego magazynu zlokalizowanego poza terenem SSE, Spółka ponosić będzie koszty wynajmu (dzierżawy) pomieszczeń, koszty wynagrodzeń itp.

Celem organizacji magazynu poza terenem SSE jest skrócenie czasu dostawy wyrobów do finalnego odbiorcy, usprawnienie procesu logistycznego. W Magazynie nie będzie realizowany jakikolwiek etap procesu produkcji. Magazyn wykonywać ma czynności pomocnicze w stosunku do działalności produkcyjnej prowadzonej w całości na terenie SSE.

Spółka nie planuje prowadzić w Magazynie żadnej innej działalności niż przechowywanie wyrobów wytworzonych na terenie SSE i towarów handlowych oraz ich wydanie klientom. W magazynie tym nie będą świadczone usługi magazynowania dla podmiotów zewnętrznych.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy dochód Spółki ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie strefy na podstawie otrzymanych zezwoleń, które czasowo (do momentu wydania nabywcy) przechowywane będą w wynajętym magazynie zlokalizowanym poza terenem SSE korzystać będzie w całości ze zwolnienia od podatku dochodowego? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż wyrobów wytworzonych na terenie strefy w oparciu o posiadane zezwolenia dokonywana za pośrednictwem magazynu położonego poza terenem SSE korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych. Sposób dystrybucji wyrobów nie decyduje o miejscu ich powstania, a tym samym nie może być przesłanką wykluczającą możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania. Wyroby te objęte są zakresem zezwolenia, wytworzone są na terenie SSE przez zakład tam usytuowany. Przechowanie oraz wydanie wyrobu z magazynu poza terenem strefy ma charakter pomocniczy w stosunku do działalności prowadzonej na terenie strefy, jest niesamodzielne gospodarczo, bowiem nie istniałaby bez działalności strefowej.

Uzasadnienie


Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 282 ze zm., dalej ustawa o „SSE”). Zgodnie z cytowanym przepisem, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie to stanowi pomoc publiczną, przy czym wielkość tej pomocy nie może przekroczyć jej maksymalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4.

Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o SSE).

Natomiast, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r., o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy (art. 17 ust. 4 updop).


Biorąc powyższe pod uwagę, dokonując oceny zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie Strefy, a przechowywanych i wydawanych bezpośrednio z magazynu znajdującego się poza terenem Strefy, będą podlegały w całości zwolnieniu z podatku dochodowego, jako bezpośrednio dotyczące działalności zwolnionej. Fakt wydawania wyrobów i towarów bezpośrednio z magazynu wynika z okoliczności logistyczno-ekonomicznych, a samo usytuowanie takiego magazynu poza trenem Strefy nie wywiera wpływu na kwalifikację dochodu uzyskanego z tytułu sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie Strefy w całości jako dochodu zwolnionego.

Czynnikiem decydującym o tym czy dochód uzyskany ze sprzedaży wyrobów wytwarzanych przez Wnioskodawcę będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego winno być to, że sprzedawane wyroby będą wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej na terenie Strefy i będą objęte zakresem działalności wymienionej w posiadanych przez Wnioskodawcę zezwoleniach. Fakt składowania wyrobów wyprodukowanych przez Wnioskodawcę na terenie Strefy w oparciu o zezwolenie, w magazynie poza terenem Strefy, nie pozbawia tych wyrobów przymiotu „produktu strefowego”. Wobec powyższego, jeżeli składowane wyroby będą wytworzone w ramach działalności prowadzonej w Strefie zgodnie z zezwoleniem, dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie w całości korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, bez względu na to czy wyroby te będą przechowywane w magazynie znajdującym się na terenie Strefy czy poza nią.

Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzają liczne interpretacje indywidualne, w szczególności:


- Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z:

- Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z:

- Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z:

- Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z:

Konkludując stanowiska doktryny oraz praktyki, wskazać należy, że wyłącznie miejsce powstania wyrobów decyduje o tym, czy podatnik sprzedaje wyroby strefowe, a w konsekwencji, czy dochody uzyskane z tego tytułu podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop. Wnioskodawca wytwarza wyroby w zakładach usytuowanych wyłącznie na terenie strefy.

Magazynowanie jest czynnością jedynie pomocniczą w stosunku do działalności prowadzonej na terenie strefy, jest niesamodzielna gospodarczo i nie istniałaby bez działalności strefowej. Usytuowanie magazynu poza strefą podyktowane jest względami logistycznymi i pozostaje bez wpływu na kwalifikację uzyskanego z tego tytułu dochodu.

W opinii Wnioskodawcy, korzystanie z powierzchni magazynu poza strefowego w ramach usługi najmu od pomiotu obcego nie stanowi częściowego „przeniesienia” działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren strefy. Podejmowanie wyżej opisanych działań w ramach sprzedaży wyrobu strefowego jest działalnością pomocniczą w stosunku do działalności głównej prowadzonej na terenie SSE i nie może być uznane za odrębną działalność gospodarczą prowadzoną poza terenem strefy, a tym samym dochód ze sprzedaży wyrobów wydawanych z tego magazynu będzie dochodem uzyskanym z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Reasumując, jeśli magazynowane poza strefą wyroby strefowe są uprzednio wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem, to dochód uzyskany z ich sprzedaży spełniać będzie warunek o którym mowa w art. 17 ust. 4 updop i będzie korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 282 ze zm.). Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 282 ze zm.), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 updop stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Tak więc warunkiem korzystania z przedmiotowego zwolnienia jest uzyskanie dochodu z działalności gospodarczej, prowadzonej w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu, przy czym działalność gospodarcza ma być prowadzona na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać, że zwolnienie od podatku przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej, określonej w zezwoleniu. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku, gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy wówczas dochód z takiej działalności również nie będzie podlegał zwolnieniu.

Z przedstawionego przez Spółkę zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie właściwych zezwoleń. W przyszłości Wnioskodawca zamierza korzystać z magazynu znajdującego się poza strefą, w którym będą przechowywane wyroby wyprodukowane na terenie strefy do czasu ich wydania odbiorcy. W magazynie tym nie będzie następował już żaden element wytworzenia, przetworzenia czy ulepszenia wyrobów gotowych. Mogą być w nim przechowywane także towary handlowe stanowiące uzupełnienie oferty Wnioskodawcy. Dochód ze sprzedaży tych towarów nie korzysta ze zwolnienia. W/w magazyn nie będzie wyodrębnioną w ramach przedsiębiorstwa samodzielną jednostką organizacyjną, będzie stanowić jedno z ogniw prowadzonej działalności obejmujące etap pomiędzy wytworzeniem a wydaniem wyrobu do klienta. Magazyn będzie pozostawać w bezpośrednim funkcjonalnym związku z podstawową działalnością prowadzoną na terenie strefy, nie będą w nim prowadzone żadne inne działania poza przechowywaniem i wydawaniem wyrobów. Faktury VAT z tytułu dokonywanej sprzedaży będą wystawiane na terenie zakładu położnego w strefie.

Odnosząc się do kwestii zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych dochodu ze sprzedaży wyrobów strefowych przez magazyny usytuowane poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej należy stwierdzić, że fakt sprzedaży wyrobów wyprodukowanych przez Spółkę na terenie strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem poprzez magazyn poza terenem strefy, nie pozbawia tych wyrobów przymiotu „produktu strefowego”. Korzystanie z magazynu zewnętrznego, nie stanowi częściowego „przeniesienia” działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren strefy. Zatem, o ile sprzedawane wyroby będą wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem, dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej a składowanych w magazynie poza strefą, będą podlegać w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych - należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Nadmienia się, że w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj