Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-1035/10-4/KT
z 28 stycznia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-1035/10-4/KT
Data
2011.01.28



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Ordynacja podatkowa --> Zobowiązania podatkowe --> Prawa i obowiązki następców prawnych oraz podmiotów przekształconych --> Osoby prawne i spółki nieposiadajace osobowości prawnej

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
podatek od towarów i usług
prawo do odliczenia
przekształcanie
sukcesja
zakład budżetowy


Istota interpretacji
Spółka wchodzi w pełnię praw i obowiązków przekształcanego zakładu budżetowego. Sukcesja ta obejmuje także ww. prawo określone w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, tj. prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Brak noty korygującej dołączonej do faktury zawierającej nazwę przekształconego zakładu budżetowego, w przypadku ustawowej sukcesji praw i obowiązków, nie pozbawia Wnioskodawcy prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z takiej faktury.



Wniosek ORD-IN 393 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19.10.2010r. (data wpływu 20.10.2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 25.11.2010r. (data wpływu 26.11.2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych na zakład budżetowy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20.10.2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych na zakład budżetowy. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25.11.2010r. (data wpływu 26.11.2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-1035/10-2/KT z dnia 17.11.2010r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W uchwale Rady Miejskiej z dnia 20 maja 2010r., na podstawie art. 22 i art. 23 ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997r. Nr 9, poz. 43 ze zm.), w związku z art. 16 ust. 1, ust. 5 oraz ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) określono, że likwiduje się w celu przekształcenia Z. w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Dniem przekształcenia jest dzień wpisu w krajowym Rejestrze Sądowym. Ponadto, Spółka powstała w wyniku przekształcenia zakładu stanowiącego przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55` kodeksu cywilnego, wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki związane z jego działalnością. Należności i zobowiązania zakładu budżetowego przejmuje utworzona Spółka. Składniki mienia przekształcanego zakładu budżetowego stają się majątkiem Spółki. Pracownicy przekształcanego zakładu budżetowego stają się pracownikami Spółki.

Uchwałą powierzono Spółce wykonywanie zadań własnych Gminy w zakresie:

  • zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania oraz oczyszczania ścieków,
  • wywozu odpadów płynnych,
  • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, w tym zimowego i letniego utrzymania dróg,
  • utrzymania i konserwacji terenów zielonych i zadrzewień,
  • wywozu i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
  • eksploatacji składowiska odpadów komunalnych,
  • administrowania i utrzymania cmentarzy,
  • zaopatrzenia w energię cieplną.

Ponadto Spółka prowadzi działalność wykonywaną dotychczas przez zakład budżetowy. Zarówno statut zakładu budżetowego, jak i akt notarialny Spółki określa, że pozostałe rodzaje działalności to:

  • roboty ogólno-budowlane,
  • produkcja wyrobów budowlanych z betonu,
  • sprzedaż detaliczna paliw płynnych i akcesoriów samochodowych,
  • dystrybucja gazu bezprzewodowego,
  • pogrzeby i działalność pokrewna.

Dnia 3 sierpnia 2010r. spółka pod firmą Z. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, tym samym dnia 3 sierpnia 2010r. zakład budżetowy pn. Z. został przekształcony w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem Gminy. Spółka uzyskała nowy Regon, NIP.

Niezwłocznie poinformowano kontrahentów o zmianie, jednak kontrahenci wystawiali faktury z danymi zakładu budżetowego (inna nazwa, inny NIP), np. do czasu zawarcia właściwego aneksu pomiędzy stronami umowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

  1. Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego Sp. z o.o. przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie faktur wystawionych przez kontrahentów zawierających dane zakładu budżetowego, tj. Z....
  2. Jeśli odpowiedź na pierwsze pytania będzie negatywna, czy prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na fakturach wystawionych przez kontrahentów na zakład budżetowy, tj. Z., po dniu przekształcenia, tj. po wpisie Spółki do KRS, przysługuje Sp. z o.o. po wystawieniu not korygujących dotyczących danych nabywcy i wysłaniu ich kontrahentom...

Stanowisko Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Przekształcenie zakładu budżetowego w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością następuje na podstawie art. 22 i art. 23 ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 1997r. Nr 9. poz. 43 ze zm.) w związku z art. 16 ust. 1, ust. 5 oraz ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Zgodnie z art. 23 ustawy o gospodarce komunalnej spółka powstała w wyniku przekształcenia wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością samorządowego zakładu budżetowego.

W związku z powyższym, z dniem wpisu Spółki do KRS (w uchwale określonym jako dzień przekształcenia) Z. w W. Sp. z o.o. wstąpił na zasadzie sukcesji generalnej we wszelkie prawa i obowiązki zakładu budżetowego - Z.

Zgodnie z art. 93b Ordynacji podatkowej, osoba prawna powstała z przekształcenia komunalnego zakładu budżetowego wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanego zakładu budżetowego.

Ponieważ przywołane wyżej przepisy nie zawierają żadnych ograniczeń w stosunku do podatku VAT (ograniczeń takich nie zawiera także ustawa o VAT), zatem, w ocenie Spółki, mają one również zastosowanie do praw i obowiązków wynikających z ustawy o VAT.

Dlatego też, biorąc pod uwagę brzmienie art. 23 ustawy o gospodarce komunalnej w związku z art. 93 i 93b Ordynacji podatkowej, zdaniem Spółki, Sp. z o.o., jako następcy prawnemu zakładu budżetowego, przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktur wystawionych na Zakład Budżetowy - Z. na zasadach ogólnych (tj. przy spełnieniu pozostałych warunków uprawniających do odliczenia podatku naliczonego, w szczególności w zakresie związku zakupów z czynnościami opodatkowanymi Spółki).

Zgodnie bowiem z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak wynika z powyższego przepisu, podstawowym warunkiem uprawniającym do skorzystania z prawa do odliczenia jest, aby wydatki były związane z działalnością opodatkowaną podatnika. Natomiast sytuacje, w których podatnik został pozbawiony możliwości obniżenia należnego VAT o podatek naliczony, zostały wskazane w art. 88 ustawy o VAT. Wymieniony w tym przepisie enumeratywny katalog wydatków, w stosunku do których podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, nie zawiera sytuacji będącej przedmiotem niniejszego wniosku.

Dodatkowo, w celu realizacji prawa do odliczenia podatnik ( Z. Sp. z o.o.), powinien posiadać fakturę wystawioną przez dostawcę towaru bądź usługodawcę (art. 86 ust. 2 i ust. 10 ustawy o VAT). W ocenie Spółki, w przypadku faktur wystawionych na zakład budżetowy - Z. po dacie przekształcenia, tj. dacie wpisu Spółki do KRS, warunek realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego jest spełniony. Spółka jest bowiem w posiadaniu faktur VAT wskazujących jako nabywcę podmiot, którego następcą wszelkich praw i obowiązków jest Spółka. Dla realizacji prawa do odliczenia VAT przez Z. Sp. z o.o. nie ma znaczenia, że faktura jest wystawiona na zakład budżetowy, który utracił byt prawny, a Spółka, na podstawie powołanych powyżej przepisów ustawy o gospodarce komunalnej i Ordynacji podatkowej, wstąpiła we wszelkie prawa i obowiązki zakładu budżetowego.

W omawianym przypadku:

  • Z. Sp. z o.o. jest następcą prawnym zakładu budżetowego;
  • z dniem przekształcenia Z. Sp. z o.o., jako następca prawny zakładu budżetowego, zgodnie z art. 93b Ordynacji podatkowej, wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki zakładu budżetowego – Z., a zatem również te dotyczące odliczenia podatku naliczonego;
  • Z. Sp. z o.o. prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem VAT, a dokonywane zakupy związane są z prowadzoną działalnością podlegającą opodatkowaniu.

Tym samym, w ocenie Spółki, Z. Sp. z o. o., jako sukcesor zakładu budżetowego – Z., ma pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez dostawców zakładu budżetowego – Z.na zakład budżetowy po dacie przekształcenia zakładu budżetowego w jednoosobową spółkę. Zdaniem Spółki, Z. Sp. z o.o. jest uprawniony, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, do odliczenia na zasadach ogólnych podatku naliczonego na podstawie faktur wystawionych na zakład budżetowy po dacie wpisu Spółki do właściwego rejestru, bez konieczności korygowania danych nabywcy tych fakturach.

Ad. 2)

W przypadku uznania, że w sytuacji opisanej w stanie faktycznym, tj. otrzymaniu przez Z. Sp. z o.o. faktur wystawionych na zakład budżetowy Z. po dacie przekształcenia, konieczne jest skorygowanie danych nabywcy wskazanych na fakturach, zdaniem Spółki prawidłowe jest poprawienie nazwy i numeru NIP nabywcy poprzez wystawienie noty korygującej przez Z. Sp. z o.o. i przekazanie jej kontrahentowi w celu akceptacji. Zgodnie z § 15 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczenie towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 6-12, może wystawić fakturę nazwaną notą korygującą. Ponieważ Spółka wstąpiła w prawa i obowiązki zakładu budżetowego wynikające z realizowanych umów zakupowych i poinformowała o tym kontrahentów, jest podmiotem właściwym do otrzymywania faktur wynikających z tych umów po dniu przekształcenia. Faktury te dokumentują bowiem transakcje, w stosunku do których Spółka jest nabywcą określonych towarów lub usług (jako następca prawny przekształconego zakładu budżetowego) w zamian za świadczenie wzajemne w postaci obowiązku zapłaty przez Spółkę określonego wynagrodzenia.

Natomiast wskazanie na wystawianych fakturach po dacie przekształcenia danych nieistniejącego już zakładu budżetowego, należy uznać za popełnioną przez kontrahenta pomyłkę w zakresie danych dotyczących nabywcy (nazwy i NIP), która może być skorygowana przez Spółkę, zgodnie z § 15 rozporządzenia, poprzez wystawienie noty korygującej i wysłanie jej wystawcy faktury wraz z kopią. Skorygowana w powyższy sposób faktura będzie zawierała wszystkie elementy wymagane przez art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 5 rozporządzenia, w związku z czym będzie poprawną fakturą w świetle obowiązujących przepisów.

Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko wyrażone w uzasadnieniu pytania 1, a konieczność wystawiania not korygujących w omawianym przypadku jest nadmiernym i zbędnym wysiłkiem administracyjnym. Jednakże w przypadku uznania za nieprawidłowe stanowiska Spółki przedstawionego w zakresie pytania 1, w ocenie Spółki, w przypadku otrzymanych faktur wystawionych na zakład budżetowy przez kontrahentów po dacie przekształcenia, prawidłowe jest wystawienie noty korygującej w zakresie danych nabywcy i wysłanie jej wraz z kopią kontrahentowi. Wówczas faktura wskazująca jako nabywcę zakład budżetowy wraz z wystawioną przez Z. Sp. z o.o. notą korygującą dane nabywcy jest dokumentem uprawniającym Z. Sp. z o.o. do odliczenia wykazanego w niej podatku VAT naliczonego.

Wskazane powyżej stanowisko potwierdza postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 26.08.2005r. sygn. 1471/NUR2/443-284/05/PD.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego – w zakresie pytania nr 1 - uznaje się za prawidłowe.

Zagadnienie sukcesji podatkowej w polskim prawie regulują przepisy zawarte w art. 93-93e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.). W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

Zgodnie z art. 93 § 1 ww. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się:

  1. osób prawnych,
  2. osobowych spółek handlowych,
  3. osobowych i kapitałowych spółek handlowych,

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

W myśl art. 93 § 2 cyt. ustawy, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

  1. innej osoby prawnej (osób prawnych);
  2. osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Natomiast w świetle art. 93a § 1 ww. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku:

  1. przekształcenia innej osoby prawnej,
  2. przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki.

Zgodnie z treścią art. 93a § 2 wskazanej ustawy, powołany wyżej przepis § 1 stosuje się odpowiednio do:

  1. osobowej spółki handlowej zawiązanej (powstałej) w wyniku przekształcenia:
    1. innej spółki niemającej osobowości prawnej,
    2. spółki kapitałowej;
  2. spółki niemającej osobowości prawnej, do której osoba fizyczna wniosła na pokrycie udziału wkład w postaci swojego przedsiębiorstwa.

Stosownie natomiast do postanowień art. 93b Ordynacji podatkowej, przepisy art. 93 i art. 93a stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że uchwałą Rady Miejskiej przekształcono Z. z zakładu budżetowego w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Zgodnie z uchwałą, Spółka powstała w wyniku przekształcenia wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością zakładu budżetowego, przejmuje jego należności i zobowiązania, składniki mienia przekształcanego zakładu budżetowego stają się majątkiem Spółki, a pracownicy zakładu budżetowego stają się pracownikami Spółki.

Ze względu na fakt, iż w przedmiotowej sprawie przekształceniu podlega zakład budżetowy w spółkę o tej samej nazwie i zadaniach, mają zastosowanie powołane wyżej przepisy ustawy Ordynacja podatkowa, przewidujące zasadę sukcesji podatkowej w przypadku łączenia się, a także przekształcenia komunalnych zakładów budżetowych.

Ponadto, zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego tworzy, łączy, przekształca w inną formę organizacyjno-prawną i likwiduje samorządowy zakład budżetowy.

Art. 16 ust. 3 ww. ustawy stanowi, iż likwidując samorządowy zakład budżetowy, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa przeznaczenie mienia znajdującego się w użytkowaniu tego zakładu.

Na mocy art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, przekształcenie samorządowego zakładu budżetowego w inną formę organizacyjno-prawną wymaga uprzednio jego likwidacji.

Należności i zobowiązania likwidowanego samorządowego zakładu budżetowego, stosownie do art. 16 ust. 6 ww. ustawy, przejmuje organ, który podjął decyzję o likwidacji, z zastrzeżeniem ust. 7, w myśl którego należności i zobowiązania samorządowego zakładu budżetowego likwidowanego w celu przekształcenia w inną formę organizacyjno - prawną przejmuje utworzona jednostka.

Podstawowe zasady dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 cyt. ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124 ustawy.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

A zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Powyższa zasada wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do opodatkowanej działalności gospodarczej, czyli w przypadku wykonywania czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Wnioskodawca wskazuje, iż Z. Sp. z o.o. prowadzi, jako następcą prawny zakładu budżetowego Z., działalność opodatkowaną podatkiem VAT, a dokonywane zakupy związane są z prowadzoną działalnością podlegającą opodatkowaniu.

Pytanie Wnioskodawcy odnosi się do możliwości odliczenia przez Spółkę podatku VAT naliczonego na podstawie faktur wystawionych przez kontrahentów zawierających dane przekształconego zakładu budżetowego.

Jak dowiedziono wyżej, w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z następstwem podatkowym w rozumieniu przepisów prawa podatkowego. Spółka wchodzi w pełnię praw i obowiązków przekształcanego zakładu budżetowego. Sukcesja ta obejmuje więc także ww. prawo określone w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, tj. prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Przy czym żaden z przepisów ustawy nie uzależnia tego prawa od obowiązku skorygowania pomyłek dotyczących jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą (za wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 6-12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.).

W związku z powyższym, Spółka ma prawo do odliczenia na zasadach ogólnych podatku naliczonego od wydatków udokumentowanych otrzymanymi fakturami VAT pod warunkiem, że wydatki te związane są z wykonywanymi przez Nią czynnościami opodatkowanymi. Jednocześnie tut. Organ stwierdza, iż brak noty korygującej dołączonej do faktury zawierającej nazwę przekształconego zakładu budżetowego, w przypadku ustawowej sukcesji praw i obowiązków, nie pozbawia Wnioskodawcy prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z takiej faktury.

Należy zauważyć, iż w związku z uznaniem stanowiska Spółki za prawidłowe w odniesieniu do pytania nr 1, tj. w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur wystawionych na zakład budżetowy, odpowiedź na pytanie nr 2 stała się bezprzedmiotowa.

Ponadto tut. Organ podatkowy informuje, iż w związku z tym, że złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego rozpatrzono jedynie w zakresie pytania nr 1, podlega on opłacie w wysokości 40 zł. Wnioskodawca dokonał natomiast w dniu 19.10.2010r. wpłaty w wysokości 80 zł za wydanie interpretacji indywidualnej. Zatem nienależna kwota 40 zł, zgodnie z art. 14f § 2a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8 poz. 60 ze zm.), zostanie zwrócona na rachunek bankowy wskazany przez Stronę.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, z uwzględnieniem terminu złożenia wniosku.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj