Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-1427/12/MO
z 7 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2012 r. (data wpływu do tut. Biura 15 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w SSE i podlega opodatkowaniu, w sytuacji gdy Spółka posiada kilka zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2012 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w SSE i podlega opodatkowaniu, w sytuacji gdy Spółka posiada kilka zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka jest producentem profesjonalnej chemii budowlanej. Spółka prowadzi aktualnie działalność produkcyjną w oparciu o cztery zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE):

  • zezwolenie z dnia 11 lipca 2000 r. (dalej: „Pierwsze Zezwolenie”) na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „SSE”), zmienione później decyzją z dnia 11 kwietnia 2002 r., decyzją z dnia 19 grudnia 2002 r., decyzją z dnia 24 maja 2004 r.,
  • zezwolenie z dnia 30 maja 2006 r. (dalej: „Drugie Zezwolenie”) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE,
  • zezwolenie z dnia 29 grudnia 2009 r. (dalej: „Trzecie Zezwolenie”) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE),
  • zezwolenie z dnia 28 września 2010 r. (dalej: „Czwarte Zezwolenie”) na prowadzenie działalności na terenie SSE.

Na podstawie Pierwszego oraz Drugiego Zezwolenia Spółka zrealizowała inwestycję w postaci zakładu produkcyjnego zlokalizowanego w X. na terenie SSE, a następnie rozbudowała jego istniejącą infrastrukturę produkcyjną. Natomiast na podstawie Trzeciego Zezwolenia Spółka zrealizowała inwestycję w postaci nowego zakładu produkcyjnego w Y., gdzie produkowane są wyroby z zakresu istniejących uprzednio linii produktowych (kleje cementowe do montażu okładzin ceramicznych i kamienia naturalnego). Czwarte Zezwolenie Spółka uzyskała w związku z realizacją inwestycji dotyczącej wdrożenia nowej linii produktów (domieszki do betonu oraz dodatki do cementu). Zarówno Pierwsze jak i Drugie Zezwolenie obowiązują do 08 sierpnia 2016 r., natomiast Zezwolenie Trzecie i Czwarte nie zawierają daty obowiązywania.

Zakres Pierwszego Zezwolenia obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie SSE, określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

  • 24.62 - produkcja klejów,
  • 24.30 - produkcja farb i podobne środki pokrywające, farb drukarskich i gotowych sykatyw,
  • 24.66 - produkcja pozostałych produktów chemicznych nigdzie nie sklasyfikowana,
  • 25.13 - wyroby z kauczuku pozostałe,
  • 25.2 - wyroby z tworzyw sztucznych,
  • 26.2 do 26.8 - wyroby z pozostałych surowców niemetalicznych z wyłączeniem wyrobów ze szkła,
  • 36.63 - wyroby pozostałe gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Zakres Drugiego Zezwolenia obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie SSE, określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

  • 24.62 - kleje i żelatyny,
  • 24.30 - farby, lakiery i podobne środki pokrywające, farba drukarska i gotowe sykatywy,
  • 24.66 - wyroby chemiczne pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane,
  • 25.13 - wyroby z gumy pozostałe,
  • 25.2 - wyroby z tworzyw sztucznych,
  • 26 - wyroby z pozostałych surowców niemetalicznych z wyłączeniem 26.1 (szkło i wyroby ze szkła) oraz 26.8 (produkty mineralne niemetaliczne pozostałe),
  • 36.63 - wyroby, pozostałe gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Działalność objęta zakresem Trzeciego Zezwolenia obejmuje działalność produkcyjną, handlową, usługową w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie SSE i usług wykonywanych na terenie SSE określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.13 - pozostałe podstawowe chemikalia nieorganiczne;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.14 - pozostałe podstawowe chemikalia organiczne;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.16 - tworzywa sztuczne w formach podstawowych;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.17 - kauczuk syntetyczny w formach podstawowych;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.30 - farby, lakiery i podobne środki pokrywające farbą drukarską, gotowe sykatywy i masy uszczelniające;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.52 - kleje;
  • Sekcja C, dział 20, Klasa 20.59 - pozostałe wyroby chemiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane;
  • Sekcja C, dział 22, Klasa 22.21 - płyty, arkusze, rury i kształtowniki z tworzyw sztucznych;
  • Sekcja C, dział 22, Klasa 22.23 - wyroby z tworzyw sztucznych dla budownictwa, gdzie indziej niesklasyfikowane;
  • Sekcja C, dział 23, Klasa 23.51 - cement;
  • Sekcja C, dział 23, Klasa 23.52 - wapno i gips;
  • Sekcja C, dział 23, Klasa 23.64 - zaprawy murarskie;
  • Sekcja C, dział 23, Klasa 23.99 - pozostałe wyroby z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowane;
  • Sekcja C, dział 25, Klasa 25.73 - narzędzia;
  • Sekcja C, dział 26, Klasa 26.51 - instrumenty i przyrządy pomiarowe, kontrolne i nawigacyjne.

Ze względu na wejście w życie z dniem 1 stycznia 2009 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293) w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zakres działalności Spółki na potrzeby Trzeciego Zezwolenia określony został na podstawie zmienionych kodów PKWiU 2008.

Dodatkowo, w związku z realizacją nowego projektu inwestycyjnego, mającego na celu rozszerzenie dotychczasowego asortymentu produktów poprzez wprowadzenie produkcji dodatkowych wyrobów z zakresu chemii budowlanej na terenie SSE, Spółka otrzymała Czwarte Zezwolenie, które obejmuje działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie SSE, zaklasyfikowanych w następujących pozycjach PKWiU:

  • 20.59.57.0 - gotowe spoiwa do form odlewniczych lub rdzeni; kwasy naftalenowe, ich sole nierozpuszczalne w wodzie oraz ich estry; nieaglomerowane węgliki metali zmieszane razem lub ze spoiwem metalicznym, przygotowane dodatki do cementów, zapraw lub betonów, sorbit, z wyłączeniem D-sorbitu;
  • 20.59.41.0 - preparaty smarowe.

Z punktu widzenia profilu działalności Spółki, wszystkie zezwolenia dotyczą inwestycji realizujących wspólne założenia branżowe oraz są współzależne organizacyjnie. Przedmiot działalności, który może być prowadzony na podstawie wszystkich zezwoleń jest spójny pod względem organizacyjnym - zarządzany jest w ramach jednego podmiotu. Zezwolenia zostały wydane w związku z rozwojem Spółki, zwiększaniem wolumenu produkcji oraz rozszerzeniem asortymentu produktów.

Spółka również zaznacza, iż rynek chemii budowlanej w Polsce dynamicznie się rozwija. Spółka przewiduje więc, iż w najbliższych latach może ubiegać się o kolejne zezwolenia strefowe, które będą związane z realizacją projektów inwestycyjnych dotyczących wdrożenia nowych linii produktów chemii budowlanej.

Dodatkowo, Spółka prowadzi również częściowo działalność opodatkowaną, która obejmuje m.in. działalność handlową w zakresie asortymentu nie będącego przedmiotem procesu produkcyjnego prowadzonego na terenie stref.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74 poz. 397 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”), w związku z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274 ze zm., dalej: „ustawa o SSE”), Spółka kwalifikuje dochody z działalności gospodarczej objętej zezwoleniami i prowadzonej na terenie SSE jako wolne od podatku.

Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą kalkulować łączny dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej: „CIT”) osiągany w związku z zezwoleniami oraz dochód podlegający opodatkowaniu, stosownie do wymagań określonych w art. 9 ust.1 ustawy o CIT w związku z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 tejże ustawy.

Spółka uzyskała w dniu 5 listopada 2010 r. interpretację (sygn. IBPBI/2/423-1016/10/MS), w której Minister Finansów potwierdził, iż w przypadku prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią, Spółka jest zobowiązana do prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla celów obliczenia dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy dla wszystkich trzech posiadanych zezwoleń i odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej opodatkowaniu.

Aktualnie, w związku z prowadzeniem działalności już na podstawie czterech zezwoleń, Spółka będzie prowadzić ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja będzie zatem umożliwiała wyodrębnienie poniesionych wydatków na środki trwałe oraz utworzone nowe miejsca pracy związane z projektem inwestycyjnym objętym Pierwszym, Drugim, Trzecim oraz Czwartym Zezwoleniem (dalej: „Zezwolenia”). Ewidencja umożliwi rozliczenie wszystkich projektów pod kątem wypełnienia warunków określonych w Zezwoleniach oraz ustalenia kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją tych projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

Spółka kalkulując dostępną pulę pomocy publicznej, uwzględniać będzie intensywność pomocy wynikającą z wydatków kwalifikowanych ponoszonych w ramach każdego z zezwoleń. Spółka jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 06 sierpnia 2008 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w SSE i podlega opodatkowaniu, w sytuacji gdy Spółka posiada kilka zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE?

Zdaniem Wnioskodawcy, wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich ważnych zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w SSE i podlega opodatkowaniu.

1.Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia odpisów amortyzacyjnych.

Zgodnie natomiast z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o CIT, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się przychodów i kosztów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub zagranicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu CIT lub są wolne od podatku. Ponadto, w myśl art. 7 ust. 4 ustawy o CIT, przy ustalaniu straty nie uwzględnia się przychodów i kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 3 tego artykułu.

Na mocy art. 12 ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z § 5 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548 ze zm., dalej: „Rozporządzenie SSE”), zwolnienia z podatku przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy.

Art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT stanowi, że wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z powyższymi przepisami, wszelkie dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w zakresie określonym w zezwoleniu, objęte są zwolnieniem z opodatkowania.

Takie stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji z 01 lutego 2008 r. wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IP-PB3-423-426/07-3/KB). W piśmie tym stwierdza się, że „wykładnia gramatyczna powyższych przepisów wskazuje, że poza kryteriami określającymi wielkość pomocy publicznej, udzielanej w formie zwolnienia, wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest każdy dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu i prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej."

W świetle powyższego, wszystkie dochody Spółki uzyskane z działalności prowadzonej na terenie SSE w ramach posiadanych zezwoleń podlegać będą zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT. Spółka ma przy tym zapewnić - na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o CIT oraz w § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE - możliwość wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z CIT (pozostającej poza zakresem określonym w Zezwoleniach lub poza terytorialnym obszarem strefy).

2.Należy zaznaczyć, że ustawodawca nie przewidział określonej formy wyodrębnienia organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Zarówno wykładnia literalna, jak i celowościowa przepisów wskazuje, że obowiązkiem korzystającego ze zwolnienia jest jedynie prowadzenie odrębnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej oraz działalności nieobjętej zwolnieniem.

Powyższe podejście zostało potwierdzone przez Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak SPS-023-2267/06): „Organizacyjne wyodrębnienie z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią - jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym." Wcześniej Ministerstwo Finansów zajęło podobne stanowisko w piśmie z dnia 31 października 2003 r. (znak: PB4/KGK-8214-2434-319/03) skierowanym do Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, zgodnie z którym: „Zdaniem Ministerstwa Finansów organizacyjne wyodrębnienie, służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym".

Jak wynika z powyższego, wymogi dotyczące prowadzenia stosownej ewidencji rachunkowej oraz wyodrębnienia organizacyjnego mają na celu prawidłowe ustalenie dochodu opodatkowanego oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania i pod kątem realizacji tych celów należy oceniać prawidłowość prowadzonej przez podatników ewidencji.

Jednocześnie, jak wynika z powyższego, nie jest konieczne tworzenie formalnie wyodrębnionych podmiotów prawnych lub oddziałów dla celów działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W świetle powyższego, Spółka zobowiązana jest jedynie do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach posiadanych przez Spółkę zezwoleń). Nie jest natomiast konieczne wyodrębnianie dochodu osiąganego w ramach poszczególnych zezwoleń (jako że dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia).

Podsumowując, w wyniku uzyskania kolejnego zezwolenia (Czwartego Zezwolenia), Spółka - podobnie jak czyniła to w zakresie dotychczasowych trzech zezwoleń - na potrzeby działalności objętej zezwoleniami będzie zobowiązana do wydzielenia rachunkowego dochodów, które podlegają opodatkowaniu CIT (osiągane poza obszarem strefy lub na obszarze strefy, ale z działalności niewymienionych w zezwoleniach) oraz dochodów zwolnionych z opodatkowania na podstawie posiadanych zezwoleń.

3.Jak potwierdzono już w interpretacji uzyskanej przez Spółkę (sygn. IBPBI/2/423-1016/10/MS), oddalenie od siebie zakładów produkcyjnych funkcjonujących w ramach Spółki nie wpływa na wywiązanie się przez Spółkę z wymogu przewidzianego w art. 9 ust. 1 ustawy o CIT oraz w § 5 ust. 5 Rozporządzenia SSE tj. zapewnienia możliwość wyodrębnienia dochodów uzyskiwanych z działalności podlegającej zwolnieniu oraz z działalności nieobjętej zwolnieniem z CIT (pozostającej poza zakresem określonym w zezwoleniach lub poza terytorialnym obszarem strefy). Należy podkreślić, iż również w obrębie jednej specjalnej strefy ekonomicznej podatnik może funkcjonować w dwóch, niejednokrotnie znacząco od siebie oddalonych, lokalizacjach (przykładowo dwóch różnych podstrefach). Powyższa sytuacja nie wyklucza jednakże prowadzenia przez przedsiębiorców jednej ewidencji rachunkowej dla działalności prowadzonej na terenie tejże strefy.

W konsekwencji, pomimo faktu, iż działalność zwolniona będzie prowadzona przez Spółkę jednocześnie na terenie dwóch stref ekonomicznych, na Spółce ciążył będzie obowiązek odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza zezwoleniami) oraz łącznego dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach zezwoleń). Nie będzie natomiast konieczne wyodrębnianie dochodu osiąganego w ramach poszczególnych zezwoleń.

4.W wyniku uzyskania Czwartego Zezwolenia (w powiązaniu ze spełnieniem warunków określonych w tym zezwoleniu) Spółce będzie przysługiwało prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu w kwocie wynikającej z sumy iloczynów dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych zezwoleń, z uwzględnieniem dyskontowania.

Obliczona zgodnie z powyższymi zasadami pula zwolnienia podatkowego przysługująca Spółce będzie konsumowana przez łączny dochód Spółki wolny od podatku, uzyskany na terenie SSE, w ramach wszystkich posiadanych ważnych zezwoleń. Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka zapewni odpowiednią ewidencję gwarantującą, że limit dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej określony w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT nie zostanie przekroczony.

Podsumowując, Spółka - podobnie jak to czyni obecnie w stosunku do trzech zezwoleń - przez cały okres prowadzenia działalności na terenie stref (wynikający łącznie z Zezwoleń), będzie prowadzić dwie odrębne ewidencje dochodów: jedną dla działalności opodatkowanej oraz jedną dla działalności zwolnionej z CIT. Na jej podstawie ustalać będzie łączny dochód Spółki uzyskany na terenie SSE w ramach wszystkich posiadanych ważnych zezwoleń (korzystający ze zwolnienia podatkowego) oraz odrębnie dochód Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w SSE (podlegający opodatkowaniu).

5.Na marginesie powyższych argumentów Spółka jedynie wskazuje, że Jej podejście znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych w stanach faktycznych najbardziej zbliżonych do sytuacji Spółki, w szczególności w:

  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 02 sierpnia 2011 r. (sygn. IBPBI/2/423-505/11/AP),
  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 24 września 2010 r. (sygn. IPPB3/423-480/10-4/MS),
  • interpretacjach Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 05 listopada 2010 r. (sygn. IBPBPI/2/423-1016/10/MS oraz sygn. IBPBPI/2/423-1519/10/MS),
  • interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 sierpnia 2009 r. (sygn. IBPBI/2/423-596/09/AM).

Jednolita pozytywna linia interpretacyjna organów podatkowych w ww. zakresie może zostać dodatkowo potwierdzona poniższymi interpretacjami:

  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 26 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-176/12-3/KJ),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 29 czerwca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-127/12-2/KJ),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 24 lutego 2012 r. (sygn. IBPBI/2/423-19/12/SD),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 03 stycznia 2012 r. (sygn. IBPBI/1/423-46/11/KB),
  • w interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu za dnia 02 marca 2011 r. (sygn. ILPB3/423-946/10-2/MM),
  • w interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 27 stycznia 2011 r. (sygn. IBPBI/2/423-1499/10/AP),
  • w interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 09 grudnia 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-1145/10/AK oraz sygn. IBPBI/2/423-1526/10/AK),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 08 marca 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-1520/09/MO),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 sierpnia 2009 r. (sygn. IBPB3/423-585/08/MO),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 04 maja 2009 r. (sygn. IBPBI/2/423-150/09/AM),
  • w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 31 października 2008 r. (sygn. ITPB3/423-414/08/MK).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenie przyszłe uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z dnia 14 marca 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj