Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-819/10/SD
z 22 września 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-819/10/SD
Data
2010.09.22


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochody wolne od podatku
dochody wolne od podatku
łączenie spółek
łączenie spółek
specjalna strefa ekonomiczna
specjalna strefa ekonomiczna
sukcesja uniwersalna
sukcesja uniwersalna
zezwolenie
zezwolenie
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy w rezultacie planowanego połączenia Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego opisanego w art. 17 ust. 1 pkt 43 (winno być art. 17 ust. 1 pkt 34) ustawy o CIT w oparciu o:
-posiadane przez siebie dwa zezwolenia oraz
-przejęte w ramach połączenia dwa zezwolenia wydane dla Spółki A?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 22 czerwca 2010 r.), uzupełnionym w dniu 15 września 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy po połączeniu Spółek Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego w oparciu o posiadane oraz przejęte zezwolenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy po połączeniu Spółek Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego w oparciu o posiadane oraz przejęte zezwolenia.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 31 sierpnia 2010 r. Znak: IBPBI/2/423-819/10/SD wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 15 września 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność na terenie Specjalnej Stefy Ekonomicznej (dalej: SSE). Posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE wydane w latach 2000 oraz 2007, na podstawie których korzysta ze zwolnienia podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych (dalej „pdop”).

Zgodnie z postanowieniami ustawy o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i innych ustaw z 2 października 2003 r. (dalej: nowela SSE) także w stosunku do starszego z ww. zezwoleń zastosowanie znajdują obowiązujące po akcesji do Unii Europejskiej nowe zasady rozliczania pomocy publicznej polegające na uzależnieniu wysokości ulgi podatkowej od kwalifikowanych kosztów inwestycji.

Na terenie SSE działalność gospodarczą prowadzi także Spółka A. Spółka A również posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE z 1998 oraz 2000 r. i korzysta ze zwolnienia z pdop. Oba zezwolenia były kilkukrotnie zmieniane - w szczególności na mocy art. 6 noweli SSE, decyzjami z lat 2005 i 2006 (tryb tzw. konwersji) potwierdzono przejście Spółki A z dniem 1 maja 2004 r. na nowe zasady udzielania pomocy publicznej.

Obie Spółki korzystają z pomocy publicznej z tytułu kosztów nowej inwestycji (Spółka i Spółka A poniosły już całość wymaganych wydatków inwestycyjnych na ternie strefy). Oba podmioty posiadają status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu odnośnych przepisów unijnych oraz prowadzą działalność wyłącznie na terenie SSE. Jak powiedziano, ulgi podatkowe wynikające z wszystkich ww. zezwoleń zostały przyznane w oparciu o przepisy obowiązujące po 1 maja 2004 r.

Od połowy 2008 r. Spółka A oraz Wnioskodawca należą do tej samej grupy kapitałowej U i współpracują z sobą w obszarze produkcji i sprzedaży. Aktualnie istniejący formalny podział na dwa podmioty prawa handlowego utrudnia jednak sprawne realizowanie zleceń gospodarczych i kreuje szereg utrudnień w codziennym funkcjonowaniu. Spółki zamierzają zatem połączyć się, aby wykorzystać efekt synergii i usprawnić prowadzenie działalności gospodarczej. Jednocześnie należy podkreślić, że celem połączenia nie jest ograniczenie skali prowadzonej działalności, w szczególności w zakresie mogącym mieć przełożenie na trwałość inwestycji poczynionych w ramach ww. zezwoleń.

W związku z powyższym, aby usprawnić proces produkcyjny oraz zarządzanie obiema firmami, Wnioskodawca rozważa połączenie ze Spółką A w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych. Planowane jest zatem przeniesienie całego majątku Spółki A na Wnioskodawcę w zamian za udziały Wnioskodawcy wydane udziałowcom Spółki A (połączenie przez przejęcie). W rezultacie działalność gospodarczą na terenie SSE prowadzić będzie jeden podmiot (Wnioskodawca) w oparciu o cztery zezwolenia strefowe. Połączenie Wnioskodawcy ze Spółką A jest zarazem częścią ogólnoeuropejskiej restrukturyzacji Grupy U.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w rezultacie planowanego połączenia Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego opisanego w art. 17 ust. 1 pkt 43 (winno być art. 17 ust. 1 pkt 34) ustawy o CIT w oparciu o:

  • posiadane przez siebie dwa zezwolenia oraz
  • przejęte w ramach połączenia dwa zezwolenia wydane dla Spółki A...

W uzupełnieniu wniosku, które wpłynęło do tut. Biura w dniu 15 września 2010 r. Spółka wyjaśniła, iż prosi o potwierdzenie, że z punktu widzenia jej statusu jako podmiotu prowadzącego działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i korzystającego ze zwolnienia podatkowego połączenie będzie neutralne. Wnioskodawca będzie Spółką przejmującą i z prawnego punktu widzenia jego sytuacja się nie zmieni. Połączenie nie wpłynie na zakres korzystania przez niego z ulgi podatkowej. Tego zagadnienia dotyczą przywołane we wniosku interpretacje Ministra Finansów.

Ponadto, Spółka poinformowała, iż nie oczekuje odpowiedzi w zakresie sposobu obliczania dochodu zwolnionego z podatku.

Zdaniem Spółki, w odniesieniu do korzystania z analizowanej ulgi podatkowej właściwa będzie zasada kontynuacji znajdująca zastosowanie w przypadku połączeń spółek. Oznacza to, że po planowanym połączeniu Wnioskodawca będzie uprawniony do korzystania z ulgi podatkowej zarówno na podstawie:

  • własnych zezwoleń, jak i
  • zezwoleń wydanych dla Spółki A przejętych w procesie połączenia.

Swoje stanowisko Wnioskodawca opiera na niżej wskazanych podstawach.

W zakresie dalszego korzystania ze zwolnienia podatkowego na podstawie posiadanych przez Wnioskodawcę zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE należy wskazać, że połączenie w trybie przejęcia innego podmiotu nie wpłynie na status prawny i funkcjonowanie spółki przejmującej (tj. Wnioskodawcy). Zakres korzystania z posiadanych ulg podatkowych nie zmieni się więc i Wnioskodawca będzie kontynuował rozliczanie zwolnienia podatkowego na dotychczasowych zasadach.

Jeśli natomiast chodzi o możliwość korzystania z ulg podatkowych Spółki A, to należy zauważyć, że w myśl art. 93 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej, osoba prawna łącząca się przez przejęcie innej osoby prawnej wstępuje we wszystkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki spółki przejętej. Przepis ten reguluje zasadę ciągłości praw i zobowiązań podatkowych w przypadku łączenia się spółek - jest to nabycie translatywne, gdyż dotyczy praw i obowiązków poprzednio już istniejących. Sukcesja następuje pod tytułem ogólnym, tj. dotyczy pełnego spektrum praw i obowiązków spółki przejmowanej (Spółki A), w tym podatkowych, istniejących w chwili połączenia. Do praw tych należy zaliczyć możliwość korzystania z ulgi podatkowej w zakresie pdop. Jak wynika z powyższego, zwolnienie podatkowe Spółki A wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, zgodnie z którym wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, zostanie po połączeniu przejęte przez Wnioskodawcę w drodze sukcesji generalnej. Jednocześnie należy wskazać, że żaden z przepisów regulujących prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych nie zawiera postanowień zakazujących, czy ograniczających możliwość rozważanego połączenia. Chodzi tu w szczególności o ustawę o specjalnych strefach ekonomicznych z 20 października 1994 r. wraz z jej zmianami (w tym zwłaszcza nowelę SSE) oraz o znajdujące zastosowanie w odniesieniu do każdego z zezwoleń Wnioskodawcy i Spółki A rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej z 22 listopada 2006 r. Przepisy wskazanego rozporządzenia (§ 5 i § 6) statuują jedynie obowiązek trwałości inwestycji, tj. prowadzenia działalności przez dużego przedsiębiorcę przez okres 5 lat i niezbywania przez ten okres składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne. Ze wskazanej regulacji dla analizowanego przypadku wynika, że w związku z połączeniem Spółka A nie utraci prawa do już wykorzystanej ulgi podatkowej, natomiast Wnioskodawca, działając we własnym imieniu oraz jako sukcesor Spółki A, będzie zobowiązany do niesprzedawania składników majątku z którymi związane były wydatki inwestycyjne przez okres 5 lat, licząc od dnia wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki A lub Wnioskodawcy.

Zaprezentowane w niniejszym wniosku stanowisko, że prawo do korzystania ze zwolnienia podatkowego Spółki A przechodzi na Wnioskodawcę w wyniku połączenia oraz że połączenie będzie neutralne dla aktualnie wykorzystywanej przez Wnioskodawcę ulgi w pdop, jest potwierdzone szeregiem interpretacji przepisów prawa podatkowego wydanych przez Dyrektorów Izb Skarbowych reprezentujących Ministra Finansów oraz przez pozostałe organy podatkowe. Jako przykłady można wskazać interpretacje:

  • Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 1 czerwca 2009 r., Znak: IBPBI/2/423-269/09/CzP oraz z 9 października 2009 r. Znak: IBPBI/2/423-823/09/AM,
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 24 czerwca 2008 r., Znak: ITPB3/423-237/08/DK,
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 17 kwietnia 2009 r., Znak: ILPB3/423-97/09-4/ŁM z 7 października 2008 r., Znak: ILPB3/423-431/08-4/DS oraz z 20 marca 2009 r. Znak: ILPB3/423-16/09-2/HS,
  • Naczelnika Podkarpackiego Urzędu Skarbowego z 7 sierpnia 2006 r., Znak: PUS.I/423/46-2/06,
  • Naczelnika Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego z 21 września 2004 r., Znak: PBB1/423-422/04 oraz z 7 listopada 2005 r., Znak: PD/423-85/05,
  • Naczelnika Pomorskiego Urzędu Skarbowego z 4 maja 2005 r., Znak: DP/P1/423-0019/2/05/AP,
  • Dyrektora Izby Skarbowej w Gdańsku z 3 marca 2005 r., Znak: BI/005-0833/04.

Mając na uwadze treść zaprezentowanego powyżej uzasadnienia stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe. Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie tej prawidłowości w interpretacji indywidualnej, o którą występuje niniejszym wnioskiem.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz. U. Nr 947, poz. 1037 ze zm., dalej „Ksh”), połączenie może być dokonane przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie).

Stosownie do art. 494 § 1 Ksh, Spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.

Art. 494 § 2 Ksh dodaje ponadto, iż na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej.

Zgodnie z art. 93 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

§ 2 dodaje iż przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie innej osoby prawnej (osób prawnych).

Zatem w wyniku łączenia się spółek, o którym mowa w art. 492 § 1 pkt 1 Ksh, na spółkę przejmującą przechodzi nie tylko majątek spółki przejmowanej, lecz drogą sukcesji uniwersalnej przechodzą na nią wszystkie prawa i obowiązki, jakie spółka ta posiadała na dzień wykreślenia jej z rejestru sądowego. Ponadto proces łączenia się spółek przez przejęcie związany jest z sukcesją podatkową. Oznacza to, że spółka przejmująca wstępuje, co do zasady, we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.). Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej „ustawa o pdop”), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274 ze zm.) , przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ustawy o pdop, stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż aby usprawnić proces produkcyjny oraz zarządzanie obiema firmami, Wnioskodawca rozważa połączenie ze Spółką A w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Ksh. Planowane jest zatem przeniesienie całego majątku Spółki A na Wnioskodawcę w zamian za udziały Wnioskodawcy wydane udziałowcom Spółki A (połączenie przez przejęcie). W rezultacie działalność gospodarczą na terenie SSE prowadzić będzie jeden podmiot (Wnioskodawca) w oparciu o cztery zezwolenia strefowe.

Zarówno Wnioskodawca, jak i Spółka A korzystają z pomocy publicznej z tytułu kosztów nowej inwestycji. Oba podmioty posiadają status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu odnośnych przepisów unijnych oraz prowadzą działalność wyłącznie na terenie SSE. Ulgi podatkowe wynikające z wszystkich ww. zezwoleń zostały przyznane w oparciu o przepisy obowiązujące po 1 maja 2004 r.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż do zezwoleń przyznanych łączącym się Spółkom zastosowanie ma rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 listopada 2006 r. w sprawie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 215, poz. 1581 ze zm.) – okoliczność ta nie jest przedmiotem niniejszej interpretacji.

Zgodnie z § 5 ust. 1 tego rozporządzenia, zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej, pod warunkiem że:

  • nie przeniesie w jakiejkolwiek formie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat;
  • będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres nie krótszy niż 3 lata.

Przedmiotowy przepis przewiduje utratę prawa do zwolnienia w razie przeniesienia w jakiejkolwiek formie składników majątkowych, z którymi były związane odliczenia od podatku. Reguła ta nie dotyczy jednak przeniesienia własności w wyniku łączenia podmiotów. Przepis ten dotyczy bowiem przeniesienia składników majątkowych przez przedsiębiorcę na inny podmiot, to jest ich zbycia, w sytuacji, gdy on sam zachowuje swój byt prawny. Wyłącznie bowiem w takiej sytuacji można mówić o „tym samym" podatniku i utracie przez niego prawa do zwolnienia. Tym samym przepis ten nie dotyczy sytuacji połączenia, bowiem nie dochodzi tutaj do przeniesienia własności składników majątkowych przez przedsiębiorcę na inny podmiot, ale do połączenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy z działalnością gospodarczą innego przedsiębiorcy. Podobnie nie można twierdzić, iż w wyniku połączenia dochodzi do zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej. Działalność ta jest bowiem dalej kontynuowana w sposób nieprzerwany przez następcę prawnego.

W świetle powyższych przepisów, należy uznać, iż ponieważ w opisanym zdarzeniu przyszłym zastosowanie znajdzie zasada wynikająca z art. 93 Ordynacji podatkowej, wskazująca na pełną sukcesję praw i obowiązków następcy prawnego, Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, zarówno w oparciu o posiadane przez siebie dwa zezwolenia, jak i w opraciu o przejęte w ramach połączenia dwa zezwolenia Spółki A.

Reasumując, stanowisko Spółki należy uznać zatem za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej wydania.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj