Interpretacje do przepisu
art. 14na Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


890/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 14na Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

2021.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.9.2017.12.GZ
     ∟Wykonywane przez Gminę czynności odpłatnego dostarczania wody i odprowadzania ścieków mieszczą się w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Wnioskodawca w zakresie świadczenia tych usług prowadzi działalność gospodarczą, a tym samym działa w charakterze podatnika VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że czynności odpłatnego dostarczenia wody i odprowadzania ścieków przy wykorzystaniu przedmiotowej infrastruktury są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT. Ponoszone wydatki związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną nie dotyczą wyłącznie działalności gospodarczej Gminy, ponieważ powstała ww. infrastruktura jest wykorzystywana poprzez dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków z budynków gminnych również do działalności innej niż gospodarcza, pozostającej poza zakresem podatku od towarów i usług. Gmina ma obowiązek zastosowania proporcji określonej w art. 86 ust. 2a-2h ustawy, ponieważ ponoszone wydatki na realizację zadania polegającego na utrzymaniu infrastruktury wodno-kanalizacyjnej służyć będą również realizacji zadań własnych gminy niepodlegających opodatkowaniu. W związku z powyższym Gminie nie będzie przysługiwało prawo do umniejszenia podatku należnego o cały podatek naliczony, który jest wykazany w fakturach dokumentujących wydatki ponoszone na utrzymanie ww. inwestycji, ale z uwzględnieniem zasad określonych w art. 86 ust. 2a- 2h ustawy. W związku z ponoszeniem przez Gminę wydatków dotyczących utrzymania infrastruktury wodno-kanalizacyjnej prawidłowym jest dokonanie odliczenia podatku naliczonego w oparciu o stosunek wartości sprzedaży netto z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do sumy sprzedaży netto z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz wartości (według stosowanych wobec innych odbiorców cen netto) dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków dotyczących własnych budynków, które to budynki przez Gminę wykorzystywane są do czynności niepodlegających opodatkowaniu. • w związku z ponoszeniem przez Gminę wydatków związanych ze świetlicami wiejskimi, prawidłowym jest odliczenie podatku naliczonego w oparciu o zaproponowaną przez Gminę metodę, tj. stosunek liczby godzin w których świetlice były wykorzystywane do działalności gospodarczej do sumy godzin w których świetlice były wykorzystywane do działalności gospodarczej i godzin w których świetlice były wykorzystywane do czynności pozostających poza zakresem ustawy. • Gmina może zatem w przedmiotowej sprawie ustalić różne sposobów określenia proporcji w stosunku do różnych zakupów towarów i usług w zależności od zakresu ich wykorzystywania do działalności gospodarczej. Tym samym Gmina ma możliwość stosowania w przedmiotowej sprawie dwóch prewspółczynników:  jednego dla potrzeb częściowego odliczenia podatku od zakupów bezpośrednio związanych tylko z działalnością wodno-kanalizacyjn, ustalony w oparciu o wskaźnik wyliczony na podstawie faktycznego zużycia wody oraz odbioru ścieków wynikający z wyliczenia stosunku wartości sprzedaży netto z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do sumy sprzedaży netto z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz wartości (według stosowanych wobec innych odbiorców cen netto) dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków dotyczących własnych budynków, które to budynki są wykorzystywane przez Gminę do czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT);  drugiego dla potrzeb częściowego odliczenia podatku od zakupów związanych tylko z działalnością świetlic wiejskich ustalony w oparciu o wskaźnik wyliczony na podstawie stosunku liczby godzin, w których świetlice były wykorzystywane do działalności gospodarczej do sumy godzin, w których świetlice były wykorzystywane do działalności gospodarczej i godzin w których świetlice były wykorzystywane do czynności pozostających poza zakresem ustawy o VAT.

2021.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.77.2021.1.BKD
     ∟Czy Wnioskodawca zgodnie z art. 26 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodu osiągniętego przez Spółkę z siedzibą w Wielkiej Brytanii z tytułu wynagrodzenia za świadczone przez Spółkę na rzecz Wnioskodawcy usługi reklamowe w związku z zawartą pomiędzy Wnioskodawcą a tą Spółką umową jeżeli Spółka przedłożyła Wnioskodawcy certyfikat rezydencji podatkowej i przy zawarciu umowy z Wnioskodawcą Spółka ta była reprezentowana przez jej udziałowca (właściciela) Pana K

2021.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.23.2021.1.BKD
     ∟Czy Spółce przysługuje prawo do dokonania jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych nabytych w celu produkcji towarów służących do wytwarzania testów diagnozujących COVID-19 w oparciu o art. 38k ustawy o CIT, Czy w związku z późniejszym wykorzystaniem środków trwałych do produkcji towarów wykorzystywanych do celów innych niż wymienione w pytaniu nr 1 Spółka będzie obowiązana do skorygowania kosztów jednorazowej amortyzacji

2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.129.2021.KL
     ∟w zakresie braku przychodu po stronie Wnioskodawcy z tytułu dobrowolnego umorzenia przez Wnioskodawcę udziałów bez wynagrodzenia

2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.75.2021.KL
     ∟w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu z tytułu otrzymywanego przez Spółkę wynagrodzenia od Podmiotu Pośredniczącego

2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.32.2021.2.PJ
     ∟Z informacji przedstawionych we wniosku jednoznacznie bowiem wynika, że Wnioskodawca posiada gospodarstwo rolne, w ramach którego prowadzi działalność rolniczą – i co istotne w analizowanym przypadku – z tego tytułu jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Okoliczność, że ze względu na swój stan zdrowia Wnioskodawca nie ma możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem opisanej nieruchomości nie wpływa na stwierdzenie, że działki będące przedmiotem wniosku wykorzystywane były w działalności rolnej.

2021.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.1059.2020.3.ISL
     ∟IP BOX : dochód uzyskany przez Wnioskodawczynię z tytułu udziału w Spółce uzyskującej wynagrodzenie z tytułu odpłatnego udzielania licencji oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do programów komputerowych tworzonych i rozwijanych przez Spółkę w ramach świadczonych przez Spółkę usług opisanych w stanie faktycznym, kwalifikuje się jako dochód wskazany w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, w przypadku wyodrębnienia na każdej fakturze VAT wynagrodzenia Spółki z tytułu tworzenia i rozwoju programów komputerowych oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do nich, a także udzielania licencji do tych programów lub rozdzielenia tego wynagrodzenia od wynagrodzenia z innych tytułów, w sposób wskazany w opisie stanu faktycznego (odrębne pozycje na fakturze lub odrębne faktury), można zakwalifikować tą część dochodu, wynikającą z przeniesienia autorskich praw majątkowych do Utworu oraz udzielenia licencji na korzystanie z Utworu, jako dochody wskazane w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, wskazane w pytaniu Nr 3 koszty stanowią koszty wykazywane w art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ocena prawidłowości obliczania wskaźnik nexus, o którym mowa w art. 30ca ust. 4 ustawy o PIT przy zaliczeniu ponoszonych kosztów skazanych w pytaniu Nr 4. . prawidłowe jest uwzględnienie we wskaźniku nexus kosztów kwalifikowanych wskazanych w pytaniu Nr 5 w takim procencie poniesionych kosztów kwalifikowanych, jaki odpowiada w danym roku procentowi przychodu uzyskanego z kwalifikowanych praw własności intelektualnej do całości dochodu uzyskanego przez Wnioskodawczynię.

2021.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.1062.2020.3.DJD
     ∟IP BOX : dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu udziału w Spółce uzyskującej wynagrodzenie z tytułu odpłatnego udzielania licencji oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do programów komputerowych tworzonych i rozwijanych przez Spółkę w ramach świadczonych przez Spółkę usług opisanych w stanie faktycznym, kwalifikuje się jako dochód wskazany w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, w przypadku wyodrębnienia na każdej fakturze VAT wynagrodzenia Spółki z tytułu tworzenia i rozwoju programów komputerowych oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do nich, a także udzielania licencji do tych programów lub rozdzielenia tego wynagrodzenia od wynagrodzenia z innych tytułów, w sposób wskazany w opisie stanu faktycznego (odrębne pozycje na fakturze lub odrębne faktury), można zakwalifikować tą część dochodu, wynikającą z przeniesienia autorskich praw majątkowych do Utworu oraz udzielenia licencji na korzystanie z Utworu, jako dochody wskazane w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, wskazane w pytaniu Nr 3 koszty stanowią koszty wykazywane w art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ocena prawidłowości obliczania wskaźnik nexus, o którym mowa w art. 30ca ust. 4 ustawy o PIT przy zaliczeniu ponoszonych kosztów skazanych w pytaniu Nr 4. prawidłowe jest uwzględnienie we wskaźniku nexus kosztów kwalifikowanych wskazanych w pytaniu Nr 5 w takim procencie poniesionych kosztów kwalifikowanych, jaki odpowiada w danym roku procentowi przychodu uzyskanego z kwalifikowanych praw własności intelektualnej do całości dochodu uzyskanego przez Wnioskodawczynię.

2021.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.1061.2020.4.DJD
     ∟IP BOX : dochód uzyskany przez Wnioskodawczynię z tytułu udziału w Spółce uzyskującej wynagrodzenie z tytułu odpłatnego udzielania licencji oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do programów komputerowych tworzonych i rozwijanych przez Spółkę w ramach świadczonych przez Spółkę usług opisanych w stanie faktycznym, kwalifikuje się jako dochód wskazany w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, w przypadku wyodrębnienia na każdej fakturze VAT wynagrodzenia Spółki z tytułu tworzenia i rozwoju programów komputerowych oraz przenoszenia autorskich praw majątkowych do nich, a także udzielania licencji do tych programów lub rozdzielenia tego wynagrodzenia od wynagrodzenia z innych tytułów, w sposób wskazany w opisie stanu faktycznego (odrębne pozycje na fakturze lub odrębne faktury), można zakwalifikować tą część dochodu, wynikającą z przeniesienia autorskich praw majątkowych do Utworu oraz udzielenia licencji na korzystanie z Utworu, jako dochody wskazane w art. 30ca ust. 7 ustawy o PIT, wskazane w pytaniu Nr 3 koszty stanowią koszty wykazywane w art. 30ca ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ocena prawidłowości obliczania wskaźnik nexus, o którym mowa w art. 30ca ust. 4 ustawy o PIT przy zaliczeniu ponoszonych kosztów skazanych w pytaniu Nr 4. . prawidłowe jest uwzględnienie we wskaźniku nexus kosztów kwalifikowanych wskazanych w pytaniu Nr 5 w takim procencie poniesionych kosztów kwalifikowanych, jaki odpowiada w danym roku procentowi przychodu uzyskanego z kwalifikowanych praw własności intelektualnej do całości dochodu uzyskanego przez Wnioskodawczynię

2021.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.58.2021.1.BKD
     ∟czy wydatki ponoszone w związku z realizacją programów, o których mowa we wniosku w ramach strategii CSR stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.472.2020.3.OK
     ∟czy w związku z dokonywanymi płatnościami odsetek na rzecz Kredytodawcy E będącego podmiotem transparentnym podatkowo w kraju swojej siedziby (tj. w Luksemburgu), z perspektywy obowiązków w podatku u źródła, zastosowanie powinny mieć zasady opodatkowania właściwe dla wspólników Kredytodawcy E, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.467.2020.3.OK
     ∟czy w związku z dokonywanymi płatnościami odsetek na rzecz Kredytodawcy E będącego podmiotem transparentnym podatkowo w kraju swojej siedziby (tj. w Luksemburgu), z perspektywy obowiązków w podatku u źródła, zastosowanie powinny mieć zasady opodatkowania właściwe dla wspólników Kredytodawcy E, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.462.2020.3.KS
     ∟Czy w związku z dokonywanymi płatnościami odsetek na rzecz Kredytodawcy E będącego podmiotem transparentnym podatkowo w kraju swojej siedziby (tj. w Luksemburgu), z perspektywy obowiązków w podatku u źródła, zastosowanie powinny mieć zasady opodatkowania właściwe dla wspólników Kredytodawcy E, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych

2021.04.08 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DOP7.8101.56.2020.FMLM.1
     ∟Zwolnienie od podatku świadczonych usług szkoleniowych oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług w związku z realizacją projektów.

2021.04.07 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DOP7.8101.52.2020.FMLM.1
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży kursów językowych oferowanych poprzez internetową platformę.

2021.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.689.2020.3.PJ
     ∟Tym samym w przedstawionej we wniosku sytuacji sprzedaż w drodze licytacji działek nr X/11 (zabudowanej budynkiem), X/17 (zabudowanej budynkami) oraz działki nr X/8 stanowiącej drogę dojazdową, która jest budowlą nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia, ponieważ pierwsze zasiedlenie budynków i budowli nastąpiło przez ich używanie na potrzeby własnej działalności gospodarczej Dłużnika.

2021.04.01 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DOP7.8101.8101.29.2001.PBD
     ∟W zakresie uznania faktur ujętych w rejestrze zakupów za zapłacone za pośrednictwem rachunku bankowego podatnika w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług w sytuacji, gdy zostały zapłacone za pośrednictwem: karty płatniczej przy użyciu terminala w sklepie stacjonarnym kontrahenta Wnioskodawcy, karty płatniczej lub szybkiego przelewu przez Internet za pośrednictwem serwisu ….pl, … czy ….

2021.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.390.2020.5.BKD
     ∟Czy opisane we wniosku wpłaty, które Wnioskodawca otrzymuje od Darczyńców na zakup posiłków w ramach Projektu, są dla Wnioskodawcy przychodem w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, Czy w przypadku uznania przez Organ, że w wyniku otrzymania wpłat od Darczyńców na zakup posiłków w ramach Projektu, po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód do opodatkowania na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, to wydatki na zakup ww. posiłków są dla Wnioskodawcy kosztem uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, Czy jeżeli Wnioskodawca nie zaliczy wydatków na nabycie posiłków dla Obdarowanych do kosztów uzyskania przychodów, Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia wartości przekazanych Obdarowanym posiłków w okresie od 1 stycznia do 30 września 2020 r. od podstawy opodatkowania na podstawie art. 38g ustawy o CIT, Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT wydatki związane z organizacją i promocją Projektu

2021.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.449.2020.2.SP
     ∟moment powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do płatności otrzymanej po podpisaniu umowy, płatności, które zostaną uregulowane po przekazaniu poszczególnych pakietów Odcinków, płatności, które wpłynęły po przekazaniu i zaakceptowaniu przez Licencjobiorcę scenariuszy Odcinków oraz wynagrodzenia, które zostanie przekazane do wypłaty trzy miesiące po rozpoczęciu emisji ostatniego Odcinka

2021.03.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.476.2020.1.PJ
     ∟Obowiązek stosowania kodu GTU 12 dotyczy podatników świadczących m.in. usługi, o których mowa w § 10 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia.

2021.03.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.1066.2020.2.KS
     ∟możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)

2021.03.29 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP8.8101.21.2020.WCH
     ∟Czy Usługa podlega zwolnieniu z VAT (podlegałaby zwolnieniu, gdyby miejsce świadczenia było na terytorium Polski) oraz, co za tym idzie, czy w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do świadczenia opisanej Usługi - w przypadku gdy miejscem świadczenia tej Usługi jest Polska lub terytorium Unii Europejskiej inne niż Polska - Spółce nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na gruncie Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2017 roku?

2021.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.50.2021.1.KS
     ∟Kwalifikacja nabytych Licencji do wartości niematerialnych i prawnych w rozumieniu art. 16b ust. 1 updop.

2021.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.5.2021.2.PJ
     ∟Kotły zasilane są gazem ziemnym mokrym, sklasyfikowanym pod kodem CN 2711, który Spółka nabywa na terytorium kraju od zewnętrznego dostawcy z akcyzą uwzględnioną w cenie wyrobów, stanowi zakład energochłonny a Spółka posiada dla ZCP Kotłownia system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej, tj. system zarządzania środowiskowego potwierdzony przez niezależną i uprawnioną w tym zakresie jednostkę akredytującą certyfikatem ISO 14001:2015. Wobec powyższego spełnione są w odniesieniu do Kotłowni Wnioskodawcy warunki skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5. Spółka jest uprawniona do nabycia wyrobów gazowych ze zwolnieniem, o który mowa w ww. przepisie.

2021.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.521.2020.2.BKD
     ∟Czy wskazane w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego koszty usług serwisowych ponoszone na podstawie Umowy R&D podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 w związku z art. 15e ust. 11 CIT, Czy wskazane w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego koszty usług badawczo- rozwojowych ponoszone na podstawie Umowy R&D podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 w związku z art. 15e ust. 11 CIT, Czy wskazane w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego koszty zakupu licencji ponoszone na podstawie Umowy Licencyjnej podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 w związku z art. 15e ust. 11 CIT.

2021.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.528.2017.10.KK
     ∟Brak obowiązku wliczania do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT sprzedaży mediów do lokali mieszkalnych wykorzystywanych na cele mieszkaniowe.

2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.18.2021.2.AZ
     ∟prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z budynkiem CK wykorzystywanych zarówno do działalności opodatkowanej VAT, jak i nieopodatkowanej VAT (tzw. wydatków mieszanych), według udziału procentowego kubatury netto budynku CK wykorzystywanej wyłącznie komercyjnie (tj. kubatury netto sali widowiskowej mierzonej w metrach sześciennych) w sumie całej kubaturze netto budynku CK (mierzonej również w metrach sześciennych)

2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.245.2020.1.PJ
     ∟Obowiązek produkcji i magazynowania wyrobów akcyzowych w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej dotyczy tylko takich wyrobów gotowych, które są produkowane i magazynowane w składach podatkowych i objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Natomiast, w przepisach prawa nie został przewidziany podobny obowiązek dla wyrobów akcyzowych z przedpłaconą akcyzą, produkowanych i magazynowanych poza składem podatkowym, a więc nie objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy

2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.246.2020.1.PJ
     ∟Obowiązek produkcji i magazynowania wyrobów akcyzowych w zbiornikach, które podlegają prawnej kontroli metrologicznej dotyczy tylko takich wyrobów gotowych, które są produkowane i magazynowane w składach podatkowych i objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Natomiast, w przepisach prawa nie został przewidziany podobny obowiązek dla wyrobów akcyzowych z przedpłaconą akcyzą, produkowanych i magazynowanych poza składem podatkowym, a więc nie objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

2021.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.529.2020.1.BKD
     ∟Czy Spółka uprawniona jest do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kwot wypłaconych na rzecz Podwykonawców, potrąconych z wynagrodzenia Generalnego Wykonawcy oraz czy koszty te należy zaliczyć do kosztów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, Czy porozumienia zawarte przez Spółkę z Podwykonawcami, wraz z oświadczeniami Podwykonawców o otrzymaniu płatności od Spółki i potwierdzeniami dokonania płatności mogą stanowić podstawę do zaliczenia niniejszych należności do kosztów uzyskania przychodów, Czy Spółka uprawniona jest do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kwot zapłaconych Podwykonawcom w sytuacji, w której Generalny Wykonawca nie wystawił na rzecz Spółki faktury usługi budowlane?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj