Interpretacje do przepisu
art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
596/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok;
3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.406.2020.2.SK
∟ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z kupnem i wykupem dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. i wykazać podatek należny w wysokości 15%
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
∟
- 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę:
a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r.,
b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada:
a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.
2020.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.323.2020.2.AM
∟1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu „małego podatnika”;
2. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów;
3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
4. czy transakcje nabycia i sprzedaży jednostek uczestnictwa BPS TFI mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;
5. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychód będący wynikiem z operacji nabycia-odkupienia jednostek uczestnictwa BPS TFI;
6. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%;
7. czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15 %;
8. czy Bank może:
- zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów,
- dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika”, w związku z czym może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok.
2020.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.271.2020.2.MK
∟w zakresie ustalenia, czy dochód z likwidacji Spółki wypłacony udziałowcowi (spółce będącej rezydentem podatkowym w Luksemburgu) nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce w związku z czym na Spółce nie będzie ciążył obowiązek pobrania od tego dochodu podatku u źródła, pod warunkiem dysponowania aktualnym certyfikatem rezydencji podatkowej udziałowca poświadczającym, że jest on rezydentem podatkowym Luksemburga oraz złożeniem przez Spółkę oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a Ustawy CIT
2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.368.2020.2.AP
∟- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych bank powinien zastosować 15% stawkę podatku,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować 9% stawkę podatku.
2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.329.2020.1.AP
∟- Czy sankcja, o której mowa w art. 15d ust. 1 i 2 ustawy o CIT (brak możliwości zaliczenia danego kosztu do kosztów uzyskania przychodów) w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. znajdzie zastosowanie w przypadku regulowania przez Spółkę w ramach Nettingu (Etap 1) zobowiązań z tytułu transakcji o jednorazowej wartości przekraczającej 15.000 zł lub równowartość tej kwoty?
- Czy sankcja, o której mowa w art. 15d ust. 1 i 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r. znajdzie zastosowanie w przypadku regulowania zobowiązań z tytułu transakcji w ramach Nettingu, z wykorzystaniem cash poolingu, w przypadku powstania salda ujemnego w Nettingu (Etap 2)?
2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.273.2020.2.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%.
2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.359.2020.1.AP
∟- Czy Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżonej 9% stawki podatku, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2020.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.266.2020.2.PB
∟w zakresie ustalenia czy spółka może skorzystać z preferencyjnej stawki w wysokości 9% zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., czy też winna skorzystać ze stawki 15% przewidzianej tym przepisem w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r.
2020.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.379.2020.2.IZ
∟Ustalenie, czy:
- wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży (z uzupełnienia wynika, że Wnioskodawcy chodziło o transakcje kupna/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”?
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku?
- Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
- Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15 %?
- Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 9 %?
2020.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.010.392.2020.1.MZA
∟Ustalenie, czy: - Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za lata 2017 i 2018 podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, a za rok 2019 stawkę podatku 9%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za rok 2017, 2018 i 2019 (część pytania oznaczonego we wniosku nr 3).
2020.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.224.2020.3.AR
∟w zakresie ustalenia:
- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %,
- czy w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. oraz 2020 r. i dokonać korekty podatku za 2019 r.,
- czy bank powinien dokonać korekty za 2020 r.
2020.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.247.2020.2.SK
∟ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z zakupem i wykupem bonów pieniężnych dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15% ,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r.,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.202.2020.2.AR
∟skutki podatkowe podjęcia przez Wnioskodawcę w trakcie roku podatkowego decyzji dotyczącej zaprzestania rozliczania według preferencyjnych zasad dotyczących ulgi IP Box, jak również decyzji o powrocie do korzystania z ww. preferencji podatkowej oraz sposobu rozliczenia straty poniesionej z tytułu wytworzenia (ulepszenia, rozwoju) Aplikacji, Portowania Aplikacji lub DLC.
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.242.2020.2.DP
∟czy:
- przy wyliczaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika” w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy wyłączyć przychody ze zbycia bonów skarbowych;
- w latach 2017 i 2018 Wnioskodawca spełniał warunki do uznania go za „małego podatnika” i w związku z tym, uprawniony będzie do zastosowania obniżonej stawki podatku wynoszącej 15% oraz dokonania korekty zeznania podatkowego za te lata
2020.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.226.2020.2.IZ
∟Ustalenie, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”,
- przy ustalaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15 %,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, Bank mógł zastosować 9 % stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.223.2020.2.AR
∟w zakresie ustalenia:
- czy Wnioskodawca powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych utrzymanych do terminu zapadalności, tj. bony pieniężne NBP, obligacje skarbowe, i obligacje BPS oraz transakcje związane z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego, przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych oraz przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a co za tym idzie dokonać korekty podatku za 2019 rok obliczając podatek wg. stawki preferencyjnej 9%,
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 Bank posiada w roku 2020 status małego podatnika i może stosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.
2020.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.170.2020.2.MK
∟- Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP, ich wartość nominalna wykupu stanowi „przychód ze sprzedaży” w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, który definiuje „małego podatnika”?
- Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku do opodatkowania?
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować odpowiednie stawki w danym roku, tzn. za lata 2017 i 2018 stawkę podatku 15% a za rok 2019 stawkę 9%?
- Czy Bank może wykonać korektę podatku dochodowego za 2017, 2018 i 2019 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15% za lata 2017 i 2018 oraz w wysokości 9% za rok 2019, jeżeli Bank posiadał w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika”?
2020.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.140.2020.2.PB
∟czy zapłata z tytułu zakupionych środków farmaceutycznych poprzez wpłacenie gotówki na rachunek bankowy dostawcy spełnia warunki dokonania płatności za pośrednictwem rachunku płatniczego i tym samym nie powoduje zastosowania sankcji zawartej w art. 15d ustawy.
2020.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.223.2020.1.BD
∟od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 r. Bank posiada w roku 2019 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a co za tym idzie dokonać korekty podatku za 2019 rok obliczając podatek wg stawki preferencyjnej 9%?
Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 r. Bank posiada w roku 2020 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych?
Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statutu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w 2020 r.?
2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.200.2020.2.BD
∟Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”?
Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku?
Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2020 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%?
2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.214.2020.1.PC
∟1. Czy Wnioskodawca ma prawo do stosowania preferencyjnej stawki 9% do obliczania zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób prawnych, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 865 z późn. zm.) w zakresie dochodów innych niż z zysków kapitałowych gdy osiąga dochody zarówno z bieżącej działalności gospodarczej, jak i zyski kapitałowe, a jednocześnie nie przekroczyły one łącznie w roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1,2 mln EUR przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego?
2. Czy w przypadku przekroczenia progu podatkowego, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z którym związana jest możliwość stosowania stawki 9% podatku dochodowego od osób prawnych, Wnioskodawca będzie zobowiązany do płacenia zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób prawnych na zasadach ogólnych wynikających z art. 19 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych począwszy dopiero od miesiąca, w którym nastąpiło przekroczenie przedmiotowego progu?
2020.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.195.2020.2.IM
∟W zakresie ustalenia:
- czy opisana w stanie faktycznym działalność Spółki w zakresie Prac b/r, które mają na celu stworzenie bądź ulepszenie Produktu spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 4a pkt 26 updop,
- czy w zaistniałym stanie faktycznym Wnioskodawca może skorzystać z opodatkowania preferencyjną 5% stawką CIT, o której mowa w art. 24d ust. 1 updop, w stosunku do dochodów osiąganych przez Spółkę ze sprzedaży Produktu (…) obejmującego urządzenie objęte ochroną kwalifikowanym prawem jako zarejestrowany wzór przemysłowy i autorskie oprogramowanie do rehabilitacji od dnia zgłoszenia rozwiązania do ochrony w Urzędzie Patentowym RP,
- co stanowi dochód z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej uwzględnionego w cenie sprzedaży Produktu przez Wnioskodawcę w przypadku opisanej w stanie faktycznym sprzedaży zgodnie z art. 24d ust. 7 pkt 3 updop.
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.221.2020.1.JKU
∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym PGK:
- jest uprawniona do odliczenia poniesionych w ramach prowadzonej działalności B+R Kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP w zeznaniu za rok podatkowy w którym koszty te zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ustawy o PDOP,
- będzie uprawniona do odliczenia poniesionych w ramach prowadzonej przez Spółki PGK działalności B+R Kosztów kwalifikowanych liczonych zgodnie z limitami określonymi w art. 18d ust. 7 pkt 2 i 3 ustawy o PDOP mającymi zastosowanie odpowiednio dla Spółek Grupy, w przypadku rozpoczęcia przez nie prowadzenia działalności B+R tj. dla Spółki Grupy posiadającej status centrum badawczo-rozwojowego do 150% kosztów, o których mowa w ust. 2 pkt 1-4a i ust. 2a-3a PDOP, oraz 100% kosztów, o których mowa w ust. 2 pkt 5 PDOP, a dla pozostałych Spółek nieposiadających tego statusu do 100% kosztów, o których mowa w art. 18d ust. 2-3 ustawy o PDOP,
- jest uprawniona do odliczenia poniesionych w ramach prowadzonej przez Spółki Grupy działalności B+R Kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP w wysokości określonej w art. 18d ust. 7 pkt 2 ustawy o PDOP, w przypadku uzyskania przez Spółkę wchodzącą w jej skład statusu centrum badawczo-rozwojowego
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.151.2020.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
- czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta tych bonów,
- czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15 %,
- czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %,
- czy w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.
2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.134.2020.2.AT
∟w zakresie możliwości zastosowania 9% stawki podatkowej do opodatkowania przychodów uzyskanych w 2020 r. przekraczających kwotę 6 284 000 zł brutto.
2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.135.2020.2.PB
∟w zakresie możliwości zastosowania 9% stawki podatkowej do opodatkowania przychodów uzyskanych w 2020 r. nie przekraczających kwoty 6 284 000 zł brutto.
2020.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.153.2020.2.MS
∟1. Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”?
2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku?
3. Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości?
4. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%?
5. Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%?
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.149.2020.2.AW
∟Ustalenie, czy
-wartość nominalną bonów pieniężnych oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
-przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” powinny być brane pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy o rachunkowości,
-Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
-przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15%,
-przepisy ustawy PDOP w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji winien zastosować stawkę podatku 9%,
-Bank powinien wykonać korektę deklaracji CIT-8 za 2019 r. i obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.