Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wyroby akcyzowe

 

wyroby akcyzowe 1400 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

2010.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-62/10-3/TW
     ∟Czy w opisanej sytuacji, przy ewidencjonowaniu dostaw i zużyć wyrobów akcyzowych wg 1000-litrowej jednostki miary przy spełnieniu wszystkich pozostałych warunków wymienionych w rozporządzeniu uprawniającym do zwolnienia od podatku akcyzowego, tj.: - zakupie ze składu podatkowego, - celów przeznaczenia, - opisanej ewidencji, - przedkładaniu kontrahentowi dokonującemu dostawy wyrobów akcyzowych pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, oraz - potwierdzaniu kontrahentowi odbioru wyrobów na dokumencie dostawy, Spółka ma prawo do zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego w odniesieniu do kupowanych olejów smarowych?

2010.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-55/10-2/TK
     ∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym nabywanie alkoholu etylowego w sposób zbiorczy na 4 cele wpływa na możliwość stosowania przywołanych zwolnień od akcyzy?

2010.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-54/10-3/TK
     ∟1. Czy w opisanym stanie faktycznym działalność, w zakresie wytwarzania leków, suplementów diety i kosmetyków, musi być prowadzona w składzie podatkowym?2. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym działalność, w zakresie wytwarzania leków, suplementów diety i kosmetyków, musi być prowadzona w składzie podatkowym?

2010.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-54/10-2/TK
     ∟1. Czy w opisanym stanie faktycznym działalność, w zakresie wytwarzania leków, suplementów diety i kosmetyków, musi być prowadzona w składzie podatkowym?2. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym działalność, w zakresie wytwarzania leków, suplementów diety i kosmetyków, musi być prowadzona w składzie podatkowym?

2010.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-70c/10/JK
     ∟Brak jest podstaw prawnych w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych klasyfikowanych do kodu CN 2713 90 90 w przypadku ich oferowania i sprzedaży do celów opałowych.

2010.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-70a/10/JK
     ∟Dla wyrobów energetycznych innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, jak to ma miejsce w opisanej we wniosku sytuacji, będzie miała zastosowanie stawka akcyzy w wysokości 0 zł.

2010.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-296/10/DG
     ∟Czy wykorzystanie do sprzedaży oleju opałowego co celów opałowych instalacji pomiarowej będzie traktowane jako sprzedaż przez odmierzacz paliw.

2010.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-279/10/AB
     ∟Zwolnienia z podatku akcyzowego benzyny lotniczej o kodzie CN 2710 11 31.

2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-298/10/DG
     ∟Czy sprzedaż zużytego oleju do podmiotu zajmującego się jego zniszczeniem nakłada na Wnioskodawcę obowiązek naliczenia podatku akcyzowego?

2010.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-52/10-2/TW
     ∟1. Czy tłuszcz utylizacyjny, klasyfikowany do kodu CN 1518 00 95, dostarczany do podmiotów produkujących estry kwasów tłuszczowych, wykorzystywane następnie jako dodatek do biopaliw, jest wyrobem akcyzowym na tym etapie obrotu? 2. W przypadku potwierdzenia, że tłuszcz utylizacyjny na tym etapie obrotu nie jest wyrobem akcyzowym, czy Spółka zobowiązana jest ujmować ten tłuszcz w ewidencji, o której mowa w art. 53 ust 5 ustawy o podatku akcyzowym oraz w informacji o wyrobach akcyzowych w składzie podatkowym, o której mowa w art. 21 ust. 6 tej ustawy?

2010.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-285/10/DG
     ∟W jaki sposób należy rozumieć pojęcie reklamacji zawarte w art. 83 ustawy o podatku akcyzowym? Jeżeli należy go rozumieć bardzo szeroko bez żadnych ograniczeń, to czy w świetle treści art. 83 ustawy reklamacją będzie zwrot piwa przeterminowanego od kontrahentów uznany przez podmiot prowadzący skład podatkowy?

2010.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-60/10/ZG
     ∟W polu 7 dokumentu dostawy należy wpisać faktyczny adres odbioru wyrobów, czyli adres składu podatkowego.

2010.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-179/10/DG
     ∟Czy Wnioskodawca ma prawo do zwrotu akcyzy zapłaconej od wyżej opisanych wyrobów tytoniowych w oparciu o art. 39 ust. 2 pkt 2 ustawy biorąc pod uwagę, że Spółka spełniła przesłanki upoważniające ją do zastosowania zwolnienia wynikającego z § 21 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2009r. Nr 32, poz. 228)?

2010.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-231/10-4/MC
     ∟Czy niedobory niezawinione mieszczące się w granicach norm są kosztem uzyskania przychodów w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-5/KB
     ∟Czy skoncentrowane przedgony zużywane w zakładzie spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru – wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-146/10-4/KB
     ∟Czy oleje fuzlowe zużywane w zakładzie Spółki jako paliwo opałowe do otrzymywania energii cieplnej służącej do suszenia produktu ubocznego (wywaru - wyrób nieakcyzowy) w ramach procesu produkcji bioetanolu, są zwolnione od podatku akcyzowego?

2010.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-21/10-2/TK
     ∟1. Czy w świetle przepisów art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b, art. 40 ust. 1 pkt 1, art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym Spółka może w chwili pobrania półproduktu będącego alkoholem etylowym (magazynowanego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy) do produkcji wyrobów finalnych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objętych pozycjami CN 2207 i 2208, z którego może zostać wyprodukowany produkt leczniczy, nie korzystać ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b, lecz objąć dalszy proces produkcji procedurą zawieszenia poboru akcyzy? 2. Czy jest prawidłowym założeniem, że Spółka może zastosować zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego zawartego w wyrobie finalnym będącym produktem leczniczym, na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym, dopiero w momencie wyprowadzenia tego wyrobu ze składu podatkowego?3. Czy Spółka korzystając ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym powinna spełnić inne warunki poza wykazaniem, że alkohol etylowy jest zawarty w produkcie leczniczym?4. Czy klasyfikując wyrób finalny jako alkohol etylowy (wyrób akcyzowy), nie jako produkt leczniczy, może ten wyrób wysłać w procedurze zawieszenia poboru akcyzy lub dostarczyć do podmiotu pośredniczącego lub zużywającego w sytuacji, gdy Spółka nie będzie korzystać z prawa do zwolnienia od akcyzy ani na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 4, ani na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. b ustawy o podatku akcyzowym, ponieważ w związku z jego sprzedażą nie będzie weryfikować i deklarować, że posiada on właściwości lecznicze, lecz przede wszystkim będzie informować o zawartości alkoholu etylowego?

2010.04.30 - Minister Finansów - AE3/8012/3/FLL/10/2042
     ∟wszelkie straty sprzedawanych przez Wnioskodawcę wyrobów energetycznych objętych zwolnieniem z podatku akcyzowego na podstawie art. 32 z uwagi na fakt, iż powstały po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy nie są ubytkami wyrobów akcyzowych w rozumieniu powyższej ustawy i nie podlegają opodatkowaniu.

2010.04.30 - Minister Finansów - AE2/8012/6/CCA/10/2061
     ∟Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 71-2710 19 99, które nie są określone w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie magazynowania lub przewozu nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.

2010.04.30 - Minister Finansów - AE2/8012/5/CCA/10/2060
     ∟Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 71-2710 19 99, które nie są określone w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie magazynowania lub przewozu nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.

2010.04.30 - Minister Finansów - AE2/8012/4/CCA/10/2040
     ∟Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 71-2710 19 99 powstałe w czasie produkcji innych wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, zgodnie z dyspozycją przepisu art. 2 pkt 20 lit. a ustawy, nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.

2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-59/10/DG
     ∟Magazynowanie wyrobów akcyzowych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej

2010.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-29/10-5/KB
     ∟1. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za poprawność i prawdziwość innych danych zawartych w tym oświadczeniu poza danymi wymienionymi w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy?2. Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych odbierający od nabywcy (osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej) oświadczenie o ich przeznaczeniu na cele opałowe odpowiada za prawdziwość zawartych w tym oświadczeniu danych (wymienionych w art. 89 ust. 8 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tj. imieniem i nazwiskiem nabywcy, numerem dowodu osobistego nabywcy lub nazwą i numerem innego dokumentu stwierdzającego tożsamość nabywcy) w sytuacji, gdy dowód osobisty nabywcy jest podrobiony, przerobiony lub sfałszowany, czego sprzedawca nie jest w stanie zweryfikować bez użycia specjalistycznej wiedzy, technik i urządzeń?

2010.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-946/09/ŁW
     ∟prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej

2010.03.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-198/09/JK
     ∟Spółka nie jest podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu odsprzedaży wyrobów akcyzowych, nabytych od swojego kontrahenta. W opisanym we wniosku stanie faktycznym akcyza od przedmiotowego paliwa została przez niego zadeklarowana, a następnie zapłacona w należnej wysokości.

2010.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-935/09/ŁW
     ∟obowiązku ustalenia dopuszczalnych norm zużycia dla emulsji chłodzącej CN 3403

2010.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-186/09-2/TW
     ∟Czy w związku z nabyciem przedmiotowego rozcieńczalnika na Spółce ciąży obowiązek rejestracyjny przewidziany w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2010.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1135/09-2/KB
     ∟Jaka powinna być stawka akcyzy po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy (tj. po cofnięciu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego przez Spółkę) w stosunku do N-Pentanu (kod CN 2901 10 00), w sytuacji gdy nie jest on przeznaczany do napędu silników spalinowych?

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-188b/09/JK
     ∟Jak stanowi przepis art. 21 ust. 9 ustawy, w przypadku wystąpienia podczas przewozu alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ubytków przekraczających ustalone decyzją naczelnika urzędu celnego normy dopuszczalnych ubytków Wnioskodawca był zobowiązany, bez wezwania organu podatkowego, złożyć deklarację podatkową oraz wpłacić akcyzę za dzienny okres rozliczeniowy, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał ten ubytek. Zatem, stanowisko Spółki, że okresem rozliczeniowym podatku akcyzowego z tytułu ubytków alkoholu etylowego powstałych w czasie przewozu jest okres miesięczny należało uznać za nieprawidłowe.

2010.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-188a/09/JK
     ∟W opisanym stanie faktycznym Spółka, jako podmiot dokonujący wysyłki, jest obowiązana do zapłaty akcyzy z tytułu powstania ubytków w części, która nie jest objęta zwolnieniem o którym mowa w art. 30 ust. 3 i 4 ustawy. Z treści wniosku wynika, iż ubytki nie powstały w wyniku zdarzenia losowego lub siły wyższej, zatem podlegają zwolnieniu od akcyzy do wysokości określonej w decyzji naczelnika urzędu celnego o ustaleniu maksymalnych norm ubytków dla czynności przewozu alkoholu etylowego.

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj