Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wyroby akcyzowe
wyroby akcyzowe 1400 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-343/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-342/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-341/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-253/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-252/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-251/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-250/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-249/12/LG
∟Rozliczanie ubytków wyrobów węglowych
2012.08.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-464/12/AL
∟W zakresie utraty zwolnienia podmiotowego w podatku VAT w przypadku sprzedaży samochodu osobowego.
2012.08.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP3/443A-96/12-3/BJ
∟Spółka posiadająca zakład, który jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tym zakładzie, będzie korzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy.
2012.08.10 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP3/443A-96/12-2/BJ
∟Spółka posiadająca zakład, który jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tym zakładzie, korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy.
2012.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-97/12-3/KK
∟Wyrób węglowy, który Spółdzielnia zużywa w celach opałowych, nie korzysta w całości ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym. W tej bowiem sytuacji Wnioskodawca jako Spółdzielnia korzysta ze zwolnienie wynikającego z art. 31a ust.2 pkt 3 ustawy w zakresie zużycia wyrobów węglowych na cele ogrzania gospodarstw domowych. Natomiast nie może skorzystać z przedmiotowego zwolnienia w zakresie zużycia wyrobów węglowych celem ogrzania lokali użytkowych.
2012.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-93/12-2/KK
∟Wnioskodawca celem ogrzania lokalu użytkowego winien nabywać wyroby węglowe na cele opałowe na zasadach ogólnych z akcyzą zapłaconą w cenie wyrobów. Obowiązek opodatkowania wyrobów w tym przypadku ciąży na podmiocie sprzedającym Wnioskodawcy wyrób węglowy.
2012.08.01 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP3/443A-85/12-5/KK
∟W przypadku przemieszczenia wyrobów węglowych objętych zwolnieniem bezpośrednio z kopalni do odbiorcy finalnego ma zastosowanie jeden dokument dostawy z zachowaniem wytycznych, o których mowa w przepisach. Istotą dokumentu dostawy jest to, iż towarzyszy on przemieszczeniu wyrobów węglowych objętych zwolnieniem. Natomiast bez znaczenia jest, czy dokument dostawy będzie zawarty na jednej czy też na kilku stronach, ważne by zawierał wszystkie elementy określone we wzorze dokumentu dostawy, był przejrzysty i czytelny.
2012.08.01 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP3/443A-85/12-4/KK
∟Miejscem odbioru wyrobów węglowych jest miejsce wydania tych wyrobów do przemieszczenia. W przypadku przemieszczenia wyrobów węglowych objętych zwolnieniem bezpośrednio z kopalni do odbiorcy finalnego ma zastosowanie jeden dokument dostawy z zachowaniem wytycznych, o których mowa w przepisach. Istotą dokumentu dostawy jest to, iż towarzyszy on przemieszczeniu wyrobów węglowych objętych zwolnieniem. Natomiast bez znaczenia jest, czy dokument dostawy będzie zawarty na jednej czy też na kilku stronach, ważne by zawierał wszystkie elementy określone we wzorze dokumentu dostawy, był przejrzysty i czytelny. W przypadku popełnienia błędu na dokumencie dostawy, błąd w momencie wystawiania korygujemy poprzez wystawienie nowego dokumentu dostawy potwierdzającego przemieszcze...
2012.07.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-467/12-2/JK
∟Możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego przy sprzedaży samochodów osobowych
2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-303/12/PH
∟w zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych
2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-202/12/PH
∟W zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych.
2012.07.23 - Minister Finansów - AG2/8012/8/CCA/12/606
∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 – 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
2012.07.23 - Minister Finansów - AG2/8012/7/CCA/12/607
∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 – 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
2012.07.23 - Minister Finansów - AG2/8012/6/CCA/12/605
∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 – 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
2012.07.23 - Minister Finansów - AG2/8012/4/CCA/12/596
∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 – 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
2012.07.13 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPP3/443A-82/12-4/BJ
∟Odnosząc opisane powyżej zdarzenie przyszłe do ustawowych definicji wyrobów tytoniowych należy stwierdzić, iż wyroby przedstawione we wniosku nie spełniają warunków zawartych w art. 98 ust. 1-8 ustawy, gdyż jak wskazał Wnioskodawca w opisie zdarzenia przyszłego są to liście tytoniu nieprzetworzone, odżyłowane lub częściowo odżyłowane, niepocięte, niepodzielone, nieskręcone, niesprasowane, niezrolowane ani nieposzarpane oraz nienadające się do palenia bez dalszego przetwarzania przemysłowego.Zatem sprzedaż opisanych we wniosku liści tytoniu nie wiąże się z obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego.
2012.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-88/12-2/BJ
∟Wnioskodawca w zakresie braku obowiązku zapłaty akcyzy wywodzi prawidłowy skutek ekonomiczny, lecz nieprawidłowy skutek prawny, gdyż stanowisko Wnioskodawcy, polegające na stwierdzeniu, że benzyna rozpuszczalnikowa wykorzystana do celów własnych, tzn. do przepłukania instalacji winna być opodatkowana stawką 0 zł. (zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy) jest nieprawidłowe, gdyż jak wskazano powyżej w zaistniałym stanie faktycznym, zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy, zobowiązanie podatkowe nie powstaje, a obowiązek podatkowy, który powstał uprzednio, w momencie wyprodukowania ww. benzyny rozpuszczalnikowej wygasł w zakresie, w jakim zużyto tą benzynę do wyprodukowania inn...
2012.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-161/12/LG
∟Zwolnienie z akcyzy zużywanych wyrobów węglowych w prowadzonej działalności gospodarczej w związku z realizowanymi przez Wnioskodawcę inwestycjami
2012.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-78/12-4/KK
∟Podmiotem uprawnionym do nabycia wyrobów węglowych, jest podmiot zużywający wyroby węglowe na cele zwolnione zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumencie dostawy. Tym samym podmiotem, który winien znajdować się w poz. „9”, „10”, jest podmiot zwolniony, o którym mowa w art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, do którego są dostarczone, albo który zwraca wyroby zwolnione. Natomiast w poz. „11” winien znajdować się zapis faktycznego miejsca odbioru (wydania) wyrobów węglowych podmiotowi zwolnionemu. Zatem w omawianej sprawie takim podmiotem będzie uprawniona do zwolnienia placówka oświatowo - wychowawcza, będąca podmiotem zużywającym wyroby węglowe na cele zwolnione, wymienionym w art. 31a ust. 2 pkt. 3 ustawy. Fakt, iż płatnikiem wyrobów węglowych jest jedno...
2012.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-80/12-4/KK
∟Wnioskodawca jako podmiot zużywający wyroby węglowe w kotłowni lokalnej celem wytworzenia energii cieplnej nie będzie korzystał ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt. 8 ustawy.
2012.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-373/12-2/KB
∟określenie podstawy opodatkowania w imporcie wyrobów akcyzowych przemieszczanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
2012.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-69/12-4/BJ
∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w opisanej we wniosku sytuacji zużycie przez Spółkę miału węglowego do produkcji pary technologicznej, niezbędnej w procesach mineralogicznych przy produkcji betonu komórkowego podlega zwolnieniu od akcyzy. Warunkiem zwolnienia od akcyzy będzie prowadzenie ewidencji wyrobów węglowych zwolnionych z podatku akcyzowego (art. 31a ust. 4-7 ustawy). W przypadku wypełnienia przez Spółkę warunków zwolnienia od akcyzy związanych ze zużyciem przedmiotowych wyrobów węglowych do wytworzenia pary technologicznej, niezbędnej w procesach mineralogicznych, wtórne jej wykorzystanie do celów grzewczych nie będzie skutkowało powstaniem obowiązku podatkowego w akcyzie.
2012.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-75/12-6/KK
∟Wspólnota Mieszkaniowa jako podmiot zużywający wyroby węglowe celem wytworzenia energii cieplnej przeznaczonej na ogrzanie gospodarstw domowych, będzie korzystała ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt. 3 ustawy.
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.