Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wyroby akcyzowe

 

wyroby akcyzowe 1400 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-14/08-2/TK
     ∟Czy od nabycia wewnątrzwspólnotowego łodzi należy zapłacić podatek akcyzowy?

2008.04.18 - Minister Finansów - AE III/033/3/JMX/08/1870
     ∟Podatku akcyzowego w zakresie korzystania ze zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego. ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJNa podstawie art. 14 e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) Minister Finansów zmienia interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów dla Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…), stwierdzając, że: stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie zawarte w interpretacji indywidualnej z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD jest nieprawidłowe, stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego z dnia 28 sierpnia 2007 r. jest nieprawidłowe. UZASADNIENIEBW dniu 31 sierpnia 2007 r. (wg daty stempla pocztowego) w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego. W formularzu wniosku wskazano art. 26 ust. 1 oraz art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29. poz. 257, z późn. zm.), jako przepisy prawa podatkowego będące przedmiotem interpretacji indywidualnej.Przedmiotowy wniosek w polu formularza „Opis stanu faktycznego (stanów faktycznych), zdarzenia przyszłego (zdarzeń przyszłych)” zawiera następujący opis:„(...) firma posiada skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar, i cygaretek. Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) pobór akcyzy jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. Art. 28 ust. 1 pkt 3 mówi, że zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Firma spełnia warunki określone w art. 44 ust. 2 wyżej powoływanej ustawy i jest zwolniona z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.”We wniosku zadano następujące pytanie przyporządkowane do powyższego opisu:„Czy obliczając saldo objęte zwolnieniem, za moment powstania zobowiązania należy przyjąć, przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, a za moment wykonania zobowiązania, wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy...”Wnioskodawca przedstawił w formularzu wniosku następujące stanowisko do powyższego pytania:„(...) obliczając saldo objęte zwolnieniem za moment powstania zobowiązania należy przyjąć przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, co wynika z cytowanego art. 26 ust. 1 ustawy. Natomiast w związku z art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy, za moment wykonania zobowiązania należy przyjąć zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, tj. wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.”Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydając w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r., sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD, stwierdził, że stanowisko Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…) przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2007 r. - jest nieprawidłowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uzasadnił swoją decyzję następująco:„Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, póz. 257 z późn. zm.) podmiot, który prowadzi skład podatkowy, podmiot, który jest zarejestrowanym handlowcem, a także podmioty, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe. Podstawowym celem wynikającym z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego jest zagwarantowanie, że należny podatek akcyzowy zostanie uiszczony. Zabezpieczenie ma ułatwić egzekucję podatku akcyzowego od podmiotu, który nie uregulował zobowiązań w przewidzianym przepisami terminie. Do złożenia zabezpieczenia akcyzowego zobowiązani są: prowadzący skład podatkowy, zarejestrowani handlowcy, podmioty nabywające wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi. Zabezpieczenie akcyzowe składane jest w wysokości pokrywającej zobowiązanie podatkowe.W myśl art. 44 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego może pomiot prowadzący skład podatkowy i korzystający z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiot, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy - zwolnić z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Zwolnienie takie udzielane jest na wniosek podmiotu przez naczelnika urzędu celnego w formie decyzji, na czas określony (art. 44 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym).Z opisanego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska wynika, że Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar i cygaretek. Pan Jerzy C. korzysta także ze zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.Jedną z podstawowych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy o podatku akcyzowym jest produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Produkcja to zorganizowana działalność ludzka mająca na celu wytworzenie określonych dóbr materialnych lub też proces wytwarzania czegoś dla potrzeb człowieka. W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym czynności, o których mowa w ust. 1-3, podlegają opodatkowaniu niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych przepisami prawa. Zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1-3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości. Obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej. Uwzględniając powyższe zobowiązanie powstanie zatem raz w chwili wprowadzenia surówki tytoniowej do magazynu surowców w składzie podatkowym, a drugi raz w chwili otrzymania wyrobu gotowego w procesie produkcji (następuje zmiana stawki podatku akcyzowego). Dwukrotnie więc winna być wpisana kwota po stronie zobowiązania.Z uwagi na powyższe Wnioskodawca powinien obciążyć saldo kwoty zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego raz w chwili przyjęcia surówki tytoniowej do magazynu, a drugi raz w chwili wyprodukowania wyrobu gotowego.Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje w dniu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych poza teren składu podatkowego. Wykonanie powstałego zobowiązania nastąpi w dniu zapłaty należnego podatku. Saldo zwolnienia od obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winno być odciążone w dniu wykonania zobowiązania z tytułu podatku akcyzowego.Z uwagi na brak uregulowań dotyczących saldowania zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego należy zastosować przepisy dotyczące saldowania zabezpieczenia akcyzowego. Zgodnie z § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych (Dz. U. Nr 35, poz. 314, z późn zm.) naczelnik urzędu celnego, który przyjął zabezpieczenie generalne jako zabezpieczenie zobowiązań podatkowych z tytułu produkcji, przetwarzania lub magazynowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, może ustalić odmienny sposób odnotowywania powstania oraz wykonania lub wygaśnięcia zobowiązań podatkowych objętych tym zabezpieczeniem, niż określony w ust. 1-4, pod warunkiem zapewnienia możliwości ustalenia w każdym czasie stanu wykorzystania tego zabezpieczenia. Uwzględniając powyższe Wnioskodawca może zatem, zwrócić się do właściwego naczelnika urzędu celnego, który wydał decyzję przyznającą zwolnienie z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego o określenie sposobu saldowania kwoty zwolnienia.”Po zapoznaniu się z materiałami sprawy Minister Finansów zważył, co następuje:Na gruncie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie akcyzy brak jest podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Przepisów stanowiących taką podstawę nie ma ani w ustawie o podatku akcyzowym, ani w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zatem, skoro nie ma podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, rozważanie zarówno formalnych, jak technicznych sposobów jego dokonywania jest bezprzedmiotowe. Obowiązek saldowania, w sposób, o którym mowa w § 8 i 8a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych, zachodzi tylko w przypadku zabezpieczenia generalnego.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego ciąży m.in. na podmiocie prowadzącym skład podatkowy oraz podmiocie, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe.Jednocześnie art. 44 ust. 1 ustawy zobowiązuje naczelnika urzędu celnego do zwolnienia podmiotu prowadzącego skład podatkowy i korzystającego z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiotu, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmioty te: spełniają warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, oraz złożą do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami, zgodnie z § 1 ust. 2 i § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego (Dz. U. Nr 35, poz. 313). Wynikająca z art. 44 ust. 1 ustawy dyspozycja ma dla naczelnika urzędu celnego charakter obligatoryjny. Jednym z warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy jest pozostawanie podmiotu w sytuacji finansowej i posiadanie majątku, zapewniających wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych. Do prawidłowej oceny, czy powyższy warunek jest spełniony służą m.in. dokumenty wymienione w § 2 ust. 1 pkt 4,6 i 7 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego oraz określenie przez podmiot we wniosku o udzielenie zwolnienia: rodzaju prowadzonej działalności, wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy zabezpieczenie akcyzowe powinno być złożone w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe, zatem pod pojęciem „kwoty zwolnienia” należy rozumieć kwotę równą kwocie zabezpieczenia akcyzowego, które powinno być złożone, gdyby podmiot nie uzyskał zwolnienia z obowiązku jego złożenia. Innymi słowy, przez kwotę zwolnienia należy rozumieć równowartość kwoty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy znajdujących się w składzie podatkowym w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, należnego w sytuacji, gdyby w stosunku do tych wyrobów powstał obowiązek podatkowy, powiększonej o kwotę zobowiązań podatkowych powstałych z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w tym okresie rozliczeniowym. Określenie we wniosku o udzielenie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia pozwala naczelnikowi ocenić, czy sytuacja finansowa podmiotu i jego majątek są adekwatne do podanych wielkości, tzn. czy zapewniają wywiązywanie się podmiotu z zobowiązań podatkowych. Wielkości te mają zatem charakter informacyjny.Do oceny, czy zachodzą okoliczności, w których następuje zwolnienie ww. podmiotów z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, m.in. czy zostały spełnione warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, jest uprawniony właściwy naczelnik urzędu celnego. Jeżeli naczelnik urzędu celnego stwierdzi, że okoliczności takie mają miejsce wydaje decyzję o zwolnieniu podmiotu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Ustawa przewiduje jedynie dwa przypadki ograniczające zakres zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego: ograniczenie czasowe, sformułowane w art. 44 ust. 3 ustawy, oraz wyłączenie stosowania udzielonego zwolnienia w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla dostaw i nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przemieszczania między składami podatkowymi na terytorium kraju wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, o czym mowa w art. 44 ust. 6 ustawy. Brak jest zatem podstaw do wprowadzenia przez naczelnika urzędu celnego dodatkowego ograniczenia w postaci limitu kwotowego zwolnienia. Zgodnie z art. 44 ust. 7 ustawy naczelnik urzędu celnego cofa zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia w przypadku, gdy podmiot prowadzący skład podatkowy naruszy którykolwiek z warunków określonych w ust. 2. Jeżeli zatem naczelnik urzędu celnego stwierdzi, iż nastąpiła zmiana okoliczności, które były podstawą do udzielenia zwolnienia, skutkujących naruszeniem warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy, w szczególności, gdy sytuacja majątkowa i posiadany majątek podmiotu uległy pogorszeniu tak, iż nie zapewniają już wywiązywania się z zobowiązań podatkowych lub, gdy uległa zwiększeniu, z tym samym skutkiem, wielkość obrotów i wielkość kwoty zwolnienia, powinien cofnąć zwolnienie i wezwać podmiot do złożenia zabezpieczenia akcyzowego we właściwej wysokości. Należy ponadto zauważyć, że sformułowanie „surówka tytoniowa” nie jest pojęciem zdefiniowanym w przepisach dotyczących podatku akcyzowego, nie występuje również w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Natomiast, jeżeli „surówka tytoniowa” oznacza tytoń nieprzetworzony, to nie jest to wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Reasumując, zarówno stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku z dnia 8 listopada 2007 r., jak i dokonaną z upoważnienia Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie interpretację indywidualną - należy uznać za nieprawidłowe.Zmieniona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawi

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-14/08-2/MK
     ∟Czy po wejściu w życie rozporządzenia (Dz. U. nr 196, poz. 1416) Ministra Finansów z dnia 10 października 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 26 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 97, poz. 966 z późn. zm.) „w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego” spółka będzie mogła sprzedawać wyprodukowane n/wym. wyroby z dotychczas stosowanymi składami i jak długo?

2008.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-682/07-4/GD
     ∟Uznanie za wyrób akcyzowy oleju grzewczego o symbolu CN 38248098, który nie został wymieniony w załącznikach do ustawy o podatku akcyzowym, ale został przeznaczony na cele grzewcze

2008.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-660/07-2/GD
     ∟Czy sprzedaż odpadów, zawierających toluen, podmiotowi zajmującemu się regeneracją i odzyskiem rozpuszczalników podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, a jeżeli tak to czy w opisanym wyżej stanie faktycznym sprzedaż ta byłaby zwolniona od akcyzy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym lub §14 ust. 1 pkt 2 lit. d) w związku ust. 2, ust.2a, ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

2008.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-498/07-2/JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów strat powstałych w wyniku nadmiernych ubytków lub zawinionych niedoborów wyrobów akcyzowych

2008.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-614/07-2/PS
     ∟Czy w przypadku, gdy dokonywane jest wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, gdzie akcyza nie jest należna i nie jest płacona z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego, należy wliczać do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług kwotę zawieszonego podatku akcyzowego?

2008.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-609/07-2/SM
     ∟Obowiązek korekty podatku naliczonego w przypadku stwierdzenia ponadnormatywnych niedoborów wyrobów akcyzowych.

2007.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-99/07/IK
     ∟Zwolnienia z podatku akcyzowego oleju transformatorowego o symbolu PKWiU 23.20.18 i kodzie CN 2710 19 93

2007.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-292/07-4/IK
     ∟Produkt sklasyfikowany w ramach kodu ........ do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania wyrobów znakami akcyzy na terytorium kraju stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), natomiast do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze (CN).Produkt Y jest sklasyfikowany w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze CN, a taka klasyfikacja służy do celów poboru akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym. Produkt Y sklasyfikowany w ramach kodu ......... jest wyrobem akcyzowym i podlega opodatkowaniu podatk...

2007.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-286/07-2/AS
     ∟Obowiązek rejestracji w podatku akcyzowym

2007.10.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-12/07/JK
     ∟Czy Spółka może jako jedyny pośrednik między producentem lub importerem, a odbiorcą końcowym dokonywać sprzedaży olejów na bazie ropy naftowej CN 2710199100 bez konieczności uiszczania akcyzy po otrzymaniu od odbiorcy końcowego oświadczenia, o którym mowa w § 11 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

2007.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-6/07/JK
     ∟Na kim ciąży obowiązek zapłaty podatku akcyzowego

2007.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-8/07/IK
     ∟Objęcie obowiązkiem podatkowym towaru o nazwie dicyklopentandien (PKWiU 24.12.-54.43 i CN 2902 19 80).

2007.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-3/07/ZG
     ∟Czy Spółka może sprzedawać estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych wyprodukowanych w składzie podatkowym w procedurze zwolnienia podatkowego na oświadczenie odbiorcy o treści: „Produkty wymienione nie będą przeznaczone do użycia jako paliwo silnikowe, oleje napędowe, oleje opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, olejów napędowych, olejów opałowych oraz nie będą przeznaczone do dalszej odsprzedaży? Jeżeli jest możliwość sprzedaży bez akcyzy to w oparciu o jaki dokument należy wydać estry?

2007.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-4/07/JK
     ∟Czy Spółka produkując, magazynując i wprowadzając do obrotu oleje roślinne, surowe jak i rafinowane, ma obowiązek realizowania tych czynności w składzie podatkowym?

2007.08.02 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PAI-9100I-38/07/1750/EU
     ∟Opodatkowanie podatkiem akcyzowym produkowanych i wykorzystywanych przez Podatnika automatów do gier.

2007.04.26 - Urząd Celny w Radomiu - 444000-PA-911/14a-04/07/DJ
     ∟Czy tytułem nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych z zapłacona akcyzą na podstawie art. 55 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.) przysługuje Podatnikowi zwrot zapłaconej akcyzy, a jeśli tak to na jakich warunkach, w jakich terminach oraz na podstawie jakich dokumentów?

2007.03.02 - Urząd Celny I w Łodzi - 361000-PA-050-22/MSu
     ∟Czy wyrób gotowy klasyfikowany jako preparat smarowy zawierający jako składnik podstawowy mniej niż 70% olejów otrzymanych z ropy naftowej lub materiałów bitumicznych, pozostały, jest wyrobem akcyzowym, a jeżeli jest takim wyrobem, to jaką należy zastosować stawkę podatku akcyzowego?

2006.11.14 - Urząd Celny w Nowym Sączu - 353000-RPA-911-15-2/6
     ∟Czy towar o nazwie fenol o symbolu PKWiU 24.14.24-24.10 jest wyrobem akcyzowym? Naczelnik Urzędu Celnego w Nowym Sączu działając na podstawie art. 14 a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 29 sierpnia 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 31 sierpnia 2006 roku) oraz jego uzupełnienia z dnia 15 września 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 20 września 2006 roku) i 28 września 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 3 października 2007 roku) w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego - stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko w części dot. zapytania „czy towar o nazwie fenol o symbo...

2006.11.14 - Urząd Celny w Nowym Sączu - 353000-RPA-911-15-1/6
     ∟Czy Zakłady mogą przyjąć oświadczenie na większą ilość, a kontrahent resztę towaru odbierze w następnym miesiącu, przy następnym zakupie oraz czy na zestawieniu oświadczeń składanym co miesiąc do Urzędu Celnego należy podać ilość z oświadczenia (większą) czy ilość faktycznie sprzedaną. Naczelnik Urzędu Celnego w Nowym Sączu działając na podstawie art. 14 a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 roku Nr 8, poz.60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 29 sierpnia 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 31 sierpnia 2006 roku) oraz jego uzupełnienia z dnia 15 września 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 20 września 2006 roku) i 28 września 2006 roku (wpływ do tut. Urzędu 3 października 2006 roku) w...

2006.10.18 - Urząd Celny I w Łodzi - 361000-PA-050-14/06/TS
     ∟Czy spółka może korzystać z usług magazynowania koncentratu płynu do spryskiwaczy, z którego wyprodukuje środki zapobiegające zamarzaniu, w magazynach innych firm nie będących składami podatkowymi?

2006.10.16 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PAI-9100I-28A/06/2948/EU
     ∟Czy sos do potraw (kod CN 2103 90 90, PKWiU 15.87.12-70.00) produkowany z koniaku spożywczego klasyfikowanego do kodu CN 2103 90 90 jest wyrobem akcyzowym?

2006.10.16 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PAI-9100I-28/06/2948/EU
     ∟Czy sos do potraw produkowany z koniaku stanowiącego alkohol etylowy jest wyrobem akcyzowym?

2006.09.08 - Urząd Celny w Pruszkowie - 445000-PA-9104-53/06/120/KN
     ∟"Czy w przypadku odsprzedaży (z marżą) zakupionego u wykonawcy (zleceniobiorcy) kompletnego wyrobu akcyzowego z zapłaconą akcyzą, będzie powodować u Wnioskodawcy powstanie obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym?"

2006.09.07 - Urząd Celny w Nowym Sączu - 353000-RPA-911-13/06
     ∟Czy wyroby - metanolan sodu oraz metanol (PKWiU 24.14.22-69.30, 24.14.22-1.00 są wyrobami podlegającymi podatkowi akcyzowemu?

2006.09.07 - Urząd Celny w Krakowie - 351000-RPA-91103-20-1/06
     ∟Czy w związku z obowiązkiem wynikającym z powołanego przepisu § 13 ust. 2c pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, ww. ewidencja ma być prowadzona dowolnie tj. ręcznie lub elektronicznie, bez zatwierdzania i opieczętowania przez

2006.08.24 - Urząd Celny w Nowym Sączu - 353000-RPA-911-12/06
     ∟Czy produkcja i sprzedaż biokomponentów zwolniona jest z podatku akcyzowego".

2006.08.11 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WV/443/600/82/2006/AN
     ∟Czy opisana przez nas sprzedaż premiowa powinna być opodatkowana podatkiem VAT?

2006.07.04 - Urząd Celny w Nowym Sączu - 353000-RPA-911-10/06
     ∟1. Czy jako sprzedawca oleju opałowego jest zobowiązany do weryfikowania merytorycznego danych składanych przez kupujących olej opałowy tj. legitymowania kupujących z dowodu osobistego?2. Czy ma prawo odmowy sprzedaży oleju opałowego osobom które chcą kupić olej, a nie mają przy sobie dowodu tożsamości?3. Czy w razie nie kontrolowania dowodów tożsamości grozić będą jakieś niekorzystne konsekwencje podatkowe?

34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj