Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: umowa zlecenia
umowa zlecenia 1810 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
2008.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-196/08-4/AZ
∟dot. podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania czynności twórcy wykonywanych na podstawie umowy o dzieło
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-468/08/HK
∟Czy Spółka jako płatnik zasiłku pieniężnego z ubezpieczenia społecznego jest zobowiązana do pobierania zaliczki na podatek dochodowy od wypłacanego zleceniobiorcy zasiłku?
2008.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-136/08/JK
∟Opodatkowanie usług radcy prawnego zatrudnionego na podstawie umowy zlecenia.
2008.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-242/08/RS
∟Czy dochody, jako wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągnięte w latach 2005-2007, jako dochody osoby bezpośrednio realizującej projekt, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-241/08/RS
∟Czy dochody, jako wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągnięte w latach 2005-2007, jako dochody osoby bezpośrednio realizującej projekt, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-133/08/IB
∟Czy dochody osiągnięte w latach 2005-2007 jako dochody osoby bezpośrednio realizującej cele projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-132/08/IB
∟Czy dochody osiągnięte w latach 2005-2007 jako dochody osoby bezpośrednio realizującej cele projektu podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-123/08/IB
∟Czy Szkoła Wyższa wypłacając wynagrodzenie Polakowi mieszkającemu w Chinach wykonującemu pracę na terenie Chin jest zobowiązana do pomniejszenia tego wynagrodzenia o 20% - towy zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych? Czy ma w niniejszej sprawie zastosowanie przepis art. 29 ust. 2 w związku z ust. 1 mówiący m.in. o możliwości nie pobrania przez Szkołę Wyższą jako płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania z Chinami i czy jest możliwe uznanie, że złożone przez zleceniobiorcę oświadczenie o zamieszkiwaniu na terenie Chin jest udokumentowaniem dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika?
2008.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-48/08-2/AZ
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym, na podstawie obowiązującego stanu prawnego, Wnioskodawca słusznie przyjął, iż stałym miejscem jego pobytu, jak i ośrodkiem jego interesów życiowych i gospodarczych są Niemcy i w związku z powyższym podlega on w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (art. 3 w zw. art. 4a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz.176 ) niezależnie od liczby dni spędzonych w roku podatkowym w Polsce? Czy w związku z powyższym stanem faktycznym z tytułu przychodów z działalności wykonywanej osobiście uzyskiwanych na podstawie umowy zlecenia z polskim podmiotem, Wnioskodawca podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 20%, zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?
2008.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-616/07-6/SR
∟wynagrodzenia osób zatrudnionych przez Wnioskodawcę na podstawie umów cywilnoprawnych korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem, że są one bezpośrednio finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, osoby te bezpośrednio realizują cel programu, a Fundacja jako "pierwsza" otrzymała bezzwrotną pomoc, tj. nie zachodzi element prefinansowania budżetowego
2008.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-85/08-6/MP
∟Usługi z zakresu ADR wykonywane przez osobę zatrudnioną przez Wnioskodawcę na podstawie umowy zlecenia nie są uznawane za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ( art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy
2008.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-92/08/RS
∟Czy należy potrącić i odprowadzić podatek dochodowy od zawartych umów o dzieło, umów zlecenie w odniesieniu do realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej (program Interreg III A)?
2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-508/07-4/JB
∟Czy wydatki poniesione na wydawane posiłki na planie filmowym osobom zatrudnionym na podstawie umowy o dzieło oraz na podstawie umowy z agencją w formie usługi cateringowej oraz artykułów spożywczych są kosztem uzyskania przychodów, czy może należy je traktować jako koszty reprezentacji?
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-541/07-2/AG
∟Jakie składki i w jakiej wysokości wnioskodawca zobowiązany jest opłacać jako pracodawca będący osobą fizyczną, a jakie i w jakiej wysokości zobowiązani są opłacać pracownicy, z którymi wnioskodawca podpisał umowę cywilnoprawną? Czy wnioskodawca jako osoba mieszkająca obecnie poza granicami Polski i budująca dom na własne potrzeby mieszkaniowe w Polsce ma prawo do zwrotu różnicy VAT między 7% a 22% za materiały budowlane zakupione na budowę, oczywiście tylko i wyłącznie na własne potrzeby mieszkaniowe?
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-723/07/IG
∟Czy Wnioskodawca może zastosować jako zleceniobiorca 50% koszt uzyskania przychodu, przy ustalaniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym z tytułu przedmiotowej umowy cywilnoprawnej?
2008.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-526/07/AW
∟Jeżeli strony umowy zlecenia o świadczenie usług w charakterze kierowcy działają na zasadzie równości podmiotów gospodarczych, możliwe jest odliczenie przez zleceniodawcę podatku naliczonego z faktury wystawionej przez zleceniobiorcę.
2008.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-525/07/AW
∟Jeżeli strony umowy zlecenia o przedstawicielstwo handlowe działają na zasadzie równości podmiotów gospodarczych, możliwe jest odliczenie przez zleceniodawcę podatku naliczonego z faktury wystawionej przez zleceniobiorcę.
2008.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-448/07/BJ
∟ Czy dla osób wykonujących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy (umowa zlecenia czy o dzieło) świadczenia w postaci sfinansowanych przez wnioskodawcę kosztów szkoleń z zakresu bhp, badań lekarskich wstępnych, okresowych i kontrolnych, środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego stanowią przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-555/07/HD
∟Czy wartości diet z tytułu podróży służbowych wypłacanych kierowcom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2008.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-240/07-2/HS
∟Wnioskodawca ponosi cały szereg wydatków bezpośrednio i pośrednio związanych z realizacją kompleksowej usługi organizacji targów
2008.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-391/07/AD
∟1. W jaki sposób Sąd jako płatnik powinien rozliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od wynagrodzenia tłumacza, który nie jest rezydentem polskim?2. Jaką informację płatnik powinien wystawić po zakończeniu roku podatkowego?3. Jaki urząd skarbowy jest właściwy do przekazania ww. informacji o dochodach?
2008.01.16 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-II/4407/14-14/07/MU/EK/PV-IV
∟Czy czynności wykonywane przez tłumacza przysięgłego na zlecenie prokuratury i sądów podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2007.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-105/07-2/AMN
∟Jaki jest zakres i sposób zastosowania prawa podatkowego co do uzyskania zwolnienia od podatku w związku z wykonywaniem zadania współfinansowanego z Funduszu Spójności (findusz bezzwrotnej pomocy).
2007.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-203/07/CJS
∟Czy Spółka postąpiła prawidłowo wystawiając i wydając zleceniobiorcy informacje na druku PIT-8C, czy też powinna była jako płatnik odprowadzić od tych gratyfikacji zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych i wystawić związaną z tym dokumentacje PIT-8B?
2007.12.17 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/OF-II/415-1/07/GT
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/OF-II/415-1/07/GTData2007.12.17AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatnikówSłowa kluczowefundacjepomoc bezzwrotnaprojekt pomocowyumowa zleceniaPytanie podatnikaCzy od wypłacanych przez fundację wynagrodzeń osobom realizującym projekty ze środków bezzwrotnej pomocy dla Polski, z którymi zawierane są umowy zlecenia i o dzieło, należy odprowadzić podatek dochodowy od osób fizycznych? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590) po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 13 września 2007 r. na postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 7 września 2007 r. Nr 1435/FO2/415/82-07/AW w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzeka odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE Dnia 25 czerwca 2007 r. Fundacja zwróciła się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego przedstawiając następujący stan faktyczny. Fundacja otrzymała dotację pochodzącą ze środków bezzwrotnej pomocy dla Polski na podstawie jednostronnej deklaracji Rządów Stanów Zjednoczonych. Podziału środków dokonało Polskie Stowarzyszenie. Zgodnie z punktem 1.2 Budżetu umowy głównej zawartej pomiędzy Stowarzyszeniem a Polsko Amerykańską Fundacją Wolności Stowarzyszenie jest instytucją uprawnioną do dzielenia środków i przekazywania ich organizacjom pozarządowym. Powyższa umowa zarejestrowana została w UKIE. Fundacja zawierając umowę ze Stowarzyszeniem bezpośrednio realizuje zadania mające na celu wyrównanie szans edukacyjnych i zwiększenie motywacji do kształcenia wśród dzieci i młodzieży z terenów wiejskich i małych miast w oparciu o realizacje w szkołach projektów edukacyjnych przez grupy studentów – wolontariuszy. W związku z realizacją powierzonego zadania Fundacja będzie zawierać z osobami umowy zlecenia i o dzieło wykonującymi zadania związane z koordynacją Programu w regionie, prace trenera prowadzącego szkolenia, prace księgowe, prace administracyjne. Na środki z dotacji zostało wydzielone subkonto. Zakup za środki dotacji towarów lub usług, kwot naliczonego i zapłaconego podatku od towarów i usług nie zalicza się do kosztów kwalifikowanych przy rozliczaniu wykorzystania dotacji. Natomiast środki dotacji nie mogą być wykorzystane na opłacenie podatku dochodowego od osób prawnych oraz zaliczek na ten podatek. W związku z powyższym Fundacja zapytała czy od wypłacanych osobom, z którymi zawierane są umowy zlecenia i o dzieło, wynagrodzeń należy odprowadzić podatek dochodowy od osób fizycznych. Zdaniem Fundacji nie należy naliczać i przekazywać zaliczki na podatek z tytułu ww. umów. Postanowieniem z dnia 7 września 2007 r. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście uznał stanowisko przedstawione przez Fundację we wniosku za nieprawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia organ podatkowy stwierdził, że wypłacane przez fundację wynagrodzenia nie podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), zwanej dalej „updof”. Zdaniem organu podatkowego przepis ten wymaga, aby dochody otrzymane w związku z umową o pracę lub umową cywilno – prawną zawarte były z podmiotem, który pierwszy otrzymał środki z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, a nie z jakichkolwiek środków będących w dyspozycji pracodawcy. Ponadto, wynagrodzenia te powinny pochodzić z rachunku beneficjenta (bezpośredniego wykonawcy), na którym ulokowane są wyłącznie środki pomocy zagranicznej, a nie z jakichkolwiek środków będących w dyspozycji pracodawcy. Organ podatkowy uznał, iż środki z bezzwrotnej pomocy zagranicznej otrzymało Stowarzyszenie, które jako dysponent środków pomocowych zawarło z Fundacją umowę o realizację zadania. Wobec tego w przekonaniu organu podatkowego pierwszej instancji zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 updof nie ma zastosowania do opisanego stanu faktycznego, a zatem dochody podwykonawcy wykonującego zadania zlecone przez podmiot bezpośrednio realizujący cel programu w ramach umowy głównej z dysponentem środków pomocowych podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym i na Fundacji ciążą obowiązki płatnika określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Na powyższe postanowienie Fundacja złożyła zażalenie, w którym wnosi o jego zmianę. Fundacja stojąc na stanowisku, iż brak jest podstaw niezastosowania omawianego zwolnienia wyjaśnia, że wbrew twierdzeniom zawartym w uzasadnieniu postanowienia jest podmiotem, który pierwszy otrzymał środki z bezzwrotnej pomocy zagranicznej w celu bezpośredniego realizowania programu Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności. Stowarzyszenie natomiast jest podmiotem upoważnionym do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Umowa zawarta przez Fundację ze Stowarzyszeniem nie jest umową cywilno – prawną typu umowa zlecenia czy o dzieło, lecz umową, która określa warunki przekazania przez Stowarzyszenie dotacji dla Fundacji jako Regionalnego Koordynatora Programu. Natomiast ze względu na to, że Fundacja (bezpośredni beneficjent środków pomocowych) nie może samodzielnie realizować programu, prace te wykonują osoby fizyczne bezpośrednio realizujące na podstawie umowy zlecenia i o dzieło cel programu. Zdaniem Fundacji w sytuacji, gdy beneficjent środków pomocowych zawiera umowy z osobami wykonującymi czynności przewidziane w programie, zatem jako bezpośrednio realizujące program, osoby te powinny korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego. Rozpatrując sprawę w wyniku złożonego zażalenia Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zważył, co następuje:Zgodnie z art. 14a § 2 Ordynacji podatkowej płatnik jest obowiązany we wniosku o interpretację, do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego. Natomiast udzielona przez organ podatkowy pisemna interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego powinna zawierać ocenę prawą stanowiska pytającego z przytoczeniem przepisów prawa (§ 3 art. 14a Ordynacji podatkowej). Wymóg wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego związany jest z tym, że organ podatkowy nie ustala we własnym zakresie (w drodze czynności dowodowych) stanu faktycznego, jak również nie bada zgodności przestawionego przez płatnika we wniosku stanu faktycznego z rzeczywistością. Opierając się zatem na informacjach dostarczonych przez płatnika udziela interpretacji przepisów prawa podatkowego. Zażalenie nie zasługuje na uwzględnienie, gdyż stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2007 r. jest nieprawidłowe. Złożone przez Fundację zapytanie dotyczy art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, który stanowi, że wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy orazb) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie czynności w związku z realizowanym przez niego programem. Z uzasadnienia zaskarżonego postanowienia wynika, że podstawą podważenia prawidłowości stanowiska Fundacji było uznanie, iż to Stowarzyszenie, a nie Fundacja jest podmiotem, który jako pierwszy otrzymał bezzwrotną pomoc zagraniczną. Organ pierwszej instancji nie wyjaśnił jednak powodów nieuznania Stowarzyszenia za podmiot upoważniony do rozdzielania środków z bezzwrotnej pomocy, o którym mowa w ust. 1 art. 21 ust. 1 pkt 46 updof. Fakt zawierania przez Stowarzyszenie umów dotacji z wykonawcami programu nie rozstrzyga jego statusu. Przypomnieć należy, iż organy podatkowe nie ustalają w drodze postępowania dowodowego stanu faktycznego, a jedynie opierają się na przedstawionym przez wnioskodawcę stanie faktycznym. We wniosku z dnia 15 czerwca 2007 r. Fundacja wyjaśniła, iż Stowarzyszenie jest instytucją uprawnioną do dzielenia i przekazywania środków z bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Oznacza to, iż nie jest wykonawcą programu, dla realizacji którego środki z zagranicy zostały jej przekazane. Dlatego też zdaniem organu odwoławczego z przedstawionego wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji nie wynika, iż Fundacja nie jest tym podmiotem, który jako pierwszy otrzymuje środki z pomocy zagranicznej. Założyć zatem należało, iż Fundacja jest podmiotem realizującym bezpośrednio cel programu i otrzymującym środki pomocowe, o których mowa w lit. a) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof. Powyższe nie oznacza jednak, że w niniejszej sprawie przesłanka pochodzenia środków pomocowych została spełniona przez podatników zatrudnionych przez Fundację na podstawie umowy o pracę, zlecenia czy też o dzieło zawartej z Fundacją (bezpośrednim wykonawcą). Pracownicy, zleceniobiorcy jak również przyjmujący zamówienie nie otrzymują środków pomocowych lecz wynagrodzenie za pracę, które ze swej natury nie jest uzależnione ani od rodzaju wykonywanej przez pracodawcę działalności, ani od źródeł jej finansowania. Ponadto ustawodawca w sposób jednoznaczny rozstrzygnął, iż z omawianego zwolnienia nie korzystają podatnicy, którym podmiot bezpośrednio realizujący cel programu pomocowego (Fundacja) zlecił – bez względu na rodzaj umowy (np. umowa o zlecenia) - wykonanie określonych czynności. W związku z tym dochody otrzymywane przez osoby zatrudnione przez Fundację, o których mowa we wniosku z dnia 15 czerwca 2007 r., podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Potwierdzeniem przyjętego w niniejszej sprawie stanowiska jest m.in. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 czerwca 2007 r. sygn. akt SA/Wa 742/07 (niepublikowany). Organ odwoławczy nie podziela zatem stanowiska przedstawionego w zażaleniu jak również w zaskarżonym postanowieniu, zgodnie z którym w sytuacji, gdy bezpośrednim beneficjentem pomocy jest określona osoba prawna, a prace przewidziane programem realizują określone osoby fizyczne zatrudnione na podstawie umowy zlecenia i dzieło, to z omawianego zwolnienia korzystają dochody tych osób, które zawarły umowę z bezpośrednim beneficjentem pomocy. Stanowisko to jest bowiem sprzeczne z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy, który w lit. b) zastrzega, że podatnik nie będzie mógł skorzystać z omawianego zwolnienia, jeżeli okaże się, że podmiot bezpośrednio realizujący cel programu zlecił podatnikowi wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez ten podmiot programem. Podkreślić należy, iż wyłączenie zawarte w lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof stanowi jedynie uściślenie, doprecyzowanie warunku wskazanego w lit a) tego przepisu, w którym mowa o pochodzeniu dochodu podatnika od organizacji międzynarodowej ze środków pomocowych. Biorąc natomiast pod uwagę, przyjęty zarówno w orzecznictwie jak i doktrynie, zakaz stosowania wykładni rozszerzającej w stosunku do przepisów statuujących ulgi podatkowe, organy podatkowe zobowiązane były uznać, iż osoba fizyczna zatrudniona przez wykonawcę projektu nie otrzymuje środków pochodzących z pomocy zagranicznej, gdyż to nie on podpisuje umowę z rządem obcego państwa, która stanowi podstawę przekazywania wskazanych w przepisie środków pomocowych. Ponadto, organ odwoławczy wyjaśnia, iż użyty w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) po średniku zwrot „podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca” odnosi się do Fundacji, która w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym dokonuje zlecenia wykonania określonych czynności osobom fizycznym. Wobec powyższego organ pierwszej instancji postąpił prawidłowo stwierdzając, iż na Fundacji ciąży obowiązek odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń wypłacanych osobom zatrudnionym przy realizacji wskazanego we wniosku programu pomocowego. Należy również zauważyć, iż przedmiotem niniejszego postępowania jest ocena prawidłowości wydanego postanowienia Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji prawa podatkowego w indywidualnej sprawie. Stosownie bowiem do przepisu art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2007 r., organ odwoławczy w drodze decyzji zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli uzna, że zażalenie wniesione przez podatnika, płatnika lub inkasenta zasługuje na uwzględnienie. Organ odwoławczy bada zatem udzieloną interpretację pod względem jej zgodności z prawem w granicach zakreślonych przez samego wnioskodawcę treścią złożonego wniosku obejmującego zarówno stan faktyczny jak i stanowisko w sprawie.Organ podatkowy nie ocenia przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lecz własne stanowisko wnioskodawcy wynikające z okoliczności faktycznych przytoczonych we wniosku. Interpretacja, o której mowa w powołanym art. 14a Ordynacji podatkowej polega bowiem na ocenie stanowiska wnioskodawcy, a nie stanu faktycznego, jest oceną prawną prezentowanego przez wnioskodawcę stanowiska, a nie oceną prawną wskazanego we wniosku stanu faktycznego. W przedmiotowej sprawie, pomimo niewłaściwego uzasadnienia, Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście prawidłowo ocenił stanowisko wnioskodawcy. W konsekwencji Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznając, że zażalenie wniesione przez płatnika nie zasługuje na uwzględnienie, orzekł jak w sentencji.
2007.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-86/RSz/07
∟czy umowa zlecenie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz ustalenie czy umowa ta powinna być wykazana w deklaracji VAT-7
2007.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-253/07/IB
∟Czy osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej zatrudnione na podstawie umowy zlecenia wykonujące na rzecz Gminy Miasto prace związane bezpośrednio z realizacją celów projektu są wolne od podatku dochodowego?
2007.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/436-16/07/MCZ
∟Czy w zaistniałym stanie faktycznym, Spółka powinna uiścić podatek od czynności cywilnoprawnych od zawartych umów przy założeniu, że nie były to umowy pożyczki ale umowy zlecenia ?
2007.11.13 - Izba Skarbowa w Opolu - PF-I/41171-0019/07/NK
∟Dotyczy zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodów uzyskanych przez osoby fizyczne zatrudnione na podstawie umów zlecenia przez Stowarzyszenie, w ramach realizacji projektu finansowanego z bezzwrotnej dotacji uzyskanej z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności
2007.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-162/07/AW
∟1. Czy Sąd jako płatnik powinien potrącać zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzenia tłumacza, który nie jest rezydentem polskim (tj. od przychodu z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) i w jakiej wysokości? 2. Jaką informację płatnik powinien wystawić po zakończeniu roku podatkowego?
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.