Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: przekazanie rzeczy
przekazanie rzeczy 491 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
2008.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-259/08/UH
∟nieodpłatne przekazanie, w ramach programu lojalnościowego, nagród w związku z uzyskaniem przez klienta nabywającego towary, odpowiedniej ilości punktów, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług,
2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-156/08/AB
∟Nieodpłatne przekazanie prezentów małej wartości
2008.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-460/08-2/BM
∟opodatkowanie sprzedaży czasopism z załączonymi gadżetami
2008.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-374/08-6/IG
∟Czy przekazanie i wręczenie przez Spółkę towarów w ramach świadczenia usług na rzecz kontrahenta zagranicznego o jednostkowej wartości wyższej niż 5 PLN przy jednoczesnym nieprowadzeniu ewidencji wydań tych towarów nie stanowi podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatnej czynności o której mowa w art. 7 ust 2 i nast. ustawy o VAT?
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-372/08-4/SM
∟opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów i prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z ich nabyciem
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-287/08-2/JL
∟Opodatkowaniu podatkiem VAT podlegać będzie generalnie - każde nieodpłatne przekazanie (w ramach działań reklamowo-promocyjnych) towarów lub usług należących do Spółki, jak i zakupionych na cele reprezentacji - z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile Spółce przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów i usług (z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki). W takim przypadku na wnioskodawcy ciążyć będzie obowiązek naliczenia podatku VAT należnego
2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-75/08-4/MC
∟Czy wydatki poniesione na nabycie gadżetów firmowych w postaci długopisów, piór, smyczy, kalendarzy, czapek, portfeli, latarek itp. opatrzonych logo Spółki przeznaczonych do nieodpłatnego rozprowadzenia wśród kontrahentów i kooperantów stanowią koszt uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą?
2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-196/08-2/IG
∟Jaką stawkę należy stosować do opisanych czasopism, sprzedawanych łącznie z płytami jako gratisowymi prezentami?
2008.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-36/08-2/MN
∟Opodatkowanie nieodpłatnie przekazywanych materiałów reklamowych oraz płyt CD, przy nabyciu których Spółka odliczała podatek naliczony.
2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/08-6/MC
∟Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów:- są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:1) organizowaniem dla kontrahentów szkoleń/konferencji o charakterze instruktażowym, dotyczących kwestii technicznych oferowanych towarów (funkcjonowanie, użytkowanie, serwis, etc.);2) zapraszaniem kontrahentów Spółki na targi branżowe oraz wyjazdy, w trakcie których prezentowane są fabryki X w Niemczech – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.;3) nieodpłatnym przekazywaniem kontrahentom gadżetów (towarów takich jak kalendarze, długopisy, portfele, kubki, etc.) opatrzonych w logo Spółki – tj. wydatki na nabycie gadżetów oraz opatrzenie ich w logo Spółki;4) organizowaniem wewnętrznych/nieodpłatnych szkoleń dla pracowników Spółki oraz osób trzecich świadczących na rzecz Spółki usługi pośrednictwa sprzedaży, w zakresie kwestii handlowych (nowowprowadzone towary do asortymentu, techniki sprzedaży, obsługa klienta, implementacja innych wytycznych polityki handlowej Spółki, etc.) – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.- związany z wydatkami/przekazaniami/zużyciem na reprezentację nieodliczony naliczony VAT lub naliczony należny VAT.
2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/08-5/MC
∟Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów:- są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:1) organizowaniem dla kontrahentów szkoleń/konferencji o charakterze instruktażowym, dotyczących kwestii technicznych oferowanych towarów (funkcjonowanie, użytkowanie, serwis, etc.);2) zapraszaniem kontrahentów Spółki na targi branżowe oraz wyjazdy, w trakcie których prezentowane są fabryki X w Niemczech – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.;3) nieodpłatnym przekazywaniem kontrahentom gadżetów (towarów takich jak kalendarze, długopisy, portfele, kubki, etc.) opatrzonych w logo Spółki – tj. wydatki na nabycie gadżetów oraz opatrzenie ich w logo Spółki;4) organizowaniem wewnętrznych/nieodpłatnych szkoleń dla pracowników Spółki oraz osób trzecich świadczących na rzecz Spółki usługi pośrednictwa sprzedaży, w zakresie kwestii handlowych (nowowprowadzone towary do asortymentu, techniki sprzedaży, obsługa klienta, implementacja innych wytycznych polityki handlowej Spółki, etc.) – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.- związany z wydatkami/przekazaniami/zużyciem na reprezentację nieodliczony naliczony VAT lub naliczony należny VAT.
2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/08-4/MC
∟Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów:- są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:1) organizowaniem dla kontrahentów szkoleń/konferencji o charakterze instruktażowym, dotyczących kwestii technicznych oferowanych towarów (funkcjonowanie, użytkowanie, serwis, etc.);2) zapraszaniem kontrahentów Spółki na targi branżowe oraz wyjazdy, w trakcie których prezentowane są fabryki X w Niemczech – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.;3) nieodpłatnym przekazywaniem kontrahentom gadżetów (towarów takich jak kalendarze, długopisy, portfele, kubki, etc.) opatrzonych w logo Spółki – tj. wydatki na nabycie gadżetów oraz opatrzenie ich w logo Spółki;4) organizowaniem wewnętrznych/nieodpłatnych szkoleń dla pracowników Spółki oraz osób trzecich świadczących na rzecz Spółki usługi pośrednictwa sprzedaży, w zakresie kwestii handlowych (nowowprowadzone towary do asortymentu, techniki sprzedaży, obsługa klienta, implementacja innych wytycznych polityki handlowej Spółki, etc.) – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.- związany z wydatkami/przekazaniami/zużyciem na reprezentację nieodliczony naliczony VAT lub naliczony należny VAT.
2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/08-3/MC
∟Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów:- są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:1) organizowaniem dla kontrahentów szkoleń/konferencji o charakterze instruktażowym, dotyczących kwestii technicznych oferowanych towarów (funkcjonowanie, użytkowanie, serwis, etc.);2) zapraszaniem kontrahentów Spółki na targi branżowe oraz wyjazdy, w trakcie których prezentowane są fabryki X w Niemczech – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.;3) nieodpłatnym przekazywaniem kontrahentom gadżetów (towarów takich jak kalendarze, długopisy, portfele, kubki, etc.) opatrzonych w logo Spółki – tj. wydatki na nabycie gadżetów oraz opatrzenie ich w logo Spółki;4) organizowaniem wewnętrznych/nieodpłatnych szkoleń dla pracowników Spółki oraz osób trzecich świadczących na rzecz Spółki usługi pośrednictwa sprzedaży, w zakresie kwestii handlowych (nowowprowadzone towary do asortymentu, techniki sprzedaży, obsługa klienta, implementacja innych wytycznych polityki handlowej Spółki, etc.) – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.- związany z wydatkami/przekazaniami/zużyciem na reprezentację nieodliczony naliczony VAT lub naliczony należny VAT.
2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-44/08-2/MC
∟Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów:- są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:1) organizowaniem dla kontrahentów szkoleń/konferencji o charakterze instruktażowym, dotyczących kwestii technicznych oferowanych towarów (funkcjonowanie, użytkowanie, serwis, etc.);2) zapraszaniem kontrahentów Spółki na targi branżowe oraz wyjazdy, w trakcie których prezentowane są fabryki X w Niemczech – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.;3) nieodpłatnym przekazywaniem kontrahentom gadżetów (towarów takich jak kalendarze, długopisy, portfele, kubki, etc.) opatrzonych w logo Spółki – tj. wydatki na nabycie gadżetów oraz opatrzenie ich w logo Spółki;4) organizowaniem wewnętrznych/nieodpłatnych szkoleń dla pracowników Spółki oraz osób trzecich świadczących na rzecz Spółki usługi pośrednictwa sprzedaży, w zakresie kwestii handlowych (nowowprowadzone towary do asortymentu, techniki sprzedaży, obsługa klienta, implementacja innych wytycznych polityki handlowej Spółki, etc.) – tj. wydatki organizacyjne, przejazd, nocleg, wyżywienie, etc.- związany z wydatkami/przekazaniami/zużyciem na reprezentację nieodliczony naliczony VAT lub naliczony należny VAT.
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-542/07/LSz
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
2008.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-222/07-4/MC
∟1. Czy całość kosztów zorganizowanych spotkań szkoleniowo-reklamowych tj. wynajem sali ze sprzętem, zaproszenia, materiały biurowe (notesy, długopisy, metrówki), noclegi, wyżywienie, parkingi i inne usługi dodatkowe można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?2. Do jakiej grupy kosztów należy zaliczyć wydawanie gadżetów – czy będą to materiały reklamowe w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów czy działania reprezentacyjne nie zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? Czy prawidłowo jest kwalifikowane bezpłatne wydanie towarów handlowych na cele reklamy jako koszty uzyskania przychodów?
2008.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-295c/07/ASz
∟opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na cele związane z promocją i reklamą
2008.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-239/07-3/MC
∟Czy w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wydatki poniesione na zakup towarów z umieszczonym na nich logo przedsiębiorstwa (np. maskotki, smycze, długopisy, kalendarze, kubki, podkładki, koszulki, kartki świąteczne) będą stanowiły koszty uzyskania przychodów?
2008.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-401/07-2/BD
∟Czy od darowizny niezabudowanej nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako teren rekreacyjno-wypoczynkowy, osoba fizyczna będzie zobowiązana do odprowadzenia podatku VAT?
2008.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-124/07-2/IM
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów mającego na celu reklamę Spółki.
2008.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-423/07/KG
∟Możliwość obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego Publicznemu Gimnazjum w J. w fakturach otrzymanych przez Gminę Miejską w ramach projektu Nr o nazwie „II etap budowy Sali gimnastycznej przy budynku Publicznego Gimnazjum w J.”
2008.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-192/07-2/MC
∟Czy wydatki na nabycie upominków (gadżetów) opatrzonych logo firmy stanowią koszty uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą?
2008.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-248/07/BWo
∟Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania towarów w postaci prezentów o małej wartości na cele związane z prowadzona działalnością
2008.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-351/07-2/BD
∟Czy Spółka powinna opłacać podatek VAT z tytułu wydania towarów w postaci nagród rzeczowych i trofeów sportowych dla uczestników (zwycięzców) biorących udział w organizowanych przez siebie imprezach sportowych?
2008.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-596/07-3/MP
∟Obowiązek stosowania kas rejestrujących wynika z treści art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Przez „ sprzedaż”, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. W związku z tym, że w przedstawionym stanie faktycznym, nieodpłatne przekazanie towarów nie stanowi odpłatnej dostawy towarów, wnioskodawca nie ma obowiązku ewidencjonowania wymienionych czynności przy...
2008.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-596/07-2/MP
∟W przedstawionym stanie faktycznym nieodpłatne przekazywanie należących do wnioskodawcy towarów ma nierozerwalny związek z prowadzoną działalnością gospodarczą a wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabycia tych towarów. Oznacza to, iż nie zostały spełnione przesłanki, warunkujące zrównanie nieodpłatnego przekazania towarów z odpłatną dostawą towarów, a w przedmiotowej sprawie nie można mówić o nieodpłatnym przekazaniu towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Nieodpłatne przekazanie towarów na rzecz klientów / potencjalnych klientów oraz pracowników nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
2008.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IB-PB3-423-383/07-2/MS
∟Czy ma zastosowanie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000, Nr 54, poz. 654 ze zm.) w przypadku przekazania nieodpłatnie w ramach reklamy kalendarzy i piór, o którym mowa we wniosku, z umieszczonym na nich logo firmy, nazwą i adresem i/lub nr telefonu i/lub strona internetową klientom względnie potencjalnym klientom?
2008.01.14 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-II/4407/14-26/07/MC/PV-IV
∟Czy przy zakończeniu działalności gospodarczej, w której wykorzystywany był samochód osobowy, od którego odliczono 50% podatku VAT, przekazując go na potrzeby osobiste, należy dokonać korekty odliczonego podatku VAT? Decyzja
2007.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILB3/423-139/07-2/MC
∟Czy koszty zakupu ubiorów opatrzonych nazwami marek produktów Spółki, które to ubiory przekazywane są kontrahentom lub ich pracownikom z przeznaczeniem dla osób wykonujących prace budowlane, stanowią koszty reklamy i mogą być przez Spółkę zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
2007.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-262/07-2/KUKM
∟Czy świadczenia finansowe Fundatora lub inne dochody Fundacji X, przeznaczone następnie na działalność dobroczynną, wolne są przedmiotowo, w tej części, od podatku dochodowego
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.