Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: przekazanie rzeczy
przekazanie rzeczy 491 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
2007.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-188a/07/JP
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania węzłów cieplnych dotychczasowym użytkownikom.
2007.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-461C/07/MN
∟Czy przekazanie Ministrowi Transportu pobranych przez koncesjonariusza opłat za przejazd płatną autostradą pozostaje bez wpływu na rozliczenie w zakresie podatku od towarów i usług
2007.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-85/07/BW
∟Transakcja nieodpłatnego przekazania gruntu w ramach umowy powierniczej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
2007.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-236B/07/JK
∟Czy przekazanie upominków lub nagród osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej podlega ewidencjonowaniu przy użyciu kas fiskalnych
2007.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-236A/07/JK
∟Czy przekazanie upominków lub nagród osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej podlega ewidencjonowaniu przy użyciu kas fiskalnych
2007.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-197/07-3/GD
∟Nieodpłatne przekazanie rurociągów c. w. i cyrkulacji nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2007.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-318/07-3/AB
∟Nieodpłatne przekazanie towarów na rzecz agentów, brokerów oraz pracowników pośredników ubezpieczeniowych nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2007.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-318/07-2/AB
∟W świetle powyższego, mając na uwadze stan faktyczny przedstawiony przez Podatnika, nieodpłatne świadczenie usług na rzecz agentów, brokerów oraz pracowników pośredników ubezpieczeniowych nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2007.10.01 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-78/07/UK/SP
∟Czy przekazywanie prezentów lub zużycie artykułów spożywczych w trakcie badania rodzi obowiązek podatkowy w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
2007.09.19 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-85/07/JPI
∟Czy przekazanie gadżetów reklamowych z logo firmy takich jak: kurtki, czapki, bluzy, ubrania robocze, portfele, kalendarze, zewnętrzne nośniki pamięci komputerowej, kosmetyczki, parasole, ręczniki, torby, podkładki na biurko kontrehentom Spółki, ich klientom, wykonawcom robót budowlanych i architektom podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy przekazanie przez Spółkę:- klientom Spółki gazetek reklamowych zawierających ofertę handlową Spółki,- klientom Spółki ulotek zawierających reklamę Spółki i informację o jej produktach,- klientom Spółki plandek samochodowych, kalendarzy i innych materiałów reklamowych oznaczonych logo Spółki,- nagród dla swoich klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów oferowany...
2007.09.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-326/07/MF
∟Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma zastosowanie (czy będą to wydatki reprezentacyjne) w stosunku do wydatków poniesionych na upominki (książki, pióra, zegarki, talerze, kosmetyki w większości oznaczone logo miesięcznika “M”, którego wydawcą jest Spółka), przekazywane stałym kontrahentom-podmiotom zlecającym zamieszczenie reklamy w „M”, podczas akcji promocyjnych przeprowadzanych z okazji świąt i uroczystości m. in. Dnia Kobiet, Bożego Narodzenia, Dnia Wiosny?
2007.09.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-284/07/MF
∟Czy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (czy są to koszty reprezentacji) ma zastosowanie w stosunku do wydatków na: upominki (dodatki) dla prenumeratorów za zaprenumerowanie miesięcznika “MM”, którego wydawcą jest Spółka; upominki dla stałych kontrahentów (zlecających zamieszczenie reklamy w “MM”) podczas akcji promocyjnych; organizację spotkań (konferencji, imprez), w szczególności na wynajęcie pomieszczeń, catering, nagrody?
2007.09.05 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WVO/443/88/A/2007/GW
∟Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących z dnia 28 marca 2006r czynności polegające na: sprzedaży używanych aparatów telefonicznych przez podatnika na rzecz pracowników przekazaniu sprzętu radiowego , telewizyjnego, telekomunikacyjnego, fotograficznego, wyrobów z metali szlachetnych, nagranych płyt CD, DVD lub kart pamięci bez wynagrodzenia, w szczególności w drodze darowizny lub przekazania na potrzeby reprezentacji i reklamy, podlegają obowiązkowi zaewidencjonowania przy użyciu kas rejestrujących?
2007.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-44/07-2/IZ
∟Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury drogowej na rzecz Miasta oraz na właściwych zarządców i podmiotów nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2007.08.24 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-51/07/UK
∟Czy nieodpłatne przekazanie towarów nabytych na cele reprezentacyjne, jeżeli wydatki na ich nabycie nie są kosztami uzyskania przychodów, należy traktować jako dostawę towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług i tym samym wystawiać z tego tytułu faktury wewnętrzne?
2007.08.22 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VTR2/443-35a/07/MŻ
∟Czy nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych i informacyjnych jako związanych z prowadzoną działalnością nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i w związku z tym nie ma potrzeby dokumentowania takiej czynności fakturą wewnętrzną.
2007.08.14 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-56b/07/UK/SP
∟Czy wystąpi obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług w przypadku wydania towaru lub świadczenia usługi uczestnikowi akcji promocyjnej, w zamian za uzbierane punkty?
2007.08.14 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-56a/07/UK/SP
∟Czy przekazanie prezentów promocyjnych uczestnikowi akcji marketingowej stanowi przekazanie towarów bez wynagrodzenia lub darowiznę, jeżeli jest realizowane w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa i za przeprowadzoną akcję zostanie wystawiona faktura VAT klientowi, który zlecił jej przeprowadzenie?
2007.08.03 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-298/07/MF
∟Czy są kosztami uzyskania przychodów Spółki - świadczącej usługi telekomunikacyjne (telefonii komórkowej, dostępu do sieci Internet za pomocą telefonu komórkowego) pod marką PP, prowadzącej sprzedaż aparatów telefonicznych i akcesoriów do nich, umożliwiających korzystanie z oferowanych usług - wydatki na zakup lub wyprodukowanie gadżetów - długopisy, smycze, odzież sportowa (koszulki, czapki), kubki, kalendarze, portfele, przenośne nośniki pamięci, wydawanych klientom, kontrahentom, dziennikarzom i agentom sprzedażowym z sieci dystrybucyjnych sprzedających telefony, akcesoria i usługi PP, które są opatrzone logo PP bądź zawierają logo PP i informacje identyfikujące markę PP z rodzajem świadczonych usług - jako wydatki na reklamę i promocję marki PP?...
2007.07.23 - Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - III-2/443-29/36633/07/DP
∟Czy istnieje obowiązek naliczania podatku VAT od nieodpłatnego przekazania nagród rzeczowych związanych z akcją promocyjną wyrobów Spółki, w sytuacji gdy akcja ta organizowana jest w celu zwiększenia sprzedaży produktów Podatnika ?
2007.06.21 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-43/07/AP
∟Czy Spółka postępuje prawidłowo przyjmując za podstawę opodatkowania techniczny koszt wytworzenia znany w dacie wydania?Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawnypostanawia uznać stanowisko Strony za prawidłowe. Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż Strona przekazuje własne wyroby gotowe (soki i napoje owocowe) na cele związane z reprezentacją, reklamą w punktach sprzedaży detalicznej i hurtowej lub w związku z darowiznami na rzecz organizacji charytatywnych. W związku z wydaniem w/w towarów Spółka na bieżąco wystawia fakturę wewnętrzną ustalając podstawę opodatkowania jako koszt wytworzenia wyrobów znany Spółce w dacie wydania wyrobów tzw. techn...
2007.05.28 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-443/34/07
∟Czy przyjęty przez Spółkę model obliczania wartości jednostkowego kosztu wytworzenia towarów, oparty na definicji kosztu wytworzenia z ustawy o rachunkowości jest prawidłowy z punktu widzenia przepisów o VAT ?
2007.05.28 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-443/32/07
∟Czy w sytuacji, w której w momencie odliczania podatku naliczonego nie jest możliwe określenie wartości czynności niepodlegających opodatkowaniu VAT, z którymi podatek naliczony jest związany (towary o wartości poniżej 5 zł przekazane następnie na cele reprezentacji i reklamy) Spółka, może przyjąć system proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 90 i 91 ustawy o VAT ?
2007.05.25 - Urząd Skarbowy Łódź-Widzew - IX-005/112/Z/K/07
∟Czy można dokonać odliczenia od dochodu przekazanej rzeczy /lekarstwo/ w formie darowizny na rzecz Zakładu Opieki Zdrowotnej ? Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź- Widzew uznaje za nieprawidłowe Pana stanowisko przedstawione w złożonym wniosku z dn. 22.03.2007r. Wnioskiem z dnia 22.03.2007r. wystąpił Pan o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego w kwestii odliczenia od dochodu przekazanej rzeczy /lekarstwo/ w formie darowizny na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej – Szpital Kliniczny. Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego wynika, iż w dniu 22.12.2006 roku dokonał Pan zakupu l...
2007.05.25 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-21/07/AP
∟Czy nieodpłatne przekazanie toreb, jako przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa Spółki na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem oraz jako przekazanie prezentów o małej wartości, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny postanawia uznać stanowisko Strony za prawidłowe. Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż Spółka prowadzi sprzedaż detaliczną towarów. W celu umożliwienia klientom zapakowania sprzedawanych towarów Spółka nabywa, a następnie nieodpłatnie przekazuje klientom torby foliowe, na których umieszczony jest znak firmowy (logo) sieci handlowej prowadzonej przez spółkę....
2007.05.08 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-97/07/RM
∟Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu) i eksponowanie standów reklamowych i woblerów (tzw. kiwaczków).
2007.04.16 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/FB/415/10a/07/ek
∟W 2001 roku zakupiłem samochód ciężarowy, który wykorzystywany był w prowadzonej działalności gospodarczej. Obecnie zamierzam, zgodnie ze stosownymi przepisami, zmienić przeznaczenie tego samochodu z "ciężarowy" na "osobowy" oraz przenieść własność na siebie. W związku z powyższym moje pytanie dotyczy sposobu opodatkowania tej zamiany. W mojej opinii, zmiana przeznaczenia samochodu wykorzystywanego w prowadzonej działalności gospodarczej na własne potrzeby podatnika, winna być opodatkowana jak sprzedaż samochodu osobie trzeciej.
2007.03.14 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-443/016/07
∟Czy nieodpłatne przekazanie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółki nagród i upominków, w tym w postaci sprzętu RTV i płyt CD osobom fizycznym będzie podlegało obowiązkowi ewidencji przy pomocy kas rejestrujących? P O S T A N O W I E NI E Na podstawie art. 216 i art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity.: Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu pisemnego wniosku znak ... z dnia 14.12.2006r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego co do zakresu i sposobu zastosowania ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz.535 ze zm.) w sprawie prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego od nieodpłatnego przekazania w ramach prowadzonej działalno
2007.03.14 - Lubelski Urząd Skarbowy - PP-443/015/07
∟Czy nieodpłatne przekazanie pracownikom lub kontrahentom upominków , przy nabyciu których nie odliczono podatku naliczonego podlega opodatkowaniu? P O S T A N O W I E NI E Na podstawie art. 216 i art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity.: Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu pisemnego wniosku znak ... z dnia 14.12.2006r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego co do zakresu i sposobu zastosowania ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz.535 ze zm.) w sprawie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnie przekazanych pracownikom lub kontrahentom upominków, przy nabyciu których nie odliczono podatku VAT informuję, że stanowisko Wnioskującego wyrażone w przedmiot...
2007.03.13 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-4/07/MK
∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. są reklamą zgodnie z definicją reklamy produktów leczniczych z art. 52 ust. 1 i 2 Prawa farmaceutycznego czynności wykonywane przez Spółkę w ramach usług na rzecz usługobiorcy – podmiotu z Grupy, kierowane głównie do osób uprawnionych do wystawiania recept i prowadzących zaopatrzenie w produkty lecznicze, a wydatki na taką reklamę są kosztami uzyskania przychodów w takim samym zakresie i na takich samych zasadach, jak to było w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2006 r.?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.