Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podmiot zagraniczny
podmiot zagraniczny 754 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.74.2020.2.KS
∟wskazanie
• czy należności, które są wypłacane na rzecz wydawców będą stanowić należności, o których jest mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a CIT, a co za tym idzie, istnieje obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego,
• płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 ww. ustawy, • czy w przypadku gdy rzeczywistymi odbiorcami należności wypłacanych za pośrednictwem Wnioskodawcy będą polscy rezydenci podatkowi powstanie obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 oraz,
• czy w sytuacji, kiedy płatnik będzie dysponował certyfikatem rezydencji oraz poświadczeniem statusu rzeczywistego odbiorcy należności (oświadczenie beneficial owner) wydawcy będącego zagranicznym rezydentem podatkowym, możliwe będzie zastosowanie postanowień właściwej dla podatnika UPO
2020.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.84.2020.2.JC
∟Czy kompleksowe usługi spedycji międzynarodowej świadczone przez Spedytora podlegają w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ustawy o CIT?
2020.06.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.83.2020.2.JC
∟Czy kompleksowe usługi spedycji międzynarodowej świadczone przez Spedytora podlegają w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ustawy o CIT?
2020.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.64.2020.1.JF
∟W zakresie ustalenia, czy należności, które Spółka będzie wypłacać na rzecz Producenta zagranicznego z tytułu odpłatnego udzielenia Spółce prawa do dokonywania uruchomienia (aktywowania) dalszych funkcji oprogramowania będą stanowić należności, o których jest mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a co za tym idzie, czy należności te podlegać będą opodatkowaniu podatkiem u źródła.
2020.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.259.2018.2020.9.MG
∟możliwości odliczenia przez Wnioskodawcę od podatku wyliczonego od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych, kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconemu przez zagraniczną spółkę kontrolowaną w Stanach Zjednoczonych Ameryki
2020.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.72.2020.1.BG
∟czy płatności, za prawo do korzystania (licencje) z systemu SAP, za świadczenie usług związanych z wdrożeniem systemu SAP, ponoszone przez Spółkę na rzecz A GmbH są objęte zakresem stosowania art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji, czy na Spółce będą ciążyły obowiązki płatnika z tego tytułu
2020.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.35.2020.2.LM
∟Czy ww. umowa pożyczki podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, czy można zastosować wyłączenie na zasadzie art. 1 ust. 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2020.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.482.2019.2.AK
∟Czy płatności dokonywane na rzecz nierezydentów w związku z uczestnictwem Spółki w targach zagranicznych podlegają w Polsce opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o CIT i w związku z tym Wnioskodawca jest co do zasady zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych w tym zakresie?
2020.02.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.257.2018.2020.9.MG
∟W sytuacji gdy spółka z siedzibą na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych, której Wnioskodawca jest 100% udziałowcem osiągnie dochód, o którym mowa w art. 30f ust. 5 i 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i Wnioskodawca zobowiązany będzie do zapłaty podatku, zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 30f ust. 1 ww. ustawy, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconego przez zagraniczną spółkę kontrolowaną w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
2020.02.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.528.2019.1.MR
∟w zakresie ustalenia czy:
1) wynagrodzenie wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu niemieckiego i szwajcarskiego za prawo do korzystania z Oprogramowania nie mieści się w katalogu wypłat wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe;
2) zapłata wynagrodzenia za prawo do korzystania z Oprogramowania nie powoduje obowiązku pobrania i wpłacania podatku u źródła oraz składania informacji zgodnie z treścią art. 26 ust. 3 ustawy o CIT - (Pytanie 2) – jest prawidłowe.
2020.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.474.2019.2.AK
∟Czy uzyskane i uzyskiwane w przyszłości przez Agenta wynagrodzenie na podstawie Umowy Agencyjnej nie stanowi przychodu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, podlegającego opodatkowaniu w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako podmiocie dokonującym wypłat na rzecz Agenta, nie ciąży obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego w dniu dokonania wypłaty na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT?
2020.01.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.458.2019.2.MR
∟W zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z wypłatą wynagrodzenia za Usługi informatyczne, inne niż Usługi udzielania licencji.
2020.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.479.2019.2.JF
∟W zakresie ustalenia, czy będąc podmiotem przekazującym składki ubezpieczeniowe od C. do B., Wnioskodawca jest jednocześnie płatnikiem podatku u źródła, zobowiązanym do pobrania i odprowadzenia podatku u źródła z tytułu uzyskanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez B. przychodu (wynagrodzenie należne z tytułu świadczenia usług ubezpieczenia)
2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.449.2019.2.SG
∟w zakresie wskazania czy należności, które będą wypłacane na rzecz wydawców będą stanowić należności, o których jest mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a co za tym idzie, będzie istniał obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, kto będzie pełnił rolę płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 ww. ustawy, tj. czy płatnikami będą poszczególni reklamodawcy, czy płatnikiem będzie pośrednik (Wnioskodawca) oraz czy w przypadku gdy rzeczywistymi odbiorcami należności wypłacanych za pośrednictwem Wnioskodawcy będą polscy rezydenci podatkowi powstanie obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a w zw. z art. 4a pkt 29 i art. 26 ww. ustawy
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB2/4511-1-53/16/18/20/15/MG
∟Przedmiotowe Fundacje nie stanowią, jak słusznie twierdzi Wnioskodawca zagranicznych spółek kontrolowanych dla Wnioskodawcy, jako Beneficjanta tych Fundacji, bowiem aby można było mówić o zagranicznej spółce kontrolowanej, spółka ta musi w pierwszej kolejności spełniać definicję zagranicznej spółki, z czym w przedmiotowej sprawie nie mamy do czynienia.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.350.2019.4.AA
∟Obowiązki płatnika.
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.419.2019.4.MS
∟1. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług montażowo- instalacyjnych (opisanych w pkt 1 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
2. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług naprawy i konserwacji urządzeń (opisanych w pkt 2 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
3. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług regeneracyjnych (opisanych w pkt 3 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania podatku u źródła?
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.2.AT
∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.416.2019.1.AK
∟Czy Usługi informatyczne i Licencje „end-user” nabywane od Nierezydenta, nie mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca nie jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Nierezydenta wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług i licencji?
2019.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.387.2019.1.ANK
∟W zakresie usług wdrożenia programu SAP oraz usług bieżącego wsparcia technicznego realizowanych na rzecz Klientów Wnioskodawcy przez Podwykonawców.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.472.2019.1.LS
∟W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest:
1. prawidłowe – odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC,
2. nieprawidłowe – odnośnie kwalifikacji dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy przez Fundację Rodzinną wypłat, jako dywidendy, o której mowa w art. 30f ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.471.2019.1.LS
∟Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o którym mowa w art. 30da i nast. ustawy o PIT.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.470.2019.1.LS
∟Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o którym mowa w art. 30da i nast. ustawy o PIT.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.465.2019.1.LS
∟W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest:
1. prawidłowe – odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC,
2. nieprawidłowe – odnośnie kwalifikacji dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy przez Fundację Rodzinną wypłat, jako dywidendy, o której mowa w art. 30f ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.343.2019.2.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie z tytułu opłat licencyjnych za korzystanie z oprogramowania SAP mieści się w zakresie wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 u.p.d.o.p., a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła od wypłacanych należności
2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.202.2018.12.RMA
∟Brak obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
2019.09.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.308.2019.2.AZ
∟Brak zastosowania ograniczenia z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w odniesieniu do poszczególnych Usług IT oraz kosztów zarządu i ogólnych kosztów administracyjnych (w tym dotyczących księgowości i analiz finansowych) przypisywanych przez Wnioskodawcę do Oddziału zarówno przed 1 stycznia 2019 r. jak i po tej dacie.
2019.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.222.2019.2.MK
∟1. Czy Wnioskodawca (Spółka) będzie uprawniony do pomniejszenia dochodu, wykazanego do opodatkowania za lata podatkowe 2016 i 2017, o tę część dochodu, która zostanie opodatkowana na podstawie decyzji niemieckich organów podatkowych, podatkiem dochodowym od osób prawnych, w związku z ustaleniem dochodu uzyskanego przez zakład innego przedsiębiorstwa (Spółki Komandytowej), a którego Wnioskodawca jest udziałowcem, po jego zapłacie w niemieckim urzędzie skarbowym?
2. Czy, jeżeli w trakcie trwającego roku podatkowego (2019), a także w przypadku kolejnych lat podatkowych, ze strony niemieckiego urzędu skarbowego nie zostanie w formie następczego ustalenia określone, że działalność Spółki (innego przedsiębiorstwa, którego Wspólnikiem jest Wnioskodawca) spowodowała powstanie zakładu w Niemczech, w rozumieniu art. 5 umowy o UPO, obligując jednocześnie w formie wezwania Wnioskodawcę, do rozliczenia się z podatku dochodowego od osób prawnych w Niemczech, w związku z brzmieniem art. 7 ust. 1 umowy o UPO, Wnioskodawca jest obowiązany wyłącznie w Polsce uiszczać podatek dochodowy od osób prawnych, w tym na bieżąco (jeżeli takowe wystąpią) uiszczać zaliczki na podatek dochodowy, od całości swoich przychodów w tym również od przychodów pochodzących, z jego prawa do zysku, w spółce niemającej osobowości prawnej, a kolejno dokonać w Polsce rozliczenia rocznego?
3. Czy działalność Spółki (której Wnioskodawca jest wspólnikiem), w ramach współpracy z niemieckim kontrahentem, na podstawie umowy ramowej, na podstawie której realizowane są przez Spółkę różne usługi montażowo-instalacyjne, na podstawie każdorazowo uzgadnianych przez Spółkę indywidualnych zamówień usług do realizacji, a zlecenia te nie są powiązane ze sobą funkcjonalnie, systemowo, nie tworzą jednego projektu, a których czas realizacji montażu/instalacji nie przekracza każdorazowo, przy jednostkowych zleceniach okresu 12 miesięcy, nie powoduje powstania tzw. zakładu w Niemczech, mając na względzie art. 4a pkt 11 ustawy o CIT oraz art. 5 UPO?
2019.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.316.2019.1.AT
∟czy Wnioskodawca jest zobowiązany jako płatnik pobierać zryczałtowany podatek dochodowy w związku z ponoszeniem Opłat na rzecz Spółki Brytyjskiej z tytułu korzystania z Oprogramowania.
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.306.2019.1.AM
∟ustalenie czy do Kosztów finansowania płatnych z tytułu kredytów/pożyczek wykorzystywanych do działalności Oddziału (i alokowanych do Oddziału) nie znajdą zastosowania regulacje dotyczące limitowania kosztów finansowania dłużnego
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.