Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: subwencja
subwencja 100 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2015.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-362/15-4/AS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych dotacji i subwencji.
2014.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/423-69/14/PST
∟Czy w związku z wydarzeniem przyszłym przedstawionym we wniosku nieodpłatna praca wolontariusza na rzecz Spółki będzie mogła korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w artykule 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2013.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-874/13-3/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego w związku z zakupem towarów i usług ze środków pochodzących z subwencji.
2013.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1182/13/PP
∟Czy wsparcie finansowe (120.000 zł) uzyskane przez członków Spółdzielni, które na wniosek członków założycieli zostało od razu przekazane na konto bankowe Spółdzielni, prawidłowo zakwalifikowano jako wpłaty na fundusz udziałowy i nie zakwalifikowano do przychodów podatkowych?Czy wsparcie pomostowe (46.800 zł) uzyskane przez członków Spółdzielni, które na wniosek członków założycieli zostało od razu przekazane na konto bankowe Spółdzielni, prawidłowo zakwalifikowano do przychodów podatkowych podlegających opodatkowaniu?
2012.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-333/12-2/JC
∟utworzeniem podatkowej grupy kapitałowej
2010.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-29/10-2/KS
∟zakwalifikowanie nagrody w postaci subwencji do przychodów z działalności gospodarczej
2009.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-798/09/AP
∟Kwoty subwencji przyznawanych na pokrycie kosztów czynności statutowych nie wlicza się do wartości obrotu przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 uptu.
2009.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-308/09-4/JB
∟Czy w powyższym przypadku znajduje zastosowanie art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2009.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-144/09/AW
∟Czy jednostka budżetowa działająca na podstawie art. 20 ustawy o finansach publicznych, przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, do obrotu wlicza środki z budżetu Gminy na działalność jednostki?
2008.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1612/08-5/MP
∟Dotacja o którą ubiega się Wnioskodawca jest dofinansowaniem konkretnej transakcji i stanowi uzupełnienie usługi świadczonej na rzecz krajowych producentów soków. Zatem, w myśl art. 29 ust. 1 ustawy przedmiotowa dotacja powinna być wliczana do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Dotacja podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki właściwej dla danej usługi, na którą jest przeznaczona.Otrzymana przez Wnioskodawcę dopłata stanowić będzie kwotę brutto, zawierającą w sobie kwotę należnego podatku. Do podstawy opodatkowania należy zatem przyjąć kwotę otrzymanej dotacji pomniejszoną o należny podatek od towarów i usług.Obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania dotacji powstanie z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika – zgodnie z art. 19 ust. 21 ustawy.Obrót z tytułu otrzymanej dotacji (subwencji) nie powinien być wykazywany przez Wnioskodawcę na fakturach VAT wystawianych poszczególnym zleceniodawcom (producentom soków).Ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki niewątpliwie będą związane z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę. Zatem, w oparciu o przepisy art. 86 i art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur VAT wystawionych przez podmioty gospodarcze wyspecjalizowane w prowadzeniu reklamy i dokumentujące wydatki związane z prowadzoną kampanią reklamową
2008.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-203/08-2/MR
∟Ustalając proporcję na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 czerwca 2005 r. w mianowniku nie uwzględnia się dotacji (subwencji) przekazywanych podatnikowi na pokrycie kosztów jego działalności (nie mających bezpośredniego związku z konkretnymi dostawami lub świadczeniami wpływającymi na cenę towaru/usługi).
2008.04.22 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MK
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MKData2008.04.22AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowaniaSłowa kluczowedotacjaobrótpodstawa opodatkowaniasubwencjaPytanie podatnikaCzy wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 06.02.2008r. na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, postanawia:- odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE W dniu 29.06.2007r. wpłynął do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Ze stanu faktycznego wynikało, że Strona jest podatnikiem podatku od towarów i usług, rolnikiem ryczałtowym, nie ma obowiązku rejestrować się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny i może korzystać ze zwolnienia od tego podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), dalej ustawa o podatku od towarów i usług. Po przekroczeniu określonego obrotu, Strona zostanie zmuszona do zarejestrowania się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny, jeśli zaś nie przekroczy obrotu uprawniającego do bycia rolnikiem, sama będzie również mogła zadecydować o zarejestrowaniu się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny. Wnioskodawca zawrze umowy z dostawcami żywca (rolnikami ryczałtowymi), w których zobowiąże się do wypłacania premii pieniężnej. Premie te mają motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych oraz lepszej jakości usług. Zgodnie z umowami premie będzie można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych, gdyż zasady ich wypłacania opierać się będą na szczegółowej identyfikacji poszczególnych dostaw lub usług. Podatnik stwierdził, że wartość premii pieniężnych, dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze należy uwzględnić w rozliczeniach dostaw towarów, z którymi są one związane. Dalej wskazano, że premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi, więc ich wartość należy uwzględnić przy wyliczaniu zryczałtowanego zwrotu podatku przysługującego rolnikowi z tytułu wykonanej dostawy produktów rolnych. W razie wypłacenia premii powinno się dokonać korekty wystawionej faktury VAT-RR, w celu doprowadzenia do zgodności dokonanych rozliczeń z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych. W powyższym piśmie wystąpiono z pytaniem czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług premia pieniężna, dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze wypłacona rolnikowi ryczałtowemu. Postanowieniem z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście uznał stanowisko przedstawione we wniosku za prawidłowe. Organ pierwszej instancji wskazał, iż zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót (...). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W świetle powyższego, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi wynagrodzenie za dostarczone towary i wykonane usługi, otrzymane przez dostawcę (świadczącego) od nabywcy, klienta lub osoby trzeciej. Naczelnik Urzędu potwierdził stanowisko podatnika wskazując, że podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie te dotacje, subwencje lub inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni związek z dostawą towarów lub świadczeniem usług. Wskazano ponadto, że w myśl art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów usług, obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. W dniu 05.10.2007r. złożono wniosek o uzupełnienie ww. postanowienia z dnia 27.09.2007r. poprzez odniesienie się do wszystkich kwestii przedstawionych we wniosku o udzielenie interpretacji. Postanowieniem z dnia 09.01.2008r. nr 1449/1BV/448/05/08/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście odmówił uwzględnienia ww. wniosku Strony. Na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP, pismem z dnia 06.02.2008r., Strona złożyła zażalenie zarzucając naruszenie: art. 14a § 3, art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2, art. 139 § 1-2, art. 140 § 1, art. 217 § 1 pkt 5 i art. 217 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), dalej ustawa Ordynacja podatkowa. Strona zarzuca organowi pierwszej instancji, iż odpowiedział jedynie na pytanie zawarte we wniosku o interpretację i odniósł się wyłącznie do podstawy opodatkowania określonej w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz do powstania obowiązku podatkowego określonego w art. 19 ust. 21 ww. ustawy. Natomiast z uwagi na treść art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja powinna zawierać ocenę całego stanowiska pytającego bez wyjątku, a organ podatkowy nie może ograniczać się jedynie do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie we wniosku lub tylko do konkretnych fragmentów wniosku. Tym samym Naczelnik Urzędu powinien dokonać całości oceny stanowiska pytającego, a nie jego części i nic nie może ograniczać organu podatkowego w tych kwestiach. Po analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz zarzutów podniesionych w zażaleniu, Dyrektor Izby Skarbowej zważył, co następuje: Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ww. ustawy). Zgodnie zaś z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Z kolei stosownie do art. 29 ust. 1 ww. ustawy podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 – 22, art. 30 – 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę podatku należnego. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Dotacje zwiększają zatem podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług wyłącznie w przypadku, gdy mają charakter przedmiotowy dla podatnika, gdy dotyczą dofinansowania do ceny określonego towaru lub usługi, gdyż tylko wtedy można stwierdzić, że dotacja stanowi element wynagrodzenia podatnika. Bez istnienia związku otrzymanej dotacji z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem konkretnej usługi nie można mówić o podstawie jej opodatkowania. W świetle opisanego stanu faktycznego, organ odwoławczy stwierdza, iż wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem prawidłowe jest stanowisko pytającego uznającego, że wartość tych premii należy uwzględnić przy rozliczaniu na gruncie podatku od towarów i usług czynności dostawy towarów, z tytułu której premia pieniężna przysługuje. Premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią również element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi. Dlatego też w ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie organ pierwszej instancji prawidłowo potwierdził stanowisko wnioskodawcy wskazując na obowiązek opodatkowania przedmiotowych premii oraz na termin powstania obowiązku podatkowego z tytułu ich wypłaty. Odnosząc się do zarzutów Strony naruszenia art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, poprzez udzielenie jedynie odpowiedzi na postawione pytanie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie nie zgadza się z poglądem podatnika. Organ pierwszej instancji prawidłowo odniósł się do zadanego przez Stronę pytania oraz wyczerpująco ustosunkował się do przedstawionych we wniosku problemów. Wskazać bowiem należy, że odpowiedź organu działającego w trybie art. 14a-14e ustawy Ordynacja podatkowa ma być tak sformułowana, ażeby podatnik uzyskał informację co do trafności jego stanowiska, a ewentualna interpretacja organów ma wyjaśnić, jaki przepis, znajdzie zastosowanie w jego indywidualnej sprawie. Przy czym organ nie ma obowiązku ustosunkowania się do wszystkich wymienionych we wniosku przepisów. Jego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi, która pozwoli podatnikowi na wypełnienie ciążących na nim obowiązków nałożonych przez prawo podatkowe. Taka odpowiedź została natomiast zawarta w skarżonym postanowieniu. Odnosząc się natomiast do zarzutów Strony dotyczących naruszenia przepisów normujących postępowanie dowodowe, tj. art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa podnieść należy, iż organy podatkowe w przypadku postępowania podatkowego dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego nie prowadzą postępowania wyjaśniającego. Specyfika regulacji dotyczących interpretacji przepisów prawa podatkowego wprost wyklucza stosowanie niektórych przepisów tego działu Ordynacji podatkowej, np. przepisów regulujących postępowanie dowodowe, wyjaśniające. Ponadto należy również podkreślić, że nie doszło także do naruszenia art. 139 § 1 i art. 140 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, które nie miały zastosowania w przedmiotowym przypadku, gdyż terminy wydawania interpretacji wynikają z art. 14b § 3 i § 4 ustawy Ordynacja podatkowa. Końcowo wyjaśnienia wymaga, że na mocy art. 1 pkt 6 w związku z art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., nr 217, poz. 1590), od 1 lipca 2007r. obowiązują nowe zasady udzielania interpretacji w indywidualnych sprawach. Jednakże jak stanowi przepis art. 4 ust. 2 ww. ustawy zmieniającej, w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji. W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.
2007.10.10 - Izba Skarbowa w Kielcach - PP1/443-45/07
∟1. Czy dochód Ośrodka z comiesięcznych opłat wnoszonych przez gminy za dowóz niepełnosprawnych uczniów na zajęcia lekcyjne podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?2. Czy sprzedaż posiłków dla uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Baryczy w stołówce prowadzonej przez personel jednostki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?3. Czy otrzymywane przez Ośrodek subwencje, darowizny i dopłaty z przeznaczeniem na konkretne cele podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?
2006.11.08 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPD1/423/116/06/MK
∟Pytanie dotyczy momentu powstania przychodu z tytułu otrzymanych zryczałtowanych kwot (subwencji) od importera pojazdów za udzielone kredyty promocyjne na zakup pojazdów.
2006.06.19 - Urząd Skarbowy w Płocku - 1419/UPO-415-85/06/GS
∟Czy pozostała, nierozliczona kwota subwencji z PFRON podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz w jaki sposób właściwie ustalić dochód do opodatkowania ze sprzedaży środków trwałych częściowo sfinansowanych tą subwencją?
2006.02.22 - Urząd Skarbowy Warszawa-Bielany - 1432/IPDG2/415/428/94/12/06
∟Zapytanie Strony dotyczy obowiązku zaprowadzenia ksiąg rachunkowych w przypadku otrzymania dotacji lub subwencji z budżetu państwa, budżetów samorządu terytorialnego lub funduszów celowych na realizację zadań zleconych (prowadzenie szkoły) oraz objęcia tymi księgami pełnego zakresu działalności prowadzonej przez Stronę jako osobą fizyczną.
2005.08.03 - Izba Skarbowa we Wrocławiu - PP II 443/881/2005/PK
∟Czy zasiłki wypłacane przez starostę bezrobotnym przyjętym na staż oraz ulga we wpłatach do PFRON-u stanowią dopłatę, o której mowa w art. 90 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 533 ze zm.), a przez to czy powinny być ujmowane przy ustalaniu wskaźnika proporcji, o którym mowa w ww. przepisie?Zasadnicze znaczenie w rozpatrywanej sprawie ma charakter ulgi we wpłatach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz zasiłku wypłacanego stażyście przez starostę z tytułu odbywania stażu w zakładzie pracy - czy mają one charakter subwencji (dotacji) innych niż wymienione w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku o...
2005.07.26 - Urząd Skarbowy w Pile - DD-415/12/05
∟Czy otrzymane przez Nadleśnictwo od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dopłaty do gruntów rolnych i przekazane dzierżawcom tych gruntów będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?W dniu 24.05.2005 r. do tut. Organu wpłynął wniosek Nadleśnictwa z prośbą o interpretację przepisów prawa podatkowego w następującej sprawie: czy otrzymane od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dopłaty do gruntów rolnych w przypadku przekazania ich dzierżawcom będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? Z przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, że :w 2004 r. Nadleśnictwo złożył...
2005.07.11 - Izba Skarbowa w Lublinie Ośrodek Zamiejscowy w Zamościu - ZP2-449/I/3/05
∟Czy środki finansowe przekazywane przez Urząd Miasta na pokrycie kosztów działalności należy doliczać do obrotu w celu ustalenia struktury do obniżenia podatku należnego?
2005.05.13 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu - PP/443-45-1/05
∟ujęcie przedmiotowej dotacji przy wyliczeniu proporcji na 2005r
2005.05.11 - Opolski Urząd Skarbowy - PP/443-27-2-BS/05
∟Spółka ma wątpliwości czy otrzymana dotacja podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i czy wchodzi do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
2005.05.05 - Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie - P-1-443/38/05
∟Na podstawie artykułu 14a §1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 z późn. zm.) Zrzeszenie zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienia co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie otrzymywanej dotacji na założenie i wsparcie działalności administracyjnej w aspekcie art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Zrzeszenie w miesiącu marcu 2005 roku miało otrzymać dotację na założenie Organizacji i wsparcie działalności administracyjnej (na wynagrodzenia członków zarządu, prac. księgowości, pracowników administracji biurowej, usługi doradcze i prawne, podróże służbowe, usługi związane z prowadzeniem działalności a...
2005.04.28 - Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim - PP/443/23/05
∟Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług fotograficznych oraz sprzedaży artykułów fotograficznych. W 2003 r. dokonywałem sprzedaży usług wyłącznie opodatkowanych stawka 22 % . Wobec tego w 2004 r. przysługiwało mi pełne odliczenie podatku VAT z zakupów " kosztowych" jak i środków trwałych. Jednakże w 2004 r. w miesiącach maj, lipiec i sierpień otrzymałem dotację z bezzwrotnej pomocy z Unii Europejskiej w ramach funduszu PHARE, w łącznej kwocie 72 839,39 zł. Dotacja ta nie wypełnia znamion obrotu określonego w art.29 ust.1 ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ jest dotacją pozostającą bez wpływu na świadczone przeze mnie usługi. Konkret...
2005.04.22 - Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów - US33/NG/GV/I/443-37/2005/MP
∟Czy otrzymanie dotacji na działalność teatru obliguje do rozliczania podatku naliczonego proporcją, tj. na zasadach określonych w ramach przepisu art. 90 ustawy o VAT, czy też z uwagi na faktu, iż teatr dokonuje wyłącznie sprzedaży opodatkowanej może odliczać 100% podatku naliczonego.Teatr w związku z prowadzoną działalnością otrzymuje dotacje, inne niż wymienione w art. 29 ust. 1, tj. nie związane z konkretną dostawą towarów lub konkretnym świadczeniem usług. Dotacje te udzielane są zatem na ogólne potrzeby wynikające z funkcjonowania teatru.W związku czym Teatr prosi o informację:- czy otrzymanie dotacji na działalność teatru obliguje do rozliczania podatku ...
2005.04.19 - Urząd Skarbowy w Wadowicach - PP/443-54/05
∟Czy dotacja otrzymana w ramach programu SAPARD na refundację kosztów zakupu maszyny podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? Postanowienie
2005.04.05 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS / PPOI - 443 / 57 / 05 / MS
∟Czy przy obliczaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2-7 ustawy o podatku od towarów i usług, trzeba uwzględniać dotacje otrzymane na restrukturyzację zatrudnienia?
2005.03.10 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie - PP/443-5/4/05
∟Czy dofinansowania z PFRON do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych winny być uwzględnione przy wyliczaniu proporcji zgodnie z art. 90 ust. 3-7 ustawy o podatku od towarów i usług?
2005.03.10 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie - PP/443-5/2/05
∟Czy dofinansowania i refundacje winny byc uwzględnione przy wyliczaniu proporcji zgodnie z art. 90 ust. 3-7 ustawy o podatku od towraów i usług?Czy istotny w sprawie jest fakt, iż niektóre z dopłat nie wpływają na rachunek bankowy podatnika?
2005.03.08 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze - I-2/406-13/2005
∟Czy otrzymane środki na czynności wykonywane na podstawie ustawy o samorządzie pielęgniarek i położnych przez izbę pielęgniarek i położnych podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2005.01.13 - Urząd Skarbowy w Kętrzynie - US.III-415/68/04
∟- dotyczy opodatkowania dotacji otrzymanych na prowadzenie przedszkola niepublicznego. Skarbowego v Kętrzynie zgodnie z art. 14a § 113ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, póz. 926 ze zm.), w odpowiedzi na pismo z 30.12.2004 r. uzupełnione 03.01.2005 r. w sprawie udzielenia pisemnej informacji o stosowaniu przepisów prawa podatkowego odnośnie opodatkowania dotacji otrzymanych na prowadzenie przedszkola niepublicznego, uprzejmie informuje: Z informacji zawartej w piśmie wynika, iż w związku z prowadzeniem przedszkola w K. przy ul. S. oprócz wpłat rodziców otrzymuje Spółka dotację od Urzędu Miasta w K. Środki z tytułu tych dotacji stano...
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.