Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: faktura wewnętrzna
faktura wewnętrzna 676 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2008.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-858/08/EJ
∟obowiązek podatkowy z tytułu usługi transportowej wykonanej przez niemieckiego przedstawiciela fiskalnego oraz kurs walut do przeliczenia wartości tej usługi
2008.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-857/08/EJ
∟miejsce świadczenia usługi transportowej na trasie Chiny-Hamburg i Hamburg – siedziba firmy w kraju
2008.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-855/08/EJ
∟Skoro nabycie wewnątrzwspólnotowe nie będzie udokumentowane fakturą, koszty wyrażone w walucie obcej z tytułu dokonanej transakcji winny zostać przeliczone wg wyliczonego i ogłoszonego przez NBP bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego.
2008.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-854/08/EJ
∟W przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, gdzie brak jest faktury wystawionej przez dostawcę, obowiązek podatkowy powstaje w myśl art. 20 ust. 5 ustawy o VAT tj. 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano dostawy
2008.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-521/08/AP
∟Wysatwianie faktur wewnętrznych w związku z rozpoznaniem importu usług oraz zwolnienie usług od podatku z uwagi na klasyfikację jako usługi pomocnicze związane z pośrednictwem finansowym.
2008.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-880/08/AW
∟Dla rozliczenia refundacji otrzymywanej przez aptekę z NFZ konieczne jest wystawienie faktury wewnętrznej
2008.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-597/08-2/AT
∟1. Czy w świetle wyżej opisanego stanu przyszłego, za właściwe należy uznać, że obowiązek podatkowy MZK z tytułu dokonanej sprzedaży biletów za pośrednictwem Agenta powstanie w momencie kiedy Agent przekaże na rachunek MZK w całości lub części zapłaty za sprzedane osobom trzecim bilety (art. 19 ust. 13 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) ?2. Czy można na tą okoliczność wystawić fakturę wewnętrzną, w której wykaże się podatek należny od otrzymanych od Agenta wpłat w danym miesiącu pomimo nie określenia takiego przypadku w art. 106 ust. 7 wyżej cyt. ustawy?3. Czy w związku z nie wymienieniem usługi pośrednictwa sprzedaży w załącznikach do ustawy o VAT dotyczących stosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług należy przyjąć, że usługi te opodatkowane są stawką podstawową 22% ?
2008.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-802/08/EJ
∟obowiązek wystawiania faktury na zaliczki otrzymywane od kontrahentów, jeżeli dotyczą dostaw poza VAT
2008.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-801/08/EJ
∟obowiązek wystawiania faktury na zaliczki otrzymywane od kontrahentów, jeżeli dotyczą usług poza VAT
2008.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1169/08-4/SM
∟Spółka, jako zleceniodawca usług badania rynku, świadczonych na jej rzecz przez osobę fizyczną zamieszkałą na terytorium Ukrainy (nie będącą tam podatnikiem) jest zobowiązana do rozliczenia podatku od towarów i usług z tytułu importu usług (status świadczącego nie ma znaczenia)
2008.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1251/08-5/RK
∟Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze. Skoro zatem zwrot dofinansowania następuje w oparciu o fakturę wewnętrzną, a nie fakturę korygującą, wywieść z tego należy, iż otrzymane dofinansowanie nie powinno być udokumentowane fakturą VAT
2008.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-904/08-2/IK
∟z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego Podatnik ma obowiązek wystawić fakturę wewnętrzną
2008.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-472/08/AW
∟W przypadku imoprtu usług do przeliczania kwot na fakturach wyrażonych w walutach obcych należy stosować kurs waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego w imporcie usług.
2008.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-564/08/DM
∟Czy w świetle ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych do ustawy dopuszczalne byłoby, aby Spółka drukowała jedną fakturę wewnętrzną na miesiąc dla tego samego dostawcy, w sytuacji, gdy faktura taka zawierałaby jedynie zbiorczy opis zakupionego towaru „urządzenia elektryczne”, podsumowania kwot netto, podatku od towarów i usług oraz kwot brutto bez wskazania poszczególnych pozycji zakupionego u dostawcy asortymentu?
2008.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-873/08-3/PW
∟Z jaką datą powinna być wystawiona faktura wewnętrzna, co powinna obejmować, po jakim Czy w przypadku błędnego określenia momentu obowiązku podatkowego należy jeszcze raz wystawić korektę faktury wewnętrznej i wraz z VAT-23 złożyć w Urzędzie Skarbowym?Czy Urząd Skarbowy powinien wydać korektę VAT-25?
2008.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-873/08-2/PW
∟1.(1) Kiedy nastąpiło wewnątrzwspólnotowe nabycie – 02.08.2007r., czy 12.10.2007r. w dniu wejścia na teren RP? 2.(2) Czy prawidłowo określono moment obowiązku podatkowego na dzień 02.08.2007r.? 3.(4) Czy prawidłowe jest ujęcie w deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2007r.odprowadzonego VAT wynikającego z faktury korygującej, umieszczenie transakcji w ewidencji zakupu i sprzedaży za miesiąc sierpień 2007r. i informacji podsumowującej za III kwartał? 4.(7) Czy wydanie korekty VAT-25 przez Urząd Skarbowy (bądź nie) ma wpływ na możliwość korekty deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej? 5.(8) Czy korekta faktury wewnętrznej powinna być wystawiona w dacie korekty czy w dacie wystawienia pierwotnej faktury? 6.(9) Jak prawidłowo dokonać korekty w deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej w przypadku ponownego wystawienia korekty faktury w dniu powstania obowiązku podatkowego na dzień 15.11.2007r.? 7.(10) W jakim terminie powinien być uiszczony podatek VAT?
2008.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-447/08-2/EWW
∟Gdy Wnioskodawca nie rozpoznaje u siebie importu usług, a także gdy je rozpoznaje, ale w myśl przepisów nie występuje podstawa opodatkowania, nie ma on obowiązku wystawiania faktur wewnętrznych.
2008.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-329/08-4/AG
∟Czy Wnioskodawca mógł, na podstawie wewnętrznej faktury, ująć przedmiotowy wydatek w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jako koszt podatkowy?
2008.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-398/08/AP
∟Obowiązek podatkowy przy imporcie usług w sytuacji gdy usługa świadczona jest nieodpłatnie.
2008.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-381/08/ICz
∟Czy w opisanym stanie faktycznym występuje czynność wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (płyt VCD) oraz czy ma miejsce import usług licencji?
2008.07.15 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-I/4407/14-4/08/AŁ
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-I/4407/14-4/08/AŁData2008.07.15AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> DokumentacjaSłowa kluczowefaktura korygującafaktura wewnętrznaPytanie podatnikaW jaki sposób podatnik powinien skorygować błędnie wykazany podatek naliczony i należny? Czy powinien dokonać tego jednorazowo w dacie wystawienia korekt (w bieżącym rozliczeniu), czy też powinien korygować poszczególne deklaracje, w których wykazywał błędnie podatek należny i naliczony? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 lutego 2008r., sygn. akt III SA/Wa 1940/07, po ponownym rozpatrzeniu zażalenia z dnia 17 lipca 2006r., wniesionego przez XXX, na postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 4 lipca 2006r., znak: 1471/NTR1/443-134/06/AM, wydanego w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie postanawia • zmienić postanowienie organu pierwszej instancji poprzez uznanie prawidłowości stanowiska, iż w odniesieniu do podatku należnego wewnętrzna faktura korygująca winna zostać ujęta w rozliczeniu za miesiąc, w którym pierwotnie została wystawiona faktura wewnętrzna (odnosi się to również do podatku naliczonego). UZASADNIENIE XXX wnioskiem z dnia 30 marca 2006r. wystąpiła o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Przedstawiając stan faktyczny Strona wskazała, że uzyskała pisemną interpretację, z której wynika, że nabywana przez nią usługa najmu samolotu od podatnika z siedzibą w Szwajcarii nie stanowi importu usług. Dlatego chce dokonać korekty rozliczenia podatku od towarów i usług i zadaje następujące pytanie: w jaki sposób podatnik powinien skorygować błędnie wykazany podatek naliczony i należny... Czy powinien dokonać tego jednorazowo w dacie wystawienia korekt (w bieżącym rozliczeniu), czy też powinien korygować poszczególne deklaracje, w których wykazywał błędnie podatek należny i naliczony... Strona zaznaczyła, że niepoprawnie wykazywała podatek należny i naliczony w związku z transakcją najmu samolotu, którą błędnie identyfikowała jako import usług. Spółka wystawiała w każdym miesiącu faktury wewnętrzne i ewidencjonowała je. Strona wskazała także, że zgodnie z przepisem § 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług – regulującym kwestie wystawiania faktur korygujących, przepisy § 16 i § 17 tego rozporządzenia stosuje się także odpowiednio do faktur wewnętrznych. Spółka podniosła również, że w przypadku rozliczenia korekty faktury związanej z podwyższeniem ceny lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, przepisy nie przewidują możliwości rozliczenia korekty w okresie bieżącym. W takiej sytuacji miałby znaczenie moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu dokonania importu usług. Ponieważ w tym przypadku nie miały miejsce żadne okoliczności, które uzasadniałyby jakiś szczególny moment wystawienia korekty najbliższa zaistniałej jest okoliczność wystąpienia pomyłki na fakturze w cenie, stawce lub kwocie podatku. Zatem uzasadnia to korygowanie należności od momentu ich nieuprawnionego rozliczenia przez podatnika. Zwłaszcza, że obowiązujące przepisy wiążą moment obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z importem usług z okresem powstania obowiązku podatkowego. Z uwagi, iż brak jest przepisów modyfikujących to uprawnienie, to zdaniem Strony należałoby także i z tego względu odnieść korektę do momentu powstania importu usług, a w przedstawionej sytuacji do dokonanych rozliczeń w poszczególnych miesiącach. Dodatkowo za korygowaniem poszczególnych deklaracji przemawia argument, że rozliczenie związane z najmem samolotu od początku było nieuprawnione, czyli powstałe nieprawidłowości korygować należy już na etapie popełnienia błędu. Postanowieniem z dnia 4 lipca 2006 r., znak: 1471/NTR1/443-134/06/AM, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie uznał stanowisko Strony za nieprawidłowe. Organ pierwszej instancji stwierdził, że w omawianym przypadku wystawienie faktur korygujących do uprzednio wystawionych faktur wewnętrznych dokumentujących import usług stanowić będzie dla Strony podstawę do obniżenia kwoty podatku należnego z tego tytułu w rozliczeniu podatku za okres (miesiąc), w którym faktury te (tj. faktury korygujące) zostały wystawione. Natomiast w kwestii podatku naliczonego odliczonego przez Stronę z tytułu importu usług Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie zwrócił uwagę, iż Stronie nigdy nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o tenże podatek naliczony. W związku z tym powołując się na przepis art. 86 ust. 2 oraz ust. 10 pkt 2 ustawy o VAT organ pierwszej instancji stwierdził, że Strona obowiązana jest dokonać odpowiedniej korekty podatku naliczonego w rozliczeniach podatku od towarów i usług za okresy, w których dokonała takiego obniżenia. Na powyższe postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie Spółka złożyła zażalenie z dnia 17 lipca 2006r., wnosząc o zmianę w/w postanowienia. Strona podtrzymała stanowisko prezentowane we wniosku z dnia 30 marca 2006r. w zakresie okresu rozliczeniowego, w którym powinna zostać przeprowadzona korekta kwot podatku należnego oraz podatku naliczonego. Jednocześnie Strona zarzuciła błędną interpretację § 25 ust. 1 rozporządzenia z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług w związku z art. 106 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Strona podkreśliła, że wystawienie faktur wewnętrznych spowodowane było wyłącznie nieprawidłową klasyfikacją określonych zdarzeń dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Zatem przedmiotowe faktury nie mogą zostać uznane za dokumentujące czynności stanowiące dla Strony import usług. Zdaniem Spółki należy przyjąć, że przedmiotowe faktury wewnętrzne, nie mogą zostać uznane za faktury, o którym mowa w art. 106 ust. 7 ustawy o VAT, bowiem wskazana regulacja wprost wymienia zdarzenia, w związku z którymi podatnik powinien wystawić fakturę wewnętrzną. Jednym z takich zdarzeń jest import usług, o którym mowa w art. 2 pkt 9 ustawy o VAT. Ponieważ zakup usług najmu samolotu nie spełnia zawartej w tym przepisie definicji, to dokumenty wystawione w tym zakresie przez Spółkę nie mogą zostać uznane za faktury wewnętrzne, o których mowa w art. 106 ust. 4 ustawy o VAT. W efekcie brak jest podstaw do przyjęcia, że zastosowanie znajdzie norma odsyłająca do § 25 ust. 1 w/w rozporządzenia. Tym samym Strona uważa, że należy przyjąć, iż w odniesieniu do korekt zawartych w przedmiotowych dokumentach wartości nie należy brać pod uwagę przepisów w/w rozporządzenia. Strona zaznaczyła także, że w zakresie technicznego sposobu dokonania przedmiotowej korekty, we wniosku z dnia 30 marca 2006r., nie przedstawiła ostatecznego stanowiska, wskazując jedynie, iż z regulacji dotyczących faktur korygujących, zawartych w § 16 oraz § 17 w/w rozporządzenia najbliższa zaistniałej jest okoliczność wystąpienia pomyłki na fakturze w cenie, stawce lub kwocie podatku. Niemniej jednak do wystawionych przez Spółkę omyłkowo faktur wewnętrznych powyższe uregulowania nie powinny być stosowane. W efekcie powyższego Strona uważa, że jedynym dopuszczalnym sposobem skorygowania kwot podatku od towarów i usług wykazanych na omyłkowo wystawionych faktur wewnętrznych jest anulowanie tych dokumentów. Następstwem czynności anulowania faktur wewnętrznych w zakresie rozliczenia podatku od towarów i usług będzie skorygowanie tych deklaracji VAT-7, w których zakup usług najmu samolotu od zagranicznego kontrahenta został nieprawidłowo wykazany jako import usług. Skorygowanie wykazanych w związku z omawianą czynnością kwot podatku od towarów i usług powinno nastąpić poprzez odpowiednie zmniejszenie przez Spółkę zarówno wartości podatku należnego, jak i naliczonego w tych deklaracjach VAT-7, w których zostały one pierwotnie rozliczone. Powyższe zażalenie Strona uzupełniła pismem z dnia 12 grudnia 2006r., załączając jednocześnie na poparcie swojego stanowiska wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego sygn. akt III SA 1715/99, pismo Ministerstwa Finansów Departamentu Podatków Pośrednich z dnia 8 czerwca 1996r., nr PP1-7201-220/95/ER oraz informację o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego wydaną przez Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej z dnia 20 kwietnia 2004 r., znak 2472PP-443/11/21/2004/BKJ. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie po rozpatrzeniu w/w zażalenia w dniu 18 września 2007 r. wydał decyzję znak: 1401/PH-I/4407/14-102/06/AŁ, którą odmówił zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. Na powyższą decyzję organu odwoławczego Strona wniosła skargę z dnia 23 października 2007r. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który wyrokiem z dnia 28 lutego 2008r., sygn. akt III SA/Wa 1940/07 uchylił powyższą decyzję. Sąd uznał, że organ odwoławczy naruszył art. 210 § 4 w związku z art. 210 § 1 pkt 5 i 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), poprzez wydanie decyzji, w której rozstrzygnięcie nie odpowiada zamieszczonemu w decyzji uzasadnieniu. W ocenie Sądu naruszenie w/w przepisów postępowania mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy i jako takie skutkuje uchyleniem zaskarżonej decyzji. Po ponownym rozpatrzeniu sprawy biorąc pod uwagę stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego zawarte w wyroku z dnia 28 lutego 2008r., sygn. akt III SA/Wa 1940/07 oraz art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270, z późn. zm.), zgodnie z którym ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażona w orzeczeniu sądu wiąże w sprawie ten sąd oraz organ, którego działania lub bezczynność była przedmiotem zaskarżenia. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdza, co następuje: Należy zauważyć, iż w przedmiotowej sprawie nie budzi wątpliwości, że Strona dokonała błędnej kwalifikacji nabywanych usług od podmiotu z siedzibą w Szwajcarii jako importu usług i w związku z tym wystawiała na podstawie art. 106 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) faktury wewnętrzne, które następnie ujmowała w rozliczeniu podatku od towarów i usług za poszczególne okresy rozliczeniowe, wykazując kwoty podatku zawartego w tych fakturach w składanych deklaracjach VAT-7 z jednej strony jako podatek VAT należny od importu usług, z drugiej zaś jako podatek naliczony. Nie budzi również wątpliwości Strony, iż błędnie wystawione faktury wewnętrzne należy wyeliminować z obrotu prawnego jako wystawione nieprawidłowo. Kwestią sporną pozostaje natomiast sposób owego wyeliminowania. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważa, iż należy zwrócić uwagę na terminy „wystawić” oraz „sporządzić” fakturę. Pojęcie „wystawienie faktury” należy interpretować jako sporządzenie w/w dokumentu i wprowadzenie go do obrotu prawnego. Faktura jedynie sporządzona, a niewystawiona, tzn. niewprowadzona do obrotu prawnego, nie rodzi obowiązku podatkowego. Stosownie do wyroku NSA z dnia 19 grudnia 2000r., sygn. akt SA 1715/99, na który powołuje się również Strona, możliwość anulowania faktur, mimo że nie jest dopuszczona wyraźnie przez ustawę o VAT, należy zaaprobować jako praktyczną i realną drogę „wycofania się” podatnika z błędnego wystawiania dokumentu rozliczeniowego. Jednak powinna ona dotyczyć wyłącznie tych dokumentów rozliczeniowych, które nie zostały wprowadzone przez podatnika do obrotu prawnego. Natomiast w przypadku wprowadzenia takich dokumentów do obrotu prawnego, pozostaje jedynie możliwość dokonania korekt faktur na zasadach określonych przepisami. W związku z tym sprawą zasadniczą pozostaje kwestia, czy w przedmiotowej sprawie nastąpiło wprowadzenie do obrotu prawnego owych faktur wewnętrznych. Zdaniem Strony z uwagi na okoliczność, iż nie zostały one doręczone kontrahentowi oznacza to, że do takiego wprowadzenia do obrotu nie doszło. Uszło jednak uwadze Strony, iż w oparciu o te błędnie wystawione faktury wewnętrzne sporządzane były przez Stronę stosowne ewidencje prowadzone dla potrzeb podatku od towarów i usług na podstawie których Strona sporządzała deklaracje VAT-7. Strona więc traktowała wystawione przez siebie faktury jako dokumenty istniejące w obrocie prawnym, wywołujące skutki w zakresie prawa podatkowego i stanowiące legalną podstawę do ujęcia wynikających z nich należności, z jednej strony jako podatku należnego od importu usług, z drugiej zaś podatku naliczonego. Skutkiem uznania, że przedmiotowe faktury wewnętrzne zostały wprowadzone do obrotu prawnego, jest konieczność dokonania ich korekty w drodze wystawienia faktur korygujących. W myśl art. 106 ust. 7 ustawy o VAT w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze. Szczegółowe zasady wystawiania faktur, w tym faktur wewnętrznych zostały uregulowane w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798, z późn. zm.). W § 17 ust. 1 w/w rozporządzenia wskazano, iż fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. Wystawienie takiej faktury spowodowane jest faktem, że pierwotna faktura nieprawidłowo odzwierciedlała stan faktyczny, istnieją
2008.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-319B/08/AK
∟W jakim momencie powstaje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w przypadku importu usług, gdy duplikat faktury wpływa po terminie?
2008.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-319A/08/AK
∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu importu usług?
2008.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-558/08-2/SAP
∟Czy do prawidłowego naliczenia podatku VAT należnego na fakturze wewnętrznej Zainteresowany powinien stosować metodę „od stu” (kwota należna od nabywcy), czy metodę „w stu” (kwota należna od nabywcy pomniejszona o 7% VAT)?
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-538/08-2/JF
∟Czy Instytut powinien wystawić fakturę wewnętrzną i odprowadzić podatek?
2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-391/08-2/AK
∟Zgodnie z uregulowaniami art. 28 ust. 5 pkt 2 lit c) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zmianami) w powiązaniu z art. 22 ust. 1 ustawy, miejscem opodatkowania usług pośrednictwa związanych z dostawą towarów będzie terytorium Polski - w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 4 cyt. ustawy, podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycia tych usług będzie Wnioskodawca. Nabycie przedmiotowej usługi pośrednictwa winno zostać potwierdzone fakturą wewnętrzną wystawioną zgodnie z art. 106 ust. 7 cyt. ustawy.
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-722/08-2/RK
∟Wystawca korekty do faktur wewnętrznych jest równocześnie ich odbiorcą, co powoduje, że w świetle § 16 ust. 4 rozporządzenia data wystawienia korekt faktur, jest datą potwierdzenia ich odbioru.
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-695/07-3/IB
∟Import usług stanowi na gruncie ustawy VAT szczególną procedurę, w oparciu o którą podatnik nabywający usługi od podmiotu zagranicznego sam rozlicza z tego tytułu podatek należny. Podatek ten stanowi równocześnie podatek do odliczenia. Zasadne zatem jest stwierdzenie Spółki, iż podatek naliczony ma związek z wykonaniem czynności opodatkowanej, jaką jest rozliczenie przez nabywcę usługi importu usług. Wskutek powyższego, w odniesieniu do tej kwoty podatku, prawo do odliczenia powstaje w okresie rozliczeniowym, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu usług albo w następnym. Reasumując, Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem usług doradczych zarówno od podmiotu krajowego, jak i zagranicznego.
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-691/07-4/SAP
∟Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem usług doradczych zarówno od podmiotu krajowego, jak i zagranicznego
2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-401/08-2/JB
∟Otrzymana od kontrahenta faktura korygująca, w związku ze zwrotem towarów, podstawą do zmniejszenia wartości wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w rozliczeniu za okres, w którym Podatnik otrzymał fakturę od dostawcy
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.