Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: usługi prawnicze

 

usługi prawnicze 633 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2007.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-273/07-2/AJ
     ∟Dochód z tytułu świadczenia pomocy prawnej z urzędu jest dochodem z działalności wykonywanej osobiście

2007.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-29/07-3/AG
     ∟Spółka przejmująca, poniesie wydatki związane z procesem przejęcia podmiotu zależnego, w tym opłaty sądowe, koszty ekspertyz, opinii, obsługi prawnej i finansowej i może zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów

2007.09.11 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/443-36/07/Z/08
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPI/443-36/07/Z/08Data2007.09.11ReferencjeILPP2/443-389/08-2/MR, interpretacja indywidualnaAutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek od towarów i usługSłowa kluczowepodatek od towarów i usługstawka preferencyjna podatkuusługi prawniczePytanie podatnikaJaką stawką podatku VAT należy opodatkować usługi prawnicze świadczone na rzecz posła do Parlamentu Europejskiego Decyzja Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku działając na podstawie: art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8, poz. 60 z 2005r.),po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego pismem z dnia 25 czerwca 2007r. na postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku znak PZ/443-27/07 z dnia 15 czerwca 2007r. zawierające pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) zmienia postanowienie będące przedmiotem zażalenia.UZASADNIENIE Pismem z dnia 19 marca 2007r. Podatnik zwrócił się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).W złożonym zapytaniu Podatnik wskazał następujący stan faktyczny: Podatnik, w ramach prowadzonej kancelarii radcy prawnego, zawarł umowę z posłem do Parlamentu Europejskiego. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług przez osobę oddaną do dyspozycji posła. Stroną umowy jest poseł, natomiast płatnikiem wynagrodzenia jest Parlament Europejski. Jednocześnie Podatnik przedstawił własne stanowisko zgodnie z którym świadczone przez niego usługi podlegają opodatkowaniu 0% stawką podatku VAT w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie bowiem z w/w przepisem rozporządzenia z preferencji podatkowej korzystają usługi świadczone na rzecz m.in. Parlamentu Europejskiego, który należy traktować jako jednostkę kolektywną, zgromadzenie posłów. W ocenie Podatnika wykonywanie usług na rzecz posła, pozostające w bezpośrednim związku z wykonywaniem przez niego mandatu, jest równoznaczne ze świadczeniem usług na rzecz Parlamentu. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku postanowieniem znak PZ/443-27/07 z dnia 15 czerwca 2007r. uznał, iż w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego stanowisko zawarte w przedmiotowym wniosku, zgodnie z którym Wnioskujący uważa, iż świadczone przez niego usługi podlegają opodatkowaniu 0% stawką podatku VAT w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, jest nieprawidłowe. W uzasadnieniu Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku wskazał, iż zgodnie z treścią wstępu do Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, Protokół odnosi się do Rady i Komisji Wspólnot Europejskich oraz do Europejskiego Banku Inwestycyjnego, które to instytucje korzystają na terytorium państw członkowskich z przywilejów niezbędnych do wykonywania ich zadań. Parlament Europejski jest instytucją wspólnotową, reprezentującą narody państw członkowskich i jako taki nie został wymieniony w Protokole w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich. Usługi świadczone przez Podatnika nie są czynnościami wykonywanymi na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie w/w Protokół. W związku z powyższym Podatnik nie ma prawa skorzystać z preferencji podatkowej w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Na powyższe postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku Podatnik pismem z dnia 25 czerwca 2007r. złożył zażalenie zarzucając rażące naruszenie przepisów prawa ustrojowego poprzez błędną wykładnię przepisów Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich oraz wnosząc o uchylenie zaskarżonego postanowienia w całości.W uzasadnieniu zażalenia Wnioskujący wskazał, iż sens preambuły Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich nie sprowadza się do sprecyzowania zakresu przedmiotowego Protokołu poprzez wskazanie Rady i Komisji Wspólnot Europejskich, a jedynie do odniesienia się do przepisu, który po raz pierwszy wprowadzał instytucję przywilejów i immunitetów Wspólnot. Przepis ten nie mógł się odnosić do Parlamentu Europejskiego, gdyż instytucja ta nie była przedmiotem regulacji tego traktatu. Podatnik wskazał, iż rozdział III w/w protokołu odnosi się właśnie do Parlamentu Europejskiego. Ponadto, Wnioskujący zwraca uwagę, iż immunitety i przywileje przysługują funkcjonariuszom oraz członkom organów, nie zaś samym organom. W związku zatem z tym, iż w Protokole wymienia się członków parlamentu europejskiego jako podmioty uprawnione do korzystania z przywilejów i immunitetów, to nie ma wątpliwości, iż Parlament Europejski jest instytucją Wspólnot Europejskich o której mowa w § 7 c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, po weryfikacji przedmiotowego postanowienia, stwierdza co następuje. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednocześnie w świetle § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 95, poz. 797) obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2004r. Nr 90, poz. 864/4), zwanych dalej „instytucjami Wspólnot”, posiadających siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju – do celów służbowych tych instytucji. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Podatnik zawarł umowę z posłem do Parlamentu Europejskiego na świadczenie usług prawniczych. Stroną umowy jest poseł, natomiast wynagrodzenie wypłaca Parlament Europejski. Zgodnie z art. 21 ust. 1-3 Decyzji Parlamentu Europejskiego z dnia 28 września 2005r. w sprawie przyjęcia statusu posła do Parlamentu Europejskiego (2005/684/WE, Euratom) posłowie mają prawo do pomocy osobistych współpracowników, których sami sobie dobierają. Parlament ponosi faktyczne koszty ich zatrudnienia. Parlament określa warunki korzystania z tego prawa. Mając na uwadze powyższe Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje, iż podstawą zawarcia umowy pomiędzy Podatnikiem, a posłem do Parlamentu Europejskiego są regulacje Decyzji Parlamentu Europejskiego w sprawie przyjęcia statusu posła do Parlamentu Europejskiego. Parlament Europejski określa warunki, na jakich poseł może zatrudnić swoich współpracowników, a od których spełnienia będzie zależało finansowanie z budżetu Unii Europejskiej uzyskiwanej w ten sposób przez posła pomocy. Parlament Europejski zobowiązuje się również do ponoszenia kosztów zatrudnienia wybranych przez posła współpracowników, a więc to Parlament, a nie poseł płaci Wnioskującemu wynagrodzenie za wykonane usługi. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż pomoc świadczona dla posła wiąże się bezpośrednio z wykonywaniem przez niego mandatu, podnosi jakość jego pracy w charakterze posła, a tym samym służy całemu Parlamentowi. W związku z powyższym należy uznać, iż w rzeczywistości beneficjentem świadczonych przez wybranych współpracowników usług jest sam Parlament. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż pomimo faktu, że umowa o wykonywanie usług prawniczych została zawarta z konkretnym posłem, usługi należy uznać za świadczone na rzecz Parlamentu Europejskiego. To Parlament bowiem określa warunki na jakich może zostać zatrudniony świadczący usługę, ponosi koszty tego zatrudnienia oraz, mimo że bezpośrednim odbiorcą wykonywanych czynności jest poseł, należy go również uznać za beneficjenta świadczonych usług. Dyrektor tut. Izby zwraca uwagę, iż przepis § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, iż obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku VAT można stosować w sytuacji świadczenia usług na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich posiadających siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju – do celów służbowych tych instytucji. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż z preferencji podatkowej może skorzystać osoba świadcząca usługi na rzecz: instytucji Wspólnot Europejskich, do której ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, posiadającej siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju, do celów służbowych tej instytucji. System instytucjonalny Wspólnot Europejskich opiera się na pięciu głównych instytucjach: Parlamencie Europejskim, Komisji Europejskiej, Radzie Unii Europejskiej, Trybunale Sprawiedliwości, Trybunale Obrachunkowym oraz organach pomocniczych. Siedzibą Parlamentu Europejskiego jest Strasburg; komisje parlamentarne pracują głównie w Brukseli, a Sekretariat Generalny Parlamentu znajduje się w Luksemburgu. Usługi świadczone przez Podatnika pozostają w ścisłym związku z pracami Parlamentu Europejskiego i należy je uznać za świadczone do celów służbowych tej instytucji. Jedyną zatem przesłanką od której spełnienia zależy prawo do skorzystania ze stawki 0% pozostaje warunek, aby do Parlamentu Europejskiego miał zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich. Zgodnie z treścią wstępu do Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich „WYSOKIE UMAWIAJĄCE SIĘ STRONY, UWZGLĘDNIAJĄC, że zgodnie z artykułem 28 Traktatu ustanawiającego Jedną Radę i jedną Komisję Wspólnot Europejskich, Wspólnoty te oraz Europejski Bank Inwestycyjny korzystają na terytoriach Państw Członkowskich z takich przywilejów i immunitetów, jakie są niezbędne do wykonywania ich zadań, UZGADANIAJĄ następujące postanowienia, które zostaną załączone do niniejszego Traktatu”. W związku jednakże z tym, iż przepis § 7c ust. 1 pkt 1 w/w rozporządzenia Ministra Finansów odnosi się do instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, a nie tych które wymienia preambuła, pod uwagę należy wziąć treść całego Protokołu. Zakres podmiotowy Protokołu nie jest bowiem ograniczony tylko i wyłącznie do instytucji określonych we wstępie Protokołu, lecz obejmuje wszystkie grupy podmiotów wymienione w tym akcie, m.in. Europejski Bank Centralny czy urzędników i inni pracowników Wspólnot Europejskich. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku zwraca uwagę, iż Protokół reguluje również kwestię przywilejów i immunitetów członków Parlamentu Europejskiego (art.8-10, rozdz. III). Z uwagi na fakt, iż Parlament Europejski to nic innego jak zgromadzenie przedstawicieli narodów państw należących do Wspólnoty, a immunitety z istoty swojej przysługują osobom fizycznym, należy uznać, iż Protokół odnosząc się do członków Parlamentu Europejskiego, tym samym odnosi się do niego samego. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż Podatnik świadczy usługi na rzecz Parlamentu Europejskiego - instytucji Wspólnot Europejskich, do której ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, posiadającej siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego niż Polska, do celów służbowych tej instytucji, a tym samym Wnioskujący ma prawo skorzystać z preferencji podatkowej w oparciu o § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Dokonując oceny prawidłowości wydanego przez organ pierwszej instancji postanowienia, organ odwoławczy nie będąc związany granicami zarzutów prezentowanych przez stronę, zobligowany z urzędu do oceny, czy organ pierwszej instancji działał na podstawie i w granicach prawa stwierdza, iż w świetle obowiązującej ustawy o podatku od towarów i usług Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku dokonał nieprawidłowej oceny stanowiska Wnioskującego w odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego. Stąd zgodnie z przepisem art. 14 b § 5 pkt 1 Ordynacji podatkowej organ odwoławczy uznając, iż zażalenie Podatnika zasługuje na uwzględnienie, postanowił jak w sentencji decyzji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w toku instancji.ReferencjeILPP2/443-389/08-2/MR, interpretacja indywidualna

2007.08.07 - Urząd Skarbowy w Inowrocławiu - WP-443-30/07
     ∟ Czy zawarcie umowy zlecenia, której przedmiotem jest świadczenie obsługi prawnej przedsiębiorstwa przy zastrzeżeniu, że zlecający ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za czynności zleceniobiorcy wykonane w ramach zawartej umowy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Czy po zgłoszeniu rejestracyjnym w zakresie podatku od towarów i usług , w celu jednorazowego odprowadzenia podatku VAT jako pełnomocnik z urzędu , a przed otrzymaniem wynagrodzenia z Sądu i przed złożeniem VAT-Z jest obowiązek wykazywania w deklaracji VAT-7 wynagrodzenia otrzymanego w ramach umów zlecenia.

2007.06.29 - Urząd Skarbowy Łódź-Śródmieście - III-2/443-54/07/JL
     ∟Podatnik prosi o zajęcie stanowiska w sprawie istnienia obowiązku podatkowego na świadczącym usługi "(...)jeżeli usługa została wykonana w okresie prowadzenia przez usługodawcę, a wynagrodzenie zostaje wypłacone przez płatnika w okresie kiedy to świadczący usługi przestał prowadzić działalność gospodarczą i świadczący usługi stał się osobą fizyczną. Gdyby przyjąć, że takowy obowiązek zapłaty podatku VAT obciąża świadczącego usługi mimo, że nie jest już traktowany iż prowadził działalność gospodarczą z obowiązkiem zapłaty podatku VAT skoro podatnik nie ma uprawnień wystawić faktury vatowskiej a jedynie rachunek o zapłatę wynagrodzenia."Na podstawie art. 14a § 1 i § 4, art. 216 i art. 217 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja pod...

2007.05.14 - Urząd Skarbowy w Kluczborku - PP/443-7/07
     ∟Czy jeżeli wykonywałem usługę w ramach umowy o dzieło - jestem zobowiązany do zapłaty podatku VAT od tej umowy? Jednocześnie Podatnik pyta - jeżeli nie jest ani adwokatem, ani radcą prawnym, a pełni wyłącznie pracę doradczą, która zasadniczo różni się od pracy prawników mogących reprezentować strony w procesie sądowym lub administracyjnym, to czy stawka VAT wynosi dla niego 22%?

2007.04.27 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-14/07/GW
     ∟Czy w świetle przepisów ustawy o VAT, Spółka może dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wg współczynnika – 13%, wynikającego z nabycia usług prawnych z zakresu przygotowania analizy możliwości wyodrębnienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa należącego do wnioskodawcy oraz analiz postępowania wyodrębnienia podmiotu zależnego? Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny postanawia uznać stanowisko Strony za prawidłowe. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zleca sporządzanie opinii prawnych zawierających: 1.analizę prawną możliwości wyodrębnieni...

2007.04.23 - Urząd Skarbowy w Piasecznie - 1418/ZT/T/443-7/07/SG
     ∟W piśmie Podatnik pyta , czy przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur za usługi prawnicze świadczone przez przez pełnomocnika procesowego . Jednocześnie kierując się zasadą minimalizacji ryzyka podatkowego ostatecznie Podatnik uznał , że nie przysługuje mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu w/w usług prawniczych. Wnioskiem z dnia 17.01.2007 r uzupełnionym w dniu 20.04.2007 r zwrócił się Pan do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Piasecznie o interpretację przepisów prawa podatkowego w następującym stanie faktycznym : Prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie obrotu nieruchomościami, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i deweloperstwa. ...

2007.04.17 - Urząd Skarbowy w Suwałkach - US.IV-443/4/21/07
     ∟1.Czy czynności mediatora wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?2.Czy podatnik wykonując czynności mediatora na zlecenie organów ścigania, prokuratury lub sądu jest podatnikiem w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług?Działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. z 2005r. Dz.U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku wniesionego w dniu 22 lutego 2007r. uzupełnionego w dniu 1 marca 2007r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suwałkach postanawia uznać, że:1) czynności mediatora wykonywane na podstawie zawartych umów cywilno...

2007.04.16 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-12/07/JK/BB
     ∟W jakiej formie powinno nastąpić potwierdzenie przez nabywcę usługi odbioru faktury korygującej ?

2007.04.03 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-16/07/MK
     ∟Czy koszty poniesione przez Spółkę w związku z jej wejściem na giełdę w celu uzyskania kapitału na prowadzenie działalności gospodarczej - koszty obsługi firmy konsultingowej wprowadzającej na giełdę, konsultacje różne, usługi prawnicze, audyt podatkowo-rachunkowy, koszty prospektu emisyjnego, koszty biura maklerskiego, koszty ogłoszeń, reklamy i public relations są kosztami uzyskania przychodów? W związku z wejściem na giełdę planowana jest emisja akcji.

2007.03.20 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-173/2/06/ŁK
     ∟czy usługi prawnicze będą podlegać podatkowi od towarów i usług?

2007.03.14 - Urząd Skarbowy w Sanoku - US.PDa-415/2/07
     ∟Czy w związku ze zmianą ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, spełnieniu wszelkich przesłanek samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej, wybór 19% podatku w roku 2007 jest właściwy, czy też powinnam rozliczać podatki zgodnie ze skalą podatkową? Działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz art. 5a pkt 6, art. 5b, art. 9a ust. 2 i ust. 3, art. 30c ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) w odpowiedzi na pisemny wniosek z dnia 16.01.2007 r. (data wpływu do Urzędu 17.01.2007 r.) złożony przez Panią W., uzupełniony dodatkowym pismem z dnia 05.03.2007 r., o interpretację zakresu ...

2007.03.09 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie - P2/415-1/07
     ∟Czy do kosztów uzyskania przychodu w ramach wykonywanej działalności gospodarczej w zakresie usług prawniczych można zaliczyć wydatki poniesione na opłaty związane z odbywaniem aplikacji adwokackiej, z uzyskaniem tytułu rzeczoznawcy majątkowego oraz zakupem literatury prawniczej ? PO S T A N O W I E N I E Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu Pana wniosku z dnia 28.12.2006r. złożonego w dniu 29.12.2006r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Pana indywidualnej sprawie tj: zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu w ramach wykonywanej działalności gospodarczej w zakresie usług prawniczych wydatków poni...

2007.03.05 - Urząd Skarbowy Warszawa-Praga - 1434/DD1/415/41P/06/07/TK
     ∟Czy świadczenie obsługi prawnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy wyklucza możliwość opodatkowania tej działalności jednolitą stawką 19 % ?

2007.03.05 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-13/07/KM
     ∟Czy na gruncie updop, kwalifikacji podatkowej wydatków (usługi doradztwa prawnego, finansowego, tłumaczeń), wydatkie te należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia, czy też w momencie odpłatnego zbycia udziałów/akcji?

2007.03.02 - Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim - USIII/406-3/07
     ∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz rejestracji dla celów podatku VAT w przypadku usług prawniczych ? Na podstawie art. 14a § 1 i § 4, art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w związku z art. 96 ust. 1, ust. 3 i ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Piotrkowie Tryb. postanawia uznać za nieprawidłowe stanowisko w indywidualnej sprawie przedstawione przez Pana we wniosku z 20 grudnia 2006r. z uzupełnieniem z 25 stycznia 2007r. odnośnie momentu powstania obowiązku podatkowego i rejestracji dla celów podatku od towarów i usług. Wnioskiem z 20 grudnia 2006r. (wpływ do Urzędu 2 stycznia 2007r.) zwrócił się ...

2007.02.26 - Pomorski Urząd Skarbowy - DP/423-0196/06/AK
     ∟Wątpliwości Podatnika budzi, czy wydatek z tytułu usług kancelarii prawnej związanych z negocjacją ugody zawartej przed Sądem Rejonowym stanowi koszt uzyskania przychodów. Zdaniem Podatnika wydatek z tytułu usług prawnych stanowi koszt uzyskania przychodów.

2007.02.26 - Pomorski Urząd Skarbowy - DP/423-0195/06/AK
     ∟Wątpliwości Podatnika budzi, czy określone ugodą zawartą przed Sądem Rejonowym w Gdańsku koszty pracy poniesione przez kontrahenta w okresie obowiązywania umowy o dostawę, instalację i wdrożenie systemu kart flotowych stanowią koszt uzyskania przychodów.

2007.02.02 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Częstochowie - PP/443-87/06
     ∟Czy bezpłatnie udzielane porady prawne podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i co stanowi podstawę ich opodatkowania ?

2007.01.25 - Urząd Skarbowy w Płocku - 1419/UDD-415-196/06/AZ
     ∟Czy w 2007r. możena opodatkować działalność w zakresie taksówki osobowej w formie ryczałtu bądź karty podatkowej, pomimo, iż równocześnie Podatnik prowadzi Kancelarię Prawną opodatkowaną na zasadach ogólnych.

2007.01.22 - Małopolski Urząd Skarbowy - PO2/423-5/07/4949
     ∟Czy w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych wydatki związane z usługami doradztwa prawnego oraz analizą dotyczącą badania due diligence spółki, której udziały Spółka zamierza kupić, stanowią koszt uzyskania przychodu dla celów podatku dochodowego?

2007.01.19 - Minister Finansów - DD7/033-273-TK/07/06-676
     ∟Czy w świetle art. 21 ust. 1 pkt 1 i 2a oraz art. 26 updop Spółka jest zobowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego, z tytułu wykonywanych na terenie Austrii i Niemiec na rzecz Spółki przez podmioty zagraniczne usług doradczych i w zakresie najmu?Działając na podstawie art. 14e oraz art. 14a § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), udzielając interpretacji w zakresie postanowień:- umowy z dnia 14 maja 2003 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku (Dz.U. z 2005 r. Nr 12 poz. 90; dalej umowa polsko-niemiecka);- umowy z dnia 13 stycznia 2004 r. między Rzecząposp...

2007.01.05 - Podlaski Urząd Skarbowy - P-I/423/93/PJ/06
     ∟Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia informacji o dokonanych wypłatach i pobranym podatku, o której mowa w art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? Pismem z 18.09.2006r. (data wpływu 05.10.2006r.) Spółka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do następującego stanu faktycznego: Spółka zawarła umowę z belgijskim adwokatem, na podstawie której adwokat belgijski obowiązany jest do obsługi roszczenia Spółki wobec jej belgijskiego dłużnika, tj. do przygotowania projektu pozwu, prowadzenia korespondencji w sprawie sądowej ...

2006.12.20 - Urząd Skarbowy w Wolsztynie - ZD/415-19/06
     ∟Czy koszty usług kancelarii prawnej, polegające na zastępstwie prawnym, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

2006.12.06 - Urząd Skarbowy Wrocław-Stare Miasto - PP 443-143-76089/07
     ∟Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług czynności zapłaty kosztów zastępstwa procesowego, dodatkowego wynagrodzenia przekraczającego minimalne wynagrodzenie oraz dodatkowego wynagrodzenia przekraczającego sześciokrotność minimalnego wynagrodzenia.W dniu 27 września 2006 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego Wrocław Stare Miasto wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony przez Stronę pismem z dnia 8 listopada 2006 r., a następnie pismem z 23 listopada 2006 r. Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województ...

2006.11.02 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR1/443-315/2/06/GW
     ∟Czy podatek wynikający z faktur dokumentujących nabycie usług prawnych związanych z przyszłą komercjalizacją i prywatyzacją Przedsiębiorstwa, stanowi podatek naliczony podlegający odliczeniu?

2006.10.26 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie - PDFIII/415/23/2006/334
     ∟Czy kwota wypłacana tytułem wykonania ugody oraz kwota wynagrodzenia z tytułu zastępstwa procesowego stanowi koszt uzyskania przychodu?Zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta lub marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowani...

2006.10.19 - Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów - 1438/DF2/415-169/272/06/AZ
     ∟Czy do kosztów uzyskania przychodów z działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie usług prawniczych można zaliczyć opłaty i składki za aplikację rzecznikowską i radcowską

2006.09.27 - Podlaski Urząd Skarbowy - P-I/443/57/TW/06
     ∟1) Czy rejestracja i publikacja wzorów w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego w Alicante w Hiszpanii stanowi import usług w rozumieniu Ustawy o podatku VAT 2) Czy Spółka postąpiła prawidłowo wystawiając fakturę wewnętrzną z tytułu importu usług prawniczych na wartość wynikającą z dokumentu wewnętrznego i rozpoznając podatek należny VAT wg stawki 22% i odliczając podatek naliczony z tytułu importu usług. Wnioskiem z 10.07.2006 r. Spółka zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów o podatku od towarów i usług w odniesieniu do następującego stanu faktycznego: Spółka w dniu 16.12.2005 r. dokonała wp

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj