Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: nota korygująca
nota korygująca 421 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2017.05.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.48.2017.1.DG
∟W zakresie skutków podatkowych w podatku VAT w związku z połączeniem spółek.
2017.05.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.65.2017.1.MW
∟prawo do obniżania kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego na podstawie faktur zawierających skróconą nazwę nabywcy, bez konieczności wystawiania not korygujących do tych faktur
2017.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0461-ITPP2.4512.73.2017.2.AJ
∟Czy Spółce będzie przysługiwało prawo do uwzględnienia podatku naliczonego wynikającego z korekty faktury oraz jednocześnie wskazanie, w którym okresie nowo wystawione faktury winny zostać ujęte, tj. czy na bieżąco, czy w okresie, w którym usługa została wykonana?
2017.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.5.2017.1.KB
∟Podatek od towarów i usług w związku z działalnością ZCP.
2017.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.10.2017.1.JN
∟Podatek od towarów i usług w związku z działalnością ZCP.
2017.04.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP4.4512.21.2017.1.LG
∟Czy brak wyrażenia sprzeciwu i brak zaakceptowania noty korygującej przez kontrahenta oznacza jej akceptację
2017.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP1.4512.115.2017.1.UG
∟Prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w fakturze wystawionej na małżonków oraz obowiązku wystawienia noty korygującej.
2017.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPP2.4512.2.2017.1.JO
∟Jeśli w związku z nabywanymi towarami lub usługami, związanymi z nabytym przedsiębiorstwem zostaną spełnione przesłanki warunkujące prawo do odliczenia, zgodnie z art. 86 ustawy, to Wnioskodawca, a nie Spółka zbywająca, ma/będzie miał prawo do skorzystania z odliczenia podatku naliczonego dotyczących nabycia towarów lub usług świadczonych na rzecz Spółki zbywającej, zarówno z faktury końcowej wystawionej po nabyciu przedsiębiorstwa, jak i z faktury zaliczkowej wystawionej i dostarczonej Spółce zbywającej przed dniem zbycia przedsiębiorstwa, jeśli podatek ten nie został odliczony przez Spółkę zbywająca przed dniem zbycia przedsiębiorstwa.
2017.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-2.4512.192.2016.3.JK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie wystawienia not korygujących w stosunku do otrzymanych faktur i faktur korygujących, prawa do odliczenia podatku naliczonego lub jego korekty wynikającego z faktur i faktur korygujących oraz obowiązku wystawienia faktur korygujących, ujęcia ich w deklaracji podatkowej oraz wskazania właściwego podmiotu na ww. fakturach.
2017.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP1-3.4512.217.2016.1.JN
∟Podatek od towarów i usług w związku z wydzieleniem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
2017.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP3.4512.189.2016.1.JK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie: prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek budżetowych Gminy – w świetle wyroku TSUE oraz braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki budżetowych a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2017.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP1-2.4512.180.2016.2.AW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie wystawienia not korygujących w stosunku do otrzymanych faktur i faktur korygujących, prawa do odliczenia podatku naliczonego lub jego korekty wynikającego z faktur i faktur korygujących oraz obowiązku wystawienia faktur korygujących, ujęcia ich w deklaracji podatkowej oraz wskazania właściwego podmiotu na ww. fakturach.
2017.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP3.4512.777.2016.2.AB
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia w drodze korekty rozliczeń z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Miasta (pod warunkiem dokonania tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta); brak obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Miasta) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie, w którym Miasto i jego jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT; brak obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Miasta) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2017.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP1-3.4512.164.2016.1.JN
∟podatek od towarów i usług w zakresie określenia: czy Y będzie traktowana jako następca praw i obowiązków X w sytuacji aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa X na Y; czy Y będzie upoważniona do wystawienia faktur korygujących oraz do zwiększenia lub zmniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży krajowej, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz eksportu towarów w przypadku wystąpienia po dacie aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa nowych okoliczności; czy Y będzie upoważniona do wystawienia faktur korygujących oraz do zwiększenia lub zmniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży krajowej, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz eksportu towarów w przypadku, gdy po dacie aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa zostaną zauważone pomyłki; czy Y będzie uprawniona do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu usług; czy Y będzie uprawniona do wystawienia faktur korygujących zmniejszających podstawę opodatkowania w przypadku otrzymania zwrotu towarów; czy Y będzie uprawniona do zaakceptowania faktur korygujących wystawionych przez sprzedawcę oraz zmniejszenia kwoty podatku naliczonego z tytułu dokonania zwrotu towarów; czy Y będzie uprawniona do dokonania korekty podatku należnego od eksportu towarów oraz ubiegania się o zwrot podatku zapłaconego przez X; czy Y będzie uprawniona do dokonania korekty podatku należnego od wewnątrzwspólnotowej dostawy oraz wnioskowania o zwrot podatku zapłaconego przez X; czy Y będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur; czy Y będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych duplikatów faktur; czy wystąpi obowiązek wystawienia noty korygującej do otrzymanych faktur oraz uzyskania faktury korygującej od dostawcy umożliwiającej odliczenie podatku VAT; czy Y będzie uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania oraz wystawienia faktur korygujących z tytułu wypłaty premii pieniężnych; czy Y będzie zobowiązana do rozliczenia otrzymanej faktury korygującej z tytułu otrzymania premii pieniężnej; czy Y będzie uprawniona do odliczenia podatku VAT z tytułu nabywania usług wywiązujących ją z zobowiązań gwarancyjnych.
2016.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP3.4512.138.2016.1.JKu
∟Podatek od towarów i usług w zakresie: prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu ,,centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek budżetowych Gminy – w świetle wyroku TSUE oraz braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki budżetowych a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2016.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.486.2016.1.KW
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną wystawione przed dniem dokonania „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma po dokonaniu „centralizacji”– w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (pod warunkiem dokonania tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy); brak obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, oraz w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń
2016.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.534.2016.2.AK
∟skutki podatkowe w związku z przekształceniem przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową, tj. prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na Wnioskodawcę jako osobę fizyczną po dniu przekształcenia w jednoosobową Spółkę kapitałową oraz zasadność wystawienia not korygujących
2016.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.483.2016.1.MM
∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych.
W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur które zostaną wystawione przed dniem dokonania „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma po dokonaniu „centralizacji”– w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych.
W zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (pod warunkiem dokonania tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy).
W zakresie braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT.
W zakresie braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2016.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.478.2016.1.JS
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego, korekta rozliczeń z faktur wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych gminy, brak obowiązku wystawiania not korygujących lub faktur korygujących
2016.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.469.2016.1.MSu
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego na bieżąco oraz w drodze korekty z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego), w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych, oraz brak obowiązku wystawienia not korygujących lub ubieganie się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w zakresie transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, jak również po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2016.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.468.2016.2.MSu
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego na bieżąco oraz w drodze korekty z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego), w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych, oraz brak obowiązku wystawienia not korygujących lub ubieganie się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w zakresie transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, jak również po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2016.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1242/12/16-6/S/MK
∟Należy uznać za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym powinien dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów w przypadku towarów które zostały nabyte w 2011 i 2012 roku do zawarcia Aneksu i sprzedane do końca listopada 2012 roku (których przychód i koszt bezpośredni został rozpoznany w 2011 i 2012 roku). Skoro poniesione przez Spółkę w 2011 i 2012 r. wydatki zostały zaliczone w tych latach do kosztów uzyskania przychodu to wyjątek z art. 12 ust. 4 pkt 6a updop nie znajduje w sprawie zastosowania. Natomiast za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, że w zakresie towarów, których dostawa będzie rozpoznana jako przychód podatkowy w kolejnych okresach rozliczeniowych, tj. od grudnia 2012 roku włącznie, Wnioskodawca powinien rozpoznać w tych okresach przypadające na nie bezpośrednie koszty uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4b updop) uwzględniające obniżkę ceny zakupu. Zatem skutki tych zdarzeń powinny być uwzględniane w rozliczeniach podatkowych na bieżąco.
2016.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP2.4512.654.2016.1.DG
∟w zakresie wystawiania not korygujących do faktur dokumentujących zakupy towarów/usług wystawionych po przekształceniu przedsiębiorstwa osoby fizycznej w spółkę z o.o. oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur
2016.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-61/14-7/16-S/JS
∟możliwość poprawienia faktur VAT poprzez wystawienie noty korygującej, odliczenie podatku VAT w drodze korekty w związku z budową budynków szpitala i infrastruktury towarzyszącej
2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/4512-1-163/16-2/TK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawienia faktury korygującej.
2016.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-399/16-2/AP
∟ustalenia momentu korekty kosztu uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem premii pieniężnej (rabatu); zastosowania kursu walut do przeliczenia wartości w walucie obcej zawartych w nocie korygującej
2016.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-358/16-2/AD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, faktur które zostały wystawione przed dniem dokonania „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzymała po dokonaniu „centralizacji” oraz z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych – oraz w zakresie wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w zakresie transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT oraz w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.
2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-345/16-6/MAO
∟Uznanie, która ze spółek będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT wystawionych na Spółkę dzieloną przed dniem podziału i otrzymanych w dniu podziału lub później oraz z faktur VAT wystawionych na Spółkę wydzieloną w dniu podziału lub później i otrzymanych przez Spółkę wydzieloną, jeśli prawo do odliczenia powstanie w dniu podziału lub później; obowiązku dokonania korekty danych nabywcy na fakturach VAT wystawionych przed dniem wydzielenia na Spółkę dzieloną a otrzymanych przez Spółkę wydzieloną po dniu wydzielenia oraz nie uznania prawa Spółki wydzielonej do wystawienia oraz rozliczenia faktur VAT korygujących in minus, które dotyczą faktur sprzedażowych wystawionych przez Spółkę dzieloną przed dniem podziału.
2016.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-319/16/AJ
∟1) Czy w zaistniałej sytuacji możliwe jest zastosowanie procedury VAT-marża?
2) Jeżeli możliwe jest zastosowanie procedury VAT-marża:
- jak prawidłowo skorygować dokumenty potwierdzające dokonaną transakcję,
- w jakim terminie dokonać złożenia korekty deklaracji VAT-7?
3) Jaką przyjąć podstawę opodatkowania i czy wystąpi podatek należny?
2016.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-355/16-2/SJ
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych zawierających błąd, który dotyczy omyłkowego wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu NIP-u Gminy, NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy oraz Urzędu jako nabywcy i NIP-u Urzędu.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.