Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wkład
wkład 2400 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
2016.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-43/16/AnK
∟w zakresie:
ustalenia, czy opisany we wniosku przedmiot wydzielenia stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w przypadku realizacji procesu podziału Spółki w trybie art. 529 § 1 pkt 4 KSH (podział przez wydzielenie), nie powstanie u Wnioskodawcy przychód o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2016.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-58/16/AW
∟w zakresie sposobu ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia udziałów/akcji objętych w zamian za wkład niepieniężny
2016.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-484/15-2/AZ
∟1. Czy słuszne jest stanowisko Wnioskodawcy, że opisany w niniejszym wniosku wkład własny pieniężny Miasta, który został wypłacony ze środków z Dotacji UE na pokrycie poniesionych uprzednio przez X. wydatków kwalifikowanych na realizację przedsięwzięcia (w szczególności zaprojektowania i wybudowania ITPOK) w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie X. w chwili jego otrzymania na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o CIT?
2. Czy słuszne jest stanowisko Wnioskodawcy, że opisany w niniejszym wniosku wkład własny pieniężny Miasta, który zostanie wypłacony ze środków z Dotacji UE na pokrycie poniesionych uprzednio przez X. wydatków kwalifikowanych na realizację przedsięwzięcia (w szczególności zaprojektowania i wybudowania ITPOK) w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego nie będzie stanowić przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie X. w chwili jego otrzymania na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o CIT?
3. W przypadku gdy, organ uzna stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania 1 za nieprawidłowe, to czy środki przekazane X. przez Miasto jako wkład własny pieniężny ze środków z Dotacji UE podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 42 ustawy o CIT, a w konsekwencji X. nie jest zobowiązana do zapłaty podatku z tytułu otrzymanych środków pieniężnych?
4. W przypadku gdy, organ uzna stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania 2 za nieprawidłowe, to czy środki, które zostaną przekazane X. przez Miasto jako wkład własny pieniężny ze środków z Dotacji UE będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 piet 42 ustawy o CIT, konsekwencji X. nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku z tytułu otrzymanych środków pieniężnych?
5. Czy słuszne jest stanowisko Wnioskodawcy, że wydatki poniesione przez X. na pokrycie Wyników Transakcji Zabezpieczających, które zostaną zrealizowane do dnia przekazania środków trwałych składających się na ITPOK do użytkowania, X. powinna uwzględnić w wartości początkowej środków trwałych składających się na ITPOK?
6. Czy słuszne jest stanowisko Wnioskodawcy, że na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o CIT X. będzie zobowiązana wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej środków trwałych wchodzących w skład ITPOK w części odpowiadającej wartości całkowitej kwoty Dotacji UE przekazanej przez Miasto na rzecz X., a w konsekwencji łączna kwota odpisów amortyzacyjnych nie stanowiących kosztu uzyskania przychodu będzie równa kwocie Dotacji otrzymanej od Miasta nie stanowiącej przychodu podlegającego opodatkowaniu?
2016.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-1266/15-4/MKI
∟Objęcie udziałów w spółce z o.o. za wkład pieniężny.
2016.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1247/15/HD
∟1) Czy wycofanie części wkładu ze Spółki komandytowej przez Wnioskodawcę jest neutralne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2) W razie uznania stanowiska Wnioskodawcy do pytaniu nr 1 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu z tytułu wycofania części wkładu ze Spółki komandytowej?
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1268/15/AK
∟Czy wycofanie części wkładu ze Spółki komandytowej przez Wnioskodawcę jest neutralne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
W razie uznania stanowiska Wnioskodawcy do pytania nr 1 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu z tytułu wycofania części wkładu ze Spółki komandytowej?
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1262/15-3/HD
∟Konsekwencje podatkowe wycofania ze spółki partnerskiej lokalu niemieszkalnego w sytuacji, gdy skutkuje to obniżeniem wkładów kapitałowych.
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1262/15-2/HD
∟Konsekwencje podatkowe wycofania ze spółki partnerskiej lokalu niemieszkalnego w sytuacji, gdy nie skutkuje to obniżeniem wkładów kapitałowych.
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1253/15/AK
∟1) Czy wycofanie części wkładu ze Spółki komandytowej przez Wnioskodawcę jest neutralne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2) W razie uznania stanowiska Wnioskodawcy do pytaniu nr 1 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu z tytułu wycofania części wkładu ze Spółki komandytowej?
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1252/15/AK
∟Koszty uzyskania przychodu z tytułu zbycia udziałów (w tym zbycia w celu umorzenia).
2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1250/15/PSZ
∟Czy wycofanie części wkładu ze Spółki komandytowej przez Wnioskodawcę jest neutralne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
W razie uznania stanowiska Wnioskodawcy do pytania nr 1 za nieprawidłowe, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu z tytułu wycofania części wkładu ze Spółki komandytowej?
2016.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-555/15/MD
∟Wnioskodawca przy ustalaniu podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych z tytułu umowy spółki komandytowo-akcyjnej, miał obowiązek wliczyć do podstawy opodatkowania także wartość wnoszonych wkładów, a zatem także wartość wkładów akcjonariuszy w części przekazywanej na kapitał zapasowy spółki komandytowo-akcyjnej.
2016.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-1491/15-2/ES
∟w zakresie skutków podatkowych wymiany udziałów
2016.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-560/15/MZ
∟Czy od czynności wniesienia aportem przedsiębiorstwa do spółki komandytowej i związanej z tym zmianą umowy tej spółki powstanie obowiązek podatkowy w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych, a jeśli tak, to jaką stawkę podatku należy zastosować do opodatkowania tej czynności oraz jaka wartość będzie stanowić podstawę opodatkowania i na kim będzie ciążył obowiązek podatkowy?
2016.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-1/16-2/AM
∟Czy zmniejszenie udziału kapitałowego będzie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2016.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-614/15-2/MZ
∟w zakresie skutków podatkowych zmiany umowy Spółki związanej z podwyższeniem kapitału zakładowego tej spółki i wniesieniem do niej wkładu niepieniężnego w postaci udziałów
2016.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-613/15-2/MZ
∟Prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy potwierdzono w trybie art. 14c par. 1 Ordynacji podatkowej.
2016.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-538/15-2/MZ
∟podatek od czynności cywilnoprawnych – ustalenie podstawy opodatkowania
2016.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4514-537/15-2/MZ
∟Prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy potwierdzono w trybie art. 14c par. 1 Ordynacji podatkowej.
2016.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1131/15/DP
∟1. Czy – w związku z opisanym zdarzeniem przyszłym – na Wnioskodawcy ciążyć będzie obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu zwrotu części wkładu wniesionego do spółki komandytowej?
2. Czy Wnioskodawca rozpoznając obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z otrzymaniem częściowego zwrotu wkładu ustala koszt uzyskania przychodu w postaci wkładu rzeczywiście wniesionego do tej spółki proporcjonalnie do kwoty o jaką następuje zwrot wkładu w stosunku do wkładu rzeczywiście wniesionego?
2016.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-738/15/WLK
∟Czy Wnioskodawca powinien rozpoznawać przychody i koszty związane z prowadzonym ze Spółką wspólnym przedsięwzięciem w pełnej wysokości, czy też na bieżąco dokonywać ich proporcjonalnego rozdzielenia w stosunku do udziału w zysku w tym przedsięwzięciu.
2016.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-626/15/WLK
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym, wkład pieniężny wniesiony przez Spółkę powinien być rozpoznany przez Wnioskodawcę jako przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w sytuacji, gdy wkład ten podlegał będzie zwrotowi po rozwiązaniu umowy zawartej pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką.
2016.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-1081/15-2/MK
∟Wypłata spadkobiercom zwaloryzowanego wkładu mieszkaniowego.
2016.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-1095/15-2/AG
∟Czy przychód i koszty uzyskania przychodu dotyczące sprzedaży udziałów wpływają na przedmiot opodatkowania (dochód) za rok 2015?
2016.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-482/15/MZ
∟Czy zmiana umowy spółki z o.o. w wyniku podwyższenia jej kapitału zakładowego, związana z wniesieniem do tej spółki w formie aportu, w zamian za jej udziały, zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki akcyjnej, będzie podlegać wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 6 lit. c) tiret pierwsze ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2016.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-489/15/MZ
∟Czy Wnioskodawca postąpi prawidłowo, jeśli nie pobierze podatku od czynności cywilnoprawnych od umowy spółki osobowej (zmiany umowy spółki), w części, w jakiej ta umowa (zmiana takiej umowy) będzie przewidywała wniesienie wkładu do spółki w postaci świadczenia pracy lub usług przez wspólnika?
2016.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-488/15/MZ
∟Czy Wnioskodawca prawidłowo wypełni obowiązki płatnika, jeśli w związku ze sporządzaniem umowy spółki osobowej lub dokonaniem zmiany umowy spółki osobowej, pobierze i wpłaci do właściwego organu podatkowego podatek od czynności cywilnoprawnych obliczony od podstawy opodatkowania stanowiącej wartość wkładów niepieniężnych określoną w umowie spółki przez wspólników, w sytuacji gdy wartość przedmiotu wkładu określona w umowie spółki będzie odbiegała od wartości rynkowej przedmiotu wkładu określonej na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?
2016.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-956/15/JJ
∟Opodatkowanie wniesienia aportem do Spółki wierzytelności tytułem wkładu niepieniężnego.
2016.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1118/15-2/DP
∟Czy po stronie Wnioskodawczyni powstanie obowiązek podatkowy w związku z otrzymaniem środków pieniężnych w wyniku wycofania wkładu pieniężnego W3 ze spółki komandytowej?
2016.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-514/15-5/ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie sposobu dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej składników majątku otrzymanych w ramach aportu oraz momentu dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej składników majątku otrzymanych w ramach aportu.
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.