Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: zezwolenie

 

zezwolenie 968 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

2012.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-184/12/AK
     ∟Czy wydatkiem kwalifikującym się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop są wydatki Spółki w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej do wysokości określonej w zezwoleniu (7.210.000,00 zł), czy też wszelkie wydatki Spółki spełniające kryteria wskazane w § 6 Rozporządzenia, poniesione po dniu uzyskania zezwolenia i w okresie jego ważności (do 8 sierpnia 2016 r.)?

2012.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-170/12/AP
     ∟Na jaki dzień zgodnie z § 7 ust 1 Rozporządzenia Spółka powinna dyskontować wydatki kwalifikowane i otrzymaną pomoc publiczną?

2012.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-169/12/AP
     ∟Czy prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust 1 pkt 34 Ustawy o CIT w oparciu o trzy (lub w przyszłości więcej) zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 powołanej wcześniej ustawy odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?

2012.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-162/12/AP
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym zastosowanie klucza przychodowego obliczonego w oparciu o przychody opodatkowane i zwolnione z całego roku 2011 do alokacji kosztów wspólnych poniesionych w całym roku 2011 (to jest zarówno kosztów poniesionych przed jak i po uzyskaniu pierwszych przychodów z działalności zwolnionej) jest zgodne z art. 15 ust. 2 i ust. 2a ustawy PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2012.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-161/12/AP
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym alokacja kosztów wspólnych (tj. takich w stosunku do których brak jest możliwości bezpośredniej alokacji do działalności opodatkowanej lub zwolnionej) dokonana w proporcji, w jakiej pozostają przychody z działalności zwolnionej lub opodatkowanej za cały rok 2011 do ogólnej kwoty przychodów Spółki w roku 2011 jest zgodna z art. 15 ust. 2 i ust. 2a ustawy PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-47/12-3/MM
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8 Rozporządzenia?

2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-47/12-2/MM
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8 Rozporządzenia?

2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-165/12/AP
     ∟Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE (tj. na podstawie Zezwolenia oraz Nowego Zezwolenia), wykorzystując w pierwszej kolejności limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia, a następnie (po jego wyczerpaniu) limit pomocy dostępny w ramach Nowego Zezwolenia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)

2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-164/12/AP
     ∟Czy w sytuacji, gdy Spółka uzyska Nowe Zezwolenie obejmujące m.in. działalność produkcyjną taką jak w Zezwoleniu, na podstawie którego uprawniona będzie do zaliczenia ponoszonych przez Spółkę wydatków w związku z Inwestycją dla potrzeb obliczenia wysokości zwolnienia na podstawie Nowego Zezwolenia, to równocześnie będzie uprawniona do zaliczania dochodu ze sprzedaży produktów wytworzonych w wyniku Inwestycji określonych w Zezwoleniu i w Nowym Zezwoleniu do dochodu z działalności gospodarczej podlegającej zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop do końca okresu obowiązywania Nowego Zezwolenia? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2012.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-163/12/AP
     ∟Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę ze sprzedaży produktów wytworzonych w wyniku Inwestycji (będących produktami o których mowa w sekcji D, podsekcji DM, dział 34 Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego, o której mowa w Zezwoleniu, zmienianym decyzjami jak wyżej) stanowić będzie przychód z działalności gospodarczej, podlegający zwolnieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop na podstawie dotychczasowego Zezwolenia, w sytuacji gdy wydatki poniesione w związku z Inwestycją Spółka w całości uwzględni dla potrzeb określenia dostępnego limitu zwolnienia z pdop na podstawie Nowego Zezwolenia?

2012.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-153/12/JD
     ∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a gdy w danym roku podatkowym limit przyznany na podstawie Zezwolenia nr 1 nie jest wystarczający, dyskontowanie uzyskanej pomocy powinno odbywać się również na dzień uzyskania Zezwolenia nr 2 (w części w jakiej wykorzystany został limit z Zezwolenia nr 2)?

2012.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-152/12/JD
     ∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania Zezwolenia nr 1, a gdy w danym roku podatkowym limit przyznany na podstawie Zezwolenia nr 1 nie jest wystarczający, dyskontowanie uzyskanej pomocy powinno odbywać się również na dzień uzyskania Zezwolenia nr 2 (w części w jakiej wykorzystany został limit z Zezwolenia nr 2)?

2012.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-151/12/JD
     ∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych („PDOP"), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz .U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.; „ustawa o PDOP”), w oparciu o dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE na części przypadające na każde zezwolenie osobno? (zdarzenie przyszłe)

2012.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-150/12/JD
     ∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych („PDOP"), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz .U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.; „ustawa o PDOP”), w oparciu o dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE na części przypadające na każde zezwolenie osobno? (stan faktyczny)

2012.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-36/12-3/MM
     ∟Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2012.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-36/12-2/MM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2012.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-50/12-7/KG
     ∟Stawka podatku na świadczenie polegające na udzielaniu pozwolenia na połów ryb.

2012.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-138/12/PK
     ∟ocena miejsca przeznaczonego na prowadzenie składu podatkowego

2012.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-1/12-4/ŁM
     ∟W związku z zaistniałym stanem faktycznym Wnioskodawca pyta czy powstały przychód z tytułu dodatnich różnic kursowych powstałych w wyniku przewalutowania kapitału na finansowanie inwestycji w Specjalnej Strefie Ekonomicznej podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?

2012.03.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-52/11-2/BJ
     ∟Jednoosobowa spółka kapitałowa (spółka przekształcona), która powstanie w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa prowadzonego przez osobę fizyczną w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, nie przejmie wszelkich praw i obowiązków, wynikających z ustawy o podatku akcyzowym od przedsiębiorstwa przekształcanego.

2012.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1460/11/AK
     ∟Czy zbycie (przeniesienie prawa własności) linii produkcyjnej przez Wnioskodawcę na rzecz firmy leasingowej, a następnie korzystanie z niej nadal przez Spółkę na podstawie umowy leasingu, najmu lub dzierżawy zawartej z tą firmą spowoduje utratę przez Spółkę prawa do zwolnienia podatkowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie SSE?

2012.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1141/11-4/IF
     ∟W przypadku wniesienia w drodze wkładu niepieniężnego (aportu) przedsiębiorstwa do spółki komandytowo-akcyjnej wartość początkową poszczególnych składników majątku, wchodzących w skład przedsiębiorstwa: środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - dla celów amortyzacji ustala się według wartości początkowej określonej w ewidencji zbywcy, czyli w tym wypadku wnoszącego aport Wnioskodawcy.

2012.02.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-542/11-2/MM
     ∟Czy Spółka może korzystać ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dla dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Nowego Zezwolenia zgodnie z zasadami określonymi w § 5 ust. 1 Rozporządzenia, tj. począwszy od miesiąca, w którym poniesione zostaną wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej?

2012.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-525/11-2/MM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych.

2012.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-929/11-2/MS
     ∟Stwierdzenie różnic inwentaryzacyjnych nie jest zdarzeniem gospodarczym rodzącym obowiązek wykazania przychodu podatkowego lub kosztów uzyskania przychodów. Jak wykazano powyżej, ujawnienie „dodatnich” różnic inwentaryzacyjnych nie generuje przychodu podatkowego. Natomiast kosztem uzyskania przychodów może być uznana tylko ta „ujemna” różnica inwentaryzacyjna, której powodem jest rzeczywista i nieunikniona przy racjonalnym i starannym prowadzeniu działalności strata w majątku obrotowym Spółki, która to okoliczność nie wynika jednakże ze stanu faktycznego sprawy opisanej we wniosku. W konsekwencji, ponieważ „dodatnie” lub „ujemne” różnice inwentaryzacyjne nie są same w sobie przychodami lub kosztami ich uzyskania wynikającymi z prowadzenia dział...

2012.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-863/11-4/MS
     ∟CIT - w zakresie alokacji przychodów i kosztów ich uzyskania w sytuacji prowadzenia przez Spółkę działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

2011.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1212/11/AP
     ∟Czy sprzedaż części w celu zachowania ciągłości pracy u kontrahenta, wyprodukowanych na terenie strefy lub zakupionych jako towary handlowe, związanych ze sprzedanym kombajnem wyprodukowanym na terenie strefy, stanowi przychód zwolniony?

2011.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1211/11/AP
     ∟Czy montaż kombajnu wykonany poza terenem strefy, wyprodukowanego na terenie strefy a następnie sprzedanego stanowi przychód strefowy?

2011.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1210/11/AP
     ∟Czy koszt napraw gwarancyjnych dotyczący sprzedanych maszyn (wyrobów) wyprodukowanych na terenie strefy stanowi koszt uzyskania przychodów z działalności strefowej, -w wyniku naprawy wymienia elementy na nowe części wyprodukowane na terenie strefy-w wyniku naprawy wymienia uszkodzone, zużyte elementy na nowe towary handlowe (tj. części kupione od podmiotów trzecich)?

2011.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1209/11/AP
     ∟Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę z usług serwisowych (nieobjętych gwarancją) polegających na naprawie u nabywcy, tj. poza terenem strefy, maszyn wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE, a następnie wydzierżawionych, korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop jeżeli:- w wyniku naprawy wymienia elementy na nowe części wyprodukowane na terenie strefy- w wyniku naprawy wymienia uszkodzone, zużyte elementy na nowe towary handlowe (tj. części kupione od podmiotów trzecich)?

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj