Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wynagrodzenia
wynagrodzenia 11287 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271
2011.08.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-632/11/CJS
∟Skutki podatkowe dobrowolnego umorzenia udziałow bez wynagrodzenia.
2011.08.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-592c/11/TK
∟Zakres opodatkowania w Polsce dochodów uzyskiwanych z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru.
2011.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-504/11/HK
∟Czy wynagrodzenie, które wnioskodawca otrzyma, z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej będzie podlegało zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce, a dochód ten będzie brany pod uwagę przy obliczaniu stawki podatku dochodowego od osób fizycznych od pozostałego dochodu wnioskodawcy podlegającego w Polsce opodatkowaniu, zgodnie z zasadami określonymi w art. 16, art. 24 ust. 1 lit. a), art. 24 ust. 4 umowy z Cyprem oraz art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tzw. metoda wyłączenia z progresją)?
2011.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-488/11/TJ;ITPB2/436-78/11/TJ
∟Opodatkowania wynagrodzenia otrzymanego przez wykonawcę testamentu.
2011.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-547/11/HD
∟Opodatkowanie w Polsce dochodów uzyskiwanych z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru.
2011.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-78/11/TJ
∟Opodatkowania wynagrodzenia otrzymanego przez wykonawcę testamentu.
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-214/11-2/AKr
∟W którym kraju: w Polsce, czy w Holandii, powinien zostać opodatkowany dochód osób oddelegowanych do pracy w Holandii?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-4/AKr
∟Czy w przypadku, gdy pobyt pracowników Wnioskodawcy w Holandii zostanie przedłużony i będzie trwał dłużej niż 183 dni w roku podatkowym Wnioskodawca będzie zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń wypłacanych oddelegowanym pracownikom po upływie 183 dni pobytu pracowników w Holandii w danym roku podatkowym?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-3/AKr
∟Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym Wnioskodawca zobowiązany jest, jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, do poboru zaliczek na ten podatek od wynagrodzeń wypłacanych pracownikom, którzy zostali oddelegowani do pracy w Holandii na okres ich oddelegowania nie dłuższy niż 183 dni w roku podatkowym?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-167/11-2/AKr
∟Czy od wynagrodzeń pracowników tymczasowych oddelegowanych do pracy w Holandii należy obliczać i pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, zgodnie z art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-645/11-2/MM
∟Spółka nie ma obowiązku rozliczenia podatku VAT należnego od wydań towarów świadczenia usług bez wynagrodzenia, jeżeli czynności te wykonywane są w związku ze świadczeniem odpłatnej kompleksowej usługi marketingowej. Zdaniem Spółki, świadczenia o których mowa powyżej stanowią element kompleksowej usługi marketingowej, co do zasady podlegającej opodatkowaniu VAT, a tym samym nie podlegają opodatkowaniu VAT jako odrębne świadczenia.
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-514/11-4/AS
∟Czy w sytuacji przedstawionej w powyższym stanie faktycznym Spółka ma prawo zaliczać wynagrodzenia postawione do dyspozycji pracownikom (z zachowaniem terminów przewidzianych przez Kodeks Pracy) do kosztów uzyskania przychodów miesiąca, za który to wynagrodzenie jest należne, a składki na ubezpieczenia społeczne, Funduszu Pracy oraz Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych od tego wynagrodzenia obciążające płatnika, do kosztów uzyskania przychodów miesiąca, w którym składki te będą opłacone do ZUS?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-410/11-4/AG
∟1. Czy Spółka córka zobowiązana będzie do pobrania, jako płatnik, podatku od niepodzielonych zysków, w związku z przekształceniem Spółki córki w SKA w razie: (i) spełnienia warunku dwuletniego okresu posiadania udziałów (akcji) przed przekształceniem, jak i (ii) jego spełnienia już po przekształceniu ?2. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do zapłaty podatku od niepodzielonych zysków w Spółce córce jako podatnik, w związku z przekształceniem Spółki córki w SKA w razie : (i) spełnienia warunku dwuletniego okresu posiadania udziałów (akcji) przed przekształceniem, jak i (ii) jego spełnienia już po przekształceniu; tj. czy w takich przypadkach Wnioskodawca jako podatnik będzie zobowiązany do wpłacenia podatku na rzecz Spółki córki na podstawie art. ...
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-539/11-2/MS1
∟Wynagrodzenie otrzymywane przez Wnioskodawcę od Spółki Cypryjskiej z tytułu pełnienia w niej funkcji dyrektora zwykłego (ang. director), dyrektora alternatywnego (ang. alternate director), dyrektora zarządzającego (ang. managing director) lub dyrektora wykonawczego (ang. executive director) podlega opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej między Polską a Cyprem. Jednocześnie w Polsce należy uniknąć podwójnego opodatkowania stosując tzw. metodę wyłączenia z progresją określoną w art. 24 ust. 1 pkt a) Umowy;Art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie będzie miał tutaj zastosowania i w konsekwencji Wnioskodawca nie ma obowiązków przewidzianych w tym artykule,
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-532/11-2/MS1
∟Sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej oraz możliwości zastosowania do tego dochodu art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-514/11/ŚS
∟Czy wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji prokurenta na podstawie uchwały członków zarządu kwalifikuje się do przychodów z innych źródeł, zgodnie z art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2011.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-497/11/ŚS
∟Czy wynagrodzenie, otrzymywane przez wnioskodawcę z tytułu pełnienia w spółce funkcji dyrektora, podlega zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce, czy powinno zostać uwzględnione przy obliczaniu stawki podatku dochodowego od osób fizycznych od pozostałego dochodu wnioskodawcy podlegającego opodatkowaniu w Polsce?
2011.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-455/11-5/JK
∟Jeżeli wszystkie warunki, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w celu zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów z tytułu przeniesienia praw autorskich, zostaną spełnione – możliwe jest zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów w stosunku do części wynagrodzenia Wnioskodawcy stanowiącego wynagrodzenie (honorarium) z tytułu przeniesienia praw autorskich. Natomiast do pozostałej części wynagrodzenia uzyskanego z tytułu zwykłych obowiązków pracowniczych zastosowanie znajdą zryczałtowane koszty uzyskania przychodu wynikające z ww. art. 22 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-446/11-4/MG
∟Skutki podatkowe związane z otrzymaniem świadectw użytkowych w zamian za umorzone akcje.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-932/11-2/JK
∟Czy wynagrodzenie uzyskane z tytułu pełnienia funkcji dyrektora zwykłego, dyrektora alternatywnego, dyrektora zarządzającego lub dyrektora wykonawczego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-875/11-2/JK
∟Czy wynagrodzenie uzyskane z tytułu pełnienia funkcji dyrektora zwykłego, dyrektora alternatywnego, dyrektora zarządzającego lub dyrektora wykonawczego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-550/11-6/AS
∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na wynagrodzenia dla pracowników oraz składki z tytułu tych należności, określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w części finansowanej przez płatnika (Spółkę), Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych zaliczane są do kosztów podatkowych zgodnie z art. 15 ust. 4g i art. 15 ust. 4h ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy założeniu spełnienia warunków wskazanych w tych przepisach?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-550/11-5/AS
∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na wynagrodzenia dla pracowników oraz składki z tytułu tych należności, określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych w części finansowanej przez płatnika (Spółkę), Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych zaliczane są do kosztów podatkowych zgodnie z art. 15 ust. 4g i art. 15 ust. 4h ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy założeniu spełnienia warunków wskazanych w tych przepisach?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-402/11-4/PS
∟opodatkowanie należnego wynagrodzenia tytułu udziału w zyskach osób prawnych
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-423/11-5/MP
∟Nie można uznać, iż to pracownicy bezpośrednio realizowali cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. Wykonywali oni jedynie określone czynności (pracę) w związku z programem realizowanym przez inny podmiot (Wnioskodawcę). Taką zaś sytuację ustawodawca wprost wyłączył ze zwolnienia, w końcowej części art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowiąc, iż nie ma ono zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem. Tym samym została wyczerpana także przesłanka negatywna, ponieważ pracownicy uzyskali dochód na podstawie umowy o pracę zawartej z podmiotem bezpośrednio realizującym cel programu (Wnioskodawcą). Do podmiotów objętych przedmiotowym zwolnieniem nie zaliczają się osoby będące pracownikami bezpośredniego wykonawcy, do których zaliczają się pracownicy Wnioskodawcy. Przyznane im wynagrodzenie pochodziło zatem ze środków pracodawcy, a nie ze środków, o jakich mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-550/11-2/MS1
∟Sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej oraz możliwości zastosowania do tego dochodu art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-549/11-2/MS1
∟Sposób opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej oraz możliwości zastosowania do tego dochodu art. 25a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-488/11-5/LS
∟Należy stwierdzić, iż uzyskiwane przez Wnioskodawcę dochody z tytułu pełnienia funkcji dyrektora Spółki będą podlegać opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 Umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, tj. na Cyprze i w Polsce.
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-488/11/HK
∟Czy wynagrodzenie wnioskodawcy zatrudnionego przez Spółkę, która realizuje cele programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy budżetu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 6.1 Rozwoju sieci drogowej T. priorytetu VI Drogowa i lotnicza sieć T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, powinno być zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2011.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-602/11/HD
∟Opodatkowanie w Polsce dochodów uzyskiwanych z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce mającej siedzibę na terytorium Cypru.
251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.