Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło:
481750 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2787 2788 2789 2790 2791 2792 2793 2794 2795 2796 2797 2798 2799 2800 2801 2802 2803 2804 2805 2806 2807
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.153.2017.2.SO
∟Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania regulacji art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek od pożyczek udzielonych przed 1 stycznia 2015 r. oraz odsetek naliczonych od wartości odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki przed 1 stycznia 2015 r. jest prawidłowe. Natomiast stanowisko Wnioskodawcy dotyczące zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki po 1 stycznia 2015 r. należało uznać za nieprawidłowe.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.152.2017.2.AM
∟W odniesieniu do odsetek naliczonych od wartości odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki po dniu 31 grudnia 2014 r. oceny statusu pożyczkodawcy w kontekście warunków bycia kwalifikowanym pożyczkodawcą należy dokonać w oparciu o przepisy art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym po 1 stycznia 2015 r. Jak wynika z wniosku, pomiędzy Nowym Wierzycielem a Wnioskodawcą występują powiązania, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym w brzmieniu obowiązującym po 1 stycznia 2015 r. Oznacza to, że w takim przypadku mogą znaleźć zastosowanie ograniczenia w możliwości zaliczeniu odsetek naliczonych od wartości odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki po dniu 31 grudnia 2014 r.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.151.2017.2.AM
∟Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania regulacji art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek od pożyczek udzielonych przed 1 stycznia 2015 r. oraz odsetek naliczonych od wartości odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki przed 1 stycznia 2015 r. jest prawidłowe. Natomiast stanowisko Wnioskodawcy dotyczące zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki po 1 stycznia 2015 r. należało uznać za nieprawidłowe.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.150.2017.2.AM
∟w zakresie zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.149.2017.2.AM
∟w zakresie zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.142.2017.2.AM
∟Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania regulacji art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek od pożyczek udzielonych przed 1 stycznia 2015 r. oraz odsetek naliczonych od wartości odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki przed 1 stycznia 2015 r. jest prawidłowe. Natomiast stanowisko Wnioskodawcy dotyczące zastosowania przepisów o niedostatecznej kapitalizacji w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2015 r. do odsetek skapitalizowanych i doliczonych do kwoty głównej pożyczki po 1 stycznia 2015 r. należało uznać za nieprawidłowe.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.461.2017.1.JF
∟Nabywane przez Wnioskodawcę od Klientów/Dostawców Usługi (myjni, serwisu samochodów, leasingu oraz ubezpieczenia OC i AC) poprzez ich odsprzedaż będą świadczone na rzecz klientów, którzy nabędą te usługi od Wnioskodawcy poprzez Aplikację. W takich okolicznościach Wnioskodawca będzie posiadał prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabycia wymienionych usług o ile nie zaistnieją przesłanki wymienione w art. 88 (w szczególności art. 88 ust. 3a ustawy). Zgodzić należy się z Wnioskodawcą, że Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów/Dostawców na rzecz Wnioskodawcy dokumentujących sprzedaż Usług opodatkowanych podatkiem VAT.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.458.2017.1.JG
∟w zakresie opodatkowania czynności sprzedaży nieruchomości w drodze licytacji komorniczej
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.429.2017.1.MT
∟w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy VAT, z możliwością rezygnacji ze zwolnienia przy spełnieniu warunków określonych w art. 43 ust. 10 i ust. 11 ustawy VAT
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.416.2017.1.MT
∟w zakresie możliwości przechowywania faktur w formie elektronicznej
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.412.2017.2.JF
∟w zakresie przechowywania w formie elektronicznej (w postaci skanu) faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.402.2017.1.ISZ
∟w zakresie zastosowania obniżonej stawki podatku dla sprzedaży Lokali
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.369.2017.1.ISZ
∟w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych przed dniem dokonania rejestracji jako podatnik VAT czynny oraz prawa rejestracji dla celów podatku VAT od dnia rozpoczęcia działalności jako podatnik VAT czynny
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.524.2017.2.RM
∟W zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.478.2017.2.PC
∟w zakresie wykazania w deklaracji nabywanych usług
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.477.2017.2.PC
∟W zakresie ustalenia miejsca świadczenia dla usług wykonania analizy kierunku przepływu wód podziemnych, badania przepuszczalności wód, pobrania próbek wód podziemnych do analizy oraz instalacji studzienek kontrolnych, w związku z którymi Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.453.2017.2.RM
∟Lider konsorcjum (Wnioskodawca) nie jest podatnikiem podatku VAT zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego na zasadzie odwrotnego obciążenia z tytułu rozliczenia z Partnerem odpowiadającego udziałowi stron w konsorcjum (faktura wystawiona przez Partnera w wysokości ustalonej jako procent w stosunku do faktur wystawionych co miesiąc przez Lidera dla inwestora) jak również nie jest podatnikiem w związku z obciążeniem Partnera poniesionymi kosztami.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.440.2017.2.KT
∟w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu nabycia towarów na terytorium Polski
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.393.2017.2.PC
∟Rozliczenie między Wnioskodawcą a Podmiotem Zewnętrznym, od którego Wnioskodawca nabywa usługi, w przypadku robót do wykonania na Infrastrukturze zleconych mu przez A. w zamian za wynagrodzenie ryczałtowe, nastąpi bez zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia, ponieważ w niniejszej sprawie nie mamy do czynienia z podwykonawstwem usług wymienionych w załączniku nr 14 do ustawy. Reasumując, w opisanym Stanie faktycznym oraz Zdarzeniu przyszłym w przypadku robót do wykonania na Infrastrukturze zleconych Wnioskodawcy przez A. w zamian za wynagrodzenie ryczałtowe nie zachodzi/nie będzie zachodzić konieczność stosowania przez Wnioskodawcę przy nabywaniu usług od Podmiotu Zewnętrznego mechanizmu odwrotnego opodatkowania VAT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.614.2017.1.DG
∟Czy na skutki podatkowe planowanych transakcji, w zakresie podatku VAT, powinien mieć wpływ fakt, że płatności z tytułu powyższych umów sprzedaży zostaną dokonane w formie umownego potrącenia wzajemnych wierzytelności Stron, które to potrącenie odnosić się będzie do łącznej wartości tychże wierzytelności (tj. zarówno do należności netto, jak i obciążającego kwotę netto podatku VAT), wskutek czego obie wierzytelności wygasną nawzajem do wysokości wierzytelności niższej, co oznacza, że Spółka będzie obowiązana do dokonania odpowiedniej dopłaty na rzecz SP, zaś SP nie będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Spółki jakiejkolwiek kwoty z tytułu nabycia Nieruchomości Spółki, w tym podatku VAT?
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.613.2017.1.DG
∟Wnioskodawcy z tytułu zakupu ww. nieruchomości udokumentowanej stosowną fakturą będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tej transakcji, gdyż spełnione zostaną przesłanki wskazane w przepisie art. 86 ust. 1 ustawy, tj. nabyta nieruchomość przez Wnioskodawcę jako czynnego podatnika VAT będzie wykorzystywana do działalności gospodarczej opodatkowanej tym podatkiem.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.572.2017.1.AO
∟W zakresie zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT dostawy lokali mieszkalnych i niemieszkalnych.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.512.2017.2.KBR
∟w zakresie ustalenia czy zbywany majątek stanowić będzie zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT oraz wyłączenia z opodatkowania przedmiotowej transakcji
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.489.2017.1.DG
∟W treści wniosku Wnioskodawca wskazał, że wszystkie nieruchomości, które Spółka planuje nabyć będą wykorzystywane w działalności gospodarczej deweloperskiej - związanej z budową i najmem budynków magazynowo-biurowych, czyli do czynności opodatkowanych. Wobec tego Wnioskodawcy z tytułu zakupu od Powiatu działek o nr 46/2, 45/12 i 47/14, których dostawa będzie podlegała opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 23%, będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej te dostawę.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.483.2017.3.AM
∟Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę na podstawie opisanej w stanie faktycznym umowy należy uznać za odpłatne świadczenie usług wykonywane w ramach samodzielnie prowadzonej działalności gospodarczej, a w konsekwencji podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.661.2017.1.UNR
∟Zryczałtowany zwrot podatku a składki członkowskie
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.656.2017.1.MWJ
∟możliwość umieszczenia w ewidencji rzeczywistych pomyłek kopii paragonu
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.622.2017.2.MK
∟prawo do zastosowania przy sprzedaży ciągników rolniczych procedury VAT-marża
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.739.2017.1.JSZ
∟brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu
2017.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.720.2017.1.MC
∟braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją operacji
2787 2788 2789 2790 2791 2792 2793 2794 2795 2796 2797 2798 2799 2800 2801 2802 2803 2804 2805 2806 2807
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.