Interpretacje do przepisu
art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2436/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-86/15/MO
∟Czy wydatki związane z nabyciem środka trwałego w części opłaconej po sporządzeniu aktu notarialnego będą mogły zostać uznane jako kwalifikowane oraz stanowić podstawę wyliczenia pomocy publicznej na zasadzie kasowej, tzn. w momencie zapłaty każdej raty niebędącej zaliczką (przy założeniu, że Spółka zapłaci zaliczkę i/lub zadatek, na poczet części ceny zakupu nieruchomości i zostanie sporządzony akt notarialny przenoszący własność nieruchomości na Spółkę przed dniem otrzymania Zezwolenia, a zapłata pozostałej części ceny zakupu nieruchomości nastąpi po dniu otrzymania Zezwolenia w ratach)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-254/15-4/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów strefowych wydatku z tyt. zakupu usług dodatkowych do procesu produkcji wyrobów metalowych wytwarzanych w specjalnej strefie ekonomicznej
2015.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-167/15/BKD
∟Czy uzyskane przychody i poniesione koszty w związku ze zbyciem oprzyrządowania wykorzystywanego do produkcji wyrobów strefowych, w sytuacji, gdy w trakcie realizacji projektu oprzyrządowanie nie opuszcza obszaru SSE i jest wykorzystywane do realizacji projektu produkcyjnego wyłącznie przez Spółkę, Spółka powinna alokować do działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, tj. korzystającej ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/4510-184/15-2/IR
∟Zakwalifikowanie przychodów i kosztów związanych z pożarem jako przychodów i kosztów strefowych.
2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4511-267/15/AP
∟możliwości objęcia zwolnieniem z opodatkowania tym podatkiem dochodów z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, przy wykorzystaniu najpierw limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limitu pomocy dostępnego na podstawie kolejnych Zezwoleń (nr 2 i 3), wykorzystując kolejno limit wynikający z pozostałych Zezwoleń zgodnie z chronologiczną kolejnością ich wydawania
2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4511-268/15/AP
∟możliwości objęcia zwolnieniem z opodatkowania tym podatkiem dochodów z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, przy wykorzystaniu najpierw limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limitu pomocy dostępnego na podstawie kolejnych Zezwoleń (nr 2 i 3), wykorzystując kolejno limit wynikający z pozostałych Zezwoleń zgodnie z chronologiczną kolejnością ich wydawania
2015.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-73/15/APO
∟możliwość zwolnienia z opodatkowania całości dochodów uzyskanych ze sprzedaży wyrobów medycznych, w przypadku, gdy całość produkcji odbywa się na terenie SSE, natomiast półwyroby do produkcji zostały zakupione poza SSE.
2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-114/15/AnK
∟w zakresie:
ustalenia, czy korzystanie z magazynu wyrobów gotowych i towarów zlokalizowanego poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, skutkować będzie wyodrębnieniem działalności gospodarczej na podstawie § 5 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych
2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-115/15/AnK
∟ustalenia, czy dochody uzyskane ze sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej a składowane w magazynie/magazynach poza strefą, będą podlegać w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych
2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-116/15/AnK
∟w zakresie:
ustalenia, czy dochód uzyskany ze sprzedaży towarów wytworzonych w specjalnej strefie ekonomicznej na podstawie zezwoleń jest objęty w całości zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych w przypadku, gdy faktura dokumentująca tę sprzedaż jest wystawiona na terenie zakładu położonego w strefie
2015.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-373/15/AnK
∟w zakresie:
ustalenia, czy dochód ze sprzedaży towarów wytworzonych w Strefie na podstawie zezwoleń jest w całości objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych w przypadku, gdy faktura dokumentująca tę sprzedaż jest wystawiona na terenie magazynu lub innego miejsca położonego poza strefą
2015.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-532/11/15-S/MM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie: zastosowania przepisów rozporządzenia w sprawie kamiennogórskiej specjalnej strefy ekonomicznej, momentu zaliczenia wydatków inwestycyjnych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną oraz momentu zaliczenia wydatków z tytułu umów leasingowych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną.
2015.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-195/15-4/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia wydatków inwestycyjnych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną.
2015.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-51/15/APO
∟Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwoleń, Spółka może prowadzić wspólną ewidencję rachunkową dochodów zwolnionych z opodatkowania oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu? Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z Drugiego Zezwolenia?
2015.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-34/15/SD
∟Czy Spółka może zaliczać do przychodów ze sprzedaży i kosztów działalności wykonywanej w Specjalnej Strefy Ekonomicznej - korzystać z Zezwoleń w zakresie usługi przetworzenia (tj. produkcji wyrobów gotowych sprzedawanych bez dodatkowego przetworzenia) wykonywanej przez podwykonawcę - podmiot spoza Strefy Ekonomicznej?
2015.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-209/15/SD
∟Czy Spółka może zaliczać do kosztów działalności wykonywanej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej - korzystać z Zezwoleń w zakresie usługi magazynowania wyrobów gotowych i surowców, wykonywanej przez podwykonawcę - podmiot spoza Strefy Ekonomicznej?
2015.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-210/15/SD
∟Czy Spółka może zaliczać do przychodów ze sprzedaży i kosztów działalności wykonywanej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej - korzystać w Zezwoleń w zakresie usługi mielenia, mieszania itp. (tj. produkcji półproduktów wykorzystywanych do produkcji na terenie Strefy Ekonomicznej) wykonywanej przez podwykonawcę - podmiot spoza Strefy Ekonomicznej?
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-87/15/MM
∟w zakresie:
czy wartość początkowa wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT, powinna zostać określona na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 16g ust. 3 ustawy o CIT, tj. wartość ta powinna obejmować w szczególności poniesione koszty związane z zakupem od centrów technicznych prac aplikacyjno-inżynieryjnych dotyczących określonych programów i projektów, naliczone do dnia przekazania wartości niematerialnych i prawnych do używania
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-86/15/MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym wprowadzenie do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych określonych wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT, możliwe jest dopiero po spełnieniu wszystkich warunków określonych w tym przepisie ustawy o CIT dla poszczególnych programów i projektów
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-85/15/MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym wprowadzenie do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych określonych wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT, możliwe jest dopiero po spełnieniu wszystkich warunków określonych w tym przepisie ustawy o CIT dla poszczególnych programów i projektów
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-81/15/MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy Spółka po przyporządkowaniu kosztów do działalności opodatkowanej oraz działalności zwolnionej, jest uprawniona do jednoczesnego zastosowania różnych metod rozliczeń określonych w art. 15 ust. 4a ustawy o CIT dla poszczególnych realizowanych projektów i programów prac aplikacyjno-inżynieryjnych
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-82/15/MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy Spółka po przyporządkowaniu kosztów do działalności opodatkowanej oraz działalności zwolnionej, jest uprawniona do jednoczesnego zastosowania różnych metod rozliczeń określonych w art. 15 ust. 4a ustawy o CIT dla poszczególnych realizowanych projektów i programów prac aplikacyjno-inżynieryjnych
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-83/15/MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy na podstawie art. 15 ust. 4a ustawy o CIT, koszty prac aplikacyjno-inżynieryjnych związanych z programami i projektami, dla których spełnione zostały warunki określone w ustawie o CIT, mogą być ujęte dla celów podatkowych poprzez odpisy amortyzacyjne dokonywane zgodnie z art. 16m ust. 1 pkt 3 od wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-88/15/MM
∟w zakresie:
czy wartość początkowa wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 ustawy o CIT, powinna zostać określona na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 16g ust. 3 ustawy o CIT, tj. wartość ta powinna obejmować w szczególności poniesione koszty związane z zakupem od centrów technicznych prac aplikacyjno-inżynieryjnych dotyczących określonych programów i projektów, naliczone do dnia przekazania wartości niematerialnych i prawnych do używania
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-89/15/MM
∟w zakresie:
czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym okres dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3, może być każdorazowo ustalany dla poszczególnych wartości niematerialnych i prawnych na okres nie krótszy niż 12 miesięcy
2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-90/15/MM
∟w zakresie:
czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym okres dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3, może być każdorazowo ustalany dla poszczególnych wartości niematerialnych i prawnych na okres nie krótszy niż 12 miesięcy
2015.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-104/15/JP
∟1. Czy prowadzenie na terenie strefy działalności zwolnionej z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń i czy istnieje w związku z tym obowiązek podziału dochodu podatkowego uzyskiwanego z działalności zwolnionej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń oddzielne?
2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z Zezwolenia 2, dyskontując uzyskaną pomoc najpierw na dzień wydania Zezwolenia 1, a następnie, po wyczerpaniu limitu pomocy wynikającego z Zezwolenia 1, na dzień wydania Zezwolenia 2?
2015.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-105/15/JP
∟1. Czy prowadzenie na terenie strefy działalności zwolnionej z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń i czy istnieje w związku z tym obowiązek podziału dochodu podatkowego uzyskiwanego z działalności zwolnionej prowadzonej w oparciu o każde z zezwoleń oddzielne?
2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia 1, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z Zezwolenia 2, dyskontując uzyskaną pomoc najpierw na dzień wydania Zezwolenia 1, a następnie, po wyczerpaniu limitu pomocy wynikającego z Zezwolenia 1, na dzień wydania Zezwolenia 2?
2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-32/15/PC
∟Spółka wnioskuje o potwierdzenie, że w analizowanym stanie faktycznym, przy wyliczaniu wysokości limitu dostępnego zwolnienia podatkowego w oparciu o który zwalniany jest dochód Spółki z prowadzenia działalności na terenie SSE, należy wziąć pod uwagę faktyczną wysokość wydatków inwestycyjnych (kosztów kwalifikowanych) poniesionych przez nią na terenie SSE w związku z budową i późniejszą rozbudową zakładu produkcyjnego z tytułu czego Spółka uzyskała Zezwolenie, w okresie od dnia wydania tego Zezwolenia w całym okresie jego ważności, także w części, w jakiej wydatki te przewyższają kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych określonych w treści Zezwolenia. Tak ustalone wydatki kwalifikowane dla określenia limitu pomocy publicznej Spółka powinna przemnożyć przez współczynnik określający maksymalną intensywność pomocy dla danego obszaru obowiązujący w dacie udzielenia Zezwolenia.
2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-206/15/PC
∟Spółka wnioskuje o potwierdzenie, że w analizowanym stanie faktycznym, przy wyliczaniu wysokości limitu dostępnego zwolnienia podatkowego w oparciu o który zwalniany jest dochód Spółki z prowadzenia działalności na terenie SSE, należy wziąć pod uwagę faktyczną wysokość wydatków inwestycyjnych (kosztów kwalifikowanych) poniesionych przez nią na terenie SSE w związku z budową i późniejszą rozbudową zakładu produkcyjnego z tytułu czego Spółka uzyskała Zezwolenie, w okresie od dnia wydania tego Zezwolenia w całym okresie jego ważności, także w części, w jakiej wydatki te przewyższają kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych określonych w treści Zezwolenia. Tak ustalone wydatki kwalifikowane dla określenia limitu pomocy publicznej Spółka powinna przemnożyć przez współczynnik określający maksymalną intensywność pomocy dla danego obszaru obowiązujący w dacie udzielenia Zezwolenia.
17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.