Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: zezwolenie na prowadzenie działalności

 

zezwolenie na prowadzenie działalności 229 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-2/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2010.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-791/10-2/MM
     ∟Czy w opisanej sytuacji w związku cofnięciem zezwolenia i związanym z tym obowiązkiem zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych istnieje podstawa do uwzględnienia w myśl art. 7 ust. 5 o podatku dochodowym od osób prawnych straty powstałej w związku z wykonywaniem działalności na terenie SSE (w okresie obowiązywania zezwolenia) przy ustalaniu dochodu za następne lata podatkowe (po cofnięciu zezwolenia)?

2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-480/10-4/MS
     ∟CIT - w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

2010.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-366/10-4/MS
     ∟Czy Spółka może skalkulować wysokość zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o kwotę wydatków inwestycyjnych poniesionych po uzyskaniu Zezwolenia na budowę obiektów zlokalizowanych poza terenem Strefy, ale ściśle związanych z inwestycją w Strefie i niezbędnych dla funkcjonowania fabryki zIokaIizowanej na terenie Strefy a tym samym prowadzenia podstawowej działalności gospodarczej określonej w Zezwoleniu?

2010.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-367/10-4/MS
     ∟Czy Spółka może skalkulować wysokość zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o kwotę wydatków faktycznie poniesionych w związku z realizacją inwestycji na terenie Strefy w całym okresie obowiązywania Zezwolenia? W szczególności Spółka wnosi o potwierdzenie, iż podstawą kalkulacji ww. Zwolnienia będą również koszty inwestycji przekraczające wartość minimalną określoną w Zezwoleniu, w tym koszty inwestycji poniesione po dniu określonym w Zezwoleniu jako termin poniesienia wydatków w kwocie minimalnej (czyli po dniu 31 marca 2009 r.)?

2010.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-256/10/MK
     ∟1. Czy po uzyskaniu nowego zezwolenia i poniesieniu kosztów nowej inwestycji, zgodnie z powyższym rozporządzeniem Rady Ministrowi z dnia 10 grudnia 2008 r., spółce przysługiwać będzie prawo do odliczenia 60% nakładów inwestycyjnych od podatku od osób prawnych generowanego zarówno przez "część" przedsiębiorstwa „M.” Sp. z o.o. działającego na bazie zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r. (które wygaśnie z końcem 2011 r.), jak i przez tę "część" przedsiębiorstwa działającego na podstawie nowego zezwolenia, które spółka dopiero otrzyma? Czy jest zatem możliwe stosowanie powyższego odliczenia od podatku wyliczonego łącznie z dochodu wypracowanego z obu "części" tego samego przedsiębiorstwa?2. Czy Spółka po otrzymaniu nowego zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE i po poniesieniu kosztów inwestycyjnych przed końcem 2011 r. (czyli jeszcze w czasie trwania obecnego zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r.) uzyska prawo do odliczenia 60% poniesionej kwoty nowej inwestycji począwszy od dnia 1 września 2011 r. - tj. po wygaśnięciu 100% zwolnienia od podatku od osób prawnych, czy też nabędzie prawo takiego odliczenia dopiero po wygaśnięciu "starego" zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r. - tj. po 31 grudnia 2011 r.?

2010.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-772/10/PP
     ∟Czy dla potrzeb kalkulacji wysokości zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT, Spółka powinna zaliczyć wszystkie wydatki inwestycyjne kwalifikujące się dla w/w celów zgodnie z przepisami § 6 pkt 1 Rozporządzenia, które zostały poniesione w trakcie obowiązywania Zezwolenia, tj. także wydatki w tej części, w której przekraczają pułap wydatków określonych literalnie w Zezwoleniu?

2010.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-358/10-4/MM
     ∟Czy w związku z realizacją nowej inwestycji w ramach Zezwolenia B na działalność w SSE, Spółka będzie uprawniona do zsumowania kwot zwolnień podatkowych przysługujących Jej w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych poniesionych na podstawie Zezwolenia A i Zezwolenia B i zastosowania tak obliczonego limitu zwolnienia podatkowego do całości dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy na podstawie Zezwoleń A i B? Tak więc, czy Spółka może wykorzystywać całą pomoc publiczną w ramach obu Zezwoleń (w formie zwolnienia z podatku dochodowego) w pierwszej kolejności, aż do wyczerpania kwoty zwolnienia podatkowego wynikającej z Zezwolenia A, a następnie do wyczerpania kwoty zwolnienia podatkowego przysługującej Spółce w ramach Zezwolenia B?

2010.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-107/10/MK
     ∟Czy Spółka po sprzedaży budynku prowadząc działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej i uzyskując dochody z tytułu działalności, na którą uzyskała zezwolenie nie utraci zwolnienia od podatku dochodowego na działalność w strefie?

2010.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-75/10-2/MM
     ∟Czy przy wyliczaniu wskaźnika przychodów zwolnionych do przychodów ogółem, który służy do przyporządkowania kosztów wspólnych do odpowiednich źródeł przychodów należy uwzględniać przychody za okres korzystania ze zwolnienia?

2010.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-989/09-3/MS
     ∟Czy zgodnie z przepisem art. 15 ust. 2 oraz 2a ustawy o PDOP w opisanym stanie faktycznym Podatnik powinien przyporządkować ogólne koszty uzyskania przychodów (Koszty Ogólne) do źródła, z którego dochód jest wolny od podatku oraz do źródła, z którego dochód podlega opodatkowaniu w stosunku, w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów (tzw. klucz przychodowy), w przypadku kiedy nie jest możliwe rozdzielenie takich kosztów w inny sposób? W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1, czy klucz przychodowy na potrzeby rozliczeń PDOP za rok 2008 powinien zostać obliczony na podstawie przychodów osiągniętych od początku roku 2008 oraz zastosowany do wskazanych w stanie faktycznym ogólnych kosztów uzyskania przychodów (Kosztów Ogólnych) poniesionych od początku tego roku?

2010.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1462/09/AK
     ∟Czy prawidłowe jest podejście Spółki polegające na uwzględnieniu dochodu zwolnionego z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT, z całości przychodów osiąganych w wyniku realizacji umów obejmujących sprzedaż przedmiotu umowy, a w ramach wykonania obowiązków zawartych w umowie, Spółka zobowiązuje się przedmiot umowy wykonać, dostarczyć, zamontować, zapewnić nadzór nad jego posadowieniem i montażem oraz uruchomić go w miejscu wskazanym przez Zamawiającego?

2010.02.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-819/09-2/PD
     ∟Czy Spółka może wybrać moment, od którego rozpocznie korzystanie ze zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy CIT na podstawie Zezwolenia na działalność w WSSE, tj. przykładowo czy Spółka może rozpocząć korzystanie z przedmiotowego zwolnienia począwszy od 1 czerwca 2010 r. (w trakcie kolejnego roku podatkowego) czy też od 1 stycznia 2011 r. (od początku roku podatkowego), etc., a w konsekwencji czy przychody i koszty (bezpośrednie i pośrednie) związane z działalnością zakładu w WSSE odpowiednio uzyskane czy też poniesione do momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia podatkowego powinny zostać rozliczone w ramach wyniku opodatkowanego na zasadach ogólnych, tj. bez zastosowania przedmiotowego zwolnienia?

2010.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-964/09-2/ŁM
     ∟Czy w przypadku, gdy zezwolenie strefowe zostanie cofnięte przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła rozliczyć dla celów podatkowych poniesioną w poprzednich latach stratę?

2009.11.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-497/09-2/MS
     ∟CIT - w zakresie zasady wyliczania wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy w specjalnej strefie ekonomicznej

2009.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-496/09-2/MS
     ∟CIT - w zakresie zasady ustalania dochodu uzyskiwanego z działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w sytuacji posiadania przez Wnioskodawcę dwóch zezwoleń

2009.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-823/09/AM
     ∟ustalenie czy po dokonaniu połączenia spółek Wnioskodawca jako sukcesor będzie uprawniony do korzystania z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej Spółki przejętej

2009.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-296/09/MK
     ∟Czy Spółce do dnia 17 listopada 2009 r. włącznie przysługiwać będzie całkowite zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, a w okresie od dnia 18 listopada 2009 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. włącznie zwolnienie w podatku dochodowym od osób prawnych w wysokości 50% osiągniętego dochodu? Czy do dnia upływu terminu zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych (całkowitego, a następnie częściowego) przedmiotem objętym zwolnieniem z podatku dochodowego jest dochód uzyskany przez Spółkę z działalności prowadzonej na terenie warmińsko-mazurskiej specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z zakresem wynikającym z zezwolenia, z uwzględnieniem zmian w zakresie działalności objętej zezwoleniem dokonanych w 2003 r.?

2009.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-528/09/AM
     ∟Czy na skutek utraty przez podatnika prawa do zwolnienia w razie cofnięcia zezwolenia oraz dokonania przez niego zapłaty podatku za cały okres korzystania z przedmiotowego zwolnienia, istnieje podstawa do uwzględnienia straty powstałej w związku z wykonywaniem działalności gospodarczej na terenie strefy przy ustalaniu dochodu za następne lata podatkowe.

2009.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-219/09/MT
     ∟Czy dochód ze zbycia świadectw pochodzenia energii, uzyskanych przez Spółkę w związku z wytwarzaniem energii ze źródeł odnawialnych i wysokosprawnej kogeneracji, na potrzeby produkcji prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej jest wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2009.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-218/09/PS
     ∟Czy po zmianie formy prawnej ze spółki osobowej (spółka jawna) na spółkę z osobowością prawną (spółka z o. o.) Jednostka będzie nadal uprawniona do korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego dochodów uzyskanych z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z uzyskanym Zezwoleniem Ministra Przemysłu i Handlu z 1996 roku?

2009.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-302/09-2/AG
     ∟3-letni okres określony w przepisach § 13 ust. 1 cyt. rozporządzenia należy liczyć od końca roku podatkowego, w którym wnioskodawca skończył (zaprzestał) korzystanie ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2009.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-301/09-2/AG
     ∟3-letni okres określony w przepisach § 13 ust. 1 cyt. rozporządzenia należy liczyć od końca roku podatkowego, w którym wnioskodawca skończył (zaprzestał) korzystanie ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2009.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-112/09/BK
     ∟w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej opłat za uzyskanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi

2009.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-97/09-4/ŁM
     ∟Czy Wnioskodawca, w wyniku połączenia przez przejęcie, dokonanego w trybie art. 492 § 1 pkt 1, jako następca prawny Spółki z o.o. z siedzibą w X (spółka przejmowana), będzie miał prawo do korzystania ze związanej z tym pomocy publicznej, w szczególności ze zwolnienia od podatku dochodowego, przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?

2009.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-16/09-2/HS
     ∟1. W przypadku połączenia się spółek w drodze przejęcia V. Sp. z o.o., Spółka przejmująca nie straci dotychczasowych uprawnień wynikających z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE oraz w szczególności zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych?2. Istnieje możliwość rozliczenia strat powstałych w związku z działalnością na terenie SSE, poniesionych po dniu uzyskania Zezwolenia, z dochodem wygenerowanym na działalności strefowej?3. W przypadku niepotwierdzenia stanowiska wskazanego w pkt 2, Spółka ma wątpliwości dotyczące sposobu rozliczania poziomu pomocy publicznej. W szczególności Spółka prosi o potwierdzenie, iż ustalając wielkość wykorzystanej na dany moment pomocy publicznej będzie ona miała możliwość uwzględnienia straty w kalkulacji wartości wykorzystanej na dany moment pomocy publicznej?

2009.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-711/08/DK
     ∟Czy podatnik korzystający z ulgi podatkowej określonej w § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 135, poz. 905) w celu uruchomienia produkcji nowych wyrobów, może nabyć w formie aportu od podmiotu powiązanego, tj. Sp. z o.o., zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci wydziału do produkcji szyb zespolonych – nie tracąc jednocześnie prawa do stosowania ww. ulgi?

2009.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1342/08-2/AG
     ∟podatek dochodowy od osób fizycznych - zwolnienia przedmiotowe

2009.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-784/08-5/HS
     ∟Czy powyższa operacja wyliczania kwoty różnic kursowych zwiększającej przychody albo koszty podatkowe, z uwagi na działalność Spółki w specjalnej strefie ekonomicznej, powinna być przeprowadzana odrębnie dla: - różnic kursowych związanych bezpośrednio z działalnością zwolnioną z opodatkowania, - różnic kursowych związanych bezpośrednio z działalnością opodatkowaną (tj. nie objętą Zezwoleniem) oraz - różnic kursowych pozostających w jednoczesnym związku z obydwoma typami działalności?

2009.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-784/08-4/HS
     ∟Czy pojęcie „kwota” wynikająca z różnicy między wartościami określonymi w art. 15a ust. 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy rozumieć jako różnicę między sumą wartości wyliczonych na podstawie art. 15a ust. 2 tej ustawy, a suma wartości wyliczonych na podstawie art. 156a ust. 3 tej ustawy?

1 2 3 4 5 6 7 8

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj