Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek od towarów i usług
podatek od towarów i usług 19890 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508
2007.09.13 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-128/07 ZD/4061-129/07 ZD/4061-130/07
∟Wnioskodawca zwrócił się o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:- Czy naliczony podatek VAT, w związku z zakupami dokonywanymi w Rosji, będzie stanowił koszt uzyskania przychodów?- Czy kwota podatku należnego VAT, w związku ze świadczeniem usług na terytorium Rosji, będzie przychodem Spółki?- Czy zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w Rosji będzie przychodem Spółki? 20.06.2007r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, w szczególności zaś w zakresie stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa pdop"), dotyczących kwalifikacji podatkowej podatku od wartości dodanej, wynikającego z faktur wystawionych w Rosji. Przedmi...
2007.09.12 - Urząd Skarbowy w Biłgoraju - PVE/443-6/2007
∟Pytania wnioskodawcy:1) czy sprzedaż w ramach małżeńskiej wspólności majątkowej nieruchomości składającej się z działek gruntu ornego, łąk i rowów będącej jednocześnie współwłasnością z inną osobą jest opodatkowana podatkiem VAT-czy wnioskodawca w tym przypadku występuje w charakterze podatnika tego podatku jako prowadzacy działalność gospodarczą?, 2) czy sprzedaż gruntu niezabodowanego klasyfikowanego jako grunt orny, rowy i łąki korzysta ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r. P o s t a n o w i e n i e
2007.09.12 - Urząd Skarbowy w Biłgoraju - PVE/443-5/2007
∟Pytanie wnioskodawcy: 1) czysprzedaż w ramach małżeńskiej wspólności majatkowej nieruchomości składającej się z działek gruntu ornego, łąk i rowów (grunt niezabudowany) będącej współwłasnością z inną osobą będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług?, 2) czy sprzedaż gruntu niezabudowanego, klasyfikowanego jako grunt orny, rowy i łaki korzysta ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004r? P o s t a n o w i e n i e
2007.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-74/07-2/KCH
∟Czy otrzymanie dokumentu potwierdzającego wywóz towarów poza terytorium wspólnoty w terminie późniejszym niż miesiąc, upoważnia do dokonania korekty podatku należnego w deklaracji za miesiąc, w którym nastąpiła sprzedaż dla podróżnego czy w miesiącu otrzymania potwierdzenia wywozu towarów poza terytorium Wspólnoty.
2007.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-55/07-2/BM
∟Czy w transakcjach sprzedaży towarów z dużym rabatem, w tym za 1 grosz, istnieje obowiązek opodatkowania podatkiem od towarów i usług ponad wartość ustaloną przez strony sprzedaży a udokumentowaną fakturą VAT?
2007.09.12 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/SPC/436-50/07/PK
∟Czy czynności podejmowane w ramach umowy o kompleksowe zarządzanie płynnością finansową podlegają opdoatkowaniu PCC? Z przedstawionego przez Spółkę stanu faktycznego wynika, iż zawarła ona ze spółką niemiecką umowę, której celem jest świadczenie kompleksowych usług zarządzania płynnością finansową (dalej: Umowa). Zgodnie z tą umową w celu umożliwienia świadczenia usług kompleksowego zarządzania płynnością finansową przez spółkę niemiecką, Spółka może być zobligowania do odpowiednich i niezbędnych do realizacji tego celu czynności.Na mocy umowy w ramach kompleksowego zarządzania płynnością finansową świadczonej przez spółkę niemiecką na rzecz Spółki wchodzą usługi zarządzania środkami pieniężnymi, a w szczególności:finansowani...
2007.09.11 - Urząd Skarbowy w Proszowicach - PP/443-7/2007
∟Czy przyznana na podstawie decyzji Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa płatność cukrowa, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2007.09.11 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach - OG/005/86A/PP2/443/25/07
∟Czy dla udokumentowania faktu zwrotu wydatków poniesionych na realizację projektów przez uczestniczących w projekcie partnerów wystarczającym dokumentem będzie „nota księgowa”?Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kielcach działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216-218 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku podatnika z dnia 18.06.2007r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie możliwości udokumentowania poprzez „notę księgową” zwrotu wydatków poniesionych przez uczestników projektów realizowanych w ramach programów pomocowych finansowanych z funduszy Unii Europejskiej oraz Budżetu Państwa ...
2007.09.11 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/443-36/07/Z/08
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPI/443-36/07/Z/08Data2007.09.11ReferencjeILPP2/443-389/08-2/MR, interpretacja indywidualnaAutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek od towarów i usługSłowa kluczowepodatek od towarów i usługstawka preferencyjna podatkuusługi prawniczePytanie podatnikaJaką stawką podatku VAT należy opodatkować usługi prawnicze świadczone na rzecz posła do Parlamentu Europejskiego Decyzja Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku działając na podstawie: art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8, poz. 60 z 2005r.),po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego pismem z dnia 25 czerwca 2007r. na postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku znak PZ/443-27/07 z dnia 15 czerwca 2007r. zawierające pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) zmienia postanowienie będące przedmiotem zażalenia.UZASADNIENIE Pismem z dnia 19 marca 2007r. Podatnik zwrócił się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie prawa do zastosowania 0% stawki podatku VAT, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).W złożonym zapytaniu Podatnik wskazał następujący stan faktyczny: Podatnik, w ramach prowadzonej kancelarii radcy prawnego, zawarł umowę z posłem do Parlamentu Europejskiego. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług przez osobę oddaną do dyspozycji posła. Stroną umowy jest poseł, natomiast płatnikiem wynagrodzenia jest Parlament Europejski. Jednocześnie Podatnik przedstawił własne stanowisko zgodnie z którym świadczone przez niego usługi podlegają opodatkowaniu 0% stawką podatku VAT w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie bowiem z w/w przepisem rozporządzenia z preferencji podatkowej korzystają usługi świadczone na rzecz m.in. Parlamentu Europejskiego, który należy traktować jako jednostkę kolektywną, zgromadzenie posłów. W ocenie Podatnika wykonywanie usług na rzecz posła, pozostające w bezpośrednim związku z wykonywaniem przez niego mandatu, jest równoznaczne ze świadczeniem usług na rzecz Parlamentu. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku postanowieniem znak PZ/443-27/07 z dnia 15 czerwca 2007r. uznał, iż w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego stanowisko zawarte w przedmiotowym wniosku, zgodnie z którym Wnioskujący uważa, iż świadczone przez niego usługi podlegają opodatkowaniu 0% stawką podatku VAT w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, jest nieprawidłowe. W uzasadnieniu Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku wskazał, iż zgodnie z treścią wstępu do Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, Protokół odnosi się do Rady i Komisji Wspólnot Europejskich oraz do Europejskiego Banku Inwestycyjnego, które to instytucje korzystają na terytorium państw członkowskich z przywilejów niezbędnych do wykonywania ich zadań. Parlament Europejski jest instytucją wspólnotową, reprezentującą narody państw członkowskich i jako taki nie został wymieniony w Protokole w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich. Usługi świadczone przez Podatnika nie są czynnościami wykonywanymi na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie w/w Protokół. W związku z powyższym Podatnik nie ma prawa skorzystać z preferencji podatkowej w oparciu o § 7c rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Na powyższe postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku Podatnik pismem z dnia 25 czerwca 2007r. złożył zażalenie zarzucając rażące naruszenie przepisów prawa ustrojowego poprzez błędną wykładnię przepisów Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich oraz wnosząc o uchylenie zaskarżonego postanowienia w całości.W uzasadnieniu zażalenia Wnioskujący wskazał, iż sens preambuły Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich nie sprowadza się do sprecyzowania zakresu przedmiotowego Protokołu poprzez wskazanie Rady i Komisji Wspólnot Europejskich, a jedynie do odniesienia się do przepisu, który po raz pierwszy wprowadzał instytucję przywilejów i immunitetów Wspólnot. Przepis ten nie mógł się odnosić do Parlamentu Europejskiego, gdyż instytucja ta nie była przedmiotem regulacji tego traktatu. Podatnik wskazał, iż rozdział III w/w protokołu odnosi się właśnie do Parlamentu Europejskiego. Ponadto, Wnioskujący zwraca uwagę, iż immunitety i przywileje przysługują funkcjonariuszom oraz członkom organów, nie zaś samym organom. W związku zatem z tym, iż w Protokole wymienia się członków parlamentu europejskiego jako podmioty uprawnione do korzystania z przywilejów i immunitetów, to nie ma wątpliwości, iż Parlament Europejski jest instytucją Wspólnot Europejskich o której mowa w § 7 c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, po weryfikacji przedmiotowego postanowienia, stwierdza co następuje. Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednocześnie w świetle § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 95, poz. 797) obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2004r. Nr 90, poz. 864/4), zwanych dalej „instytucjami Wspólnot”, posiadających siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju – do celów służbowych tych instytucji. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Podatnik zawarł umowę z posłem do Parlamentu Europejskiego na świadczenie usług prawniczych. Stroną umowy jest poseł, natomiast wynagrodzenie wypłaca Parlament Europejski. Zgodnie z art. 21 ust. 1-3 Decyzji Parlamentu Europejskiego z dnia 28 września 2005r. w sprawie przyjęcia statusu posła do Parlamentu Europejskiego (2005/684/WE, Euratom) posłowie mają prawo do pomocy osobistych współpracowników, których sami sobie dobierają. Parlament ponosi faktyczne koszty ich zatrudnienia. Parlament określa warunki korzystania z tego prawa. Mając na uwadze powyższe Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje, iż podstawą zawarcia umowy pomiędzy Podatnikiem, a posłem do Parlamentu Europejskiego są regulacje Decyzji Parlamentu Europejskiego w sprawie przyjęcia statusu posła do Parlamentu Europejskiego. Parlament Europejski określa warunki, na jakich poseł może zatrudnić swoich współpracowników, a od których spełnienia będzie zależało finansowanie z budżetu Unii Europejskiej uzyskiwanej w ten sposób przez posła pomocy. Parlament Europejski zobowiązuje się również do ponoszenia kosztów zatrudnienia wybranych przez posła współpracowników, a więc to Parlament, a nie poseł płaci Wnioskującemu wynagrodzenie za wykonane usługi. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż pomoc świadczona dla posła wiąże się bezpośrednio z wykonywaniem przez niego mandatu, podnosi jakość jego pracy w charakterze posła, a tym samym służy całemu Parlamentowi. W związku z powyższym należy uznać, iż w rzeczywistości beneficjentem świadczonych przez wybranych współpracowników usług jest sam Parlament. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż pomimo faktu, że umowa o wykonywanie usług prawniczych została zawarta z konkretnym posłem, usługi należy uznać za świadczone na rzecz Parlamentu Europejskiego. To Parlament bowiem określa warunki na jakich może zostać zatrudniony świadczący usługę, ponosi koszty tego zatrudnienia oraz, mimo że bezpośrednim odbiorcą wykonywanych czynności jest poseł, należy go również uznać za beneficjenta świadczonych usług. Dyrektor tut. Izby zwraca uwagę, iż przepis § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, iż obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku VAT można stosować w sytuacji świadczenia usług na rzecz instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich posiadających siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju – do celów służbowych tych instytucji. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż z preferencji podatkowej może skorzystać osoba świadcząca usługi na rzecz: instytucji Wspólnot Europejskich, do której ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, posiadającej siedzibę lub przedstawicielstwo na terytorium innego państwa członkowskiego niż terytorium kraju, do celów służbowych tej instytucji. System instytucjonalny Wspólnot Europejskich opiera się na pięciu głównych instytucjach: Parlamencie Europejskim, Komisji Europejskiej, Radzie Unii Europejskiej, Trybunale Sprawiedliwości, Trybunale Obrachunkowym oraz organach pomocniczych. Siedzibą Parlamentu Europejskiego jest Strasburg; komisje parlamentarne pracują głównie w Brukseli, a Sekretariat Generalny Parlamentu znajduje się w Luksemburgu. Usługi świadczone przez Podatnika pozostają w ścisłym związku z pracami Parlamentu Europejskiego i należy je uznać za świadczone do celów służbowych tej instytucji. Jedyną zatem przesłanką od której spełnienia zależy prawo do skorzystania ze stawki 0% pozostaje warunek, aby do Parlamentu Europejskiego miał zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich. Zgodnie z treścią wstępu do Protokołu w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich „WYSOKIE UMAWIAJĄCE SIĘ STRONY, UWZGLĘDNIAJĄC, że zgodnie z artykułem 28 Traktatu ustanawiającego Jedną Radę i jedną Komisję Wspólnot Europejskich, Wspólnoty te oraz Europejski Bank Inwestycyjny korzystają na terytoriach Państw Członkowskich z takich przywilejów i immunitetów, jakie są niezbędne do wykonywania ich zadań, UZGADANIAJĄ następujące postanowienia, które zostaną załączone do niniejszego Traktatu”. W związku jednakże z tym, iż przepis § 7c ust. 1 pkt 1 w/w rozporządzenia Ministra Finansów odnosi się do instytucji Wspólnot Europejskich, do których ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, a nie tych które wymienia preambuła, pod uwagę należy wziąć treść całego Protokołu. Zakres podmiotowy Protokołu nie jest bowiem ograniczony tylko i wyłącznie do instytucji określonych we wstępie Protokołu, lecz obejmuje wszystkie grupy podmiotów wymienione w tym akcie, m.in. Europejski Bank Centralny czy urzędników i inni pracowników Wspólnot Europejskich. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku zwraca uwagę, iż Protokół reguluje również kwestię przywilejów i immunitetów członków Parlamentu Europejskiego (art.8-10, rozdz. III). Z uwagi na fakt, iż Parlament Europejski to nic innego jak zgromadzenie przedstawicieli narodów państw należących do Wspólnoty, a immunitety z istoty swojej przysługują osobom fizycznym, należy uznać, iż Protokół odnosząc się do członków Parlamentu Europejskiego, tym samym odnosi się do niego samego. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje zatem, iż Podatnik świadczy usługi na rzecz Parlamentu Europejskiego - instytucji Wspólnot Europejskich, do której ma zastosowanie Protokół w sprawie przywilejów i immunitetów Wspólnot Europejskich, posiadającej siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego niż Polska, do celów służbowych tej instytucji, a tym samym Wnioskujący ma prawo skorzystać z preferencji podatkowej w oparciu o § 7c ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Dokonując oceny prawidłowości wydanego przez organ pierwszej instancji postanowienia, organ odwoławczy nie będąc związany granicami zarzutów prezentowanych przez stronę, zobligowany z urzędu do oceny, czy organ pierwszej instancji działał na podstawie i w granicach prawa stwierdza, iż w świetle obowiązującej ustawy o podatku od towarów i usług Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku dokonał nieprawidłowej oceny stanowiska Wnioskującego w odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego. Stąd zgodnie z przepisem art. 14 b § 5 pkt 1 Ordynacji podatkowej organ odwoławczy uznając, iż zażalenie Podatnika zasługuje na uwzględnienie, postanowił jak w sentencji decyzji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w toku instancji.ReferencjeILPP2/443-389/08-2/MR, interpretacja indywidualna
2007.09.10 - Urząd Skarbowy w Pleszewie - PP-443/19/2007/IPP
∟Czy wniesienie aportem samochodu ciężarowego do spółki cywilnej spowoduje obowiązek korekty podatku naliczonego odliczonego wcześniej przy zakupie tego samochodu ?
2007.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-12/07-2/IM
∟Stawka 0% w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów, w sytuacji posiadania przez podatnika dokumentów potwierdzających dowóz towarów, ale braku znajomości statusu odbiorcy dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych.Sprawdzenie podatnika unijnego w systemie VIES bez znajomości jego numeru identyfikacyjnego.
2007.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-88/07-2/TW
∟Należy uznać, iż premia pieniężna z tytułu dokonywania przez nabywcę np. nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób oraz premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą uznaje się, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.
2007.09.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/SPC/436-45/07/PK
∟Czy pożyczka od krajowego podatnika VAT podlega PCC? W przedstawionym we wniosku stanie faktycznym, Spółka będąca podatnikiem podatku od towarów i usług otrzymała na potrzeby swojej działalności pożyczkę od podmiotu krajowego. Pożyczkodawca nie jest udziałowcem Spółki i jest podatnikiem podatku od wartości dodanej. Pożyczka ma charakter odpłatny. Umowa została podpisana w Polsce i dotyczyła środków znajdujących się w Polsce. Pożyczkodawca udzielał pożyczek w przeszłości i zamierza dokonywać takie czynności w przyszłości.W związku z tak przedstawionym stanem faktycznym Spółka stoi na stanowisku, iż umowa ta nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.Naczelnik Drugiego Mazo...
2007.09.07 - Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów - 1438/VAT2/443-78/07/241-102/MC
∟Pytanie dotyczy obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy zakupie paliwa do pojazdów samochodowych specjalnych.
2007.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-172/07-2/RK
∟Wnioskodawca nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu nieruchomości, która ma być przedmiotem dostawy, bowiem została ona nabyta w okresie kiedy ustawa nie obowiązywała. Ponadto, pomimo że nakłady na jej ulepszenie przekroczyły 30% wartości początkowej, to była ona użytkowana w celu wykonywania czynności opodatkowanych dłużej niż 5 lat. Zatem przedmiotowa dostawa spełnia warunki do uznania jej za zwolnioną z podatku od towarów i usług
2007.09.06 - Urząd Skarbowy w Radomsku - III/443-6/07
∟Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług pomoc finansowa otrzymywana z ARiMR na zbiórkę i transportu zwłok zwierzęcych do zakładów uprawnionych do przetwarzania odpadów ?Ze złożonego w dniu 18.06.2007 r. wniosku wynika, że XXX prowadzi działalność, między innymi w zakresie zbiórki zwłok zwierzęcych od producentów rolnych. Działalność ta objęta jest pomocą finansową otrzymywaną z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie.W latach 2004, 2005, 2006, 2007 XXX podpisała umowy na udzielanie powyższej pomocy w prowadzeniu działalności w zakresie zbiórki zwłok zwierzęcych: bydła, owiec, kóz i świń oraz transport tych zwłok do zakładów uprawnionych do przetwarzania odpadów kategorii 1 lub kategorii 2 z listy zakładów wska...
2007.09.06 - Urząd Skarbowy w Prudniku - PP-406(8)1)AZ)07
∟Czy podlega opodatkowaniem podatkiem od towarów i usług sprzedaż gruntów kopalnianych oraz lasu ?
2007.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-137/07-2/RK
∟Czy, na gruncie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, świadczone w sposób wskazany usługi należy zaliczyć do usług najmu – dzierżawy, w stosunku co do których ustawodawca przewidział tzw. szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w VAT, tj. z chwilą otrzymania zapłaty nie później niż z upływem terminu płatności określonego w umowie lub wystawionej fakturze?
2007.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-1/07-03/KCH
∟Czy można powiększyć podatek naliczony o zryczałtowany zwrot podatku, w przypadku gdy należność wobec rolnika została uregulowana w formie cesji wierzytelności.
2007.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-1/07-02/KCH
∟Czy można powiększyć podatek naliczony o zryczałtowany zwrot podatku, w przypadku gdy należność wobec rolnika została uregulowana gotówką wpłaconą w banku bezpośrednio na rachunek rolnika.
2007.09.05 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/82/07/MJS
∟Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług, czynności polegającej na odpłatnym udostępnianiu firmom zewnętrznym wykonującym prace na rzecz Spółki kart identyfikacyjnych stanowiących przepustki niezbędne do wejścia i przebywania na terenie Spółki.
2007.09.04 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443-62/07/UK/SP
∟Uprawnienie do dokonywania korekty deklaracji VAT-7 wówczas, gdy Podatnikowi została doręczona decyzja określająca wysokość zobowiązania podatkowego lub nadwyżki podatku naliczonego nad należnym. W szczególności Spółka wnosi o potwierdzenie, iż powyższe uprawnienie przysługuje jej również w sytuacji, gdy w decyzji stwierdzono nieprawidłowości dotyczące opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
2007.09.04 - Izba Skarbowa w Opolu - PP-II/443-40/07/BG/IM
∟Dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług dostawy gruntu nabytego na potrzeby gospodarstwa rolnego.
2007.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-92/07-2/IZ
∟Dostawa przez Spółdzielnię przedmiotowych lokali korzystać będzie ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
2007.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-72/07-2/IZ
∟Interpretacja - podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT zawartego w fakturach dotyczących realizacji zadań wynikających z projektu
2007.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-44/07-2/IZ
∟Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury drogowej na rzecz Miasta oraz na właściwych zarządców i podmiotów nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2007.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-10/07-3/KCH
∟Czy wnioskodawca ma prawo do skorzystania ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.
2007.09.03 - Urząd Skarbowy w Nowym Sączu - PD-3/423-20/07
∟Czy zwiększenie przychodu z tytułu korekty deklarcji VAT dokonanej w 2007 r. ale dotyczącej lat wcześniejszych należy ująć do przychodów 2007 r. czy dokonać korekt za lata, których opłaty dotyczyły oraz czy przychód z tytułu opłat za dostawę wody Spółka prawidłowo zalicza jako usługę o charakterze ciągłym na koniec okresu rozliczeniowego tj. w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego?
2007.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-59/07-2/JF
∟Interpretacja - podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku do sprzedaży nieruchomości gruntowych.
2007.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-106/07-2/KCH
∟Stawka podatku VAT PKWiU 15.89.14-90.99 przetwory spożywcze pozostałe, gdzie indziej niewymienione
488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.