Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: ewidencja
ewidencja 3297 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
2019.09.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.317.2019.1.IZ
∟Czy Spółka z tytułu świadczenia usług magazynowania towarów innych niż wytworzone w ramach Produkcji własnej, w szczególności napojów z Produkcji powierzonej oraz słodyczy i przypraw produkowanych przez Oddziały, osiąga i będzie osiągać przychody w wysokości określonej zgodnie z przepisami rozdziału 1a oddziału 2 Ustawy CIT, podlegające zwolnieniu na podstawie Decyzji? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2019.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.289.2019.2.MO
∟1. Czy koszty używania przedmiotowych pojazdów, w szczególności nabywane paliwo, Wnioskodawca może rozliczać w 100% w kosztach podatkowych bez prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji przebiegu pojazdu jeśli pojazdy są wykorzystywane do działalności gospodarczej?
2. Czy dotychczas koszty używania przedmiotowych pojazdów, w szczególności nabywane paliwo, Wnioskodawca rozliczał prawidłowo w 75% w kosztach podatkowych bez prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji przebiegu pojazdu mimo, że samochody są wykorzystywane tylko do działalności gospodarczej?
2019.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.291.2019.1.DR
∟1. Czy Wnioskodawca powinien dokonywać wpłaty z tytułu miesięcznego ryczałtu ewidencjonowanego od otrzymanych dopłat z Urzędu Marszałkowskiego do ustawowych ulgowych biletów miesięcznych?
2. Czy dopłata do biletów miesięcznych powinna stanowić przychód firmy i być wpisywana do ewidencji przychodów?
2019.08.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.330.2019.2.JK
∟Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży usług najmu oraz mediów przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.350.2019.2.AJ
∟Prawo do zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
2019.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.431.2018.9.JKT
∟
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE i objętej Zezwoleniami, w ten sposób, że w pierwszej kolejności zostanie wykorzystany limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia I (tj. wydanego najwcześniej), a po jego wyczerpaniu wykorzystywane będą kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń II i III (tj. chronologicznie wydanych później)?
2019.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.249.2019.1.JKT
∟Czy zważywszy na zmianę ustawy o CIT i brak korespondującej z nią zmiany § 5 ust. 6 Rozporządzenia SSE, nakaz odpowiedniego stosowania (obecnie nieobowiązującego) art. 11 Ustawy o CIT dotyczącego cen transferowych należy obecne interpretować jako nakaz odpowiedniego stosowania art. 11a – 11t Ustawy o CIT i w konsekwencji te przepisy należy odpowiednio zastosować w celu obliczenia wielkości zwolnienia od podatku dochodowego przysługującego w związku z działalnością Magazynu Centralnego
2019.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.195.2019.1.KK
∟Ustalenie czy dla celów określenia dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej w ramach obecnie posiadanej decyzji o wsparciu oraz planowanej do pozyskania nowej decyzji, Spółka jest uprawniona do prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólnej dla obecnej i przyszłej decyzji o wsparciu) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, wykorzystując w konsekwencji prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej najpierw limit pomocy publicznej w ramach obecnie posiadanej decyzji, a po jego wyczerpaniu limit ewentualnie dostępny w ramach kolejnej decyzji.
2019.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-43/16-1/JKT
∟1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego CIT (straty) oraz dochodu (straty) uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie XSSE na podstawie Zezwoleń, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie wszystkich trzech posiadanych przez Spółkę Zezwoleń oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu CIT?
2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem z CIT dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie XSSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej (tj. Zezwolenia nr 1) a po jego wyczerpaniu (wygaśnięciu) kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie (tj. kolejno Zezwolenia nr 2, Zezwolenia nr 3), tj. bez konieczności przypisywania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE do poszczególnych Zezwoleń?
2019.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.175.2019.1.BM
∟w zakresie:
- możliwości prowadzenia jednej wspólnej ewidencji dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie posiadanego zezwolenia na prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz na podstawie decyzji o wsparciu oraz rozliczenia pomocy publicznej zgodnie z kolejnością uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE i wydania decyzji o wsparciu,
- uznania, że ze zwolnienia korzysta cały dochód uzyskany z działalności gospodarczej określonej i prowadzonej na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu.
2019.07.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-100/15-2/S/AM
∟Opodatkowanie dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych oraz obowiązku prowadzenia rejestru spółek zagranicznych oraz zaewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w Spółce zagraniczne.
2019.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.208.2019.6.AR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie zaewidencjonowania w rejestrze VAT faktury z roku 2015.
2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.183.2019.2.BS
∟Teza: w zakresie ustalenia, czy:
- Wnioskodawca dla samochodów osobowych wykorzystywanych wyłącznie w działalności statutowej, w tym do egzaminowania jako podmiot, który nie jest uznany za podatnika VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie tej działalności, ma obowiązek prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4, dla celów CIT, tj. na mocy art. 16 ust. 5g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
- Wnioskodawca dla samochodów osobowych wykorzystywanych zarówno w działalności statutowej, w tym do egzaminowania jako podmiot, który nie jest uznany za podatnika VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług jak i w działalności gospodarczej, w ramach, której na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług nie jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4, co wynika z zapisów art. 86a ust. 5 pkt 2b, ma obowiązek prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4 dla celów CIT, tj. na mocy art. 16 ust. 5g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.109.2019.2.MK
∟Ewidencjonowanie wyrobów akcyzowych przez podmiot prowadzący skład podatkowy
2019.07.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.236.2019.1.MT
∟zastosowanie przez podmiot leczniczy zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży usług medycznych przy pomocy kasy rejestrującej
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.190.2019.1.MO
∟
1. Czy sposób stosowania przez Spółkę przepisów Rozdziału 1A (wcześniej art. 11) Ustawy o CIT, w odniesieniu do zidentyfikowanych przepływów wewnętrznych jest prawidłowy (pomijając konkretną metodologię ustalania cen, która nie może być przedmiotem indywidualnej interpretacji)?
2. W którym momencie, dla celów podatku dochodowego od osób prawnych należy rozpoznać powstanie przychodów oraz kosztów związanych z rozliczeniami przepływów wewnętrznych w Spółce?
3. Czy dla celów kalkulacji tzw. klucza przychodowego, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a Ustawy o CIT, należy wziąć pod uwagę przychody powstałe w momencie określonym w stanowisku do pytania nr 2 - w proporcji, w jakiej zostaną przypisane odpowiednio do wyniku z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej na zasadach ogólnych - po zastosowaniu przepisów Rozdziału 1A (wcześniej art. 11) Ustawy o CIT dla rozliczeń przepływów wewnętrznych?
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-578/15-1/MO
∟Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu (straty) uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń, Wnioskodawca może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie wszystkich czterech posiadanych przez niego Zezwoleń oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, - Spółka może objąć zwolnieniem z opodatkowania dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej (tj. Zezwolenia I), a po jego wyczerpaniu (wygaśnięciu) kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie (tj. kolejno Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV), tj. bez konieczności przypisywania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE do poszczególnych Zezwoleń?
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.194.2019.1.KK
∟Czy zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu zatrudnienia określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym rozpoczął ponoszenie kosztów pracy, aż do wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, zgodnie z § 5 ust. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. 2018, poz. 1713)?
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.158.2019.1.KK
∟Czy zwolnieniu z podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 a ustawy o PDOP przy założeniu spełnienia wskazanych w Decyzji warunków będzie podlegał cały dochód z działalności wymienionej w Decyzji, prowadzonej na wskazanym w niej terenie maksymalnie do wartości dopuszczalnej pomocy publicznej?
2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.99.2019.2.AD
∟Ustalenie obowiązku prowadzenia księgi przychodów i rozchodów przez Ochotniczą Straż Pożarną
2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.200.2019.2.MP
∟Opodatkowanie i dokumentowanie transakcji sprzedaży lokalu mieszkalnego
2019.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB1/415-950/14-2/19/S/ES
∟Ustalenie wartości początkowej środka trwałego.
2019.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.78.2019.3.BS
∟w zakresie ustalenia:
- czy Spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu wydatków na leasing pojazdu o wartości 51 000 zł netto kosztu podatkowego w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w pełnej wysokości,
- czy spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu wydatków na ubezpieczenie OC/AC/NNW pojazdu o wartości 51 000 zł kosztu podatkowego w pełnej wysokości,
- czy Spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu innych wydatków związanych z jego użytkowaniem (kosztów eksploatacyjnych, w tym paliwa) kosztu podatkowego w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w pełnej wysokości przy założeniu spełnienia warunków określonych w art. 86a ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług tj. złożenie VAT-26, określenie celów używania i prowadzenie szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu określonej w art. 86a ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-83/15-2/S/AM
∟Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 25% udziałów w kapitale lub 25% praw głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub 25% udziałów związanych z prawem do uczestnictwa w zyskach w ww. Spółkach zagranicznych, Wnioskodawca będzie zobowiązany do zapłaty podatku od dochodów Spółki zagranicznej stosownie do art. 24a ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 2, ust. 4, ust. 6, ust. 10, ust. 13 oraz ust. 17 pkt 1 Ustawy o CIT? Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie posiadał co najmniej 25% udziałów w kapitale lub 25% praw głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub 25% udziałów związanych z prawem do uczestnictwa w zyskach w ww. Spółkach zagranicznych, Wnioskodawca będzie zobowiązany do prowadzenia rejestru zagranicznych spółek oraz do zaewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w Spółce zagranicznej w ewidencji stosownie do art. 24a ust. 13 Ustawy o CIT?
2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.86.2019.3.ISK
∟prawo do zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz czynności jakie należy dopełnić w celu zgłoszenia ww. czynności
2019.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.156.2019.1.AG
∟Podatkowe różnice kursowe ustalane na podstawie przepisów o rachunkowości.
2019.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.62.2019.2.MAZ
∟Zwolnienie od akcyzy energii elektrycznej wytwarzanej na własne potrzeby i zużywanej w Spółce; obowiązek składania miesięcznych deklaracji dla podatku akcyzowego; obowiązek prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej; opodatkowanie biogazu spalanego w pochodni stawką akcyzy w wysokości 0 zł i obowiązek składania deklaracji podatkowych; zwolnienie od akcyzy biogazu zużywanego do łącznego wytwarzania energii elektrycznej i ciepła, przy braku obowiązku w zakresie składania deklaracji podatkowych; brak obowiązku uzyskania statusu pośredniczącego podmiotu gazowego; brak obowiązku zapłaty akcyzy od nabywanego (w procedurze zwolnienia od akcyzy) gazu propan oraz składania deklaracji podatkowych.
2019.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.107.2019.1.JKT
∟
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a gdy limit wynikający z tego zezwolenia nie jest wystraczający do objęcia całości dochodu strefowego zwolnieniem podatkowym (lub gdy zezwolenie utraci ważność) otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania z dostępnym limitem wynikającym z kolejnych zezwoleń (które nie utraciły ważności) – w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania?
2019.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.174.2019.1.BM
∟czy zgodnie z art. 9 ust. 1b w zw. z art. 18d ust. 1 ustawy CIT, sposób prowadzenia Ewidencji oraz ewidencji rachunkowej, ujęty w opisie stanu faktycznego, wyodrębniający koszty działalności badawczo-rozwojowej, pozwala na skorzystanie z ulgi na badania i rozwój, a tym samym odliczenie od podstawy opodatkowania wyodrębnionych kosztów uzyskania przychodów
2019.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.17.2019.3.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy Szpital może w dalszym ciągu zaliczyć 100% wydatków związanych z eksploatacją samochodów do kosztów uzyskania przychodów pomimo braku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów.
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.