Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek akcyzowy
podatek akcyzowy 2403 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78
2008.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-303/07/AP
∟Czy można doliczyć do ceny zakupu samochodu sprowadzonego z zagranicy zapłaconą akcyzę i opłatę skarbową oraz ująć te zdarzenia gospodarczych pod jedną datą w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?
2008.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-108/07/WW
∟Czy pojęcie „paliwa silnikowe" zawarte w przepisie § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 roku w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia składów podatkowych (Dz. U. Nr 35 poz. 311 ze zm.) należy interpretować: a)zgodnie z przepisami o prawnej kontroli metrologicznej (przepisy te posługują się wyłącznie pojęciem paliw ciekłych),b)czy też pojęcie to należy definiować według definicji zawartej w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29 poz. 257 ze zm.)
2008.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-247/07/KP
∟Objęcie produkcji spryskiwaczy do samochodów stawką 0% podatku akcyzowego i zwolnienie alkoholu etylowego zawartego w spryskiwaczach.
2008.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-246/07/KP
∟Objęcie produkcji spryskiwaczy do samochodów stawką 0% podatku akcyzowego i zwolnienie alkoholu etylowego zawartego w spryskiwaczach.
2008.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-26/07-2/TW
∟Skorzystanie przez Wnioskodawcę ze zwolnienia alkoholu etylowego zużywanego do produkcji rozpuszczalników i rozcieńczalników zawierających w swoim składzie alkohol etylowy (PKWiU 24.30.22-79, CN 3814 00 90), środków zapobiegających zamarzaniu i płynów usuwających oblodzenie zawierających w swoim składzie alkohol etylowy (PKWiU 24.66.33-50, CN 3820 00 00), oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia zawierających w swoim składzie alkohol etylowy bez względu na symbol PKWiU i CN, które zostaną następnie sprzedane na terenie kraju lub w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej wymaga jego skażenia w sposób wskazany w § 18 ust. 1 pkt 2a lit a albo lit b rozporządzeni...
2008.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-256/07/DG
∟zwolnienie z akcyzy ciężkiego oleju opałowego na podstawie § 10 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy (Dz.U. Nr 72, poz. 500 ze zm.)
2008.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-28/08/DG
∟Mieszanie paliw ciekłych z zawartością biokomponentów w składzie podatkowym nie należącym do właściciela paliw należy traktować jako produkcję paliw. Korzystającym ze zwolnienia z akcyzy jest wyłącznie podmiot produkujący (w składzie podatkowym) paliwa silnikowe z zawartością biokomponentów. Wysokość zwolnienia zależy od ilości biokomponentów w gotowym paliwie ciekłym wyprowadzanym ze składu podatkowego poza procedurą poboru akcyzy wynikająca z prowadzonej dokumentacji technicznej wskazującej na sposób wytworzenia paliw ciekłych zawartość w nich bikomponentów.
2008.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-27/08/DG
∟Brak konieczności zawarcia na fakturze VAT informacji o zawartości biokomponentów w sprzedawanym paliwie ciekłym.
2008.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-26/08/DG
∟Dokument WZ nie stanowi podstawy do stosowania, przez uprawniony podmiot produkujący paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów, zwolnienia z akcyzy na podstawie § 12 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. nr 72, poz. 500 ze zm.)
2008.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-221/07/DG
∟Mieszanie paliw ciekłych z zawartością biokomponentów w składzie podatkowym nie należącym do właściciela paliw należy traktować jako produkcję paliw. Korzystającym ze zwolnienia z akcyzy jest wyłącznie podmiot produkujący (w składzie podatkowym) paliwa silnikowe z zawartością biokomponentów. Warunkiem stosowania zwolnienia jest prowadzenie przez podmiot uprawniony dokumentacji technicznej wskazującej na sposób wytworzenia paliw ciekłych z zawartościa biokomponentów i zawartość w nich biokomponentów.
2008.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-36/07-2/TW
∟Wytwarzanie surowego oleju rzepakowego i oferowanie go jako surowca służącego innym firmom do wytworzenia biokomponentów nie musi odbywać się w składzie podatkowym.Nie można bowiem przyjąć, że wytwórca takiego oleju decyduje o bezpośrednim przeznaczeniu oleju do celów napędowych. O takim celu decyduje dopiero producent biokomponentu.
2008.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-204/07
∟Istota interpretacji: Klasyfikacja dodatków do paliw, niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, do wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.
2008.01.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-189/07-1/DG
∟Uznanie za wyroby akcyzowe i opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobów klasyfikowanych do PKWiU 24.66.48-90.90 nie wymienionych w załączniku nr 1 i nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym przeznaczonych na cele opałowe.
2008.01.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-180/07/DG
∟Uznanie opakowań zawierających od 54 do 140 kg krajanki tytoniowej za opakowanie jednostkowe i objęcie takiego opakowania obowiązkiem oznaczania znakami akcyzy.
2008.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-182/07-1/DG
∟Składanie „zerowych” deklaracji dla podatku akcyzowego w przypadku dokonywania odsprzedaży wyrobów zwolnionych z akcyzy na podstawie § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od akcyzy przez uprawnionego nabywcę.
2008.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-18/07-3/TK
∟Czy wyroby wymienione we wniosku są wyrobami akcyzowymi?Czy istnieje obowiązek ich zgłoszenia w urzędzie celnym?
2007.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-168/07-1/DG
∟wyprowadzenie własnych wyrobów akcyzowych z magazynowego składu podatkowego z zastosowaniem zwolnienia na podstawie § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w zamian za wierzytelności.
2007.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-319/07-3/MK
∟czy produkt o podanych właściwościach podlega obowiązkowi znakowania i barwienia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 30 maja 2005 w sprawie znakowania i barwienia paliw silnikowych oraz olejów opałowych dla celów kontroli obrotu (Dz. U. Nr 96, poz. 815 z późn. zm) oraz czy olej ten jest opodatkowany stawką podatku akcyzowego w wysokości 60 zł / 1000kg?
2007.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-296/07-2/IG
∟Co stanowi dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju od wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych dostarczonych na terytorium państwa członkowskiego, o którym mowa w paragrafie 3 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu akcyzy w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych?
2007.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-292/07-4/IK
∟Produkt sklasyfikowany w ramach kodu ........ do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania wyrobów znakami akcyzy na terytorium kraju stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), natomiast do celów poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym stosuje się klasyfikację wyrobów akcyzowych w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze (CN).Produkt Y jest sklasyfikowany w układzie odpowiadającym Scalonej Nomenklaturze CN, a taka klasyfikacja służy do celów poboru akcyzy w imporcie oraz w dostawie i nabyciu wewnątrzwspólnotowym. Produkt Y sklasyfikowany w ramach kodu ......... jest wyrobem akcyzowym i podlega opodatkowaniu podatk...
2007.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-286/07-2/AS
∟Obowiązek rejestracji w podatku akcyzowym
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-14/07-2/TW
∟Rozważając kwestie związane z powstaniem zobowiązania podatkowego opierając się na założeniu racjonalności ustawodawcy stwierdzić należy, iż opodatkowaniu podlega nabycie wewnątrzwspólnotowe, co do którego powstał obowiązek podatkowy, oraz że obowiązek podatkowy może powstać tylko, gdy wystąpi czynność podlegająca opodatkowaniu czyli nabycie wewnątrzwspólnotowe.Natomiast w przypadku braku dowodów zakupu, które dokumentują transakcję pomiędzy dostawcą a nabywcą wewnątrzwspólnotowym przyjąć należy, iż zastosowanie znajduje art. 10 ust. 5 ustawy.
2007.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-92/07/IK
∟Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług, kwoty podatku akcyzowego, którą wytwórca wyrobów akcyzowych pobierze od właściciela tych wyrobów.
2007.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-66/07/KP
∟Przetwarzanie koncentratu do spryskiwaczy na terenie składu podatkowego, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym wytworzonych produktów.
2007.12.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-269/07/KP
∟Przetwarzanie koncentratu do spryskiwaczy na terenie składu podatkowego, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym wytworzonych produktów.
2007.11.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-21/07-2/TW
∟Obrót na terytorium kraju niektórymi wyrobami zharmonizowanymi podlega ograniczeniom polegającym na wprowadzeniu obowiązku prawidłowego oznaczenia znakami akcyzy przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. Po oznaczeniu znakami akcyzy procedury tej nie można zastosować w obrocie na terytorium kraju za wyjątkiem przemieszczania pomiędzy składami podatkowymi tego samego podatnika.
2007.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-164/07-2/GD
∟Spółka ma obowiązek prowadzenia ewidencji pozwalającej na określenie ilości i sposobu przeznaczenia benzyny silnikowej lotniczej. Prowadzenie przedmiotowej ewidencji ma zapewnić kontrolę sprzedaży wyrobu, który korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego. Dlatego też benzyna silnikowa lotnicza zwolniona z akcyzy na podstawie § 7 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie może być magazynowana w jednym zbiorniku wraz z benzyną obciążoną podatkiem akcyzowym.
2007.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-184/07-3/GD
∟Przy zawieszenia poboru akcyzowego nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy wówczas, gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych, a stawka podatku akcyzowego dla tych wyrobów jest zerowa, należy uznać, że w takim przypadku produkcja tych wyrobów nie musi odbywać się w składzie podatkowym.
2007.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-180/07-4/GD
∟Procedury zawieszenia poboru akcyzy nie stosuje się, gdy wyroby akcyzowe zharmonizowane są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych, a stawka podatku akcyzowego dla tych wyrobów jest zerowa, w takim przypadku produkcja tych wyrobów nie musi odbywać się w składzie podatkowym
2007.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-17/07-3/TW
∟Pomimo tego że wyroby, które produkuje Wnioskodawca wymienione są w pozycji 21 załącznika do rozporządzenia to zgodnie z treścią § 2a ust. 1 rozporządzenia, procedurę tą należy stosować, gdy wyroby są zużywane do takich celów jak: napędowe, opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych.W innych przypadkach z uwagi na zamieszczenie tego wyrobu w załączniku do rozporządzenia jak i fakt opodatkowania zerową stawką stosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wykluczone.
58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.