Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: zakład
zakład 1994 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
2018.03.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.4.2018.2.AJ
∟W zakresie ukonstytuowania zakładu w związku z odpłatnym udostępnieniem maszyn polskiemu podmiotowi oraz podlegania ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
2018.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.26.2018.2.AZ
∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce
2018.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.25.2018.2.AZ
∟W zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów osiąganych przez Spółkę podlegającej obowiązkowi podatkowemu stosownie do art. 3 ust. 2 i 3.
2018.03.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.373.2017.2.BKD
∟Czy Spółka będzie posiadać na terytorium Republiki Czeskiej „zakład” zgodnie z art. 4a pkt. 11, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej również: „updop”) lub art. 5 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Warszawie dnia 24 czerwca 1993 r. (dalej również „upo”), a w efekcie czy część dochodów (uzyskanych przez zakład w Czechach) Spółki będzie opodatkowana w Republice Czeskiej
2018.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4011.261.2017.2.BK
∟W zakresie możliwości zaliczenia w ciężar kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków dotyczących zakupu voucherów, kart podarunkowych udokumentowanych notą obciążeniową, o której mowa we wniosku oraz kart paliwowych udokumentowanych dokumentem niefiskalnym, o którym mowa we wniosku
2018.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-5/14-6/S/RS/JC
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym, Spółka posiada w Polsce zakład w rozumieniu art. 5 Umowy?
W przypadku uznania, że dochody Wnioskodawcy jako akcjonariusza SKA podlegają opodatkowaniu w Polsce (wskutek istnienia zakładu w rozumieniu art. 5 Umowy), czy przychód (dochód) związany z bieżącą działalnością SKA (obejmującą m.in. sprzedaż rzeczy i praw majątkowych, świadczenie usług oraz innych zdarzeń skutkujących powiększeniem majątku SKA) powstanie po stronie Spółki w dacie faktycznego otrzymania dywidendy przez Wnioskodawcę?
2018.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-802/13-7/S/JC
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem Oddziału w „podsystemie”
2018.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.28.2018.2.SO
∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce
2018.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.27.2018.1.SO
∟w zakresie określania obowiązków opracowania dokumentacji cen transferowych oraz sporządzenia sprawozdania CIT/TP na podstawie wysokości przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu w Polsce
2018.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.30.2018.1.OA
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Projektu przy użyciu prewspółczynnika skalkulowanego zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia z dnia 17 grudnia 2015 r.
2018.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.26.2018.1.KP
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech za pośrednictwem położonego tam zakładu.
2018.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.631.2017.2.HW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy w proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy, dla zakładu budżetowego Miasta należy w obrocie z działalności gospodarczej uwzględnić dotację otrzymaną od Miasta oraz ww. obrót pomniejszyć o kwoty wpływów MZK z tytułu biletów przekazanych odpłatnie innym jednostkom organizacyjnym MZK.
2018.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.744.2017.1.BS
∟w zakresie prawidłowości odliczania podatku naliczonego związanego z Inwestycjami Wodociągowymi oraz możliwości stosowania innego sposobu określenia proporcji niż wynikający z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników
2018.02.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.391.2017.1.PW
∟Tutejszy Organ podatkowy stoi na stanowisku, że działalność Spółki z siedzibą w Norwegii w zakresie opisanym w wniosku, stanowi dla Wnioskodawcy zakład w rozumieniu art. 5 ust. 1 umowy polsko-norweskiej. Tym samym uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce z pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winno być opodatkowane w Polsce. Zgodnie z postanowieniami wspomnianego wcześniej art. 7 ust. 1 umowy polsko-norweskiej, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie działalność poprzez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej można je przypisać temu zakładowi.
2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.365.2017.2.JC
∟Podmioty są zależnymi przedstawicielami Wnioskodawcy w rozumieniu art. 5 ust. 5 umowy polsko-holenderskiej. W tej sytuacji działalność zależnych przedstawicieli winna być uznana za tworząca „zakład” w świetle ww. umowy. Uzyskanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce. W tym miejscu wyjaśnić należy, że zasada tzw. zależnego przedstawiciela stanowi alternatywę w stosunku do zasad ogólnych wyrażonych w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Oznacza to, że w pierwszej kolejności należy badać istnienie zakładu w oparciu o zasady ogólne zapisane w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Jeśli w wyniku zastosowania ust. 1-4 powstaje zakład, to nie ma konieczności badania, czy osoby działające w zakładzie są zależne, czy niezależne od reprezentowanego przedsiębiorstwa oraz jakimi dysponują pełnomocnictwami. W przeciwnym wypadku powstaje konieczność oceny stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) w oparciu o ust. 5 art. 5 umowy polsko-holenderskiej.
2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.708.2017.1.MW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego.
2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.696.2017.1.MW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania świadczonych przez Gminę (za pośrednictwem Zakładu) usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, na rzecz podmiotów zewnętrznych,
- braku opodatkowania czynności realizowanych przez Gminę (za pośrednictwem Zakładu) na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy,
- braku opodatkowania wykorzystania infrastruktury w zakresie zużycia własnego .
2018.02.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.309.2017.1.AZ
∟Ustalając limit transakcji lub innych zdarzeń, mających wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika, określony w art. 9a ust. 1 updop, należy wziąć pod uwagę sumę przychodów lub kosztów Wnioskodawcy i jego zagranicznego Oddziału (czyli skonsolidowane przychody lub koszty).
2018.02.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.749.2017.2.BS
∟w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową oraz infrastrukturą kanalizacyjną według udziału procentowego, w jakim infrastruktura wodociągowa oraz infrastruktura kanalizacyjna jest wykorzystywana w działalności gospodarczej
2018.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.378.2017.1.JC
∟Działalność Spółki polskiej winna być uznana za tworzącą „zakład” w świetle ww. umowy, gdyż przedmiot działalności Wnioskodawcy w Polsce będzie pokrywać się z przedmiotem działalności spółki czeskiej jako całości.
2018.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.344.2017.2.AJ
∟W zakresie ukonstytuowania zakładu w Polsce.
2018.02.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.345.2017.1.AJ
∟W zakresie ukonstytuowania zakładu oraz podlegania ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
2018.01.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.351.2017.1.JC
∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce
2018.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.353.2017.2.DP
∟W którym państwie - w Polsce, czy w Niemczech, dochód Wnioskodawcy będzie podlegał opodatkowaniu?
Czy zaliczenie kosztów budowy w Niemczech domu jednorodzinnego na cele mieszkalne, z wydzielonym pomieszczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej w poczet kosztów działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce będzie możliwe dopiero po zakończeniu inwestycji i podjęciu decyzji o jego amortyzowaniu?
2018.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPBI/2/423-406/14-1/DP
∟Czy w sytuacji, gdy straty Zakładu Spółki w Irlandii nie mogły być rozliczone w państwie jego położenia w związku z dokonaniem jego likwidacji, Spółka będzie miała prawo do odliczenia od swojego dochodu strat poniesionych przez likwidowany Zakład, a nieodliczonych do momentu likwidacji na terytorium państwa jego funkcjonowania, w ten sposób, że Spółka będzie miała prawo do odliczenia takiej straty w pięciu następujących po sobie latach podatkowych, licząc od roku następującego po roku, w którym doszło do likwidacji Zakładu, nie więcej jednak niż 50% kwoty straty w jednym roku podatkowym? Czy strata Zakładu Spółki powinna być rozliczona przez spółkę w ten sposób, że Spółka dokona korekty zeznania CIT - 8 za rok 2011 r., kiedy doszło do likwidacji Zakładu i określona została definitywna strata Zakładu, a następnie Spółka będzie miała prawo do odliczenia takiej straty
w pięciu następujących po sobie latach podatkowych, licząc od roku następującego po roku, w którym doszło do likwidacji oddziału, nie więcej jednak niż 50% kwoty straty w jednym roku podatkowym, przy czym pierwszy raz strata zostanie uwzględniona w rozliczeniu rocznym za rok 2013?
2018.01.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.404.2017.1.MR
∟1. Czy w wyniku działalności Wnioskodawcy w Niemczech dochodzi do powstania stałej placówki lub „zakładu” w rozumieniu umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej między RP a RFN?
2. Czy opisane wyżej czynności w ramach wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności powinny być opodatkowane podatkiem dochodowym wyłącznie w Polsce?
3. Gdyby w przyszłości wydawanie ostatecznych orzeczeń i zaleceń odbywało się w pomieszczeniach MDK, to warunkowałoby to powstanie stałej placówki lub "zakładu" w Niemczech?
2018.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.304.2017.2.PW
∟Działalność Wnioskodawcy z siedzibą w Niemczech prowadzona w Polsce w zakresie opisanym we wniosku stanowi zakład w rozumieniu art. 5 umowy polsko-niemieckiej. Uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce.
2018.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.543.2017.1.JK
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących na wodociągi za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji zewnętrznych w określonej w m3 ilości wody dostarczonej w ramach ogółu transakcji (tj. zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych); prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących na kanalizację za pomocą prewspółczynnika, opartego na kryterium udziału rocznego określonej w m3 ilości ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach transakcji zewnętrznych w określonej w m3 ilości ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach ogółu transakcji (tj. zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych) oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ogólnych związanych z infrastrukturą za pomocą prewspółczynnika, opartego na kryterium udziału rocznego sumy określonych w m3 ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach transakcji zewnętrznych w sumie określonych w m3 ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach ogółu transakcji (tj. zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych).
2018.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.504.2017.1.JK
∟Opodatkowanie usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, na rzecz podmiotów zewnętrznych; braku opodatkowania czynności na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy oraz braku opodatkowania wykorzystania infrastruktury w zakresie zużycia własnego.
2018.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.554.2017.2.MJ
∟Podatek od towarów i usług jest w zakresie prawa do odliczenia podatku w pełnej wysokości od wydatków związanych bezpośrednio z działalnością opodatkowaną Wnioskodawcy oraz w zakresie prawa do zastosowania sposobu określenia proporcji wskazanego przez Wnioskodawcę.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.