Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: skład podatkowy
skład podatkowy 754 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
2008.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-62/08-4/TW
∟Czy Spółka może kupować spirytus odwodniony w celu jego magazynowania i sprzedaży w stanie nie przetworzonym?
2008.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1376/08-5/GD
∟Czy zarówno sprzedaż dokonywana na rzecz podatnika (z unijnego składu podatkowego) jak i odsprzedaż przez podatnika na rzecz podmiotów, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego objęta jest zwolnieniem z § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?
2008.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-169/08/JK
∟Zasady ustalania ilości i rodzaju wyrobów akcyzowych wprowadzanych do składu podatkowego.
2008.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-969/08-2/KK
∟W związku z powyższym wnioskodawca zwrócił się z prośbą o potwierdzenie w jaki sposób możliwy będzie obrót zapasami po ogłoszeniu upadłości, czy zapasy będą obciążone akcyzą w chwili sprzedaży zakładu inwestorowi?
2008.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-153/08/JK
∟Możliwość zwrotu podatku z tytułu zwrotu wyrobów tytoniowych z tytułu reklamacji, zmiany ceny nadrukowanej oraz nieprzydatności do spożycia.
2008.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1013/08-4/GD
∟Zwolnienie alkoholu etylowego wykorzystywanego do produkcji rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy.
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-41/08-3/TW
∟Stąd też o tym, czy przedmiotowy wyrób jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób produkowany przez Spółkę należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-41/08-2/TW
∟Stąd też o tym, czy przedmiotowy wyrób jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób produkowany przez Spółkę należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-40/08-2/TW
∟Stąd też o tym, czy nabywany olej rzepakowy jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób ten należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też jedynie za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-533/08/DG
∟Czy produkcja oleju opałowego o kodzie CN 3824 90 98 i symbolu PKWiU 24.66.10-00.00 przeznaczonego na cele opałowe musi odbywać się w składzie podatkowym?
2008.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-889/08-2/SM
∟właściwość miejscowa do złożenia zawiadomienia o zmianie danych zawartych we wniosku na zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w przypadku połączenia spółek poprzez tzw. przejęcie
2008.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-33/08-2/TW
∟Powołane przepisy przewidują – odnośnie paliw silnikowych – obowiązek legalizacji zbiorników. W oparciu o takie przyrządy pomiarowe realizowany jest zatem szczególny nadzór podatkowy, a w konsekwencji i określanie podstawy opodatkowania produkowanych wyrobów.
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-221/08/DG
∟1. Czy Wnioskodawca w sposób prawidłowy stosuje stawkę podatku akcyzowego w wysokości 0% oraz kod CN i PKWiU przy sprzedaży wyrobu akcyzowego o nazwie: smoła koksownicza preparowana do procesów przemysłowych? 2. Czy Przedstawiony proces preparacji smoły koksowniczej z węgla kamiennego polegający na odwodnieniu może być przeprowadzony poza terenem składu podatkowego?
2008.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-520/08-2/BM
∟możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego
2008.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-278/08-2/MK
∟mamy do czynienia z wyrobami z zapłaconą akcyzą, w związku z dokonanym importem, co wynika z przepisu § 17 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 89, poz. 849) w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania. Jest to wyłącznie konfekcjonowanie, a w tym przypadku z treści § 2 tego rozporządzenia wynika, że nie stosuje się procedury zawieszenia poboru akcyzy w przypadku produkcji lub przetwarzania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, od których została zapłacona akcyza, jeżeli kwota należnej akcyzy jest równa lub niższa od kwoty uprzednio zapłaconej akcyzy. W związku z tym, że Wnioskująca Spółka nie będzie przetwarzać ani produkować nowych produktów - ma zamiar jedynie pakować papierosy w opakowania zbiorcze po 200 szt - twierdzenie Wnioskodawcy, iż dokonuje przetworzenia produktu i w związku z powyższym staje się producentem towaru, co pozwoli na otwarcie składu podatkowego jest nieprawidło
2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-80/08/DG
∟1. Czy Wnioskodawca musi być zarejestrowanym handlowcem lub składem podatkowym żeby kupować koncentrat płynu do spryskiwaczy? 2. Czy dodanie do powyższego koncentratu wyrobów niezharmonizowanych (np. octanu butylu, octanu etylu, metoxypropanolu, octanu izopropyli, itp.) i stworzenie na ich bazie rozcieńczalników do farb, lakierów i klejów, środków myjących i odtłuszczających ma odbywać się w skaldzie podatkowym czy też poza nim?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-26/08/JK
∟Obowiązek zapłaty podatku z tytułu ubytków lub niedoborów w nabyciu wewnątrzwspólnotowym ciążą na wysyłającym wyroby akcyzowe zharmonizowane
2008.04.18 - Minister Finansów - AE III/033/3/JMX/08/1870
∟Podatku akcyzowego w zakresie korzystania ze zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego. ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJNa podstawie art. 14 e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) Minister Finansów zmienia interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów dla Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…), stwierdzając, że: stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie zawarte w interpretacji indywidualnej z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD jest nieprawidłowe, stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego z dnia 28 sierpnia 2007 r. jest nieprawidłowe. UZASADNIENIEBW dniu 31 sierpnia 2007 r. (wg daty stempla pocztowego) w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego. W formularzu wniosku wskazano art. 26 ust. 1 oraz art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29. poz. 257, z późn. zm.), jako przepisy prawa podatkowego będące przedmiotem interpretacji indywidualnej.Przedmiotowy wniosek w polu formularza „Opis stanu faktycznego (stanów faktycznych), zdarzenia przyszłego (zdarzeń przyszłych)” zawiera następujący opis:„(...) firma posiada skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar, i cygaretek. Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) pobór akcyzy jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. Art. 28 ust. 1 pkt 3 mówi, że zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Firma spełnia warunki określone w art. 44 ust. 2 wyżej powoływanej ustawy i jest zwolniona z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.”We wniosku zadano następujące pytanie przyporządkowane do powyższego opisu:„Czy obliczając saldo objęte zwolnieniem, za moment powstania zobowiązania należy przyjąć, przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, a za moment wykonania zobowiązania, wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy...”Wnioskodawca przedstawił w formularzu wniosku następujące stanowisko do powyższego pytania:„(...) obliczając saldo objęte zwolnieniem za moment powstania zobowiązania należy przyjąć przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, co wynika z cytowanego art. 26 ust. 1 ustawy. Natomiast w związku z art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy, za moment wykonania zobowiązania należy przyjąć zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, tj. wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.”Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydając w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r., sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD, stwierdził, że stanowisko Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…) przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2007 r. - jest nieprawidłowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uzasadnił swoją decyzję następująco:„Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, póz. 257 z późn. zm.) podmiot, który prowadzi skład podatkowy, podmiot, który jest zarejestrowanym handlowcem, a także podmioty, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe. Podstawowym celem wynikającym z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego jest zagwarantowanie, że należny podatek akcyzowy zostanie uiszczony. Zabezpieczenie ma ułatwić egzekucję podatku akcyzowego od podmiotu, który nie uregulował zobowiązań w przewidzianym przepisami terminie. Do złożenia zabezpieczenia akcyzowego zobowiązani są: prowadzący skład podatkowy, zarejestrowani handlowcy, podmioty nabywające wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi. Zabezpieczenie akcyzowe składane jest w wysokości pokrywającej zobowiązanie podatkowe.W myśl art. 44 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego może pomiot prowadzący skład podatkowy i korzystający z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiot, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy - zwolnić z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Zwolnienie takie udzielane jest na wniosek podmiotu przez naczelnika urzędu celnego w formie decyzji, na czas określony (art. 44 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym).Z opisanego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska wynika, że Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar i cygaretek. Pan Jerzy C. korzysta także ze zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.Jedną z podstawowych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy o podatku akcyzowym jest produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Produkcja to zorganizowana działalność ludzka mająca na celu wytworzenie określonych dóbr materialnych lub też proces wytwarzania czegoś dla potrzeb człowieka. W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym czynności, o których mowa w ust. 1-3, podlegają opodatkowaniu niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych przepisami prawa. Zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1-3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości. Obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej. Uwzględniając powyższe zobowiązanie powstanie zatem raz w chwili wprowadzenia surówki tytoniowej do magazynu surowców w składzie podatkowym, a drugi raz w chwili otrzymania wyrobu gotowego w procesie produkcji (następuje zmiana stawki podatku akcyzowego). Dwukrotnie więc winna być wpisana kwota po stronie zobowiązania.Z uwagi na powyższe Wnioskodawca powinien obciążyć saldo kwoty zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego raz w chwili przyjęcia surówki tytoniowej do magazynu, a drugi raz w chwili wyprodukowania wyrobu gotowego.Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje w dniu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych poza teren składu podatkowego. Wykonanie powstałego zobowiązania nastąpi w dniu zapłaty należnego podatku. Saldo zwolnienia od obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winno być odciążone w dniu wykonania zobowiązania z tytułu podatku akcyzowego.Z uwagi na brak uregulowań dotyczących saldowania zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego należy zastosować przepisy dotyczące saldowania zabezpieczenia akcyzowego. Zgodnie z § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych (Dz. U. Nr 35, poz. 314, z późn zm.) naczelnik urzędu celnego, który przyjął zabezpieczenie generalne jako zabezpieczenie zobowiązań podatkowych z tytułu produkcji, przetwarzania lub magazynowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, może ustalić odmienny sposób odnotowywania powstania oraz wykonania lub wygaśnięcia zobowiązań podatkowych objętych tym zabezpieczeniem, niż określony w ust. 1-4, pod warunkiem zapewnienia możliwości ustalenia w każdym czasie stanu wykorzystania tego zabezpieczenia. Uwzględniając powyższe Wnioskodawca może zatem, zwrócić się do właściwego naczelnika urzędu celnego, który wydał decyzję przyznającą zwolnienie z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego o określenie sposobu saldowania kwoty zwolnienia.”Po zapoznaniu się z materiałami sprawy Minister Finansów zważył, co następuje:Na gruncie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie akcyzy brak jest podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Przepisów stanowiących taką podstawę nie ma ani w ustawie o podatku akcyzowym, ani w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zatem, skoro nie ma podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, rozważanie zarówno formalnych, jak technicznych sposobów jego dokonywania jest bezprzedmiotowe. Obowiązek saldowania, w sposób, o którym mowa w § 8 i 8a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych, zachodzi tylko w przypadku zabezpieczenia generalnego.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego ciąży m.in. na podmiocie prowadzącym skład podatkowy oraz podmiocie, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe.Jednocześnie art. 44 ust. 1 ustawy zobowiązuje naczelnika urzędu celnego do zwolnienia podmiotu prowadzącego skład podatkowy i korzystającego z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiotu, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmioty te: spełniają warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, oraz złożą do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami, zgodnie z § 1 ust. 2 i § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego (Dz. U. Nr 35, poz. 313). Wynikająca z art. 44 ust. 1 ustawy dyspozycja ma dla naczelnika urzędu celnego charakter obligatoryjny. Jednym z warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy jest pozostawanie podmiotu w sytuacji finansowej i posiadanie majątku, zapewniających wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych. Do prawidłowej oceny, czy powyższy warunek jest spełniony służą m.in. dokumenty wymienione w § 2 ust. 1 pkt 4,6 i 7 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego oraz określenie przez podmiot we wniosku o udzielenie zwolnienia: rodzaju prowadzonej działalności, wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy zabezpieczenie akcyzowe powinno być złożone w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe, zatem pod pojęciem „kwoty zwolnienia” należy rozumieć kwotę równą kwocie zabezpieczenia akcyzowego, które powinno być złożone, gdyby podmiot nie uzyskał zwolnienia z obowiązku jego złożenia. Innymi słowy, przez kwotę zwolnienia należy rozumieć równowartość kwoty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy znajdujących się w składzie podatkowym w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, należnego w sytuacji, gdyby w stosunku do tych wyrobów powstał obowiązek podatkowy, powiększonej o kwotę zobowiązań podatkowych powstałych z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w tym okresie rozliczeniowym. Określenie we wniosku o udzielenie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia pozwala naczelnikowi ocenić, czy sytuacja finansowa podmiotu i jego majątek są adekwatne do podanych wielkości, tzn. czy zapewniają wywiązywanie się podmiotu z zobowiązań podatkowych. Wielkości te mają zatem charakter informacyjny.Do oceny, czy zachodzą okoliczności, w których następuje zwolnienie ww. podmiotów z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, m.in. czy zostały spełnione warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, jest uprawniony właściwy naczelnik urzędu celnego. Jeżeli naczelnik urzędu celnego stwierdzi, że okoliczności takie mają miejsce wydaje decyzję o zwolnieniu podmiotu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Ustawa przewiduje jedynie dwa przypadki ograniczające zakres zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego: ograniczenie czasowe, sformułowane w art. 44 ust. 3 ustawy, oraz wyłączenie stosowania udzielonego zwolnienia w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla dostaw i nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przemieszczania między składami podatkowymi na terytorium kraju wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, o czym mowa w art. 44 ust. 6 ustawy. Brak jest zatem podstaw do wprowadzenia przez naczelnika urzędu celnego dodatkowego ograniczenia w postaci limitu kwotowego zwolnienia. Zgodnie z art. 44 ust. 7 ustawy naczelnik urzędu celnego cofa zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia w przypadku, gdy podmiot prowadzący skład podatkowy naruszy którykolwiek z warunków określonych w ust. 2. Jeżeli zatem naczelnik urzędu celnego stwierdzi, iż nastąpiła zmiana okoliczności, które były podstawą do udzielenia zwolnienia, skutkujących naruszeniem warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy, w szczególności, gdy sytuacja majątkowa i posiadany majątek podmiotu uległy pogorszeniu tak, iż nie zapewniają już wywiązywania się z zobowiązań podatkowych lub, gdy uległa zwiększeniu, z tym samym skutkiem, wielkość obrotów i wielkość kwoty zwolnienia, powinien cofnąć zwolnienie i wezwać podmiot do złożenia zabezpieczenia akcyzowego we właściwej wysokości. Należy ponadto zauważyć, że sformułowanie „surówka tytoniowa” nie jest pojęciem zdefiniowanym w przepisach dotyczących podatku akcyzowego, nie występuje również w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Natomiast, jeżeli „surówka tytoniowa” oznacza tytoń nieprzetworzony, to nie jest to wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Reasumując, zarówno stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku z dnia 8 listopada 2007 r., jak i dokonaną z upoważnienia Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie interpretację indywidualną - należy uznać za nieprawidłowe.Zmieniona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawi
2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-11/08-2/TK
∟Czy dla prowadzącego skład podatkowy magazynowy wymagany jest roczny obrót w wysokości 20 mln zł?
2008.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-21/08
∟Czy nabycie substancji ropopochodnej, niespełniającej wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, w celu zużycia jako jeden z surowców w procesach chemicznych produkcji paliw, podlega obowiązkowi zapłaty podatku akcyzowego na podstawie przepisów ustawy akcyzowej lub / i na podstawie przepisów dyrektywy energetycznej.
2008.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-2B/08/JK
∟Produkcja paliw silnikowych musi odbywać się w składzie podatkowym.Odbiorca komponentów uzyskiwanych z katalitycznego przerobu tworzyw sztucznych produkujący z nich paliwa silnikowe ma obowiązek posiadania składu podatkowego.
2008.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-2A/08/JK
∟Na producencie komponentów uzyskiwanych z katalitycznego przerobu tworzyw sztucznych nie ciąży obowiązek ich produkcji w składzie podatkowym, jeżeli nie służą one do celów napędowych.
2008.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-13/08/AO
∟Spółka posiadając zezwolenie na prowadzenie producenckiego składu podatkowego, może w procedurze poboru akcyzy sprzedawać alkohol etylowy pochodzacy z wewnątrzwspólnotowego nabycia.
2008.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-10/08/AO
∟Spółka posiadając zezwolenie na prowadzenie producenckiego składu podatkowego, może w procedurze poboru akcyzy sprzedawać alkohol etylowy pochodzący z wewnątrzwspónotowego nabycia.
2008.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-127/07/WW
∟Czynności jakie mogą być wykonywane w składzie podatkowym o charakterze produkcyjnym
2008.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-114/07/JK
∟Na kim ciąży podatek z tytułu sprzedaży wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego typu magazynowego?
2008.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-112B/07/ZG
∟Czy uszlachetnianie nabytego wewnątrzwspólnotowo przez Spółkę oleju bazowego do oleju maszynowego może zachodzić poza składem podatkowym? Czy Spółka (w związku z odsprzedażą oleju bazowego uszlachetnionego do oleju maszynowego, udokumentowaną zapisami w odpowiedniej ewidencji) i podmioty, które nabędą od niej olej maszynowy (potwierdzając odbiór towaru i składając odpowiednie oświadczenia o celu jego zużycia zgodnym z celem zwolnienia) są uprawnione do korzystania ze zwolnienia określonego w § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?
2008.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-112A/07/ZG
∟Czy uszlachetnianie nabytego wewnątrzwspólnotowo przez Spółkę oleju bazowego i produkcja preparatu olejowego może zachodzić poza składem podatkowym? Czy zużycie oleju bazowego (udokumentowane stosownym oświadczeniem Spółki i zapisami w ewidencji) do wyprodukowania preparatu smarowego olejowego - towaru nieakcyzowego o kodzie CN 3403 19 10, uprawnia Spółkę do uzyskania zwolnienia z § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?
2008.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-29/07-3/TW
∟Czy wewnątrzwspólnotowe dostawy wyprodukowanego w składzie podatkowym ginu do składów podatkowych mieszczących się w innych państwach członkowskich mogą być dokonane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy za administracyjnym dokumentem towarzyszącym?
2008.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-108/07/WW
∟Czy pojęcie „paliwa silnikowe" zawarte w przepisie § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 roku w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia składów podatkowych (Dz. U. Nr 35 poz. 311 ze zm.) należy interpretować: a)zgodnie z przepisami o prawnej kontroli metrologicznej (przepisy te posługują się wyłącznie pojęciem paliw ciekłych),b)czy też pojęcie to należy definiować według definicji zawartej w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29 poz. 257 ze zm.)
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.