Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: specjalna strefa ekonomiczna

 

specjalna strefa ekonomiczna 1631 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

2011.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-715a/10/MT
     ∟1. Czy prowadzenie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej działalności zwolnionej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy, skutkuje po stronie Spółki obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?2. W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie Strefy w części przypadającej na każde zezwolenie osobno?

2011.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-3/11-3/MM
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie podziału kosztów wspólnych w sytuacji, gdy nie jest możliwe przyporządkowanie ich do działalności strefowej i pozastrefowej.

2011.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-3/11-2/MM
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie podziału kosztów wspólnych w sytuacji, gdy nie jest możliwe przyporządkowanie ich do działalności strefowej i pozastrefowej.

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-364/10-5/MC
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania poniesionych wydatków za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną.

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-364/10-4/MC
     ∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania poniesionych wydatków za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną.

2011.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1914/10/PP
     ∟Czy zgodnie z przepisem art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o PDOP, w opisanym stanie faktycznym, Spółka powinna:- ustalać proporcję kosztów wspólnych, co do których nie jest możliwe przypisanie do określonego rodzaju działalności, w odniesieniu do wszystkich tego typu kosztów poniesionych za cały rok podatkowy czy też jedynie w odniesieniu do kosztów wspólnych poniesionych od dnia rozpoczęcia działalności zwolnionej tj. od 1 kwietnia 2010 r.,- ustalać proporcję kosztów wspólnych, co do których nie jest możliwe przypisanie do przychodów ze źródeł podlegających opodatkowaniu oraz innych źródeł, w oparciu o stosunek w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów za cały rok podatkowy, czy też za okres, w jakim uzyskiwano przychody z różnych źródeł tj. od 1 kwietnia 2010 r.?

2011.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-2/11-2/MS
     ∟CIT - w zakresie skutków podatkowych zbycia linii produkcyjnej, której wydatki na nabycie uwzględnione były w wydatkach inwestycyjnych poniesionych na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

2011.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-697b/10/MT
     ∟Czy wobec charakteru związku wskazanych kosztów uzyskania przychodów z osiąganymi przez Wnioskodawcę przychodami i braku możliwości ustalenia kosztów uzyskania przychodów przypadających na przychody tworzące dochód opodatkowany podatkiem dochodowym oraz przychody tworzące dochód wolny od podatku, należy zastosować metodę podziału kosztów, o której mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-697a/10/MT
     ∟Czy wobec charakteru związku wskazanych kosztów uzyskania przychodów z osiąganymi przez Wnioskodawcę przychodami i braku możliwości ustalenia kosztów uzyskania przychodów przypadających na przychody tworzące dochód opodatkowany podatkiem dochodowym oraz przychody tworzące dochód wolny od podatku, należy zastosować metodę podziału kosztów, o której mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1888/10/JD
     ∟Czy przy założeniu, że Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia oddzielnej ewidencji, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym powinna ona dokonywać dyskontowania całej przyznanej pomocy publicznej (tj. uzyskanej na podstawie obydwu zezwoleń), w pierwszej kolejności na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu limitu przyznanego na podstawie pierwszego zezwolenia, na dzień wydania drugiego zezwolenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1887/10/JD
     ∟Czy w sytuacji, w której Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ustawy o pdop, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? A w konsekwencji czy musi ustalać dochód podlegający zwolnieniu dla każdego z zezwoleń odrębnie, czy też w świetle art. 7 ust. 3 i 4 ustawy o pdop wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obydwu zezwoleń), korzystającego ze zwolnienia podatkowego (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-766c/09/10-S/MT
     ∟Czy Wnioskodawca prawidłowo ocenił kwestię konieczności zaliczania stosownych części kosztów związanych z uzyskiwaniem energii dla potrzeb produkcyjnych oraz z uzyskiwaniem świadectw pochodzenia energii do kosztów uzyskania przychodów z poszczególnych źródeł przychodów, tj. z działalności strefowej objętej zezwoleniem oraz ze sprzedaży świadectw pochodzenia energii?

2011.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-766b/09/10-S/MT
     ∟Czy Wnioskodawca prawidłowo ocenił kwestię konieczności zaliczania stosownych części kosztów związanych z uzyskiwaniem energii dla potrzeb produkcyjnych oraz z uzyskiwaniem świadectw pochodzenia energii do kosztów uzyskania przychodów z poszczególnych źródeł przychodów, tj. z działalności strefowej objętej zezwoleniem oraz ze sprzedaży świadectw pochodzenia energii?

2011.03.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1907/10/AK
     ∟ustalenie, czy wydatki na modernizację środka trwałego służącego działalności strefowej polegającą na wymianę posadzki w hali kwalifikują się do objęcia pomocą jako koszty inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej

2011.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-340/10-3/DS
     ∟Czy Spółka będzie zobowiązana do skorygowania wartości wydatków kwalifikowanych dających prawo do wyliczenia kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, o wartość tych środków trwałych, które zostały udostępnione kontrahentom – prowadzącym działalność na terenie SSE, jak i kontrahentom spoza SSE (w tym również kontrahentom prowadzącym działalność za granicą) – w ramach opisanych powyżej porozumień kooperacyjnych?

2011.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-340/10-2/DS
     ∟Czy Spółka będzie zobowiązana do skorygowania wartości wydatków kwalifikowanych dających prawo do wyliczenia kwoty wolnej od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, o wartość tych środków trwałych, które zostały udostępnione kontrahentom – prowadzącym działalność na terenie SSE, jak i kontrahentom spoza SSE (w tym również kontrahentom prowadzącym działalność za granicą) – w ramach opisanych powyżej porozumień kooperacyjnych?

2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-875/10-2/MS
     ∟Czy zwrot pomocy publicznej przez L. w związku cofnięciem dla tej spółki zezwolenia na działalność w strefie ekonomicznej powinien stanowić przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w przedstawionym stanie faktycznym?

2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1636/10/MS
     ∟Czy Spółka prawidłowo kwalifikuje koszty funkcjonowania biura X, biur handlowych działających na terenie Polski oraz magazynu Y, znajdujących się poza strefą jako koszty pośrednie stanowiące koszty wspólne sprzedaży wyrobów wytworzonych na terenie SSE oraz towarów których przychód podlega opodatkowaniu, i przypisuje te koszty podzielone zgodnie z proporcją z art. 15 ust. 2 i 2a do przychodu zwolnionego i opodatkowanego?

2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1635/10/MS
     ∟Czy funkcjonowanie magazynu Y, w którym przechowywane są produkty wytworzone przez Spółkę objęte zezwoleniem oraz towary, których sprzedaż nie jest objęta zezwoleniem stanowi prowadzenie działalności gospodarczej poza terenem strefy ekonomicznej, w konsekwencji czego na Spółce nie ciąży obowiązek przeprowadzenia wydzielenia organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie SSE?

2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1634/10/MS
     ∟Czy funkcjonowanie biura X oraz biur handlowych w innych częściach Polski, które obsługują zarówno działalność objętą zwolnieniem jak i opodatkowaną stanowi prowadzenie działalności gospodarczej poza terenem strefy ekonomicznej, w konsekwencji czego na Spółce nie ciąży obowiązek przeprowadzenia wydzielenia organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie SSE?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-3/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-2/MM
     ∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?

2011.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-908/10-6/MM
     ∟1. Czy dla potrzeb ustalenia wielkości dochodu zwolnionego od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) wydatki poniesione na ww. wymienione wydatki inwestycyjne będą uznawane za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną?2. Czy Spółka będzie mogła zaliczyć koszty związane z nabyciem wyremontowanej nieruchomości (pod warunkiem i po włączeniu jej do obszaru specjalnej strefy ekonomicznej) do wydatków inwestycyjnych, kwalifikujących się objęciem pomocą publiczną, uwzględnianych do kalkulacji wysokości zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1736/10/SD
     ∟Czy zamieszczenie na fakturze VAT informacji o dopłacie za stop oraz dopłacie za złom, nie zostanie uznane za udokumentowanie sprzedaży stopu i sprzedaży złomu, a co za tym idzie za działalność nie objętą Zezwoleniem i nie podlegającą zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-321/10-3/ŁM
     ∟Czy wynik (dochód albo strata) realizowany na pochodnych instrumentach finansowych, o których mowa w powyżej przedstawionym stanie faktycznym, będzie wpływał w całości jedynie na dochód / stratę realizowaną przez Spółkę z tytułu działalności opodatkowanej (tj. nie będzie uwzględniany przy ustaleniu wyniku podatkowego na działalności realizowanej w oparciu o zwolnienie związane z działalnością na terenie SSE)?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-321/10-2/ŁM
     ∟Czy wynik (dochód albo strata) realizowany na pochodnych instrumentach finansowych, o których mowa w powyżej przedstawionym stanie faktycznym, będzie wpływał w całości jedynie na dochód / stratę realizowaną przez Spółkę z tytułu działalności opodatkowanej (tj. nie będzie uwzględniany przy ustaleniu wyniku podatkowego na działalności realizowanej w oparciu o zwolnienie związane z działalnością na terenie SSE)?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-320/10-2/DS
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostaną poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa wart 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-941/10-2/MM
     ∟Czy w świetle przedstawionych stanów faktycznych, różnice kursowe wynikające ze spłaty pożyczek / kredytów zaciągniętych i wydatkowanych wyłącznie na finansowanie działalności gospodarczej i prowadzonej na terenie Strefy i objętej zezwoleniem, powinny zwiększać przychody uzyskiwane z działalności zwolnionej, jako dodatnie różnice kursowe albo koszty uzyskania przychodów z działalności zwolnionej, jako ujemne różnice kursowe?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-909/10-4/MM
     ∟Czy ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności w specjalnej strefie ekonomicznej korzysta dochód uzyskany z samej produkcji wykonanej na terenie strefy, czy też dochód uzyskany ze sprzedaży kompletnego obiektu (produkcja elementów na terenie strefy oraz transport wraz z montażem u klienta)?

2011.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1702/10/SD
     ∟Czy zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o pdop, w analizowanym stanie faktycznym, przy wyliczaniu wysokości kwoty dochodu wolnej od pdop, należy przyjąć faktyczną wysokość wydatków inwestycyjnych poniesionych w okresie od dnia uzyskania Zezwolenia do ostatniego dnia jego obowiązywania w związku z realizacją inwestycji na którą uzyskano Zezwolenie? W szczególności, nawet wówczas gdyby wydatki te przewyższały kwotę minimalnych nakładów inwestycyjnych w nim określonych, przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj