Interpretacje do przepisu
art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


4985/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62

2017.11.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.389.2017.2.RR
     ∟w zakresie opodatkowania i dokumentowania przez Spółkę korekty poziomu zysków w ramach stosowanej polityki cen transferowych z podmiotami powiązanymi

2017.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.233.2017.2.JBB
     ∟CIT - w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu umowy o subpartycypację.

2017.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.235.2017.1.JC
     ∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku rozpoczęcia przez Wnioskodawcę współpracy z Operatorem, na Wnioskodawcy, jako na podmiocie pośredniczącym w przekazywaniu spłat z Inwestycji, będzie ciążył obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od dyskonta, odsetek, prowizji lub innych opłat od pożyczek spłacanych przez Pożyczkobiorców

2017.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.277.2017.1.BKD
     ∟Czy prawidłowe jest twierdzenie, że uzyskane w ramach umowy UUI i UPPW wpływy z tytułu ściągnięcia wierzytelności od dłużnika nie stanowią w całości przychodów podatkowych Wnioskodawcy, a ich przekazanie klientom (wierzycielom) nie stanowi kosztów uzyskania przychodu, natomiast przychodami podatkowymi Wnioskodawcy są wyłącznie kwoty wynagrodzenia przewidziane w umowie zawartej z klientem (umowie UUI lub UPPW), w tym prowizje, opłaty dodatkowe, odsetki, stanowiące definitywne wynagrodzenie Wnioskodawcy z tytułu realizacji umowy

2017.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.141.2017.2.BKD
     ∟Czy prawidłowe jest twierdzenie, że uzyskane w ramach umowy faktoringu wpływy z tytułu spłaty wierzytelności przez odbiorcę nie stanowią w całości przychodów podatkowych, a ich przekazanie faktorantom nie stanowi kosztów uzyskania przychodu, natomiast przychodami podatkowymi są wyłącznie kwoty należne Wnioskodawcy z tytułu zawartej umowy faktoringu (tj. prowizja podstawowa, dodatkowa, windykacyjna, odsetki i inne opłaty)

2017.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB4/423-365/14/17-S/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia dnia, od którego spółka komandytowo-akcyjna stanie się podatnikiem.

2017.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.175.2017.2.AZ
     ∟w zakresie dokumentacji podatkowej dotyczącej podmiotów powiązanych

2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.125.2017.1.JP
     ∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku z tytułu odsetek wypłacanych przez Spółkę na rzecz Pool leadera w ramach systemu cash-poolingu

2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.185.2017.2.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji, o której mowa w art. 9a, w związku z art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2017.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.180.2017.1.MJ
     ∟w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej transakcji, zawieranych z Gminą w związku z wykonywaniem przez Wnioskodawcę usług pasażerskiego transportu zbiorowego

2017.10.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.204.2017.1.IZ
     ∟1. Czy prace zmierzające do stworzenia nowych produktów oraz rozwiązań informatycznych (SpendWorx), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT? 2. Czy prace zmierzające do zmodernizowania już istniejących rozwiązań informatycznych (CCES), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT? 3. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca może uwzględnić (w ramach przewidzianych w ustawie limitów) wydatki z tytułu zatrudnienia przy ww. projektach wyznaczonych pracowników? 4. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca może uwzględnić wydatki na usługi podwykonawców nabywane w celu realizacji działalności badawczo- rozwojowej, jak również na zakup usług doradczych (w części, w której będą wykorzystywane w ramach projektów badawczo - rozwojowych)? 5. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca (w ramach przewidzianych w ustawie limitów) może ująć nakłady na zakupy, amortyzację sprzętu oraz oprogramowania (zarówno nabywanego na własność, jak i udostępnianego w formie licencji), koszty zakupu danych niezbędnych do realizacji projektu?

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4011.159.2017.3.BK
     ∟W zakresie sposobu i momentu ustalenia przez komandytariuszy spółki komandytowej, będących osobami fizycznymi, wysokości przychodu z prowadzonej działalności gospodarczej, w sytuacji udzielenia kontrahentom bonifikat

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.283.2017.1.APO
     ∟Czy w odniesieniu do transakcji wskazanych w pkt 1-3 stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są „dokonywane” – w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT - w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.) aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki/poręczenia i w efekcie - w przypadku przekroczenia limitu wskazanego w art. 9a ust. 1d - Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji również w kolejnych latach (począwszy od 2017 r.)?

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.337.2017.1.APO
     ∟W przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania nr 1 za prawidłowe, czy w sytuacji przedłużenia terminu spłaty pożyczek i/lub odsetek wskazanych w pkt 1-2 stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego (dokonanego po 31 grudnia 2016 r.) należy uznać, że transakcje te są „dokonywane” - w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT - począwszy od momentu przedłużenia terminu spłaty pożyczek aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie - w przypadku przekroczenia limitu wskazanego w art. 9a ust. 1d - Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji w kolejnych latach (począwszy od momentu przedłużenia terminu spłaty pożyczek)?

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.178.2017.2.BJ
     ∟w zakresie sposobu i momentu ustalenia przez komplementariusza spółki komandytowej, wysokości przychodu z prowadzonej działalności gospodarczej, w sytuacji udzielenia kontrahentom bonifikat

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.143.2017.1.AZ
     ∟W przypadku ustalania stawki czynszu najmu lokali mieszkalnych stanowiących własność Wnioskodawcy, nie dochodzi do ustalania warunków odmiennych niż te, które ustaliły między sobą niezależne podmioty, albowiem czynsz najmu wynika z przepisów ustaw lub wydanych na ich podstawie aktów normatywnych. W takiej sytuacji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do dokumentowania transakcji z Agencją w sposób wskazany w art. 9a updop. Natomiast w odniesieniu do innych usług, które Wnioskodawca świadczy na rzecz Agencji, których ceny nie zostały określone ustawowo, a wartość takich transakcji przekracza kwoty określone w art. 9a ust. 1 pkt 1 updop, Wnioskodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o których mowa w art. 9a ww. ustawy i przedłożenia jej na żądanie organów podatkowych w terminie 7 dni od doręczenia tego żądania.

2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.468.2017.1.SM
     ∟w zakresie rozpoznania importu usług zwolnionych od podatku i obowiązku zapłaty podatku

2017.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.287.2017.1.MS
     ∟w zakresie ustalenia czy w przypadku nabycia na podstawie umowy sprzedaży prawa własności Budynku IV, Spółka będzie miała prawo kontynuować jego wycenę

2017.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.160.2017.2.PS
     ∟1. Czy realizowane przez Spółkę Prace badawczo-rozwojowe stanowią działalność badawczo- rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26, w zw. z art. 4a pkt 27 lit. b, art. 4a pkt 27 lit. c i art. 4a pkt 28 ustawy o PDOP? 2. Czy wymienione Koszty B+R stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o PDOP? 3. Czy Koszty B+R mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania zgodnie z art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP w roku 2016 oraz w latach kolejnych?

2017.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.297.2017.1.MBD
     ∟Korekta kosztów uzyskania przychodów w rozliczeniu za okres, w którym została otrzymana faktura korygująca.

2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.141.2017.1.AZ
     ∟CIT - w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji dokonywanych ze spółkami, w których Agencja wykonuje w imieniu Skarbu Państwa prawa i obowiązki wspólnika lub akcjonariusza.

2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.116.2017.3.AG
     ∟W zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu usług księgowych w nowo utworzonej Spółce w okresie promocyjnym i po jego zakończeniu.

2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.219.2017.1.MM
     ∟Czy Spółka realizująca zadania własne gminy polegające na przyjęciu odpadów do unieszkodliwiania w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów była zobowiązana do sporządzania dokumentacji zgodnie z art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z przepisami obowiązującymi do 31 grudnia 2016 r.?

2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.192.2017.1.MM
     ∟Czy wskazany w art. 9a ust. 1d ustawy o CIT limit transakcji lub innych zdarzeń jednego rodzaju mających istotny wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika należy odnosić osobno do każdej transakcji zawartej z danym podmiotem powiązanym, a w konsekwencji, czy jeżeli kwota danej transakcji nie będzie przekraczać tego limitu, to Spółka nie będzie miała obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej dla takiej transakcji?

2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.86.2017.3.MAZ
     ∟Obowiązek podatkowy w związku z połączeniem spółek

2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.176.2017.1.JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie limitu transakcji lub innych zdarzeń jednego rodzaju obligujących podmiot do sporządzania dokumentacji podatkowej.

2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.172.2017.2.BD
     ∟Czy Wnioskodawca objęty jest obowiązkiem przygotowywania dokumentacji cen transferowych odnośnie transakcji dokonywanych ze Spółką, w której wspólnikiem jest osoba fizyczna będąca jednocześnie wspólnikiem Wnioskodawcy na podstawie przepisów ustawy o CIT, z uwagi na fakt osiągania przychodów w roku podatkowym przekraczających równowartość 2 mln euro oraz transakcji z podmiotami powiązanymi osobowo w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 CIT przekraczającymi w roku podatkowym limity określone w art. 9a CIT? Czy w sytuacji kiedy u Wnioskodawcy zostanie rozwiązana Rada Nadzorcza, a udziały innych podmiotów w kapitale podstawowym Wnioskodawcy będą kształtowały się w takiej samej proporcji jak obecnie, będą miały miejsce powiązania kapitałowe, o których mowa w art. 11 ust. 4 CIT, bądź powiązania osobowe o których mowa w art. 11 ust. 5 CIT, które skutkowałyby obowiązkiem sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie przepisów ustawy o CIT, w odniesieniu do transakcji dokonywanych ze Spółką, w której wspólnikiem jest osoba fizyczna będąca jednocześnie wspólnikiem Wnioskodawcy?

2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.171.2017.2.BD
     ∟1. Czy Wnioskodawca objęty jest obowiązkiem przygotowywania dokumentacji cen transferowych odnośnie transakcji dokonywanych z podmiotami będącymi udziałowcami Wnioskodawcy (spółkami prawa handlowego) na podstawie przepisów ustawy o CIT, z uwagi na fakt osiągania przychodów w roku podatkowym przekraczających równowartość 2 mln euro oraz transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 CIT przekraczającymi w roku podatkowym limity określone w art. 9a CIT? 2. Czy w sytuacji kiedy u Wnioskodawcy zostanie rozwiązana Rada Nadzorcza, a udziały innych podmiotów w kapitale podstawowym Wnioskodawcy będą kształtowały się w takiej samej proporcji jak obecnie, będą miały miejsce powiązania kapitałowe, o których mowa w art. 11 ust. 4 CIT, bądź powiązania osobowe o których mowa w art. 11 ust. 5 CIT, które skutkowałyby obowiązkiem sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie przepisów ustawy o CIT, w odniesieniu do transakcji dokonywanych z podmiotami będącymi udziałowcami Wnioskodawcy (spółkami prawa handlowego)?

2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.162.2017.1.BKD
     ∟Czy na spółce ciąży obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych w związku z wykonywaniem przez nią zadania własnego gminy w zakresie lądowego transportu pasażerskiego komunikacji miejskiej o jakiej mowa w art. 9a ust.1 w zw. z ust. 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2016 r, zakładając, że kwota rekompensaty przekracza określone w ustawie progi

2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.222.2017.1.MST
     ∟Czy Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wartości początkowej składników majątku wchodzących w skład Nieruchomości

42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj