Interpretacje do przepisu
art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
4985/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
2017.11.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.389.2017.2.RR
∟w zakresie opodatkowania i dokumentowania przez Spółkę korekty poziomu zysków w ramach stosowanej polityki cen transferowych z podmiotami powiązanymi
2017.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.233.2017.2.JBB
∟CIT - w zakresie konsekwencji podatkowych z tytułu umowy o subpartycypację.
2017.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.235.2017.1.JC
∟w zakresie ustalenia, czy w przypadku rozpoczęcia przez Wnioskodawcę współpracy z Operatorem, na Wnioskodawcy, jako na podmiocie pośredniczącym w przekazywaniu spłat z Inwestycji, będzie ciążył obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych od dyskonta, odsetek, prowizji lub innych opłat od pożyczek spłacanych przez Pożyczkobiorców
2017.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.277.2017.1.BKD
∟Czy prawidłowe jest twierdzenie, że uzyskane w ramach umowy UUI i UPPW wpływy z tytułu ściągnięcia wierzytelności od dłużnika nie stanowią w całości przychodów podatkowych Wnioskodawcy, a ich przekazanie klientom (wierzycielom) nie stanowi kosztów uzyskania przychodu, natomiast przychodami podatkowymi Wnioskodawcy są wyłącznie kwoty wynagrodzenia przewidziane w umowie zawartej z klientem (umowie UUI lub UPPW), w tym prowizje, opłaty dodatkowe, odsetki, stanowiące definitywne wynagrodzenie Wnioskodawcy z tytułu realizacji umowy
2017.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.141.2017.2.BKD
∟Czy prawidłowe jest twierdzenie, że uzyskane w ramach umowy faktoringu wpływy z tytułu spłaty wierzytelności przez odbiorcę nie stanowią w całości przychodów podatkowych, a ich przekazanie faktorantom nie stanowi kosztów uzyskania przychodu, natomiast przychodami podatkowymi są wyłącznie kwoty należne Wnioskodawcy z tytułu zawartej umowy faktoringu (tj. prowizja podstawowa, dodatkowa, windykacyjna, odsetki i inne opłaty)
2017.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB4/423-365/14/17-S/DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia dnia, od którego spółka komandytowo-akcyjna stanie się podatnikiem.
2017.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.175.2017.2.AZ
∟w zakresie dokumentacji podatkowej dotyczącej podmiotów powiązanych
2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.125.2017.1.JP
∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku z tytułu odsetek wypłacanych przez Spółkę na rzecz Pool leadera w ramach systemu cash-poolingu
2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.185.2017.2.BJ
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji, o której mowa w art. 9a, w związku z art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2017.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.180.2017.1.MJ
∟w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej transakcji, zawieranych z Gminą w związku z wykonywaniem przez Wnioskodawcę usług pasażerskiego transportu zbiorowego
2017.10.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.204.2017.1.IZ
∟1. Czy prace zmierzające do stworzenia nowych produktów oraz rozwiązań informatycznych (SpendWorx), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT?
2. Czy prace zmierzające do zmodernizowania już istniejących rozwiązań informatycznych (CCES), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT?
3. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca może uwzględnić (w ramach przewidzianych w ustawie limitów) wydatki z tytułu zatrudnienia przy ww. projektach wyznaczonych pracowników?
4. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca może uwzględnić wydatki na usługi podwykonawców nabywane w celu realizacji działalności badawczo- rozwojowej, jak również na zakup usług doradczych (w części, w której będą wykorzystywane w ramach projektów badawczo - rozwojowych)?
5. Czy w kosztach działalności badawczo-rozwojowej Wnioskodawca (w ramach przewidzianych w ustawie limitów) może ująć nakłady na zakupy, amortyzację sprzętu oraz oprogramowania (zarówno nabywanego na własność, jak i udostępnianego w formie licencji), koszty zakupu danych niezbędnych do realizacji projektu?
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4011.159.2017.3.BK
∟W zakresie sposobu i momentu ustalenia przez komandytariuszy spółki komandytowej, będących osobami fizycznymi, wysokości przychodu z prowadzonej działalności gospodarczej, w sytuacji udzielenia kontrahentom bonifikat
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.283.2017.1.APO
∟Czy w odniesieniu do transakcji wskazanych w pkt 1-3 stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, które zostały zawarte przed 1 stycznia 2017 r., należy uznać, że są „dokonywane” – w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT - w kolejnych latach podatkowych (począwszy od 2017 r.) aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki/poręczenia i w efekcie - w przypadku przekroczenia limitu wskazanego w art. 9a ust. 1d - Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji również w kolejnych latach (począwszy od 2017 r.)?
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.337.2017.1.APO
∟W przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania nr 1 za prawidłowe, czy w sytuacji przedłużenia terminu spłaty pożyczek i/lub odsetek wskazanych w pkt 1-2 stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego (dokonanego po 31 grudnia 2016 r.) należy uznać, że transakcje te są „dokonywane” - w rozumieniu art. 9a ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o CIT - począwszy od momentu przedłużenia terminu spłaty pożyczek aż do momentu upływu terminu udzielenia pożyczki i w efekcie - w przypadku przekroczenia limitu wskazanego w art. 9a ust. 1d - Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych dla tych transakcji w kolejnych latach (począwszy od momentu przedłużenia terminu spłaty pożyczek)?
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.178.2017.2.BJ
∟w zakresie sposobu i momentu ustalenia przez komplementariusza spółki komandytowej, wysokości przychodu z prowadzonej działalności gospodarczej, w sytuacji udzielenia kontrahentom bonifikat
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.143.2017.1.AZ
∟W przypadku ustalania stawki czynszu najmu lokali mieszkalnych stanowiących własność Wnioskodawcy, nie dochodzi do ustalania warunków odmiennych niż te, które ustaliły między sobą niezależne podmioty, albowiem czynsz najmu wynika z przepisów ustaw lub wydanych na ich podstawie aktów normatywnych. W takiej sytuacji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do dokumentowania transakcji z Agencją w sposób wskazany w art. 9a updop. Natomiast w odniesieniu do innych usług, które Wnioskodawca świadczy na rzecz Agencji, których ceny nie zostały określone ustawowo, a wartość takich transakcji przekracza kwoty określone w art. 9a ust. 1 pkt 1 updop, Wnioskodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o których mowa w art. 9a ww. ustawy i przedłożenia jej na żądanie organów podatkowych w terminie 7 dni od doręczenia tego żądania.
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.468.2017.1.SM
∟w zakresie rozpoznania importu usług zwolnionych od podatku i obowiązku zapłaty podatku
2017.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.287.2017.1.MS
∟w zakresie ustalenia czy w przypadku nabycia na podstawie umowy sprzedaży prawa własności Budynku IV, Spółka będzie miała prawo kontynuować jego wycenę
2017.10.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.160.2017.2.PS
∟1. Czy realizowane przez Spółkę Prace badawczo-rozwojowe stanowią działalność badawczo- rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26, w zw. z art. 4a pkt 27 lit. b, art. 4a pkt 27 lit. c i art. 4a pkt 28 ustawy o PDOP?
2. Czy wymienione Koszty B+R stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 oraz art. 18d ust. 3 ustawy o PDOP?
3. Czy Koszty B+R mogą podlegać odliczeniu od podstawy opodatkowania zgodnie z art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP w roku 2016 oraz w latach kolejnych?
2017.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.297.2017.1.MBD
∟Korekta kosztów uzyskania przychodów w rozliczeniu za okres, w którym została otrzymana faktura korygująca.
2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.141.2017.1.AZ
∟CIT - w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji dokonywanych ze spółkami, w których Agencja wykonuje w imieniu Skarbu Państwa prawa i obowiązki wspólnika lub akcjonariusza.
2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.116.2017.3.AG
∟W zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu usług księgowych w nowo utworzonej Spółce w okresie promocyjnym i po jego zakończeniu.
2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.219.2017.1.MM
∟Czy Spółka realizująca zadania własne gminy polegające na przyjęciu odpadów do unieszkodliwiania w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów była zobowiązana do sporządzania dokumentacji zgodnie z art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z przepisami obowiązującymi do 31 grudnia 2016 r.?
2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.192.2017.1.MM
∟Czy wskazany w art. 9a ust. 1d ustawy o CIT limit transakcji lub innych zdarzeń jednego rodzaju mających istotny wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika należy odnosić osobno do każdej transakcji zawartej z danym podmiotem powiązanym, a w konsekwencji, czy jeżeli kwota danej transakcji nie będzie przekraczać tego limitu, to Spółka nie będzie miała obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej dla takiej transakcji?
2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.86.2017.3.MAZ
∟Obowiązek podatkowy w związku z połączeniem spółek
2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.176.2017.1.JG
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie limitu transakcji lub innych zdarzeń jednego rodzaju obligujących podmiot do sporządzania dokumentacji podatkowej.
2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.172.2017.2.BD
∟Czy Wnioskodawca objęty jest obowiązkiem przygotowywania dokumentacji cen transferowych odnośnie transakcji dokonywanych ze Spółką, w której wspólnikiem jest osoba fizyczna będąca jednocześnie wspólnikiem Wnioskodawcy na podstawie przepisów ustawy o CIT, z uwagi na fakt osiągania przychodów w roku podatkowym przekraczających równowartość 2 mln euro oraz transakcji z podmiotami powiązanymi osobowo w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 CIT przekraczającymi w roku podatkowym limity określone w art. 9a CIT?
Czy w sytuacji kiedy u Wnioskodawcy zostanie rozwiązana Rada Nadzorcza, a udziały innych podmiotów w kapitale podstawowym Wnioskodawcy będą kształtowały się w takiej samej proporcji jak obecnie, będą miały miejsce powiązania kapitałowe, o których mowa w art. 11 ust. 4 CIT, bądź powiązania osobowe o których mowa w art. 11 ust. 5 CIT, które skutkowałyby obowiązkiem sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie przepisów ustawy o CIT, w odniesieniu do transakcji dokonywanych ze Spółką, w której wspólnikiem jest osoba fizyczna będąca jednocześnie wspólnikiem Wnioskodawcy?
2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.171.2017.2.BD
∟1. Czy Wnioskodawca objęty jest obowiązkiem przygotowywania dokumentacji cen transferowych odnośnie transakcji dokonywanych z podmiotami będącymi udziałowcami Wnioskodawcy (spółkami prawa handlowego) na podstawie przepisów ustawy o CIT, z uwagi na fakt osiągania przychodów w roku podatkowym przekraczających równowartość 2 mln euro oraz transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 CIT przekraczającymi w roku podatkowym limity określone w art. 9a CIT?
2. Czy w sytuacji kiedy u Wnioskodawcy zostanie rozwiązana Rada Nadzorcza, a udziały innych podmiotów w kapitale podstawowym Wnioskodawcy będą kształtowały się w takiej samej proporcji jak obecnie, będą miały miejsce powiązania kapitałowe, o których mowa w art. 11 ust. 4 CIT, bądź powiązania osobowe o których mowa w art. 11 ust. 5 CIT, które skutkowałyby obowiązkiem sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie przepisów ustawy o CIT, w odniesieniu do transakcji dokonywanych z podmiotami będącymi udziałowcami Wnioskodawcy (spółkami prawa handlowego)?
2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.162.2017.1.BKD
∟Czy na spółce ciąży obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych w związku z wykonywaniem przez nią zadania własnego gminy w zakresie lądowego transportu pasażerskiego komunikacji miejskiej o jakiej mowa w art. 9a ust.1 w zw. z ust. 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2016 r, zakładając, że kwota rekompensaty przekracza określone w ustawie progi
2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.222.2017.1.MST
∟Czy Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wartości początkowej składników majątku wchodzących w skład Nieruchomości
42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.