Interpretacje do przepisu
art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2235/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
2018.01.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.470.2017.1.BG
∟czy od wypłat dokonywanych na rzecz nierezydenta niemieckiego z tytułu nabycia usług informatycznych, Spółka jest/będzie zobowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat
2018.01.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.450.2017.2.MM
∟Czy w razie zapłaty przez Spółkę odsetek na Rachunek transakcyjny Spółki A. - Pool Leadera z tytułu otrzymania środków finansowych z Systemu, Spółka A. - Pool Leader powinna być uznana za rzeczywistego odbiorcę (osobę uprawnioną/beneficial owner) odsetek płaconych przez Wnioskodawcę i w konsekwencji Spółka powinna stosować przepis art. 11 ust. 2 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Finlandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu w zw. z art. 21 ust. 1 i 2 ustawy o CIT w przedstawionym zdarzeniu przyszłym?
2018.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.452.2017.1.BG
∟w zakresie obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconego wynagrodzenia z tytułu usługi tzw. cloud computing (chmury internetowej)
2018.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.327.2017.1.PW
∟Czy Wnioskodawca powinien uznać, że w przypadku uiszczania płatności za poszczególne pobrane materiały czy też za zakupione „kredyty”, dochodzi do poniesienia opłaty licencyjnej, objętej co do zasady obowiązkiem poboru podatku u źródła?
2018.01.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.335.2017.1.AJ
∟w zakresie możliwości zastosowania preferencji wynikających z postanowień stosownej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania na podstawie certyfikatu rezydencji przedstawionego przez podatnika w formie elektronicznej oraz zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości zapłaconego podatku u źródła
2017.12.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.428.2017.2.APO
∟Czy od składki płaconej do wskazanych organizacji Stowarzyszenie powinno naliczyć podatek u źródła?
2017.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.193.2017.1.AZ
∟W podsumowaniu należy stwierdzić, że na podstawie art. 26 ust. 1 i ust. 2b w związku z art. 3 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 3 i pkt 5 oraz ust. 5 Ustawy CIT, Wnioskodawca ma obowiązek, jako płatnik podatku dochodowego, pobierać podatek od dochodów (przychodów), o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1 i 2 Ustawy CIT, wypłacanych za jego pośrednictwem przez emitentów papierów wartościowych niebędących polskimi rezydentami podatkowymi, na rzecz podatników podatku dochodowego od osób prawnych, których tożsamość nie została ujawniona (podatników anonimowych), w sytuacji w której te dochody (przychody) wypłacane są z tytułu papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym prowadzonym przez Wnioskodawcę.
2017.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.386.2017.1.BG
∟czy od wypłat dokonywanych na rzecz nierezydenta amerykańskiego z tytułu nabycia usług informatycznych, Spółka jest/będzie zobowiązana do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat
2017.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.141.2017.1.BK
∟w zakresie możliwości zaliczenia w ciężar kosztów podatkowych podatku „u źródła” zapłaconego za kontrahentów
2017.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.265.2017.1.JC
∟W zakresie braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z zapłatą za usługi.
2017.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.266.2017.1.JC
∟w zakresie braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z zapłatą za usługi opisane we wniosku
2017.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.276.2017.1.PW
∟w zakresie prawa do wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenia nadpłaty, nieuwzględnienia oprogramowania komputerowego w definicji należności licencyjnych, nieuwzględnienia usług marketingowych, szkoleniowych i innych kosztów związanych z działalnością regionalną w definicji należności licencyjnych, podlegania opodatkowaniu na terytorium Polski pozostałych należności opisanych w stanie faktycznym oraz stosowania 10% stawki podatku wynikającej z właściwej umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania
2017.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.356.2017.1.PH
∟Czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia należnego Pośrednikowi z tytułu umowy pośrednictwa, Wnioskodawca jako płatnik ma obowiązek potrącić od należnego wynagrodzenia zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20% w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT oraz w konsekwencji jest obowiązany do sporządzania i przesyłania deklaracji CIT-10Z oraz informacji IFT-2/IFT-2R na podstawie art. 26 ust. 3 i 3b ustawy o CIT?
2017.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.230.2017.1.AG
∟w zakresie możliwości i sposobu rozpoznania różnic kursowych w związku z nabyciem licencji na programy telewizyjne lub filmy na podstawie ustalonej proporcji
2017.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.283.2017.1.PW
∟Usługi wykonywane przez Kontrahentów (osoby prawne) na rzecz Wnioskodawcy, tj. usługi adiustacji, polegające na korekcie list dialogowych i napisów, nie mieszczą się w katalogu wymienionym w art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również nie mają podobnego charakteru do świadczeń tam wymienionych. Tym samym, przychody ww. Kontrahentów z tytułu wykonywania ww. usług na rzecz Wnioskodawcy, nie będą podlegały w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych na zasadach ww. artykułu. W tym przypadku wnioskodawca nie będzie miał obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 20% przychodu od wypłacanych Kontrahentom zagranicznym wynagrodzeń oraz nie będzie zobowiązany do uzyskania od ww. Kontrahentów certyfikatów rezydencji.
2017.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.268.2017.1.AJ
∟w zakresie opodatkowania u źródła płatności otrzymanych przez SPV za pośrednictwem Spółki od Dłużników z tytułu spłaty wierzytelności (w wykonaniu umowy o administrowanie Wierzytelnościami)
2017.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.243.2017.1.AJ
∟Biorąc pod uwagę powyższe konstatacje, stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wynikające z opisanych zdarzeń przyszłych należności, które mogą być wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotów, nie będą objęte dyspozycją art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym na Wnioskodawcy nie będą spoczywały w tym zakresie obowiązki płatnika CIT, wynikające z art. 26 i 26a ustawy o CIT – należy uznać za prawidłowe.
2017.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.347.2017.1.JK2
∟PIT - w zakresie opodatkowania u źródła dochodów z tytułu usług wykonywanych przez nierezydentów na rzecz zakładów polskiej spółki (Wnioskodawcy).
2017.11.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.225.2017.1.AJ
∟W myśl art. 11 ust. 2 tej umowy jednakże takie odsetki mogą być także opodatkowane w Umawiającym się Państwie, w którym powstają, i zgodnie z ustawodawstwem tego Państwa, ale jeżeli osoba uprawniona do odsetek ma miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, to podatek w ten sposób ustalony nie może przekroczyć 5 procent kwoty brutto tych odsetek. Właściwe organy Umawiających się Państw rozstrzygną w drodze wzajemnego porozumienia sposób stosowania tego ograniczenia. Zatem w związku z wypłatą należności odsetkowych na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego, w przypadku przedstawienia przez tego kontrahenta certyfikatu rezydencji, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku u źródła jedynie w wysokości 5% wypłaconych kwot.
2017.11.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.290.2017.1.JC
∟w zakresie poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu odsetek wypłacanych/kapitalizowanych na rzecz A BV
2017.11.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.362.2017.1.MST
∟Czy płatności otrzymane przez Spółkę od Dłużników z tytułu spłaty Wierzytelności, które będą przekazywane przez Spółkę do SPV w wykonaniu umowy o administrowanie Wierzytelnościami, nie będą podlegały podatkowi u źródła
2017.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.371.2017.1.JKT
∟Czy Spółka może zastosować regulacje umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zaniechać poboru podatku na podstawie elektronicznej wersji certyfikatu rezydencji pozyskanej w sposób opisany w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym?
2017.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.257.2017.1.JC
∟Czy w przypadku braku możliwości identyfikacji wśród uczestników Cash-Poolingu Grupowego podmiotu posiadającego status właściciela odsetek, w związku z wypłatą / kapitalizacją odsetek przez Spółki A do AE BV z tytułu zobowiązań wynikających z Cash-Poolingu EUR, Spółki A będą uprawnione do zastosowania najwyższej stawki podatku u źródła wynikającej z umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu zawartych pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Rządami państw pozostałych, z których pochodzą uczestnicy Cash-Poolingu Grupowego (pod warunkiem posiadania certyfikatów rezydencji tych uczestników)?
2017.11.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.234.2017.2.BC
∟w zakresie skutków podatkowych z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych
2017.11.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.296.2017.3.PC
∟Czy wyżej wymienione Sprzęty stanowią - w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) - „urządzenia przemysłowe”, których najem od kontrahentów z zagranicy obliguje do pobrania podatku u źródła?
2017.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.257.2017.1.BG
∟czy dochody (przychody) Wydawcy z tytułu środków przekazywanych na podstawie umowy przez Fundację będą podlegały opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na terenie Polski i czy z tego tytułu na Fundacji spoczywać będą obowiązki płatnika tego podatku
2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.125.2017.1.JP
∟w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku z tytułu odsetek wypłacanych przez Spółkę na rzecz Pool leadera w ramach systemu cash-poolingu
2017.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4010.25.2017.1.DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu najmu samochodów ciężarowych od kontrahenta niemieckiego oraz od kontrahenta holenderskiego.
2017.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.298.2017.1.MBD
∟Ustalenia kto jest zobowiązany do zapłaty podatku u źródła i w jakiej wysokości.
2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.146.2017.2.MJ
∟W zakresie określenia, czy w związku z zawarciem wskazanej we wniosku umowy pożyczki, na Wnioskodawcy, jako płatniku, ciąży obowiązek pobrania tzw. podatku u źródła
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.