Interpretacje do przepisu
art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej
1175/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
2014.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/4230-10/14-3/GG
∟Jeżeli renta wdowia nie podlega opodatkowaniu w Polsce to, czy za lata 2008-2013 Wnioskodawczyni może dokonać korekty rocznych zeznań podatkowych?
2014.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-574/14-3/IG
∟W jaki sposób Gmina ma/będzie miała prawo dokonać odliczenia kwot podatku naliczonego od wydatków poniesionych w celu sprzedaży opisywanych nieruchomości gruntowych?
2014.10.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-527/14-5/MH
∟Opodatkowanie kompleksowej usługi oczyszczania ścieków,
Stawka podatku VAT dla świadczonej kompleksowej usługi oczyszczania ścieków,
Podstawa opodatkowania dla świadczonej ww. usługi,
2014.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-556/14-2/JK
∟Wnioskodawczyni może skorygować złożone zeznania roczne w podatku dochodowym od osób fizycznych za lata 2008-2013 zwracając ulgę odliczoną na podstawie kredytu zaciągniętego na zakup mieszkania (za lata 2008-2010). Jednakże skorygowanie tych zeznań nie będzie uprawniało począwszy od zeznania za rok 2009 do odliczania od podstawy obliczenia podatku faktycznie zapłaconych odsetek wynikających z kredytu zaciągniętego w 2006 r. na budowę budynku mieszkalnego. Wnioskodawczyni nie będzie miała możliwości skorzystania z ulgi odsetkowej określonej w art. 26b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 r. w związku z kredytem zaciągniętym na budowę budynku mieszkalnego.
2014.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-803/14/DP
∟Czy Wnioskodawczyni może otrzymaną w miesiącu lipcu 2014 r. fakturę korygującą zaewidencjonować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w miesiącu lipcu?
2014.10.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-494/14-4/MW
∟uznanie przeniesienia prawa własności nieruchomości nabytych w ramach umowy powierniczej za czynności stanowiące dostawę towarów,
uznanie, że otrzymane środki finansowe na nabycie nieruchomości stanowią zaliczki (przedpłat) powodujących powstanie obowiązku podatkowego
2014.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-662/14/MK
∟1) Czy spłata powoda w kwocie 150000 PLN, powinna zostać ujęta jako koszt odpłatnego zbycia nieruchomości czy jako koszt uzyskania przychodów?
2) Czy prawidłowe zatem będzie złożenie korekty zeznania PIT-39 za 2013 r., w której w poz. 20 zostanie ujęty przychód ze sprzedaży nieruchomości jako różnica pomiędzy ceną określoną w akcie notarialnym a spłatą powoda i kosztem pośrednika zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2014.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-750/14/AP
∟momentu dokonania korekty przychodów należnych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz obowiązek dokonania korekty zeznań podatkowych.
2014.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-908/14-2/MS1
∟Możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów odnośnie przychodów.
2014.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-519/14/MK
∟Czy płatnik może sporządzić korekty informacji PIT-11 i deklaracji PIT-4R?
2014.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-649/14-2/EN
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem składników majątku przedsiębiorstwa.
2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-624/14-6/MN
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży w odniesieniu do pozostałych wydatków mieszanych, uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie, prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych stanowiących ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, poniesionych po 1 stycznia 2011 r. oraz prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji w odniesieniu do ww. wydatków inwestycyjnych poniesionych po 1 stycznia 2011 r.
2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-400/14-6/AK
∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z budową i utrzymaniem Kompleksu,
korekta deklaracji VAT za lata 2012-2014 od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-615/14/MM
∟1. Czy w związku z zaciągniętym w 2006 r. kredytem mieszkaniowym na zakup nowo wybudowanego budynku mieszkalnego Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia wydatków na spłatę odsetek?
2. Czy w związku z planowanym złożeniem w 2014 r. PIT-2K do zeznania podatkowego (korekta zeznania PIT-37) za 2008 r. prawo do odliczenia odsetek przysługuje Wnioskodawcy od 2008 r., tzn. za lata: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013 z limitem 189.000 zł?
2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-639/14-2/TR
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
-Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem:
- Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy,
- numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
- Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
-Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-356/14-6/JK
∟Możliwość złożenia korekty informacji PIT-11 należy wiązać z instytucją przedawnienia zobowiązań podatkowych (art. 68-71 Ordynacji podatkowej), a także wygaśnięciem prawa do złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty (art. 79-80 Ordynacji podatkowej). Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Zatem w świetle powołanych wyżej przepisów okres przedawnienia wynosi – co do zasady – pięć lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku bądź termin zwrotu nadpłaty. Podsumowując zatem powyższe należy stwierdzić, że stanowisko w zakresie zastosowania przez płatnika zwolnienia z podatku dochodowego w przypadku poboru zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników wykonujących pracę w Brukseli oraz obowiązku złożenia korekty informacji PIT-11 jest prawidłowe.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-171/14-4/PM
∟Czy warunkiem skorzystania z ulgi podatkowej z tytułu „nowych technologii” jest uzyskanie przez podatnika pozytywnej opinii jednostki naukowej wyłącznie do końca roku podatkowego, w którym wydatki zostały poniesione („poniesione” w rozumieniu art. 18b ust. 4-6 updop), czy też w wyniku późniejszego uzyskania przez podatnika takiej opinii (tj. uzyskania jej po zakończeniu roku podatkowego, w którym zostały poniesione przedmiotowe wydatki, w tym po upływie terminu, do złożenia rocznego zeznania za ten rok) będzie możliwe skorzystanie przez podatnika z tej preferencji w wyniku złożenia przez niego stosownych wniosków o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektami zeznań podatkowych za lata podatkowe, w których zostaną „poniesione” wydatki (tj. odpowiednio za lata 2014, 2015)?
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-172/14-4/PM
∟Czy warunkiem skorzystania z ulgi podatkowej z tytułu „nowych technologii” jest uzyskanie przez podatnika pozytywnej opinii jednostki naukowej wyłącznie do końca roku podatkowego, w którym wydatki zostały poniesione („poniesione” w rozumieniu art. 18b ust. 4-6 updop), czy też w wyniku późniejszego uzyskania przez podatnika takiej opinii (tj. uzyskania jej po zakończeniu roku podatkowego, w którym zostały poniesione przedmiotowe wydatki, w tym po upływie terminu, do złożenia rocznego zeznania za ten rok) jest możliwe skorzystanie przez podatnika z tej preferencji w wyniku złożenia przez niego stosownych wniosków o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektami zeznań podatkowych za lata podatkowe, w których zostały „poniesione” wydatki (tj. odpowiednio za lata 2011, 2012, 2013)?
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-4/NS
∟Stwierdzenie, czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 1 do 4 w drodze korekt przeszłych deklaracji VAT.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-5/NS
∟Stwierdzenie, czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 5 do 7 w drodze korekt przeszłych deklaracji VAT.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-575/14-2/AS
∟faktury korygujące -sposób potwierdzania, rodzaj dokumentacji
2014.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-543/14-8/ES
∟Zwolnienie przedmiotowe.
2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-366/14-2/BM
∟Korekta wartości obrotu.
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-491/14/AJ
∟Prawo do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT złożonych przez Urząd, prawo do realizacji „na bieżąco” tzw. korekty wieloletnie, jak również prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności korygowania takiej faktury.
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-354/14-2/AI
∟Czy na gruncie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z ogłoszeniami prasowymi, w których oferuje do sprzedaży zarówno nieruchomości sprzedawane z podstawową stawką VAT, jak i zwolnioną od podatku VAT (grunty rolne) - czy to prawo może być zrealizowane przez Gminę w drodze korekty deklaracji VAT-7 za okresy rozliczeniowe, w których Gmina otrzymała faktury dokumentujące zakup usługi ogłoszeniowej - lub za jeden z dwóch okresów rozliczeniowych następujących po okresie otrzymania ww. faktur?
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-354/14-3/AI
∟Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT od zakupu energii elektrycznej i zakupu energii cieplnej w części w której są w 100% refakturowane na rzecz najemcy - i czy może to uczynić w drodze korekty deklaracji w okresie w którym otrzymała faktury z podatkiem naliczonym lub za jeden z dwóch okresów rozliczeniowych następujących po okresie otrzymania ww. faktur?
2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-348/14-3/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące związane z utrzymaniem sali wiejskiej.
2014.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-414/14-2/DG
∟W zakresie korekty podstawy opodatkowania i wystawienia faktury korygującej po zakończeniu umowy leasingu finansowego zawartej na podstawie zmiennej stopie procentowej.
2014.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-425/14/MO
∟W którym momencie Spółka powinna potrącić koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu podatku akcyzowego, o którym mowa w stanie faktycznym, ujęty w księgach rachunkowych na podstawie decyzji Naczelnika Urzędu Celnego?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.