Interpretacje do przepisu
art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1175/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

2014.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/4230-10/14-3/GG
     ∟Jeżeli renta wdowia nie podlega opodatkowaniu w Polsce to, czy za lata 2008-2013 Wnioskodawczyni może dokonać korekty rocznych zeznań podatkowych?

2014.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-574/14-3/IG
     ∟W jaki sposób Gmina ma/będzie miała prawo dokonać odliczenia kwot podatku naliczonego od wydatków poniesionych w celu sprzedaży opisywanych nieruchomości gruntowych?

2014.10.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-527/14-5/MH
     ∟Opodatkowanie kompleksowej usługi oczyszczania ścieków, Stawka podatku VAT dla świadczonej kompleksowej usługi oczyszczania ścieków, Podstawa opodatkowania dla świadczonej ww. usługi,

2014.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-556/14-2/JK
     ∟Wnioskodawczyni może skorygować złożone zeznania roczne w podatku dochodowym od osób fizycznych za lata 2008-2013 zwracając ulgę odliczoną na podstawie kredytu zaciągniętego na zakup mieszkania (za lata 2008-2010). Jednakże skorygowanie tych zeznań nie będzie uprawniało począwszy od zeznania za rok 2009 do odliczania od podstawy obliczenia podatku faktycznie zapłaconych odsetek wynikających z kredytu zaciągniętego w 2006 r. na budowę budynku mieszkalnego. Wnioskodawczyni nie będzie miała możliwości skorzystania z ulgi odsetkowej określonej w art. 26b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006 r. w związku z kredytem zaciągniętym na budowę budynku mieszkalnego.

2014.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-803/14/DP
     ∟Czy Wnioskodawczyni może otrzymaną w miesiącu lipcu 2014 r. fakturę korygującą zaewidencjonować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w miesiącu lipcu?

2014.10.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-494/14-4/MW
     ∟uznanie przeniesienia prawa własności nieruchomości nabytych w ramach umowy powierniczej za czynności stanowiące dostawę towarów, uznanie, że otrzymane środki finansowe na nabycie nieruchomości stanowią zaliczki (przedpłat) powodujących powstanie obowiązku podatkowego

2014.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-662/14/MK
     ∟1) Czy spłata powoda w kwocie 150000 PLN, powinna zostać ujęta jako koszt odpłatnego zbycia nieruchomości czy jako koszt uzyskania przychodów? 2) Czy prawidłowe zatem będzie złożenie korekty zeznania PIT-39 za 2013 r., w której w poz. 20 zostanie ujęty przychód ze sprzedaży nieruchomości jako różnica pomiędzy ceną określoną w akcie notarialnym a spłatą powoda i kosztem pośrednika zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2014.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-750/14/AP
     ∟momentu dokonania korekty przychodów należnych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz obowiązek dokonania korekty zeznań podatkowych.

2014.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-908/14-2/MS1
     ∟Możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów odnośnie przychodów.

2014.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-519/14/MK
     ∟Czy płatnik może sporządzić korekty informacji PIT-11 i deklaracji PIT-4R?

2014.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-649/14-2/EN
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem składników majątku przedsiębiorstwa.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-624/14-6/MN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży w odniesieniu do pozostałych wydatków mieszanych, uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie, prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych stanowiących ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, poniesionych po 1 stycznia 2011 r. oraz prawa do odliczenia podatku w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy poprzez dokonanie korekt deklaracji w odniesieniu do ww. wydatków inwestycyjnych poniesionych po 1 stycznia 2011 r.

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-400/14-6/AK
     ∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku z budową i utrzymaniem Kompleksu, korekta deklaracji VAT za lata 2012-2014 od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-615/14/MM
     ∟1. Czy w związku z zaciągniętym w 2006 r. kredytem mieszkaniowym na zakup nowo wybudowanego budynku mieszkalnego Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia wydatków na spłatę odsetek? 2. Czy w związku z planowanym złożeniem w 2014 r. PIT-2K do zeznania podatkowego (korekta zeznania PIT-37) za 2008 r. prawo do odliczenia odsetek przysługuje Wnioskodawcy od 2008 r., tzn. za lata: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013 z limitem 189.000 zł?

2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-639/14-2/TR
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem: - Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy, - numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, - Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu. -Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-356/14-6/JK
     ∟Możliwość złożenia korekty informacji PIT-11 należy wiązać z instytucją przedawnienia zobowiązań podatkowych (art. 68-71 Ordynacji podatkowej), a także wygaśnięciem prawa do złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty (art. 79-80 Ordynacji podatkowej). Zgodnie z art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Zatem w świetle powołanych wyżej przepisów okres przedawnienia wynosi – co do zasady – pięć lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku bądź termin zwrotu nadpłaty. Podsumowując zatem powyższe należy stwierdzić, że stanowisko w zakresie zastosowania przez płatnika zwolnienia z podatku dochodowego w przypadku poboru zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń pracowników wykonujących pracę w Brukseli oraz obowiązku złożenia korekty informacji PIT-11 jest prawidłowe.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-171/14-4/PM
     ∟Czy warunkiem skorzystania z ulgi podatkowej z tytułu „nowych technologii” jest uzyskanie przez podatnika pozytywnej opinii jednostki naukowej wyłącznie do końca roku podatkowego, w którym wydatki zostały poniesione („poniesione” w rozumieniu art. 18b ust. 4-6 updop), czy też w wyniku późniejszego uzyskania przez podatnika takiej opinii (tj. uzyskania jej po zakończeniu roku podatkowego, w którym zostały poniesione przedmiotowe wydatki, w tym po upływie terminu, do złożenia rocznego zeznania za ten rok) będzie możliwe skorzystanie przez podatnika z tej preferencji w wyniku złożenia przez niego stosownych wniosków o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektami zeznań podatkowych za lata podatkowe, w których zostaną „poniesione” wydatki (tj. odpowiednio za lata 2014, 2015)?

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-172/14-4/PM
     ∟Czy warunkiem skorzystania z ulgi podatkowej z tytułu „nowych technologii” jest uzyskanie przez podatnika pozytywnej opinii jednostki naukowej wyłącznie do końca roku podatkowego, w którym wydatki zostały poniesione („poniesione” w rozumieniu art. 18b ust. 4-6 updop), czy też w wyniku późniejszego uzyskania przez podatnika takiej opinii (tj. uzyskania jej po zakończeniu roku podatkowego, w którym zostały poniesione przedmiotowe wydatki, w tym po upływie terminu, do złożenia rocznego zeznania za ten rok) jest możliwe skorzystanie przez podatnika z tej preferencji w wyniku złożenia przez niego stosownych wniosków o stwierdzenie nadpłaty wraz z korektami zeznań podatkowych za lata podatkowe, w których zostały „poniesione” wydatki (tj. odpowiednio za lata 2011, 2012, 2013)?

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-4/NS
     ∟Stwierdzenie, czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 1 do 4 w drodze korekt przeszłych deklaracji VAT.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-417/14-5/NS
     ∟Stwierdzenie, czy Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących budowy sieci wodnokanalizacyjnych wskazanych w pkt od 5 do 7 w drodze korekt przeszłych deklaracji VAT.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-575/14-2/AS
     ∟faktury korygujące -sposób potwierdzania, rodzaj dokumentacji

2014.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-543/14-8/ES
     ∟Zwolnienie przedmiotowe.

2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-366/14-2/BM
     ∟Korekta wartości obrotu.

2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-491/14/AJ
     ∟Prawo do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT złożonych przez Urząd, prawo do realizacji „na bieżąco” tzw. korekty wieloletnie, jak również prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy bez konieczności korygowania takiej faktury.

2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-354/14-2/AI
     ∟Czy na gruncie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z ogłoszeniami prasowymi, w których oferuje do sprzedaży zarówno nieruchomości sprzedawane z podstawową stawką VAT, jak i zwolnioną od podatku VAT (grunty rolne) - czy to prawo może być zrealizowane przez Gminę w drodze korekty deklaracji VAT-7 za okresy rozliczeniowe, w których Gmina otrzymała faktury dokumentujące zakup usługi ogłoszeniowej - lub za jeden z dwóch okresów rozliczeniowych następujących po okresie otrzymania ww. faktur?

2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-354/14-3/AI
     ∟Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT od zakupu energii elektrycznej i zakupu energii cieplnej w części w której są w 100% refakturowane na rzecz najemcy - i czy może to uczynić w drodze korekty deklaracji w okresie w którym otrzymała faktury z podatkiem naliczonym lub za jeden z dwóch okresów rozliczeniowych następujących po okresie otrzymania ww. faktur?

2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-348/14-3/AI
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące związane z utrzymaniem sali wiejskiej.

2014.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-414/14-2/DG
     ∟W zakresie korekty podstawy opodatkowania i wystawienia faktury korygującej po zakończeniu umowy leasingu finansowego zawartej na podstawie zmiennej stopie procentowej.

2014.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-425/14/MO
     ∟W którym momencie Spółka powinna potrącić koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu podatku akcyzowego, o którym mowa w stanie faktycznym, ujęty w księgach rachunkowych na podstawie decyzji Naczelnika Urzędu Celnego?

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj