Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dopłata
dopłata 1125 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
2017.06.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-3-63/15-8/S/AM
∟W zakresie: ustalenia czy otrzymane środki z Funduszu Kolejowego stanowią przychód wolny od podatku dochodowego od osób prawnych.
2017.06.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/4510-3-62/15-8/S/AM
∟Czy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. otrzymane dofinansowanie jest przychodem Spółki zwolnionym od podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy w stosunku do wytworzonych (nabytych) środków trwałych, od których Spółka dokonuje już odpisów amortyzacyjnych, co do których Spółka otrzymała dofinansowanie bądź takie dofinansowanie otrzyma w przyszłości, Spółka powinna - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wyłączyć z kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne (uprzednio zaliczone w koszty uzyskania przychodu) w części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na wytworzenie lub nabycie tych środków pokrytych dofinansowaniem wolnym od podatku dochodowego w miesiącu jego otrzymania na bieżąco, bez korekty okresów poprzednich, w których odpisy te stanowiły koszty uzyskania przychodu, tzn. zastosować bieżącą korektę kosztów uzyskania przychodów?
Czy w stosunku do środków trwałych, które zostaną oddane do używania przed wpływem środków pieniężnych z dofinansowania na rachunek bankowy Spółki, Spółka może dokonywać wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych (w tych miesiącach - okresach - których one dotyczą) na poziomie planowanej wysokości procentowego dofinansowania danego środka trwałego, tzn. Spółka amortyzując dany środek trwały po oddaniu do użytkowania nie będzie uwzględniać co miesiąc w kosztach uzyskania przychodu części odpisów amortyzacyjnych, która zostanie objęta planowanym dofinansowaniem stanowiącym przychód wolny od podatku. Jednak w momencie faktycznego otrzymywania dofinansowania Spółka dokona stosownej bieżącej korekty kosztów od ewentualnych różnic pomiędzy wielkością planowaną dofinansowania, a faktycznie otrzymaną kwotą dofinansowania?
2017.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.83.2017.1.MJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania dotacji przedmiotowych przekazywanych przez Gminę Zakładowi Budżetowemu.
2017.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB4.4511.168.2017.3.MS1
∟Skoro Wnioskodawczyni nabyła nowy lokal mieszkalny w dniu 16 grudnia 2016 r., to przychód uzyskany ze sprzedaży darowanego lokalu mieszkalnego dokonanej w dniu 1 lutego 2017 r. de facto przeznaczyła na uregulowanie zobowiązania, jakie powstało na skutek zakupu około półtora miesiąca wcześniej nowego lokalu mieszkalnego. Zatem – wbrew twierdzeniu Wnioskodawczyni – poniesienie ww. wydatku nie uprawnia do zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy. Zatem wydatkowanie środków ze sprzedaży lokalu mieszkalnego na dopłatę do nowego lokalu mieszkalnego nie zwalnia Wnioskodawczyni z obowiązku zapłaty podatku dochodowego z tytułu sprzedaży nieruchomości.
2017.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.28.2017.1.JBB
∟Czy otrzymane dopłaty są zwolnione z podatku zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych, a odsetki od obligacji w części pokrytej dotacją nie stanowią kosztu uzyskania przychodu ?
2017.05.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.48.2017.1.AR
∟Spółka postępuje prawidłowo wystawiając notę obciążeniową zawierającą wartość brutto dopłaty na rzecz Gminy w celu udokumentowania przekazanych przez Gminę do Spółki dopłat.
Wartość należnego podatku VAT od dotrzymanej dopłaty w kwocie brutto należy obliczać tzw. metodą „w stu”.
Obowiązek podatkowy powstanie z chwilą otrzymania dopłaty tj. w momencie otrzymania przez Spółkę środków na konto bankowe.
2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.89.2017.1.MSU
∟brak obowiązku opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności polegającej na wykonywaniu zadania publicznego powierzonego Wnioskodawcy przez Gminę bez zawierania umowy cywilnoprawnej,
dokumentowanie fakturą VAT czynności polegającej na wykonywaniu zadania publicznego powierzonego Wnioskodawcy przez Gminę bez zawierania umowy cywilnoprawnej,
brak obowiązku opodatkowania podatkiem od towarów i usług i dokumentowania fakturą VAT otrzymywanych od Gminy dopłat,
sposób dokumentowania otrzymywanych od Gminy dopłat.
2017.05.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.15.2017.1.RSZ
∟czy dotacje przedmiotowe otrzymane przez Zakład Usług Wodnych od Międzygminnego Związku Wodociągów i Kanalizacji Wiejskich - po centralizacji rozliczeń podatku VAT, z dniem 1 stycznia 2017 r., będą objęte zakresem ustawy o podatku od towarów i usług w rozliczeniach pomiędzy tym Związkiem a Zakładem
2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.75.2017.1.DM
∟1) Czy wykonywanie przez Wnioskodawcę nieodpłatnych świadczeń na rzecz uczestników imprez i wydarzeń rekreacyjno-sportowych opisanych w stanie faktycznym, związanych z popularyzacją sportu i rekreacji poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego oraz prowadzenie działalności promocyjnej i reklamowej w zakresie działania OSiR, należy uznać za działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT?
2) Czy wykonywane przez Wnioskodawcę czynności nieodpłatnego udostępnienia obiektów sportowych w określonych godzinach na podstawie uzgodnionego harmonogramu wejść, dla szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych w ramach zajęć wychowania fizycznego, dla których organem prowadzącym jest Gmina, należy uznać za tzw. czynności wewnętrzne?
3) Czy Wnioskodawca powinien dokonywać obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwoty podatku VAT naliczonego w oparciu o współczynnik zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT z wydatków ponoszonych na utrzymanie obiektów sportowych, w których odbywają się opisane w stanie faktycznym organizowane imprezy i wydarzenia sportowo-rekreacyjne z tytułu, których uzyskuje on jedynie odpłatność częściową (tzw. wpisowe) jak i imprezy z tytułu, których Wnioskodawca nie uzyskuje żadnego przychodu?
4) W przypadku stwierdzenia konieczności stosowania współczynnika (art. 86 ust. 2a ustawy o VAT) Wnioskodawca wniósł o zajęcie stanowiska czy OSIR jako jednostka budżetowa, prawidłowo postępuje biorąc do jego wyliczenia otrzymane środki na działalność, jako kwotę zwiększającą mianownik?
2017.05.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.36.2017.1.MP
∟Przekazywane pomiędzy Gminą i GZK dopłaty do taryf dla zbiorowego odprowadzania ścieków nie będą stanowiły elementu podstawy opodatkowania i Gmina nie powinna wykazywać z tego tytułu podatku VAT należnego, a przepływy finansowe uznać należy za pozostające poza zakresem VAT. W konsekwencji, niewykorzystana przez GZK część dotacji przedmiotowej za rok 2016, która została zwrócona Gminie w styczniu 2017 r. nie powinna być ujmowana przez Gminę w podstawie opodatkowania w rozliczeniu podatku VAT za styczeń 2017 r.
2017.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPP2-3.4512.32.2017.1.IP
∟Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych dopłat od Gminy oraz dokumentowanie otrzymanych dopłat.
2017.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.22.2017.1.TS
∟W ustalenia momentu powstania przychodu z tytułu dopłat do usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków otrzymanych z budżetu Gminy (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)
2017.04.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.16.2017.2.KP
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanego dofinansowania oraz kosztów uzyskania przychodów.
2017.04.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.40.2017.1.DM
∟1) Czy dotacja stanowi (i będzie stanowić w przyszłości) element podstawy opodatkowania VAT i w związku z tym Gmina powinna odprowadzać VAT należny od kwoty dotacji?
2) Czy Gmina ma (i będzie miała w przyszłości) obowiązek stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, w celu określenia VAT do odliczenia od wydatków, które są związane z działalnością P, tj. zarówno czynnościami opodatkowanymi VAT jak i niepodlegającymi VAT, których to wydatków Gmina nie może przyporządkować bezpośrednio do danej kategorii czynności?
2017.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-2-1.4514.22.2017.1.JKu
∟zarówno w związku z dokonaniem podziału majątku objętego wspólnością małżeńską, jak i z opisanym we wniosku zniesieniem współwłasności na Wnioskodawczyni nie będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych.
2017.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-2.4510.1.2017.2.JP
∟W związku z tym, iż Sp. z o.o. „X” powstała z wydzielenia ze Sp. z o.o. „Y” w dniu 31 października 2014 r. – data rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, Sp. z o.o. „X” zadaje pytanie – w jakich latach podatkowych dopłaty do opłat za użytkowanie wieczyste ww. gruntu poniesione za lata 2013, 2014 i 2015 będą stanowiły koszty uzyskania przychodów?
2017.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4514.7.2017.3.JG1
∟w zakresie skutków podatkowych wniesienia dopłat do spółki kapitałowej
2017.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4511.802.2016.1.MG
∟w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów ze sprzedaży udziałów w spółce z o.o. powstałej z przekształcenia spółki osobowej
2017.03.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB2.4511.795.2016.1.MG
∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, w przypadku kompensaty wzajemnych wierzytelności po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód w wysokości wartości wkładu, o którym mowa w ww. art. 17 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w zamian za wkład niepieniężny w postaci wierzytelności pieniężnej z tytułu zwrotu wniesionych przez Wnioskodawcę dopłat.
2017.03.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.907.2016.1.JP
∟uznanie, że po centralizacji Gmina nie powinna opodatkowywać podatkiem VAT przekazywanych na rzecz Zakładu dopłat do taryf zbiorowego odprowadzania ścieków oraz w zakresie dokonania wstecznej korekty wartości podstawy opodatkowania i VAT należnego z tego tytułu
2017.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-3.4512.180.2016.1.KS
∟Podatek od towarów i usług jest w zakresie określenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia z tytułu nabycia towarów i usług związanych z wykonywaniem publicznego transportu zbiorowego.
2017.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP1.4512.13.2017.1.ES
∟dotyczy opodatkowania dopłaty do taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz w zakresie obowiązku uwzględniania świadczeń pomiędzy Zakładem a Gminą i jej jednostkami organizacyjnymi przy obliczaniu proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy
2017.02.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP1.4512.938.2016.2.MN
∟Uznanie, że po 1 stycznia 2017 r. przekazana przez Gminę na rzecz zakładu budżetowego dopłata, jako zwrot utraconych wpływów z tytułu uprawnienia określonych grup osób do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej, nie podlega opodatkowaniu.
Obowiązek stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług oraz sposobu ustalenia tej proporcji dla zakładu budżetowego.
2017.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.851.2016.1.EJ
∟uznanie, że otrzymane od Gminy przez Zakład Gospodarki Komunalnej dotacje do 1 m3 wody i ścieków po centralizacji VAT nie będą objęte zakresem ustawy o VAT
2017.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.17.2017.1.BG
∟czy zwrot na rzecz Wnioskodawcy Dopłat wniesionych do Spółki przez poprzedniego Wspólnika skutkować będzie powstaniem przychodu podatkowego po stronie Wnioskodawcy
2017.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.786.2016.1.EJ
∟uznanie, że po centralizacji rozliczeń VAT w Gminie przekazywane przez Gminę na rzecz Zakładu dopłaty do taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków nie stanowią podstawy opodatkowania, sposób dokumentowania przekazanej na rzecz Zakładu dopłaty, brak obowiązku wystawiania przez Zakład faktur VAT z tytułu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Gminy i innych jednostek organizacyjnych
2017.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-2-2.4511.935.2016.2.AK
∟Skutki podatkowe sprzedaży domu mieszkalnego nabytego w części w 2000 r. w czasie trwania wspólności majątkowej małżeńskiej oraz w części w 2016 r. w drodze podziału majątku wspólnego.
2016.12.23 - Minister Finansów - PT8.8101.205.2016.SBA.698
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych dotacji do jednego wozokilometra.
2016.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-2-1.4514.490.2016.1.DP
∟zarówno podjęcie uchwały o wniesieniu dopłat jak i podjęcie uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego Wnioskodawcy zostanie sfinansowane z tych samych środków pieniężnych, a więc w efekcie dojdzie do jednokrotnego dokapitalizowania Wnioskodawcy. W związku z wynikającą ze zwolnienia, o którym mowa w art. 9 pkt 11 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, zasadą jednokrotności opodatkowania należy zaznaczyć, że na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z podjęciem uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego.
2016.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-2-1.4514.488.2016.1.DP
∟obowiązek podatkowy w związku z podjęciem uchwały o wniesieniu dopłat powstał w oparciu o przepis art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, tj. z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.