Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prowadzenie działalności
prowadzenie działalności 298 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2011.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-241/11-2/MM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w przypadku posiadania dwóch zezwoleń.
2011.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-230/11-2/MM
∟Czy w opisanej sytuacji w związku cofnięciem zezwolenia i związanym z tym obowiązkiem zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych istnieje podstawa do uwzględnienia w myśl art. 7 ust. 5 o podatku dochodowym od osób prawnych straty powstałej w związku z wykonywaniem działalności na terenie SSE (w okresie obowiązywania zezwolenia) przy ustalaniu dochodu za następne lata podatkowe (po cofnięciu zezwolenia)?
2011.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-742/11-2/KC
∟Uznanie polskiego kontrahenta za podatnika zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 z tytułu dostawy towarów dokonywanej przez podmiot z siedzibą w Niemczech
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-639/11-4/LK
∟określenie stałego miejsca prowadzenia działalności oraz wskazanie miejsca świadczenia usług,
2011.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-151/11-2/MM
∟1. Czy dla celów obliczenia i zadeklarowania dochodu lub strat z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Pierwszego Zezwolenia oraz na podstawie Drugiego Zezwolenia Spółka powinna prowadzić odrębne ewidencje przychodów umożliwiające odrębne określenie przychodów i kosztów ponoszonych w ramach działalności prowadzonej w Strefie na podstawie tych zezwoleń, w sytuacji, gdy Spółka nie prowadzi działalności poza Strefą?2. Czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie obydwu zezwoleń Spółka będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania całego dochodu osiągniętego w SSE w ramach limitu zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych wynikającego z Pierwszego Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu, w ramach limitu zwolnienia podatkowego wynikającego z Drugiego Zezwolenia?
2011.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-364/11/KO
∟Opodatkowanie usług księgowych świadczonych dla stałego miejsca prowadzenia działalności podmiotu zagranicznego w Polsce.
2011.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-46/11-3/MM
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie trzech zezwoleń łącznie), najpierw na dzień uzyskania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia i finalnie po wyczerpaniu limitu pomocy przysługującego w ramach drugiego zezwolenia na dzień uzyskania trzeciego zezwolenia?
2011.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-46/11-2/MM
∟Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o trzy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy skutkuje obowiązkiem po stronie Spółki prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust 1 przywołanej wcześniej ustawy, odrębnie dla każdego z tych zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie Strefy w części przypadającej na każde zezwolenie osobno?
2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-875/10-2/MS
∟Czy zwrot pomocy publicznej przez L. w związku cofnięciem dla tej spółki zezwolenia na działalność w strefie ekonomicznej powinien stanowić przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w przedstawionym stanie faktycznym?
2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-3/MM
∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?
2011.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-946/10-2/MM
∟1. Czy w sytuacji gdy Spółka posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, z których Zezwolenie nr 84 zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, to Spółka ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu odrębnie pod każde zezwolenie, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach obu zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego?2. Czy w sytuacji, gdy wystarczające jest ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania łącznie dla obu zezwoleń, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (zwolnionego podatku od dochodu z dwóch zezwoleń łącznie), zgodnie z rozporządzeniem w sprawie SSE, najpierw na dzień wydania pierwszego zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach pierwszego zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania drugiego zezwolenia, czy też taki sposób dyskontowania pomocy publicznej jest nieprawidłowy i Spółka powinna dokonać podziału dochodu zwolnionego z opodatkowania pod każde z zezwoleń i odrębnie dyskontować uzyskaną pomoc publiczną na dzień wydania każdego z zezwoleń?
2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-320/10-2/DS
∟Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostaną poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa wart 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?
2011.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-557/10/11-7/S/MPe
∟Usługi informatyczne świadczone przez Spółkę posiadającą Oddział w Polsce będą opodatkowane w Polsce, a na podstawie art. 17 ust. 1a w zw. z ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku VAT będzie polski kontrahent
2010.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-791/10-2/MM
∟Czy w opisanej sytuacji w związku cofnięciem zezwolenia i związanym z tym obowiązkiem zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych istnieje podstawa do uwzględnienia w myśl art. 7 ust. 5 o podatku dochodowym od osób prawnych straty powstałej w związku z wykonywaniem działalności na terenie SSE (w okresie obowiązywania zezwolenia) przy ustalaniu dochodu za następne lata podatkowe (po cofnięciu zezwolenia)?
2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1114/10-4/EWW
∟Podatek od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług oraz wystawiania faktur.
2010.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-666/10-4/MPe
∟Posiadane przez Spółkę na terenie budowy zasoby ludzkie i techniczne pozwalające Jej na samodzielne świadczenie usług jest stałym miejscem prowadzenia działalności na terytorium Polski.
2010.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-480/10-4/MS
∟CIT - w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
2010.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-366/10-4/MS
∟Czy Spółka może skalkulować wysokość zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o kwotę wydatków inwestycyjnych poniesionych po uzyskaniu Zezwolenia na budowę obiektów zlokalizowanych poza terenem Strefy, ale ściśle związanych z inwestycją w Strefie i niezbędnych dla funkcjonowania fabryki zIokaIizowanej na terenie Strefy a tym samym prowadzenia podstawowej działalności gospodarczej określonej w Zezwoleniu?
2010.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-367/10-4/MS
∟Czy Spółka może skalkulować wysokość zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o kwotę wydatków faktycznie poniesionych w związku z realizacją inwestycji na terenie Strefy w całym okresie obowiązywania Zezwolenia? W szczególności Spółka wnosi o potwierdzenie, iż podstawą kalkulacji ww. Zwolnienia będą również koszty inwestycji przekraczające wartość minimalną określoną w Zezwoleniu, w tym koszty inwestycji poniesione po dniu określonym w Zezwoleniu jako termin poniesienia wydatków w kwocie minimalnej (czyli po dniu 31 marca 2009 r.)?
2010.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-256/10/MK
∟1. Czy po uzyskaniu nowego zezwolenia i poniesieniu kosztów nowej inwestycji, zgodnie z powyższym rozporządzeniem Rady Ministrowi z dnia 10 grudnia 2008 r., spółce przysługiwać będzie prawo do odliczenia 60% nakładów inwestycyjnych od podatku od osób prawnych generowanego zarówno przez "część" przedsiębiorstwa „M.” Sp. z o.o. działającego na bazie zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r. (które wygaśnie z końcem 2011 r.), jak i przez tę "część" przedsiębiorstwa działającego na podstawie nowego zezwolenia, które spółka dopiero otrzyma? Czy jest zatem możliwe stosowanie powyższego odliczenia od podatku wyliczonego łącznie z dochodu wypracowanego z obu "części" tego samego przedsiębiorstwa?2. Czy Spółka po otrzymaniu nowego zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE i po poniesieniu kosztów inwestycyjnych przed końcem 2011 r. (czyli jeszcze w czasie trwania obecnego zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r.) uzyska prawo do odliczenia 60% poniesionej kwoty nowej inwestycji począwszy od dnia 1 września 2011 r. - tj. po wygaśnięciu 100% zwolnienia od podatku od osób prawnych, czy też nabędzie prawo takiego odliczenia dopiero po wygaśnięciu "starego" zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r. - tj. po 31 grudnia 2011 r.?
2010.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-772/10/PP
∟Czy dla potrzeb kalkulacji wysokości zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT, Spółka powinna zaliczyć wszystkie wydatki inwestycyjne kwalifikujące się dla w/w celów zgodnie z przepisami § 6 pkt 1 Rozporządzenia, które zostały poniesione w trakcie obowiązywania Zezwolenia, tj. także wydatki w tej części, w której przekraczają pułap wydatków określonych literalnie w Zezwoleniu?
2010.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-358/10-4/MM
∟Czy w związku z realizacją nowej inwestycji w ramach Zezwolenia B na działalność w SSE, Spółka będzie uprawniona do zsumowania kwot zwolnień podatkowych przysługujących Jej w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych poniesionych na podstawie Zezwolenia A i Zezwolenia B i zastosowania tak obliczonego limitu zwolnienia podatkowego do całości dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy na podstawie Zezwoleń A i B? Tak więc, czy Spółka może wykorzystywać całą pomoc publiczną w ramach obu Zezwoleń (w formie zwolnienia z podatku dochodowego) w pierwszej kolejności, aż do wyczerpania kwoty zwolnienia podatkowego wynikającej z Zezwolenia A, a następnie do wyczerpania kwoty zwolnienia podatkowego przysługującej Spółce w ramach Zezwolenia B?
2010.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-400/10-4/MT
∟Stwierdzić należy, że zawarcie przez Wnioskodawcę umowy podnajmu lokalu, w którym prowadzona jest pozarolnicza działalność gospodarcza i osiąganie z tego tytułu przychodów, które ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych zalicza do źródła przychodów – pozarolnicza działalność gospodarcza - wyłączy go z możliwości korzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej. Art. 25 ust. 2 pkt 2 ustawy nie będzie miał w tej sytuacji zastosowania. Przychód z wynajmu składników majątku jest bowiem przychodem z działalności gospodarczej, a nie przychodem z najmu określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2010.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-107/10/MK
∟Czy Spółka po sprzedaży budynku prowadząc działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej i uzyskując dochody z tytułu działalności, na którą uzyskała zezwolenie nie utraci zwolnienia od podatku dochodowego na działalność w strefie?
2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-147/10-2/MK1
∟- sposób opodatkowania nagród otrzymanych w zamian za wypełnienie kwestionariuszy/ankiet - możliwość stosowania zwolnienia podatkowego
2010.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-75/10-2/MM
∟Czy przy wyliczaniu wskaźnika przychodów zwolnionych do przychodów ogółem, który służy do przyporządkowania kosztów wspólnych do odpowiednich źródeł przychodów należy uwzględniać przychody za okres korzystania ze zwolnienia?
2010.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-25/10-2/AJ
∟wykładnia pojęcia zakładu w odniesieniu do komandytariusza będącego cypryjskim rezydentem podatkowym oraz opodatkowania dochodów spółki cypryjskiej z tytułu udziału w zyskach polskiej spółki komandytowej
2010.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-993/09-4/ER
∟CIT - ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy
2010.03.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-989/09-3/MS
∟Czy zgodnie z przepisem art. 15 ust. 2 oraz 2a ustawy o PDOP w opisanym stanie faktycznym Podatnik powinien przyporządkować ogólne koszty uzyskania przychodów (Koszty Ogólne) do źródła, z którego dochód jest wolny od podatku oraz do źródła, z którego dochód podlega opodatkowaniu w stosunku, w jakim pozostają przychody z tych źródeł w ogólnej kwocie przychodów (tzw. klucz przychodowy), w przypadku kiedy nie jest możliwe rozdzielenie takich kosztów w inny sposób? W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie 1, czy klucz przychodowy na potrzeby rozliczeń PDOP za rok 2008 powinien zostać obliczony na podstawie przychodów osiągniętych od początku roku 2008 oraz zastosowany do wskazanych w stanie faktycznym ogólnych kosztów uzyskania przychodów (Kosztów Ogólnych) poniesionych od początku tego roku?
2010.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-821/09/MK
∟Czy czynsz oraz opłaty eksploatacyjne, które podatnik uiszcza od daty faktycznego zaprzestania wykorzystywania wynajmowanych lokali do prowadzonej działalności gospodarczej do końca trwania umów najmu, stanowić będą koszty uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w roku 2009 oraz w 2010?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.