Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: ograniczony obowiązek podatkowy
ograniczony obowiązek podatkowy 2427 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
2009.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-104/08-4/MO
∟Gdzie, w myśl art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest miejsce zamieszkania Wnioskodawcy? Czy Wnioskodawca podlega ograniczonemu, czy też nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu? Czy Wnioskodawca powinien rozliczać się w Polsce z dochodów osiąganych w Wielkiej Brytanii za lata 2002-2007 i czy powinien wystąpić o abolicję podatkową za ten okres? Czy w przyszłości Wnioskodawca będzie podlegać obowiązkowi rozliczania się z Urzędem Skarbowym w Polsce? Jakie okoliczności musiałyby nastąpić aby Wnioskodawca musiał rozliczać się w Polsce z dochodów w Wielkiej Brytanii? Czy w przypadku uzyskania statusu ograniczonego obowiązku podatkowego Wnioskodawca musi poinformować o takowej decyzji właściwy Urząd Skarbowy w Polsce?
2009.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-201/08-2/MO
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych Dywidend oraz Odsetek Wnioskodawca ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości Dywidend oraz 10% wartości Odsetek, bez względu na fakt, czy podatek od tych Dywidend i/lub Odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze)?
2009.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-188/08-2/MO
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych Dywidend oraz Odsetek Wnioskodawca ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości Dywidend oraz 10% wartości Odsetek, bez względu na fakt, czy podatek od tych Dywidend i/lub Odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze)?
2009.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1254/08-2/IF
∟Mając na uwadze fakt, iż z Wielką Brytanią łączą Panią ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze oraz uwzględniając zapisy umowy między Rzeczypospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej należy stwierdzić, iż od 2004 r. posiada Wnioskodawczyni w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, tj. opodatkowaniu podlegają tylko dochody osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2009.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-121/08-4/JK
∟Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz przedstawiony powyżej stan prawny, należy stwierdzić, iż w okresie od marca 2003 r. do końca 2006 r. nie posiadał Pan miejsca zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce. Posiadał Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na terytorium Wielkiej Brytanii. W 2003 r. wyjechał Pan z Polski do Wielkiej Brytanii z zamiarem stałego pobytu. Na granicy Zjednoczonego Królestwa otrzymał Pan wizę i pozwolenie na pracę. W Londynie przez rok uczęszczał Pan do szkoły języka angielskiego i pracował. Przez cały czas pobytu w Zjednoczonym Królestwie do chwili obecnej pracuje Pan i płaci podatki. Posiada Pan status rezydenta Wielkiej Brytanii wydany przez Home Office. Jest Pan kawalerem. W Polsce nie ma Pan żony, dzieci, mieszkania i pracy. Posiada Pan w polskim banku konto, założone podczas pobytu w Zjednoczonym Królestwie. W okresie całego pobytu za granicą, nie rozliczał się Pan z podatku dochodowego w Polsce.Mając na uwadze fakt, iż z Wielką Brytanią łączą Pana ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze oraz uwzględniając zapisy umowy między Rzeczypospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej należy stwierdzić, iż Wnioskodawca za lata 2003-2006 posiadał w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, tj. podlegał opodatkowaniu tylko od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na postawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2009.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1504/08-2/AK
∟PIT - w zakresie opodatkowania przychodu ze sprzedaży przed upływem pięciu lat od wydania decyzji o ustanowieniu udziału w prawie wieczystego użytkowania gruntu nabytego na zasadzie art. 7 Dekretu
2009.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-212/08-2/JK
∟Wnioskodawca ma prawo do odliczenia od podatku należnego w Polsce kwoty podatku w wysokości 10% wartości dywidendy oraz wartości odsetek, które stanowiłyby podatek do zapłacenia na Cyprze, gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim.
2009.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-200/08-2/JK
∟Wnioskodawca ma prawo do odliczenia od podatku należnego w Polsce kwoty podatku w wysokości 10% wartości dywidendy oraz wartości odsetek, które stanowiłyby podatek do zapłacenia na Cyprze, gdyby nie zwolnienie tego rodzaju dochodów od podatku zgodnie z wewnętrznym prawem cypryjskim.
2009.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-59/08/HK
∟Czy zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a także art. 4 Umowy z dnia 15 listopada 1979r. o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku zawartej pomiędzy Polską a Hiszpanią wnioskodawca podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w 2008r. i latach następnych?
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-64/08-3/SP
∟Czy w okresie od listopada 2005 r. do października 2008 r. Wnioskodawca podlegał w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu i z dochodów uzyskanych na terenie Wielkiej Brytanii miał obowiązek rozliczać się w Polsce?
2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-25/08/MCZ
∟Czy spółka powinna nadal pobierać zaliczki na podatek dochodowy w sytuacji, gdy pracownik przebywa we Francji dłużej niż 183 dni w roku podatkowym?
2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1500/08-2/JG
∟Gdyby w Spółce wystąpiły niedobory wyrobów akcyzowych w wysokości przekraczającej normę ustaloną przez właściwego naczelnika urzędu celnego Spółka byłaby zobowiązana do odprowadzenia podatku akcyzowego. Ponieważ jednak Spółka nie jest w analizowanym zakresie podatnikiem podatku akcyzowego, nie ma możliwości wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celnego z wnioskiem o ustalenie indywidualnych norm ubytków wyrobów akcyzowych. Zgodnie bowiem z cytowanym powyżej przepisem, naczelnik ustala normy niedoborów akcyzowych wyłącznie dla podatników tego podatku, w maksymalnych granicach, przewidzianych przez rozporządzenie. Skoro zatem na gruncie podatku akcyzowego nie istnieją (bo nie mogą zostać indywidualnie ustalone) żadne normy ubytków wyrobów akcyzowych dla Spółki, to tym bardziej nie można twierdzić, iż te nieistniejące normy należy stosować dla potrzeb określenia „nadmiernych ubytków” wyrobów akcyzowych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1521/08-2/MG
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych Dywidend oraz Odsetek Wnioskodawczyni ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości Dywidend oraz 10% wartości Odsetek, bez względu na fakt, czy podatek od tych Dywidend i/lub Odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze)?
2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1492/08-2/MK
∟Czy obliczając wysokość polskiego podatku z tytułu otrzymanych Dywidend oraz Odsetek Wnioskodawca ma prawo obniżyć ten podatek o podatek, jaki może być nałożony przez państwo cypryjskie, czyli o podatek wynoszący 10% wartości Dywidend oraz 10% wartości Odsetek, bez względu na fakt, czy podatek od tych Dywidend i/lub Odsetek został faktycznie zapłacony na Cyprze (tj. także w sytuacji, gdy taki podatek nie został zapłacony na Cyprze)?
2009.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-98/08-2/PJ
∟Czy zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy PDOF Wnioskodawczyni podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w roku 2008 i 2009.
2009.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1475/08-2/AK
∟Czy kwoty wynagrodzenia otrzymane z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu spółki podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 16 umowy zawartej między rządem Rzeczypospolitej Polskiej z rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków i majątku (dalej: „umowa”), tj. na Cyprze oraz w Polsce, a w konsekwencji tego, zgodnie z art. 24 ust. 1 lit. a umowy, przewidującym unikanie podwójnego opodatkowania za pomocą tzw. metody wyłączenia z progresją, w Polsce dochód ten będzie zwolniony z opodatkowania?
2009.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-125/08-2/JS
∟Czy w odniesieniu do opisanego powyżej zdarzenia przyszłego, na podstawie przepisu art. 24 ust. 3 w zw. z ust. 1 lit. b) Traktatu, Wnioskodawca ma prawo do obniżenia polskiego podatku dochodowego od osób fizycznych o 10% tzw. podatku u źródła wynikającego z Traktatu, który byłby pobrany na Cyprze na podstawie art. 10 Traktatu?
2009.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-62/08-4/JS
∟Czy prawidłowe jest stanowisko, iż zgodnie z art. 3 ust. 1, ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym w latach 2004 - 2006 oraz art. 3 ust. 1, ust.1a, ust. 2a, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym po 1 stycznia 2007 r., Wnioskodawczyni nie podlegała w latach 2004 - 2007 nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce i podlegała opodatkowaniu w Polsce jedynie w zakresie ograniczonego obowiązku podatkowego?
2009.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-96/08-4/MO
∟Czy za lata 2004,2005,2006 Wnioskodawca posiada na terytorium RP nieograniczony czy ograniczony obowiązek podatkowy?
2009.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-95/08-4/JK
∟Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz przedstawiony powyżej stan prawny, należy stwierdzić, iż w okresie od 2004 r. do końca 2006 r. nie posiadała Pani miejsca zamieszkania dla celów podatkowych w Polsce. Posiadała Pani miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na terytorium Wielkiej Brytanii. W 2004 r. wyjechała Pani do Wielkiej Brytanii z zamiarem osiedlenia się tam. Od 2004 r. podjęła Pani pracę i wynajmuje mieszkanie. Od czasu przyjazdu do Wielkiej Brytanii nie uzyskiwała Pani dochodów w Polsce. Obecnie deklaruje Pani, że najbliższe lata będzie Pani nadal mieszkała i pracowała na stałe w Wielkiej Brytanii. Ponadto zamierza Pani kupić nieruchomość w tym kraju.Mając na uwadze fakt, iż z Wielką Brytanią łączą Panią ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze oraz uwzględniając zapisy umowy między Rzeczypospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej należy stwierdzić, iż Wnioskodawczyni za lata 2004, 2005, 2006 posiada w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, tj. podlega opodatkowaniu tylko od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na postawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2009.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-77/08-6/MO
∟Czy posiada ograniczony lub nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce?Czy musi się rozliczać z urzędem podatkowym za lata 2006/2007?
2009.01.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1305/08-3/EC
∟Czy prawidłowe jest stanowisko, iż zgodnie z art. 3 ust. 1, ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym w latach2004 - 2006 oraz art. 3 ust. 1, ust. 1a, ust. 2a, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym po 1 stycznia 2007 r., Wnioskodawca nie podlegał w latach 2004 - 2007 nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce i podlegał opodatkowaniu w Polsce jedynie w zakresie ograniczonego obowiązku podatkowego?
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-10/08-2/JS
∟możliwość skorzystania z abolicji podatkowej
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4-415-12/08-2/PJ
∟Czy w latach 2003 – 2008 oraz następnych Wnioskodawczyni podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych?
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1413/08-4/SP
∟bowiązek złożenia zeznań podatkowych za lata 2004 – 2006 w związku z wejściem w życie ustawy o abolicji.
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-649/08-3/AJ
∟Czy z momentem powrotu do Polski z USA z zamiarem stałego pobytu Wnioskodawca uzyska ponownie status polskiego rezydenta (tj. będzie podlegał nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu?W związku z ponownym uzyskaniem przez Zainteresowanego statusu polskiego rezydenta podatkowego (tj. podleganiem nieograniczonemu obowiązkowi podatkowego) w trakcie roku, według jakich zasad powinny zostać opodatkowane jego dochody, z tytułu wynagrodzenia za rok, w którym uzyska wspomniany status?
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-649/08-2/AJ
∟1. Czy można uznać, że Wnioskodawca stracił status polskiego rezydenta podatkowego (tj. nie podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu) z momentem wyjazdu do USA, tj. z dniem 06 września 2008 r.?2. W związku z utratą przez Wnioskodawcę statusu polskiego rezydenta podatkowego (tj. nie podleganiem nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu) w trakcie roku, według jakich zasad powinny zostać opodatkowane Jego dochody za rok 2008 r. z tytułu wynagrodzenia otrzymywanego przez Niego po utracie polskiej rezydencji?
2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-1663/08/ASz
∟Czy zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 4 umowy wnioskodawczyni podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w roku 2008 i w latach następnych?
2008.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-29/08-2/MO
∟Mając na uwadze fakt, iż z Wielką Brytanią łączą Panią ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze oraz uwzględniając zapisy umowy między Rzeczypospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej należy stwierdzić, iż Wnioskodawczyni od 15 czerwca 2005 r. posiada w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, tj. podlega opodatkowaniu tylko od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego lub stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia, oraz od innych dochodów osiąganych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
2008.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-74/08-2/PS
∟1. Spółka nie będzie posiadać na terytorium Polski zakładu w rozumieniu art. 5 ust. 1 konwencji z dnia 2 września 1991 r. zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r. Nr 22, poz. 92; dalej: upo); 2. Spółka nie będzie podlegać ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. z 2000 r. Dz.U. Nr 54, poz. 654; dalej: updop.
56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.