Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prezentacja
prezentacja 1999 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67
2004.04.07 - Urząd Skarbowy w Kętrzynie - US.X-443/16/04
∟Czy podlegają opodatkowaniu czynności przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy, w przypadku, gdy podatnik nie obniża podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie tych towarów?
2004.03.31 - Urząd Skarbowy w Zgorzelcu - US.PD-I.415/4/2/2004
∟Czy zakup karmy dla części składowej infrastruktury w postaci inwentarza żywego tj. krzyżówek dzika ze świnią domową oraz krzyżówek dzikiej kaczki z kaczką domową jest kosztem uzyskania przychodu, przy działalności gospodarczej prowadzonej w zakresie towarowego transportu drogowego pojazdami specjalizowanymi oraz obsługi i naprawy pojazdów mechanicznych. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 z późn. zmian.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 cytowanej...
2004.03.29 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/005-631/03/CIP/03
∟Podatnik zapytuje czy w przypadku, gdy w okresie, którego dotyczy deklaracja nie dokonał innej sprzedaży, a tylko przekazał towary na cele reprezentacji i reklamy, podatek VAT naliczony przy zakupach towarów zaliczonych do środków trwałych podlegających amortyzacji powinien zostać wykazany w poz. 64 deklaracji VAT-7 jako podatek do zwrotu na rachunek bankowy podatnika zgodnie z postanowieniami art. 21 ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, czy też w pozycji 65 deklaracji VAT-7 łącznie z podatkiem naliczonym przy zakupie pozostałych towarów do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy? Podatnik zajmuje się interwencyjnym ...
2004.03.26 - Urząd Skarbowy w Sochaczewie - US.28.III/415-4/04
∟Czy można zaliczyć w limitowane koszty reprezentacji i reklamy zakup ubrań wizytowych tzn. garnitury i wydatki związane z organizowaniem oficjalnych przyjęć oraz poczęstunków, na których podawany jest alkohol?Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Państwo są właścicielami firmy transportowej. Prowadzą szeroką działalność marketingową w celu poszerzenia obszaru działalności gospodarczej. W związku z powyższym ponoszą dość wysokie koszty reprezentacyjne związane z pozyskiwaniem nowych kontrahentów i negocjowaniem kontraktów.Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz. U. z 2000r. nr 14, poz. 176 ze zm...
2004.03.26 - Lubuski Urząd Skarbowy - I-2/443-7/04/SS
∟Czy należy wykazywać VAT należny z tytułu zakupu usług obcych gastronomicznych przekazanych na potrzeby reklamy i reprezentacji oraz przekazanych w siedzibie spółki pracownikom i wystawić fakturę wewnętrzną. Sp. z o.o. zwróciła się pismem z dnia 13.02.2004 r (data wpływu 18.02.2004 r.) do
2004.03.25 - Urząd Skarbowy w Elblągu - PD2/415-16/04
∟Czy wydatki związane z finansowaniem umowy sponsoringu w zamian za świadczenie przez Stowarzyszenie usług o charakterze reklamowym stanowią koszty uzyskania przychodów? Pismem z dnia 25.02.2004 r. Przedsiębiorstwo-Usługowo-Handlowe zwróciło się z prośbą o zajęcie stanowiska w następującej sprawie. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Przedsiębiorstwo-Usługowo-Handlowe – podpisało w dniu 01.02.2004 r. umowę z M.S.M.S.W. A.K. o sponsoringu. W ramach umowy podmiot sponsorowany wykonuje w zamian za otrzymane wynagrodzenie czynności polegające na promowaniu Przedsiębiorstwa-Usługowo-Handlowego poprzez: eksponowanie logo firmy na każdych zawodach w kraju i za ...
2004.03.16 - Urząd Skarbowy w Nowej Soli - Nr II/415-16/2004
∟Podatnik prowadząc dzialalność gospodarczą przekazał na rzecz sekcji koszykówki określone kwoty, w zamian za co znak jego firmy był prezentowany na bandach boiska, na strojach zawodników jak też w trakcie imprez sporytowych w formie ulotek reklamowych. Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy przekazywane na konto bankowe określone kwoty mające na celu rozwój sekcji koszykówki będa stanowiły koszty uzyskania przychodów.W odpowiedzi na zapytanie podatnika z dnia 13.02.2004 r. (data wpływu - 16.02.2004 r.) dotyczące podatkowej klasyfikacji wydatków związanych z reprezentacją i reklamą
2004.03.15 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach - PDI/423-4/04
∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatki ponoszone za współudział przy organizacji szkoleń dla pracowników Spółki, tj. kosztów najmu sali, wykładów, zakwaterowania oraz imprez towarzyszących (np. kulig lub uroczysta kolacja), a także te same koszty ponoszone na rzecz zaproszonych przez firmę dostawców, podwykonawców?Stosownie do przepisów art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. Nr 54 z 2000 r. poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.W myśl ww. zasady ogólnej, dotyczącej koszt
2004.03.09 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0183/04
∟ Czy wydatek poniesiony na wykonanie takich wizytówek Podatniczka może zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej? Stan faktyczny:Podatniczka prowadząca działalność gospodarczą w zakresie przetwarzania danych w tym tworzenia serwisów internetowych oraz usług hostingu internetowego – poniosła wydatek na wykonanie wizytówek, na których znajduje się nazwa firmy Podatniczki, dane teleadresowe, logo firmy itp. Wizytówki te są przekazywane przez Podatniczkę klientom oraz potencjalnym klientom firmy.Ocena prawa stanu faktycznego: Zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizyczn...
2004.03.03 - Urząd Skarbowy w Bartoszycach - US.II/443-3/04
∟1. Jaką stawkę stosować przy rozliczaniu reprezentacji i reklamy, w przypadku gdy nie jest obniżany podatek należny o podatek naliczony związany z zakupem towarów przeznaczonych na potrzeby reprezentacji i reklamy, a koszty te nie są bezpośrednio związane z kosztami ochrony zdrowia, ale służą promocji w celu pozyskania m.in. pomocy finansowej? 2. Czy w przypadku przekazania towarów na ww. potrzeby, jako dokument należy wystawić fakturę?3. Jak refakturować koszty (np. energię elektryczną), w przypadku gdy nie jest odliczany od nich podatek naliczony? 4. Czy na refakturze ująć cenę netto (adekwatną do ceny netto z faktury kosztowej refakturowanej) czy cenę brutto i od...
2004.03.03 - Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie - P-3/423-6/04
∟ Podatnik jest samorządową osobą prawną, która przeznacza uzyskane dochody na działalność statutową i korzysta ze zwolnienia przedmiotowego z podatku dochodowego od osób prawnych z art. 17 ust. 1 pkt 4-8 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jednolity z 2000 r. Nr 54 poz. 654 ze zm.). Jednocześnie ponosi pewne wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną, której kwota jest limitowana w ustawie do wysokości 0,25 % przychodów (art. 16 ust. 1 pkt 28). W związku z tym prosi o wyjaśnienie, czy:-jednostce przysługuje wymieniony limit wydatków na reprezentację i reklamę, jak kwota nieopodatkowana,-konieczne jest zatwierdzenie ...
2004.03.02 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0875/03
∟Czy wydatki poniesione z tego tytułu stanowią koszty uzyskania przychodów prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej? Stan faktyczny:Spółka jawna na działce o powierzchni 2.500 m 2 wybudowała nowy budynek biurowy. Wraz z jego budową wykonano prace związane z zagospodarowaniem terenu wokół budynku (założenie trawników i zasadzeniu roślin).W celu utrzymania stanu technicznego i estetycznego tego terenu wymagane są stałe prace konserwatorskie (nawożenie, koszenie trawników, wymiana nasadzeń itp.) wykonywane przez specjalistyczną firmę. Stan prawny:Zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U....
2004.02.28 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423 -10/13/05/PS
∟Czy koszty poniesione przez spółkę na organizację przez agencję reklamową akcji promocyjnych w punktach sprzedaży stanowią koszty uzyskania przychodu w pełnej wysokości oraz nie podlegają ograniczeniom przewidzianym a art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2003.12.12 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0532/03
∟Czy wydatki poniesione z tego tytułu Spółka powinna zakwalifikować jako koszty reprezentacji i reklamy i uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów w granicach limitu określonego w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zajmuje się importem donic i roślin doniczkowych oraz sprzedażą i wynajmem tego towaru na rynku polskim. Kilkanaście roślin doniczkowych Spółka zamierza przeznaczyć na potrzeby wewnętrzne swojego biura. Rośliny te mają być ustawione w pomieszczeniach biurowych celem poprawy warunków pracy i zapewnienia większej ilości tlenu.Stan prawny:Zgodnie z treścią art. 15 ust. 1 ustawy z...
2003.12.11 - Urząd Skarbowy Kraków-Krowodrza - PB1-443/66/03
∟Opodatkowanie podatkiem VAT przychodów z tytułu świadczenia na rzecz firmy telekomunikacyjnej usługi polegającej na promowaniu jej przez reklamę, marketing i sprzedaż „programu lojalnościowego”
2003.11.18 - Urząd Skarbowy w Łańcucie - U.S.Ia/18-OP/2003
∟Czy wydatek finansowany przez firmę, dokumentowany fakturą wystawioną przez biuro podróży, jako wycieczka zagraniczna, gdzie odbiorcami usługi są kontrahenci, którzy spełnili warunki regulaminu promocji, może stanowić koszt uzyskania przychodu, który nie obciąża limitu kosztów reprezentacji i reklamy? W dniu 25.09.2003 r. wpłynęło pismo spółki jawnej „G.” T. z prośbą o udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego: Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu artykułami przemysłowymi, prowadząc pełną księgowość. Dochody z tytułu prowadzonej działalności opodatko...
2003.10.24 - Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie - POIII/423/24/03
∟Czy wydatki poniesione przez wieloodziałową Spółkę na napoje, przekąski i ciepłe dania dla przedstawicieli poszczególnych oddziałów i kontrahentów można zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy Spółka powinna odprowadzić podatek od towarów i usług?
2003.10.03 - Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie - II US-II/443/65/2003
∟Czy przekazanie na potrzeby reprezentacji i reklamy zakupionych obcych usług druku i dystrybucji powoduje obowiązek opodatkowania czynności przekazania oraz czy faktura dokumentująca wykonanie ww. usług może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego z niej wynikającego?
2003.04.08 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie - DP/443-13/03
∟Przekazanie koszulek, parasoli, radia, zegarków i innych materiałów, które nie posiadają logo podatnika, jako nagród w konkursach radiowych w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług W odpowiedzi na pismo Spółki z dnia 31marca 2003 r. z zapytaniem w zakresie podatku od towarów i usług - Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie działając na podstawie art. 14 a i 14 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) uprzejmie wyjaśnia: Przedmiotem opodatkowania w podatku od towarów i usług są tylko te czynności, działania oraz stany, które zostały wymienione w przepisie art. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 roku o podatku od ...
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.