Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prezentacja
prezentacja 1999 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67
2005.04.26 - Trzeci Urząd Skarbowy w Bydgoszczy - PG-2-415-11/05
∟Czy koszty reprezentacji i reklamy należy rozliczać co miesiąc do wysokości 0,25 % przychodu, czy można raz w roku w grudniu sporządzić korektę w przypadku przekroczenia limitu.
2005.04.26 - Małopolski Urząd Skarbowy - PP1/443-47/05/MI/25565
∟Czy w oparciu o art. 88 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług w sytuacji przekroczenia kwoty limitu 0,25 % przychodu podatkowego, uniemożliwiającego zaliczenietych wydatków do kosztów uzyskania przychodów, fakt opodatkowania przekazania towarów na reprezentację lub reklamę uprawnia do dokonania odliczenia podatku naliczonego przy zakupie tych towarów ?.
2005.04.26 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423/54/71/05/AW
∟Czy w przypadku ponoszenia przez Spółkę wydatków bezpośrednio i wyłącznie związanych z produktem usługobiorcy, na cele reprezentacji/reklamy niepublicznej, w ramach świadczonych usług, dopuszczalne jest uznanie przez Spółkę tych wydatków za koszt podatkowy w pełnej wysokości (tj. z pominięciem ograniczeń z art. 16 ust.1 pkt. 28ustawy ?).
2005.04.26 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-93/73/05/PK
∟Czy koszty towarów (pojedyncze egzemplarze kosmetyków, próbki i testery kosmetyków), przekazywanych redakcjom czasopism (w celu wykonania zdjęć lub w celu zapoznania się z towarem) oraz dziennikarzom w charakterze upominków, a także koszty zaproszeń na konferencje prasowe i koszty opakowań przekazywanych towarów są kosztami uzyskania?
2005.04.25 - Urząd Skarbowy w Bytomiu - II PD/423-5/05
∟Fundacja organizuje konferencje prasowe dla TV i dziennikarzy, na których prezentowana jest działalność Fundacji. Organizowane są też spotkania z przedstawicielami firm oraz z osobami prywatnymi, których Fundacja chce zainteresować swoją pracą. W trakcie tych spotkań Fundacja zapewnia symboliczny poczęstunek. Czy koszt usługi gastronomicznej związanej z tym poczęstunkiem może stanowić koszt uzyskania przychodów?
2005.04.22 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/24/05/AMM
∟Czy podatnikowi przysługuje prawo do pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony związany z nabyciem towarów (kawy, herbaty, alkoholu, owoców) zużywanych przez pracowników Spółki oraz w ramach poczęstunków dla klientów odwiedzających Spółkę.
2005.04.19 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie - D2-443/14/05
∟Czy spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupu towarów zużytych na cele reprezentacji i reklamy przy przekroczonym limicie zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2005.04.14 - Urząd Skarbowy w Ostrowcu Świętokrzyskim - PP-443/22/2005
∟Czy podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony oraz czy należy wystawiać fakturę wewnętrzną z wykazanym podatkiem należnym stwierdzającą przekazanie towarów i usług na potrzeby reprezentacji i reklamy ? Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że zakupiono kawę, herbatę, słodycze, które zostały zużyte na potrzeby reprezentacji w trakcie spodkań z kontrahentami. Negocjacje handlowe przeprowadzane były także w lokalach gastronomicznych, w których kontrahenci podejmowani byli obiadem lub kolacją, dokonano również zakupu usług w zakresie ogłoszeń prasowych. Strona nie obniżała podatku należnego o podatek naliczony wynikaj
2005.04.14 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/406-23/CIT/05
∟Czy w przypadku przekroczenia limitu w podatku dochodowym wydatków na reklamę i reprezentację niepubliczną i braku możliwości odliczenia podatku naliczonego, podatek naliczony jest uznawany bezpośrednio za koszt uzyskania przychodu, czy też powiększa wartość wydatków limitowanych wraz z wartością netto zakupionych towarów i usług? W dniu 3.02.2005r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka ponosi koszty związane z reprezentacją i reklamą. Wydatki te w części mają charakter reprezentacji i reklamy prowadzonej w spo...
2005.04.14 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PBO I/423/64/P/05/MD
∟Czy kwotę przekroczenia rocznego limitu wydatków na reprezentację i reklamę (w wysokości 0,25 % przychodu, która nie stanowi kosztu uzyskania przychodu zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, należy podzielić na 12 i korygować deklaracje podatkowe za miesiące, w których nastąpiło przekroczenie limitu o 1/12 limitu?
2005.04.12 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty - IUSBIII/436/9/2005/kk
∟Czy zużycie towarów zakupionych, jak i własnych w czasie spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami - podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy dla udokumentowania czynności zużycia w.w. towarów konieczne jest wystawienie faktury wewnętrznej?Czy fakt przekroczenia limitu (0,25% przychodu) ograniczającego możliwość zaliczenia wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów uzyskania przychodów, będzie miał wpływ na możliwość obniżenia podtaku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów zużywanych w ramach w.w. spotkańW dniu 24 stycznia 2005r. został złożony wniosek w sprawie udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i spo...
2005.04.12 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423/55/51/05/AW
∟Czy w przypadku ponoszenia wydatków na nabycie usług hotelowych i gastronomicznych, przeznaczanych przez Spółkę na cele reprezentacji oraz reklamy niepublicznej, uznawanych w świetle ustawy CIT za koszt podatkowy do wysokości 0,25% przychodów, wykorzystanie wskazanego limitu należy ustalać z uwzględnieniem wartości wydatków netto ?.
2005.04.11 - Urząd Skarbowy w Bytomiu - II PD/423-3/05
∟Spółka w ramach zawartej umowy na usługi promocyjne, promowała i reklamowała się w 2005r., na urozystości wręczenia "Laurów Umiejętności i Kompetencji 2004r." Czy koszty poniesione z tego tytułu należy zunać za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy uwzględnieniu ograniczenia wynikającego z art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy?
2005.04.11 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie - PD1-4-423/4b/JM/05
∟Czy wydatki poniesione na zakup: art. spożywczych przeznaczonych na poczęstunek klientów na terenie zakładu pracy, niewielkiej ilości alkoholu przeznaczonego jako poczęstunek w trakcie spotkań z kontrahentami; druk ulotek informacyjnych, zakup i przekazanie prezentów klientom o wartości nie przekraczających 50 zł. stanowią w całości koszt uzyskania przychodów?
2005.03.30 - Pomorski Urząd Skarbowy - PV/443-12/IV/2005/JW
∟Czy przekazanie i zużycie własnych towarów (kawa, herbata, soki, woda) na rzecz pracowników przedsiębiorstwa oraz zużycie własnych towarów w ramach poczęstunku dla kontrahentów firmy (alkohol i w/w artykuły spożywcze) należy opodatkować podatkiem od towarów i usług?
2005.03.25 - Urząd Skarbowy w Zakopanem - PD-413/I/3/2005
∟Czy koszt nabycia sztandaru służącego do reklamowania działalności spółki i jej publicznego reprezentowania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
2005.03.25 - Małopolski Urząd Skarbowy - PP2/443-93/05/AL/20232
∟Czy czynność nieodpłatnego wydania katalogów oraz toreb foliowych, w które pakowane są katalogi powoduje obowiązek rozliczenia podatku należnego?
2005.03.25 - Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy - ZD/423-45-28/05
∟Czy przekazanie na targach krajowych i zahranicznych oraz wyłożenie w punktach sprzedaży katalogów, folderów, długopisów z logo firmy można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako reprezentacja nie limitowana.
2005.03.23 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WV/443/13/7/2005/KC
∟Czy przekazanie przez agencję reklamową nagród, służące świadczeniu usługi reklamowo - promocyjnej, stanowi część tej usługi, a w konsekwencji czy przekazanie nagród klientom będącym członkami Klubu nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w myśl art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT?
2005.03.23 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej - PP/443-36/05
∟Czy czynność nieodpłatnego przekazania towarów do degustacji podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?W zapytaniu Podatnik przedstawił następujący stan faktyczny:Podatnik prowadzi firmę zajmującą się produkcją wędlin i mięsa. Zgodnie z zawartymi umowami wydaje on własne wyroby, celem ich nieodpłatnego przekazania klientom, w czasie degustacji prowadzonych w hipermarketach. Degustacje prowadzone są przez hostessy zatrudnione na podstawie umowy-zlecenia lub zlecane są kontrahentowi, który obciąża Podatnika fakturami za wykonane usługi marketingowe.Ze względów sanitarnych wyroby te są przekazywane w oryginalnych opakowaniach, tj. blokach, których wartość...
2005.03.16 - Urząd Skarbowy w Krotoszynie - DP/423-1/05
∟Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na zakup alkoholu z przeznaczeniem na cele reprezentacji i reklamy?Pismem z dnia 10.01.2005r. Spółka zwróciła się do
2005.03.15 - Urząd Skarbowy Kraków-Prądnik - PP 443/12/2/05/ZM
∟Czy zużycie kawy, herbaty na "potrzeby sekretariatu" traktować należy jako czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2005.03.14 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/005/0948/04
∟1. Jaką część czynszu za to mieszkanie mąż podatniczki może zaliczyć w ciężar kosztów uzyskania przychodów?2. Jaką część wydatków ponoszonych na kawę, herbatę i inne produkty przeznaczone do celów reprezentacji, a także na środki czystości - mąż podatniczki może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?3. Czy wydatki na dodatkowe nieobowiązkowe ubezpieczenie (III filar) stanowią koszt uzyskania przychodów?Stan faktyczny:Mąż podatniczki prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w wydzielonej części mieszkania zakupionego przed zawarciem związku małżeńskiego przez podatniczkę (mieszkanie stanowi majątek odrębny podatniczki). Ocena prawna stan...
2005.03.11 - Małopolski Urząd Skarbowy - PP1/443-38/05/BK/15808
∟1. Czy zużycie towarów i usług na cele reprezentacji i reklamy objęte jest zakresem przedmiotowym ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, tj. czy zużycie towarów i usług na cele związane z reprezentacją i reklamą wymaga opodatkowania podatkiem od twarów i usług?2. Czy przy zakupie wyżej wymienionych towarów i usług Spółka ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług?
2005.03.10 - Urząd Skarbowy w Chojnicach - PTU/443-0001/05
∟Podatnik zapytuje o miejsce świadczenia usług reklamy i agentów, badania rynku, tłumaczeń świadczonych dla kontrahenta zagranicznego ze Szwajcarii. Postanowienie
2005.03.08 - Małopolski Urząd Skarbowy - PP2/443-78/05/TR/15004
∟Czy w przypadku nabycia usług wykorzystywanych w celu reprezentacji i reklamy podatnik ma obowiązek wystawiania faktur wewnętrznych i naliczania podatku od towarów i usług należnego z tego tytułu? Czy podatnikowi przysługuje prawo odliczenia od podatku należnego podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez usługodawcę?
2005.03.01 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZP/443-623/3/04
∟Podatnik zwrócił się o wyjaśnienie wątpliwości dotyczących kosztów reprezentacji i reklamy w podatku dochodowym.Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca prowadzi sprzedaż produktów z PCV. W celu zwiększenia sprzedaży swoich towarów i produktów podejmuje działania o charakterze reklamowo - reprezentacyjnym w stosunku do swoich klientów. Działania te polegają na zakupie usług i materiałów od dostawców i na bezpłatnym przekazywaniu swoim klientom następujących materiałów i towarów: 1. prospekty reklamowe, w których opisane jest ostateczne przeznaczenie i wykorzystanie sprzedawanego towaru. Prospekty kierowane są do biur proj...
2005.02.25 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS II-2/423/431/AT/190/04/05
∟Czy można za koszty reklamy publicznej uznać całość kosztów uroczystości czy tylko niektóre. Odpowiadając na pismo z dnia 30.12.2004r. (data wpływu 31.12.2004r.)uzupełnione w dniu 04.02.2005r. pismem z dnia 02.02.2005r.
2005.02.24 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu - PD-1/005/3/05
∟Czy wydatki na zakup napojów alkoholowych na cele reprezentacji i reklamy, w ramach limitu określonego w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?Spółka zakupiła napoje alkoholowe na cele reprezentacji i reklamy i chce zaliczyć wydatek na zakup, w ramach limitu określonego w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, do kosztów uzyskania przychodów.Zdaniem Podatnika zakup napojów alkoholowych na cele reprezentacji i reklamy, mieszczący się w ramach limitu zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, można zaliczyć do kosztów podatkowych. Wyjaśniając powyższe zagadnienie należy zdefiniować pojęcie „reprezent...
2005.02.22 - Pomorski Urząd Skarbowy - DP/P1/423-0006/05/AK
∟Czy koszty zakupu odzieży służbowej wymaganej jako ubiór służbowy dla pracowników bezpośredniego kontaktu z klientami podatnika w oparciu o obowiązujący Regulamin pracy stanowią koszty uzyskania przychodu pracodawcy?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.