Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prezentacja
prezentacja 1999 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
2007.05.17 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-37/1/07
∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę na zakup kawy, herbaty, napojów chłodzących oraz artykułów spożywczych (cukier, mleko, ciastka, cukierki, itp.), z których korzystają goście firmy, stanowią koszty uzyskania przychodu, czy też są z nich wyłączone jako koszty reprezentacji? W dniu 21.02.2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który uzupełniono w dniu 30.03.2007r. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż kawą, herbatą oraz napojami i drobnymi słodyczami częstowani są klienci i goście przebywający w Firmie. Wnioskodawca podnosi, iż w związku z różnymi poglądami wyrażonymi w piśmiennictwie ...
2007.05.15 - Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim - US.I/1-415/8/2007
∟Czy wydatki poniesione z tytułu zakupu usług gastronomicznych można zakwalifikować jako koszty reprezentacji i w związku z tym nie uwzględniać w kosztach uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23, czy wydatki te, jako stanowiące podstawę działalności gospodarczej podatnika będą podlegały zaliczeniu w koszty uzyskania przychodów w całości ? Na podstawie art. 216, art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Piotrkowie Tryb. postanawia stanowisko w indywidualnej sprawie przedstawione we wniosku z dnia 08.03.2007r. (wpływ do tut. organu 15.03.2007 r.) wg którego ponoszone w związku z organizowaniem spotkań marketingo...
2007.05.15 - Pomorski Urząd Skarbowy - DP/423-0038/07/AK
∟Podatnik ma wątpliwości, czy wydatki na drobne gadżety z logo Spółki należy zakwalifikować do wydatków na reprezentację, czy reklamę.
2007.05.11 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-96/07/RM
∟Czy zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 46 litera b tiret drugi ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatek VAT należny z tytułu przekazania towarów na cele reprezentacji jest kosztem uzyskania przychodów, jeżeli nabyte towary zostały przekazane na cele reprezentacji i opodatkowane zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług? Spółdzielnia jest producentem produktów farmaceutycznych i kosmetyków, kupuje słodycze, artykuły spożywcze, kawę i herbatę jako prezenty na spotkania w aptekach, hurtowniach, z lekarzami i pielęgniarkami. Zakupywane też są i wręczane kontrahentom jako prezenty lub nagrody kosze świąteczne (z produktami spożywczymi) i alkohol.
2007.05.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-75/07/AJ
∟Czy są kosztem uzyskania przychodów wydatki związane z wejściem Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w celu pozyskania kapitału zakładowego (na usługi doradcze, opłaty notarialne, badanie sprawozdań, doradztwo prawne, produkcję i emisję spotów reklamowych, doradztwo w zakresie prospektu emisyjnego i in.)? Spółka planuje wejść do obrotu na GPW i podnieść kapitał zakładowy przez zaoferowanie nowoutworzonych akcji na GPW.
2007.05.09 - Urząd Skarbowy Kraków-Prądnik - PB3/423-1/07
∟Czy spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wręczane podczas spotkań organizowanych w celu pozyskania nowych przedstawicielami szkół, biur podróży, biur turystycznych, hoteli, wejściówki na basen lub siłownie (w trakcie tych spotkań jest przekazywana informacja handlowa, materiały reklamowe i informacje dotyczące produktów)?
2007.05.09 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/4061-25/1/07
∟Czy wydatki na usługi gastronomiczne, zakup żywności i/lub napojów związane ze szkoleniami i/lub spotkaniami handlowymi, w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym, stanowią koszty uzyskania przychodów? W dniu 9.02.2007r. do tutejszego organu podatkowego wpłynął wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który uzupełniono w dniu 21.03.2007r. Wnioskodawca, będący spółką z o.o., w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, organizuje szkolenia dla pracowników Spółki oraz spotkania i negocjacje handlowe z potencjalnymi klientami. Podatnik wskazuje, iż czasem wyżej wymienione szkolenia lub spotkania i negocjacje handlowe wiążą się z wydatkami na usługi gast...
2007.05.08 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-97/07/RM
∟Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu) i eksponowanie standów reklamowych i woblerów (tzw. kiwaczków).
2007.05.07 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PB-R I-PDP/423-44/P/106/07/WS/52697
∟W świetle przedstawionego stanu faktycznego Jednostka zwróciła się z zapytaniem czy zakupione przez nią i wręczane kontrahentom drobne upominki z widocznym logo firmy (tj. kalendarze, długopisy, krawaty, apaszki) można potraktować jako reklamę i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
2007.05.07 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - L.IS.I/1/4151/10/2007
∟Dotyczy kwalifikacji ponoszonych wydatków, tj. czy wyżej wymienione wydatki należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu związanych z funkcjonowaniem firmy, czy też są to koszty o charakterze reprezentacji i reklamy. Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie – działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997r. – Ordynacja podatkowa (jednolity tekst z 2005r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.) – w brzmieniu obowiązującym w 2006r. zmienia z urzędu postanowienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie z dnia 25.10.2006r. znak: II US.PB-I/415/17/06 w sprawie interpretacji co d...
2007.04.30 - Urząd Skarbowy w Oleśnie - PDF/415-1/07/KG
∟Czy wydatki poniesione na zorganizowanie imprezy dla pracowników i kontrahentów z okazji 20-lecia Firmy stanowią koszt uzyskania przychodów z działalności gospodarczej ? Postanowienie Działając na podstawie art.!4a § l i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, póz.60 ze zmianami), w związku z art. 4 ust. l ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, póz. 1590), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oleśnie stwierdza że stanowisko zawarte we wniosku z dnia 26.02.2007 r.(data wpływu 27.02.2007 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób...
2007.04.30 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/874/KDO/423/15/07/WSz
∟Czy koszty poniesione na organizację szkoleń takie jak: zakwaterowanie, dojazd, przelot, wyżywienie uczestników szkolenia oraz osób prowadzących szkolenie, a także koszty wynajmu sali i zużytego sprzętu podczas warsztatów stanowią koszty uzyskania przychodów w całości, czy też są kosztami reprezentacji i reklamy, do której ma zastosowanie limit 0,25% kwoty przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2007.04.27 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473//876/KDO/423/19/07/EG
∟1.czy nie zalicza się do kosztów reprezentacji zużycia artykułów spożywczych na narady wewnętrzne?2.czy nie zalicza się do kosztów reprezentacji wydatków związanych z wystrojem pomieszczeń biurowych, stanowiących ich wyposażenie?3.czy drobne upominki i gadżety zawierające logo i dane teleadresowe Spółki przekazywane kontrahentom tej Spółki stanowią wydatek na reprezentację czy reklamę?
2007.04.27 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie - IUS.PO/422/28/GG/2007
∟Czy wydatki związane z zorganizowaniem bankietu, zakupem usług cateringowych po przemierze przedstawienia teatralnego stanowią koszty reprezentacji i jako związane z realizacją celów statutowych w kierunku upowszechniania kultury stanowią podstawę do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym od osób prawnych?Pismem z dnia 09.03.2007 r. uzupełnionym pismem z dnia 11.04.2007 r. i Statutem teatr wystąpił do tut. organu z wnioskiem o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, przedstawiając następujący stan faktyczny.Po premierach przedstawień teatr organizuje bankiety, bądź nabywa usługi cateringowe obejmujące zakup usług gastronomicznych i napojów w tym alkoholu. Uczestnikami bankietów są widzowie przedstawie...
2007.04.27 - Izba Skarbowa we Wrocławiu - PP I 443/222/07/KA
∟Czy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego od towarów i usług o podatek naliczony w przypadku zakupu alkoholu w ramach usługi cateringowej przeznaczonej na obsługę gości podczas spotkań z kontrahentami oraz alkoholu zakupionego i wręczonego przedstawicielowi kontrahenta. Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm./ po rozpatrzeniu zażalenia Strony wniesionego pismem z dnia 15 lutego 2007 r. na postanowienie Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu z dnia 7 lutego 2007 r. sygn. PPII/443/1/13119/06 wydane w sprawie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług /Dz. U. z 2004 r. Nr ...
2007.04.26 - Drugi Wielkopolski Urząd Skarbowy w Kaliszu - DWUS DP-443-14/07
∟Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego dotyczącego działań reklamowych i promocyjnych ? Na podstawie art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 z późń. zm.) w związku z art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późń. zm.) po rozpatrzeniu wniosku o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług Naczelnik Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowegow Kaliszu stwierdza, że stanowisko przedstawione przez Spółkęw w/w wniosku jest prawidłowe W zło...
2007.04.25 - Urząd Skarbowy w Słupsku - PII/423-0007/07
∟Czy wydatki na inaugurację roku akademickiego będą stanowić koszt uzyskania przychodu?
2007.04.25 - Urząd Skarbowy w Słupsku - PII/423-0003/07
∟Czy wydatki na organizację spotkań, konferencji naukowych oraz letnich Igrzysk Polonijnych będą stanowić koszt uzyskania przychodu?
2007.04.24 - Urząd Skarbowy w Suwałkach - US.III-415/11/34/07
∟Czy wydatki na nabycie ubrań z logo firmy mogą być uznane za wydatki o charakterze reklamowym i w całości uznane za koszty uzyskania przychodów?
2007.04.24 - Urząd Skarbowy w Namysłowie - PO/4150-1/07
∟Czy usługi gastronomiczne takie jak zakup żywności i napojów dla uczestników organizowanych na zlecenie szkoleń czy imprez można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ? P o s t a n o w i e n i e Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy a dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity :Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Namysłowie stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31.01.2007r., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów usług gastronomicznych takich jak zakup żywności i napojów dla uczestników organizowanych na zlecenie szkoleń czy imprez , jest prawidłowe....
2007.04.23 - Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim - PD/415-7/2007
∟Czy wydatki poniesione za zorganizowanie spotkania integracyjnego z pracownikami są kosztem dzialalności? Tożsamy z 127709, 132046, 137041, 138244
2007.04.23 - Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie - D.3/423-5/07
∟Spółka występuje z zapytaniem w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup kawy, herbaty, cukru, wody mineralnej w celu wykorzystania ich jako poczęstunek dla gości – klientów Spółki.
2007.04.23 - Drugi Wielkopolski Urząd Skarbowy w Kaliszu - DWUS DP-443-16/07
∟Spółka pyta, czy prawidłowo odliczyła podatek VAT związany z zakupami na reprezentację i reklamę w deklaracji za styczeń 2007r.? Na podstawie art. 14a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 roku Nr 8, poz.60 ze zm. ) w związku z art.86 ust. 1, ust. 10 pkt 1, ust. 11, art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.Nr 54 poz. 535 z późn.zm.)po rozpatrzeniu wniosku o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, w sprawie odliczenia podatku naliczonego dotyczącego zakupu towarów związanych z reprezentacją firmy Naczelnik Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu stwierdza, że stanowisko przedstawione przezSpółkęw w/w wniosku j...
2007.04.20 - Urząd Skarbowy Łódź-Polesie - USII/423/14/2007
∟Czy wydatki na prezenty dla pacjentów kupujących leki w aptece Spółki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ? W dniu 22.03.2007r., (wpływ 23.03.2007r.) Sp. z o. o. wystąpiła z wnioskiem w trybie art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa do tutejszego Organu podatkowego w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego. Pismem z dnia 11.04.2007r. (wpływ 13.04.2007r.) uzupełniono stan faktyczny.Pytanie podatnika brzmi: Czy wydatki na prezenty dla pacjentów kupujących leki w aptece Spółki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu ? Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że: Firma zajmuje się sprzedażą leków. Pacjenci otrzymują drobne prezenty przy zakupach leków. Prezent można otrzymać je
2007.04.18 - Urząd Skarbowy w Ostrołęce - US-15/PO-I/415/JK/3/07
∟Czy do kosztów uzyskania przychodu Zakładu Przetwórstwa Mięsnego można zaliczyć wydatki poniesione na zorganizowanie wyjazdów zagranicznych dla najlepszych dystrybutorów i ich przedstawicieli?
2007.04.17 - Urząd Skarbowy Poznań-Winogrady - DG/423-1/07
∟Które wydatki ponoszone przez Spółkę są wydatkami reprezentacyjnymi, a w konsekwencji nie są kosztami uzyskania przychodów i nie pozwalają na odliczenie podatku naliczonego?Sp. z o. o. w dniu 19.01.2007 r. zwróciła się z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o podatku od towarów i usług.Przedstawiła następujący stan faktyczny:Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług internetowych. W celu uniknięcia problemów z określeniem, które wydatki ponoszone przez Spółkę są wydatkami reprezentacyjnymi, a w konsekwencji nie są kosztami uzyskania przychodów i nie pozwalają na odliczenie podatku naliczonego, podała następujące przykłady:1....
2007.04.13 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie - D1/423-9/07
∟Czy Stowarzyszenie może traktować zakup kawy, herbaty, wody mineralnej, ciastek jako koszt uzyskania przychodów ?
2007.04.13 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-73/07/KM
∟1. Czy wszystkie koszty i wydatki ponoszone przez Spółkę w związku ze świadczonymi usługami stanowią jej koszty uzyskania przychodu ze względu na bezpośredni i bezdyskusyjny związek z faktycznie uzyskiwanym przychodem w postaci wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług na podstawie Umów zawartych z określonymi podmiotami?2. Czy konsekwentnie ponoszone przez Spółkę koszty i wydatki związane z promocją i reprezentacją jej zleceniodawców, w tym koszty posiłków, napojów i drobnych upominków wręczanych osobom mającym istotne znaczenie dla tych podmiotów, a także koszty sponsorowania realizowanego w celu rozpowszechnienia dobrego wizerunku zleceniodawców są wydatkami, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 UPDOP?3. Czy nieodpłatne przekazanie środków pienięż...
2007.04.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-36/07/CHYK
∟Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym udostępnienie przez Spółkę materiałów użytkowych sklepom i punktom gastronomicznym będącymi klientami wnioskodawcy, którzy nabywali produkty /napoje/ w celu dalszej odsprzedaży, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 08.01.1993r. (Dz. U. Nr 11, poz. 50, ze zm.) w stanie prawnym do 30.04.2004r.?
2007.04.06 - Małopolski Urząd Skarbowy - PO1/423-48/07/30219
∟Czy upominki, których celem jest zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności podmiotu gospodarczego i jego produktów oraz upominki cez logo podmiotu lub opatrzone dyskretnym logo, stanowią wydatki na reklamę podmiotu i jego reprezentację? P o s t a n o w i e n i e Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawieart. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w odpowiedzi na wniosek Spółki z dnia 12 marca 2007 r. ( data wpływu do tut. Urzędu 15 marca 2007 r.) - w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji o stosowaniu przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku jest prawidłowe. U Z A S A D N I E N I E W...
43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.