Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pomoc de minimis
pomoc de minimis 203 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2016.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-403/16/MS
∟Czy prawidłowym jest stanowisko Spółki, że przychód z tyt. zwrotu części wynagrodzenia przez Powiatowy Urząd Pracy nie stanowi przychodu w podatku dochodowym, a jednocześnie naliczone wynagrodzenie pracownika ujęte w księgach rachunkowych w kwocie wynikającej ze stosunku pracy, czyli 1850 zł brutto, pomimo, że refundacja nie pokrywa całej kwoty, zalicza się do podatkowych kosztów uzyskania przychodu?
2016.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-286/16-4/AM
∟Czy otrzymana pomoc de minimis podlega zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w Ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych – zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wolne od podatku dochodowego są dotacje otrzymane z budżetu Państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonych w odrębnych ustawach?
Czy koszty kształcenia wynikające z wystawionych faktur VAT przez firmy przeprowadzające kształcenia stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów do podatku dochodowego od osób prawnych?
2016.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-213/16/PM
∟Czy w zaistniałej sytuacji warunkiem zastosowania przez płatnika – notariusza zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych jest łączne spełnienie warunków określonych w tym przepisie, w tym w szczególności w zakresie pomocy de minimis w rolnictwie?
Czy też płatnik nie ma obowiązku badania wysokości otrzymanej przez nabywców pomocy de minimis, a obowiązek ten spoczywa na właściwym organie podatkowym? Jeśli zaś płatnik powinien badać tę kwestię, to czy wystarczającym jest odebranie od nabywców stosownych oświadczeń w tym zakresie?
Jeśli zwolnienie jest uzależnione do wysokości udzielnej/wykorzystanej pomocy de minimis w rolnictwie, to czy w sytuacji jak w zaprezentowanym stanie faktycznym, gdy kwota podatku przewyższa wysokość pomocy de minimis w rolnictwie, płatnik winien czynność zwolnić od podatku od czynności cywilnoprawnych do wysokości pomocy de minimis, a w pozostałym zakresie, to jest od nadwyżki naliczyć i pobrać podatek? Czy też nie stosować zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy i podatek pobrać od „całości”?
2016.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-277/16/MPŁ
∟Czy w opisanym stanie faktycznym możliwe jest zastosowanie jednorazowego odpisu amortyzacyjnego na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2016.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-316/16/AB
∟W zakresie ustalenia, czy uzyskana w ramach pomocy de minimis kwota zwolnienia z podatku od nieruchomości stanowi przychód podlegający opodatkowaniu
2016.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4514-103/16/DP
∟Obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych w przypadku wykorzystania przez kupującego limitu pomocy de minimis.
2016.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-1734/15-4/KS
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania otrzymanej pomocy de minimis.
2016.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-965/15/BK
∟Czy u najemców lub osób zajmujących lokale wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu Gminy powstanie przychód podlegający opodatkowaniu, w związku z odpracowywaniem przez nich zaległości z tytułu opłat czynszowych oraz za bezumowne korzystanie z lokalu, a jeśli tak - czy Gmina jako płatnik zobowiązana będzie do odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2015.11.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-909/15/PSZ
∟Czy w świetle przedstawionych powyżej obowiązujących przepisów będzie mógł Pan dokonywać jednorazowych odpisów amortyzacyjnych w wysokości 209.000 zł (50.000 EURO) dla:
˗ środków trwałych z grupy 3,4,5,8 w wysokości 140.708 zł,
˗ środków trwałych z grupy 7 w wysokości 68.292 zł.
2015.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-246/15/BKD
∟Czy otrzymana pomoc podlega zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych
2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-679/15/BK
∟1. Czy regulowanie zobowiązań finansowych (zaległości czynszowych) poprzez wykonanie świadczenia rzeczowego oraz umorzenie odsetek ustawowych naliczonych od kwoty tych zobowiązań stanowi przychód dłużnika, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ?
2. Czy w związku z odpracowaniem zobowiązań finansowych (zaległości czynszowych) przez dłużników oraz umorzenia odsetek ustawowych, naliczonych od kwot odpracowanego długu jednostka samorządowa (gmina) ma obowiązek sporządzić informacje PIT-8C o wysokości przychodów z innych źródeł ?
2015.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-207/15-2/DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
2015.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-29/15/KP
∟powstanie przychodu w związku otrzymaną pomocą „de minimis”
2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-371/15-3/AN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego oraz kosztów uzyskania przychodów.
2015.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-1225/14-2/WS
∟Obowiązki płatnika.
2015.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1181/14/KW
∟1) Czy koszty poniesione w latach 2012-2014 na zakup drobnych przedmiotów, takich jak np. mydełka i ręczniczki dla gości oraz innego wyposażenia (wymienionego w punktach 5 i 6 stanu faktycznego przedstawionego we wniosku) do pensjonatu będącego w budowie, których wartość jednostkowa nie przekracza 3.500 zł i nie zostały wpisane do ewidencji środków trwałych, mogą zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu oddania ich do użytkowania, czyli w miesiącu maju 2015 roku, czy winny być ujęte w kosztach w momencie ich poniesienia, t.j. z datą wystawienia faktury?2) Czy spółka postąpiła prawidłowo amortyzując jednorazowo zakup systemu alarmowego, opisanego w punkcie nr 3 stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, o wartości początkowej 4.032,13 zł, czy powinna amortyzować go metodą liniową?
2015.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1157/14/PSZ
∟Czy w zaistniałej sytuacji prawidłowe było dokonanie jednorazowej amortyzacji, określonej w art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy obliczając limit dla „małego podatnika”, warunkujący zastosowanie jednorazowej amortyzacji należy brać pod uwagę przychody brutto spółki, która nabywa środki trwałe, czy należy obliczać oddzielnie limit dla każdego ze wspólników, sumując ich przychody pochodzące z udziału w różnych spółkach cywilnych?
2014.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-854/14-2/AS
∟Nie ma prawnej możliwości, by Spółka mogła umieścić w kosztach uzyskania przychodów wydatków poniesionych ze środków uzyskanej pomocy de minimis na: zużycie materiałów i energii, usługi obce (usługi informatyczne, usługi telekomunikacyjne, usługi księgowe), wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne, wydatki na wyposażenie biura, wydatki na bieżące potrzeby firmy.
2014.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-217/14/AW
∟Czy wartość otrzymanej pomocy de minimis stanowi przychód Wnioskodawcy, a jeśli tak, to czy korzysta on ze zwolnienia?
2014.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-319/14/KW
∟Czy w związku z otrzymaną dotacją unijną Wnioskodawczyni może skorzystać z jednorazowej amortyzacji zgodnie z art. 5a pkt 20 Ustawy o PIT do określonego limitu 211.000 zł?
Czy różnicę do wysokości środków własnych w kwocie 137.182 zł 25 gr może amortyzować metodą liniową z zastosowaniem podwyższonej stawki amortyzacji 1,4 zgodnie z art 22i ust. 2 pkt 2?
2014.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-158/15-4/MS1
∟Czy wydatki pokryte środkami z dotacji, których wartość nie przekroczyła 3.500 zł będą mogły stanowić koszt uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodarczej?
2014.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-431/13-4/DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od środków trwałych dofinansowanych dotacją oraz jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od części wartości środka trwałego, która nie została sfinansowana otrzymaną dotacją.
2013.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-108/13-2/KT
∟Dotacja przeznaczona na pokrycie poniesionych kosztów działalności jest dotacją o charakterze zakupowym, a nie dotacją mająca na celu sfinansowanie ceny sprzedaży. Zatem otrzymane dofinansowanie ze środków europejskich (pomoc de minimis) w ramach działania objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich, przeznaczone na pokrycie kosztów działalności, nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy, a tym samym nie podlega opodatkowaniu, gdyż nie stanowi czynności wymienionej w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.
2013.03.20 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
- IPPB1/415-26/13-2/KS
∟Zakres możliwości zwolnienia z opodatkowania otrzymanej pomocy publicznej przeznaczonej na zakup środków trwałych.
2013.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1248/12/AW
∟Pomoc de minimis. Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z ponoszeniem kosztów związanych z projektem szkoleniowym. Obowiązek wystawienia faktury VAT za szkolenie w sytuacji, gdy jest ono dofinansowane w 100% ze środków publicznych.
2013.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1193/12-3/AS
∟Czy otrzymana pomoc de minimis w postaci zaświadczenia o świadczeniu usług optymalizacji procesów biznesowych w Spółce będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
2013.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1019/12-4/AP
∟Spełnienie warunków uprawniających do skorzystania z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych dotyczących limitu przychodów oraz rodzaju działalności.
2012.06.22 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPB1/415-188/12-5/ASZ
∟Czy refundowane w powyższy sposób wydatki podlegają opodatkowaniu (stan faktyczny), a jeśli tak, to czy opodatkowane powinny być obydwie części (85% i 15%, a więc 100% refundacji), czy tylko jedna z nich (w przypadku zwróconej już części dofinansowania - 85% – stan faktyczny, w przypadku nie zwróconej jeszcze części dofinansowania - 15% – zdarzenie przyszłe)? Jak taką refundację zaksięgować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (stan faktyczny)?
2012.06.22 -
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi
- IPTPB1/415-188/12-4/ASZ
∟Czy refundowane w powyższy sposób wydatki podlegają opodatkowaniu (stan faktyczny), a jeśli tak, to czy opodatkowane powinny być obydwie części (85% i 15%, a więc 100% refundacji), czy tylko jedna z nich (w przypadku zwróconej już części dofinansowania - 85% – stan faktyczny, w przypadku nie zwróconej jeszcze części dofinansowania - 15% – zdarzenie przyszłe)? Jak taką refundację zaksięgować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (stan faktyczny)?
2012.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1270a/11/DP
∟Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo dokonania korekty w przypadku opisanym we wniosku?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.