Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: korekta

 

korekta 7365 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-105/14-5/KG
     ∟Obowiązek naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania świetlic.

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-105/14-4/KG
     ∟Prawo do odliczenia – w drodze korekty wieloletniej – części podatku naliczonego od wydatków związanych z budową sali gimnastycznej w związku ze zmianą w sposobie wykorzystania obiektu.

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-447/14/MN
     ∟wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego, w związku ze sprzedażą usług, związanego z poniesieniem opłat z tytułu ich zakupu „z góry” i określenia podstawy opodatkowania.

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-390/14-3/MW
     ∟Czy zapłata zobowiązania przez Faktora w ramach faktoringu odwróconego wobec Kontrahenta Wnioskodawcy spełnia przesłanki uregulowania zobowiązania z art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o CIT, w związku z czym powstanie obowiązek korekty, o którym mowa w art. 15b ust. 1 i ust. 2 ustawy o CIT?

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-554/14/AJ
     ∟Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego oraz zasady wypełniania deklaracji VAT-7.

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-514/14/DM
     ∟1. Czy na gruncie art. 86 ustawy o VAT, wobec wykorzystywania Infrastruktury przez OSiR w celu wykonywania czynności opodatkowanych, Gmina jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego związanego z wydatkami na zakup towarów i usług służących realizacji Inwestycji? 2. W przypadku odpowiedzi negatywnej na pytanie nr 1 – czy w związku z przyszłym ewentualnym podjęciem decyzji (i pod warunkiem podjęcia decyzji) o zmianie sposobu odpłatnego udostępniania Infrastruktury, w ten sposób, że będzie ona wynajmowana bezpośrednio przez Wnioskodawcę, Gminie przysługiwać będzie prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na zakup towarów i usług służących realizacji Inwestycji? 3. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 2 – czy realizacja prawa do odliczenia podatku naliczonego w stosunku do wydatków dotyczących tych Inwestycji nastąpi w oparciu o regulacje zawarte w art. 91 ust. 7 ustawy o VAT? 4. Czy w sytuacji, w której w stosunku do zakupów towarów i usług realizacja prawa do odliczenia podatku naliczonego nastąpi w oparciu o regulacje zawarte w art. 91 ust. 7 ustawy o VAT, to czy korekty tej Gmina powinna dokonać jednorazowo, w rozliczeniu za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku, w którym nastąpiła zmiana przeznaczenia wykorzystania nabytych towarów i usług?

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-464/14/MS
     ∟Prawo Gminy do przeprowadzenia ewentualnych korekt przeszłych rozliczeń z tytułu VAT i potwierdzenie , że wyrejestrowanie Urzędu dla celów VAT nie będzie stanowić przeszkody przed korygowaniem rozliczeń dla celów VAT

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-446/14/DM
     ∟Korekta podatku naliczonego, w związku ze sprzedażą kontraktów, związanego z poniesieniem opłat początkowych i określenia podstawy opodatkowania.

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-445/14/DM
     ∟1. Czy w rozliczeniu za styczeń 2014 r. Bank ma obowiązek dokonania korekty VAT naliczonego z tytułu wydatków dotyczących nakładów na M z uwagi na zmianę przeznaczenia (tj. ich odsprzedaż na rzecz NI), w odniesieniu do tej części VAT naliczonego, która nie została odliczona przez Bank do momentu zbycia Projektu, tj. w 99%? 2. Czy podstawą opodatkowania analizowanej transakcji jest wszystko, co stanowi zapłatę za Projekt otrzymaną przez Bank z wyłączeniem kwoty podatku VAT obliczoną według metody opisanej w stanie faktycznym?

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-213/14/DK
     ∟Czy Spółka powinna dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów, zrefundowanych dofinansowaniem w momencie jego otrzymania, czy też powinna dokonać stosownej korekty kosztów we wcześniejszych okresach, jeśli poniosła wydatki kwalifikowane w ramach projektu i zostały one zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia?

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-459b/14/DP
     ∟Czy otrzymane odsetki od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowią przychód z kapitałów pieniężnych? Czy zwrot Instytucji Pośredniczącej otrzymanych odsetek od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowi koszty uzyskania przychodu z kapitałów pieniężnych lub daje prawo do skorygowania przychodu z tego źródła?

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-458b/14/DP
     ∟Czy otrzymane odsetki od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowią przychód z kapitałów pieniężnych? Czy zwrot Instytucji Pośredniczącej otrzymanych odsetek od stanu środków pieniężnych na rachunku bankowym przeznaczonym do realizowania Projektu stanowi koszty uzyskania przychodu z kapitałów pieniężnych lub daje prawo do skorygowania przychodu z tego źródła?

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-388/14-2/IŚ
     ∟Skutki z tytułu korekty podatku od nieruchomości za lata 2009-2014, prowadzącej do powstania nadpłaty (w tym brak obowiązku korekty podatku dochodowego wstecz, rozpoznanie przychodu w dacie zwrotu nadpłaty)

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-449/14-2/EŻ
     ∟1. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, dla celów podatku CIT opłata za użytkowanie wieczyste i jej podwyżka po otrzymaniu prawomocnego wyroku sądowego stanowi koszt pośredni czy bezpośredni? Jak należy dokonać korekty tych kosztów? 2. Czy Wnioskodawca może rozliczyć zasądzoną przez sąd podwyżkę opłaty za użytkowanie wieczyste za lata 2010, 2011, 2012, 2013 i 2014 w bieżącym okresie rozliczeniowym? 3. jeśli odpowiedź na pytanie 2 jest negatywna, jak Wnioskodawca powinien udokumentować zmiany w kosztach spółki w zatwierdzonych już sprawozdaniach finansowych za lata ubiegłe? Czy powinien złożyć korekty CIT-8 za powyższe lata?

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-513/14-2/AM
     ∟Przekazanie w formie darowizny zaewidencjonowanych wcześniej w księdze przychodów i rozchodów towarów handlowych, wywołuje ten skutek, że wydatki poniesione z tytułu zakupu tych towarów nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Z chwilą dokonania darowizny towarów handlowych, Wnioskodawca powinien zatem dokonać korekty kosztów, ponieważ nie można już uznać, że wydatki na przekazane w formie darowizny towary handlowe poniesione zostały w celu uzyskania przychodów. Korekty należy dokonać w dacie przekazania darowizny w kolumnie 10 podatkowej księgi przychodów i rozchodów ze znakiem (-) lub kolorem czerwonym – zgodnie z postanowieniami § 12 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.).

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-220/14-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia środka trwałego/wartości niematerialnej i prawnej, przekwalifikowania środka trwałego/wartości niematerialnej i prawnej w przypadku ich zbycia przed upływem jednego roku od nabycia oraz korekty odpisów amortyzacyjnych od środka trwałego/wartości niematerialnej i prawnej, zbytych przed upływem jednego roku od ich nabycia.

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-370/14/DK
     ∟Wykorzystywanie przez Wnioskodawcę lokalu do czynności związanych z działalnością opodatkowaną (wynajem lokalu mieszkalnego na cele prowadzenia działalności gospodarczej), a następnie wykorzystywanie ww. lokalu do wykonywania czynności zwolnionych od podatku VAT (wynajem na cele mieszkaniowe), powoduje konieczność dokonania korekty na podstawie art. 91 ust. 7 i ust. 7a ustawy o VAT.

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-523/14/KT
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych z ogrodzeniem pól uprawnych.

2014.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-406/14-2/SM
     ∟moment ujęcia faktury korygującej zwiększającej marżę operacyjną netto dystrybutora

2014.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILLP2/443-458/14-2/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku korekty podatku naliczonego w trybie art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług.

2014.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-388/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (ze wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (ze wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (ze wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostały omyłkowo wystawione ze wskazaniem Urzędu jako nabywcy bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.07.16 - Minister Finansów - DD6/033/167/MNX/12/RD-65189
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanej dotacji oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rat leasingowych.

2014.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-333/14-3/MK
     ∟Czy w opisanych w stanie faktycznym w przypadkach (lit. a-c) reklamacji niezasadnych (tj. gdy w świetle przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego okazuje się, że Klient ewidentnie nie ma racji) w sytuacji gdy Bank dokonuje zwrotu poniesionych kosztów przez Klienta (w celu utrzymania dobrych relacji), czyli gdy wyrównuje ubytek w majątku Klienta polegający na wydatkowaniu zbyt dużej (nienależnej zdaniem Klienta) kwoty pieniędzy powinna również zostać wystawiona względem Klienta (i właściwego dla niego urzędowi skarbowemu) informacja PIT-8C zgodnie z art. 42a w związku z art. 20 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2014.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-333/14-2/MK
     ∟Czy w opisanej w stanie faktycznym sytuacji, tj. gdy wskutek błędów zawinionych po stronie Banku (doradca pracownik Banku nie dopełnia procedur wewnątrzbankowych i wprowadza klienta w błąd odnośnie ryzyka inwestycji w dany instrument finansowy) , Bank wypłacając rekompensatę pieniężną do wysokości poniesionej straty finansowej Klienta (różnicy między ceną zakupu a wykupu danego instrumentu) powinien wystawiać Klientom (i właściwym dla nich urzędom skarbowym) informację PIT-8C zgodnie z art. 42a w związku z art. 20 ustawy z dnia 26 lipca 199) r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2014.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-165/14/PK
     ∟korekta wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

2014.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-459/14/DM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 7. Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 5 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.? 8. Czy obrót z tytułu poszczególnych rodzajów dostaw towarów i świadczenia usług wskazanych w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w punktach od 1 do 5 (zarówno opodatkowanych VAT jak i zwolnionych z podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.?

2014.07.15 - Minister Finansów - PT8/033/33/180/PBD/12/PT-1337/11/14/D64937
     ∟Biorąc pod uwagę powyższe konkluzje błędne jest stwierdzenie Wnioskodawcy, iż ma on uprawnienie do skorygowania całej kwoty podatku należnego z tytułu dokonania sprzedaży usług ubezpieczeniowych, w przypadku gdy faktury pierwotne oraz faktura korygująca zostały opłacone w całości bądź w części przez klientów, a niezapłacona część ceny dotyczy wyłącznie całej kwoty podatku. W takich okolicznościach należy stwierdzić, iż kwotą podatku należnego jaką Wnioskodawca może skorygować, korzystając z uregulowania art. 89a ustawy o VAT, jest wyłącznie kwota podatku dotycząca niezapłaconej wierzytelności uznanej za nieściągalną, tj. sumy kwoty w całości lub w części niezapłaconej wynikającej z faktury pierwotnej i kwoty podwyższenia ceny usługi ubezpieczeniowej. Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ma on prawo, korzystając z ulgi na złe długi, skorygować całą kwotę podatku należnego z tytułu dokonania sprzedaży usług ubezpieczeniowych w przypadku gdy faktura pierwotna oraz faktura korygująca nie zostały opłacone należało uznać za prawidłowe (pkt 1.4 lit. b zdarzenia przyszłego).

2014.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-401/14-2/SM
     ∟obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży energii elektrycznej i korekta rozliczenia

2014.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-181/14/LG
     ∟Prawidłowość rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

2014.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-797/14/CzP
     ∟Czy Wnioskodawca, w przypadku zatrzymania części wynagrodzenia podwykonawcy w postaci kaucji gwarancyjnej, jest zobowiązany do realizacji, w tej części, wykładni art. 15b ustawy o podatku od osób prawnych i korekty kosztów uzyskania przychodów, a jeżeli tak to od jakiej daty powinien liczyć przekroczenie 30 dni upływu terminu jej płatności?

96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj