Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: korekta
korekta 7365 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-70/14-5/PR
∟w zakresie podstawy opodatkowania czynności wniesienia aportem Targowiska do Spółki
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-70/14-4/PR
∟w zakresie opodatkowania i niekorzystania ze zwolnienia czynności wniesienia aportem Targowiska do Spółki
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-84/14/MN
∟opodatkowanie świadczonych przez Gminę usług wynajmu i dzierżawy Obiektu, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na rewitalizację, użytkowanie i utrzymanie Obiektu, prawo do korekty podatku naliczonego w związku ze zmiana przeznaczenia wykorzystania części budynku podatku naliczonego
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94b/14/EK
∟Wskazanie okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94a/14/EK
∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług, brak obowiązku stosowania wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), itd.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-16/14-4/BM
∟Proporcja, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego, okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-28/14-3/DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją rurociągu, oraz kwestii związanych z amortyzacja kotła.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-113/14-4/JSK
∟Czy przekazanie gospodarstwa w formie darowizny nie spowoduje konieczności zwrotu odzyskanych kwot podatku z zakupów inwestycyjnych?
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-65/14/DK
∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
- Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd.
- Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego:
wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy,
wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu
bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-64/14/DK
∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
- Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd.
- Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego:
wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy,
wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu
bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-63/14/DK
∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
- Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd.
- Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd.
- Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego:
wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy,
wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy, jako nabywcy,
wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu
bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-46/14/DK
∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
-Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd.
-Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone de facto przez Urząd.
-Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego (i) wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-16/14/LSz
∟Dotyczy opodatkowania dodatkowego wynagrodzenia zasądzonego wyrokiem sądu z tytułu świadczonych przez Wnioskodawcę usług w latach 2006-2008 - Wnioskodawca nie ma prawa do wystawienia po dniu 31 grudnia 2013 r. faktury korygującej do faktury objętej okresem przedawnienia.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-342/14/AJ
∟Odliczenie. Korekta podatku.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-116/14/RS
∟Prawo do odliczenia podatku. Uwzględnienie faktur dotyczących sprzedaży przez Gminę, kiedy podatnikiem był Urząd a faktury zawierały dane urzędu.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-55/14/AP
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w drodze korekty w związku ze zmianą przeznaczenia środka trwałego.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-158/14/AD
∟Wyłączenie z opodatkowania czynności zbycia przedsiębiorstwa oraz brak obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku.
2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-96/14/MN
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy –zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT – (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) – zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT – czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.11 - Minister Finansów - PT8/033/315/996/TKE/13/RD-35228
∟Wnioskodawca ma prawo skorygować deklaracje VAT za okres 14.09.2011 r. - 12.10.2012 r. w którym otrzymał od dewelopera pięć faktur z tytułem „wpłata na poczet mieszkania” (faktury zawierały podatek VAT w wysokości 8%) i od każdej faktury odliczyć VAT w proporcji 27,5% (proporcja powierzchni przeznaczonej na działalność gospodarczą do powierzchni lokalu) oraz wystąpić do Urzędu Skarbowego o zwrot podatku VAT, w terminach określonych w art. 87 ustawy. Należy podkreślić jednak, że ciężar rzetelnego ustalenia jaka część realizowanej inwestycji związana będzie z prowadzoną działalnością gospodarczą, a jaka część wykorzystywana będzie dla potrzeb osobistych osoby fizycznej prowadzącej działalność, spoczywa na Wnioskodawcy. Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe, natomiast w zależności od stanu faktycznego w danym okresie rozliczeniowym, stosownie do ww. wyjaśnienia, podstawę prawną do zwrotu podatku naliczonego może stanowić art. 87 ust. 2, art. 87 ust. 5 lub art. 87 ust. 5a ustawy.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-28/14-7/IR
∟W zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z remontem budynków świetlic.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-42/14-2/MF
∟zastosowanie art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do zobowiązań uregulowanych na podstawie umowy faktoringu
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-27/14-2/KT
∟Rozliczenie przez Spółkę nabycia od podmiotu zagranicznego usług sekurytyzacji na zasadzie importu usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych usług
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-115/14-4/AD
∟Czy prawidłowym jest skorzystanie ze zwolnienia od podatku VAT z datą wsteczną czyli od dnia 1 stycznia 2012 r. jeśli sprzedaż w 2011 r. wyniosła 116.128,68 PLN netto, a utrata prawa do zwolnienia nastąpiła w dniu 30 lipca 2010 r. po przeprowadzonej kontroli w roku 2013 r.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-5/PG
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane poniesione w latach poprzednich (do których nie stosuje się przedawnienie podatkowe na podstawie art. 86 ust. 1 pkt 13 ustawy o VAT), Gmina ma prawo dokonać przedmiotowego odliczenia z zastosowaniem współczynnika właściwego dla danego roku, tj. skalkulowanego w oparciu o art. 91 ust. 1 ustawy o VAT na podstawie obrotu dla zakończonego roku podatkowego?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-4/PG
∟1. Czy zdarzenia z obszaru publicznoprawnego stanowią dla Gminy czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2. Czy Gmina nie jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych również do czynności w obszarze publicznoprawnym?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-3/PG
∟1. Czy zdarzenia z obszaru publicznoprawnego stanowią dla Gminy czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2. Czy Gmina nie jest zobowiązana do naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych również do czynności w obszarze publicznoprawnym?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-22/14-2/PG
∟1. Czy Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane w oparciu o współczynnik VAT, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy Gmina jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących wydatki mieszane, a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna jej dokonać?
3. Czy zdarzeń z obszaru publicznoprawnego nie uwzględnia się w kalkulacji współczynnika VAT, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, z uwagi na to, że stanowią czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-37/14/MN
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy –zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT – (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) – zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT – czy też Gmina powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT: w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2009), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-41/14-4/SJ
∟1. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca, działając w imieniu własnym ale na rachunek upadłego, będzie zobowiązany do dokonania korekty odliczonej przez upadłego kwoty podatku w trybie i na zasadach przewidzianych w art. 89b ustawy o VAT w przypadku jeżeli termin 150 dni od dnia upływu terminu płatności zobowiązania upłynął po momencie ogłoszenia upadłości, a umowa/faktura dotyczą zobowiązań powstałych przed ogłoszeniem upadłości?2. Czy w przypadku, o którym mowa w pytaniu (1) Wnioskodawca, działając w imieniu własnym ale na rachunek upadłego, będzie zobowiązany do zapłaty ewentualnego zobowiązania podatkowego wynikłego z opisanej korekty w termi...
2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-60/14-5/NS
∟Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego w związku z odpłatnym wydzierżawieniem całego stadionu miejskiego i budynku YCK.
104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.