Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: korekta
korekta 7365 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
-Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem:
- Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy,
- numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
- Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
-Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-708/14/EK
∟Prawo do odliczenia całej kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia samochodu osobowego przeznaczonego na wynajem, braku obowiązku korekty w przypadku zaprzestania wynajmu.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-409/14-2/JSK
∟Czy w związku z zastosowaniem w przedmiotowym stanie sprawy przepisu art. 86 ust. 7b i art. 90a ustawy o VAT, zastosowania nie znajdzie art. 91 ust. 1 ustawy o VAT?
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-448/14/AZb
∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wykonanej inwestycji oraz zwrotu powstałej nadpłaty, prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów związanych z bieżących utrzymaniem Centrum – związanych zarówno z czynnościami opodatkowanymi i niepodlegającymi opodatkowaniu
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-381/14-4/ALN
∟Proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.
Okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-873/10/14-5/S/MW
∟CIT - w zakresie rozliczeń wynikających z korekty podatku należnego.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-551/14-2/MW
∟1.Czy wystawienie i wręczenie weksla własnego przez Spółkę dostawcy, w sposób przedstawiony w stanie faktycznym, stanowi uregulowanie zobowiązania w świetle art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności czy w związku z takim uregulowaniem zobowiązania Spółka nie ma obowiązku korekty (zmniejszenia) kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15b ust. 1 lub 2 ustawy, jeżeli wręczenie weksla nastąpi przed upływem terminów określonych w tych przepisach?
2. Czy jeżeli Spółka dokonała zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15b ust. 1 lub 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z powodu nieuregulowania zobowiązania handlowego w terminach przewidzianych w tych przepisach, to czy w miesiącu wręczenia dostawcy weksla własnego, którego wręczenie powoduje uregulowanie (wygaśnięcie) powyższego zobowiązania handlowego zgodnie z porozumieniem zawartym przez Spółkę i dostawcę, na podstawie art. 15b ust. 4 ustawy, Spółka ma prawo zwiększenia kosztów uzyskania przychodów o kwotę uprzedniego zmniejszenia kosztu odpowiadającą kwocie uregulowanego w powyższy sposób zobowiązania?
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-544/14-2/AD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu zakupu na współwłasność maszyny rolniczej.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-499/14/MN
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, brak obowiązku naliczenia podatku należnego, zastosowanie proporcji sprzedaży
2014.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-576/14/JP
∟prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury wskutek rozpoczęcia wykorzystywania jej do świadczenia usług opodatkowanych oraz ustalenia wielkości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-534/14-4/JK
∟1. Czy w związku z planowanym zawarciem opisanego Porozumienia i wykonywaniem na jego podstawie w przyszłości odpłatnego świadczenia usług przez Gminę na rzecz Zakładu, Gminie będzie przysługiwało pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na budowę Sali sportowej?
2. Czy w odniesieniu do Sali sportowej, która nie została jeszcze oddana do użytkowania – w związku z zamiarem zawarcia Porozumienia i wykonywania na jego podstawie odpłatnego świadczenia usług przez Gminę na rzecz W., Gmina będzie miała pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z jej budową oraz kosztem odpowiedniej Dokumentacji na zasadach wynikających z art. 86 ust. 1, ust. 10-11 oraz ust. 13 ustawy o VAT?
2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-534/14-3/JK
∟1. Czy zawarcie opisanego Porozumienia oraz wykonywanie na jego podstawie opisanego świadczenia przez Gminę na rzecz W będzie czynnością opodatkowaną zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (t.j. w Dz. U. Nr 177, poz. 1054, dalej: „ustawa o VAT”)?
2. Czy świadczenie przez Gminę usług na rzecz W będzie czynnością opodatkowaną podstawową stawką VAT?
2014.08.08 - Minister Finansów - DD10/033/232/MZB/13/PK-151/2012
∟Jeżeli zatem Spółka dokonała odpisów amortyzacyjnych w pełnej wysokości, to jest ona zobowiązana do ich skorygowania, tj. zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w tych miesiącach (okresach), w których wykazała je w zawyżonej wysokości, a nie w rozliczeniu za okres, w którym zwrot wydatków został otrzymany. Jeżeli dofinansowanie otrzymano w roku podatkowym następującym po roku, w którym odpisy amortyzacyjne w całości ujęto w kosztach uzyskania przychodów, wówczas należy dokonać korekty zeznania podatkowego za rok, w którym wykazano koszty w zawyżonej wysokości.
2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-237/14/KK
∟Czy wydatki poniesione na nabycie i wdrożenie oprogramowania E-Sklepu zapłacone w roku 2013, jak i te zapłacone w roku 2012, stanowią podstawę do ustalenia wielkości odliczenia od podstawy opodatkowania z tytułu nabycia nowych technologii, którą Spółka powinna uwzględnić w korekcie zeznania dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych CIT-8 za rok podatkowy 2013?
2014.08.07 - Minister Finansów - PT8/033/157/571/SBA/12/PK-1028/RD72316
∟Podatnik może skorzystać z ulgi na złe długi wyłącznie w sytuacji, gdy spełnione są wszystkie warunki określone w art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, w tym m.in. wierzytelność nie została uregulowana w ciągu 180 dni od upływu terminu jej płatności określonego w umowie lub na fakturze (warunek uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelność), a od daty wystawienia faktury dokumentującej wierzytelność nie upłynęły 2 lata, licząc od końca roku, w którym została wystawiona oraz pomiędzy wierzycielem a dłużnikiem nie istnieje związek, o którym mowa w art. 32 ust. 2-4 ustawy o VAT – jednakże niniejsza zmiana interpretacji nie rozstrzyga tych kwestii, gdyż nie było to przedmiotem zapytania.
2014.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-624/14/AD
∟Czy w związku z udostępnieniem przedmiotowej infrastruktury na podstawie umowy dzierżawy Gmina będzie miała prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT?
Jaką część podatku naliczonego od wydatków związanych z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej Gmina będzie miała prawo odliczyć, w związku z zawarciem umowy dzierżawy w 2014 r.?
2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-429/14-2/OS
∟Obowiązek wystawienia faktury korygującej po zakończeniu i ostatecznym rozliczeniu umowy leasingu finansowego oraz okresu rozliczeniowego dla takiej faktury.
2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-535/14-2/MN
∟Możliwość skorzystania z ulgi za złe długi – na moment skorzystania z ulgi wobec dłużnika ogłoszono upadłość likwidacyjną.
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-623/14-5/AW
∟prawo do odliczenia VAT naliczonego oraz obowiązek korekty VAT z tytułu wydatków na infrastrukturę (stanowisko po uzgodnieniach z maja 2014 r.)
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-127/14-2/PG
∟Zwolnienie od podatku do sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkami i budowlami i wystawienie faktury korekty.
2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-540/14-4/TR
∟Opodatkowanie renty wdowiej i sierocej z Niemiec. Korekta zeznań podatkowych.
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-480/14-4/AD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości ponownego wyboru przez Wnioskodawcę zwolnienia od podatku VAT.
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-455/14/UH
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz bieżące na budowę, modernizację oraz utrzymanie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i sposobu jego realizacji
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-440/14/DK
∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT prowadzonych przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej przez Urząd.
- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego z tytułu rozliczeń podatku VAT prowadzonych przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
- Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd w związku z rozliczeniami VAT prowadzonymi przez Urząd.
- Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w związku z rozliczeniami VAT prowadzonymi przez Urząd.
- Prawo do odliczenia podatku naliczonego, po dokonaniu rejestracji dla celów VAT, z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego (i) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT.
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-483/14/AP
∟Opodatkowanie czynności wykonywanych w ramach odpłatnego porozumienia. Prawo do odliczenia podatku od inwestycji (w drodze korekty oraz na bieżąco).
2014.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-479/14/AD
∟Prawo podatkowe dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji polegającej na budowie kompleksu sportowo-rekreacyjnego składającego się z boisk i placów do gry.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-327/14-4/OS
∟Brak obowiązku zwrotu podatku VAT w związku z przekazaniem gospodarstwa rolnego synowi.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-530/14-5/AS
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego z tytułu wydatków na Infrastrukturę
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-525/14-2/AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz korekty podatku naliczonego.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-488/14/KG
∟- prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT;
- wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT podejmowanych przez Gminę działań w ramach wykonywania zadań publicznych i nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT;
- nieuwzględnianie w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług wynikających z działalności jednostek;
- brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.);
- brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT;
- zastosowanie od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe.
94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.