Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podatek od nieruchomości
podatek od nieruchomości 860 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-216/08-2/KR
∟Podatek od nieruchomości i opłata za wieczyste użytkowanie gruntu jako koszt pośredni, stanowią koszt uzyskania przychodów w roku, w którym zostały poniesione
2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-35/08/MK
∟1. Czy ewentualne stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2003-2007 poprzez wydanie przez organ podatkowy prawomocnej decyzji, będzie rodzić konieczność złożenia korekty deklaracji na podatek dochodowy od osób prawnych za okresy, których dotyczy nadpłata? 2. Czy skutki korekt wysokości podatku od nieruchomości powinny być uwzględnione w zeznaniu podatkowym w podatku dochodowym od osób prawnych za rok, w którym podatnik złożył wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości wraz korektami właściwych deklaracji na podatek od nieruchomości?3. Czy też skutki ww. decyzji powinny znaleźć odzwierciedlenie w księgach roku, w którym ona zostanie wydana (2008 r.), wpływając na wysokość podstawy do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych roku 2008?
2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-84/08-2/DS
∟1. Czy część raty leasingowej (leasing operacyjny) dotyczące wieczystego użytkowania gruntu jest koszem uzyskania przychodu?2. Czy opłaty dotyczące leasingowanej nieruchomości przez leasingodawcę na Spółkę tj. podatek od nieruchomości i opłata za wieczyste użytkowanie gruntów) są kosztami uzyskania przychodu?
2008.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-50/08/ESZ
∟Zaliczenie w ciężar kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych i wydatków dotyczących nieruchomości nie wykorzystywanej w prowadzanej pozarolniczej działalności gospodarczej.
2008.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-128/08/MT
∟W którym momencie wydatki na podatek od nieruchomości ponoszone w okresie przed oddaniem gruntu i środków trwałych (budynku, budowli wzniesionych na tym gruncie) do używania i przed uzyskiwaniem przychodów z dzierżawy (najmu) są kosztem uzyskania przychodów Spółki?
2008.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-232/07-3/AG
∟Czy zapłacona przez Wnioskodawcę kwota podatku od nieruchomości (nawet według wyższej stawki) w całości jest kosztem uzyskania przychodów?
2008.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-196/07/PS
∟Czy Spółka może zaliczyć w koszty uzyskania przychodów w 2007 r. podatek od nieruchomości za lata 2004, 2005, 2006, w kwocie 37.791,10 zł?
2008.02.25 - Wójt Gminy Skoroszyce - Fn.RK3110-01/08
∟Czy przedmiotowe obiekty (wiata kosza przyjęciowego oraz silosy) są budynkami to w myśl art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118) oraz art. 1 a ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 21, poz. 844 z późn. zm.) i czy winny być zaliczone do budowli dla celów podatku od nieruchomości? PISEMNA INTERPRETACJA PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO Wójt Gminy Skoroszyce działając na podstawie art. 14j § 1 i § 3, w zw. z art. 14 b, art. 14c i art. 14 k § 1 , ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60, ze zm.), art. la ust. 1, pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006 r. n...
2008.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-146/07/AM
∟Czy spółka powinna dokonać korekty podatku dochodowego od osób prawnych za lata 2005 i 2006?
2008.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-169/07-2/AG
∟Czy Wnioskodawca kwotę podatku wraz z dodatkowymi opłatami może zaliczyć w koszty swojej działalności, mimo że dowody wpłat zawierają dane syna, a nie Wnioskodawcy?
2008.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-147/07-2/IM
∟Czy kwota podatku od nieruchomości, mimo nieprzekazania jej na rachunek Urzędu Miasta a zamiast tego na rzecz wymienionych funduszy, stanowi w rozumieniu przepisów podatkowych koszt uzyskania przychodów, pomniejszający dochód do opodatkowania?
2008.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-163/07-2/ŁM
∟Czy i w jakim momencie Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów naliczony podatek od nieruchomości?
2007.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-511/07-2/RK
∟Użyczenie nieruchomości w przedstawionej we wniosku sytuacji nie jest odpłatnym świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zatem obciążenie przez Wnioskodawcę podatkiem od nieruchomości, biorącego w użyczenie tą nieruchomość, również nie będzie podlegało opodatkowaniu tym podatkiem, bowiem jest on związany z tym nieodpłatnym użyczeniem
2007.12.18 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PP-I/4110-5/07/JP
∟a) czy od 01.01.2007 r. do kosztów uzyskania przychodów w danym miesiącu można zaliczyć kwoty (netto) do zapłaty wynikające z faktur, rachunków i innych dokumentów, w tym dowodów wewnętrznych, w miesiącu, w którym te dokumenty zostały wystawione mimo, że nie zostały zapłacone? b) czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów powyższe kwoty (za wyjątkiem dotyczących materiałów i towarów handlowych) w następnym okresie rozliczeniowym (miesiącu) kiedy zostaną faktycznie zapłacone mimo, że faktury, rachunki i inne dokumenty będące podstawą księgowania zostały wystawione w poprzednim miesiącu?
2007.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-82/07-2/GM
∟Czy umorzony podatek od nieruchomości stanowi przychód z działalności gospodarczej?
2007.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-209/07-2/AJ
∟Wartość podatku od nieruchomości regulowanego przez najemcę nie stanowi dla wynajmującego nie prowadzącego działalności gospodarczej przychodu jako podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
2007.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-58/07-2/AMN
∟Czy po przystąpieniu do spółki nowych wspólników odpisy amortyzacyjne, których przedmiotem są budynki i budowle oraz zapłacony podatek od nieruchomości będą stanowiły koszt uzyskania przychodów wszystkich wspólników?
2007.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-57/07-2/AMN
∟Czy po przystąpieniu do spółki jako wspólnik z 5% prawem do udziału w zyskach, odpisy amortyzacyjne, których przedmiotem są budynki i budowle oraz zapłacony podatek od nieruchomości będą stanowiły koszt uzyskania przychodów przystępującego wspólnika ?
2007.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-50/07-2/AMN
∟Czy po przystąpieniu do spółki nowych wspólników odpisy amortyzacyjne, których przedmiotem są budynki i budowle oraz zapłacony podatek od nieruchomości będą stanowiły koszt uzyskania przychodów wszystkich wspólników?
2007.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-49/07-2/AMN
∟Czy po przystąpieniu do spółki jako wspólnik z 5% prawem do udziału w zyskach, odpisy amortyzacyjne, których przedmiotem są budynki i budowle oraz zapłacony podatek od nieruchomości będą stanowiły koszt uzyskania przychodów przystępującego wspólnika ?
2007.09.27 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/104/07/MJS
∟Prawidłowość rozwiązania przyjętego przez Spółkę, polegającego na obciążeniu (w drodze wystawienia faktury VAT) właściciela majątku (Miasta) równowartością podatku od nieruchomości, w związku z przekazaniem temu właścicielowi do modernizacji majątku użytkowanego przez Spółkę na podstawie umowy poddzierżawy, zawartej z innym podmiotem (dzierżawcą) oraz ewentualnie momentu powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu - w świetle przepisów ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.).
2007.09.27 - Wójt Gminy Skoroszyce - Fn-RK-3110/01/07
∟Podatnik wywodzi, iż z treści art. 6 ust. 13 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, a zwłaszcza z użytego w tym przepisie sformułowania „w formularzach zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości” wynika, że formularz deklaracji na podatek od nieruchomości powinien służyć do prawidłowego wymiaru i poboru podatku. . xxxxxx z uwagi na dużą ilość składanych deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości jest zainteresowana unifikacją tychże formularzy polegająca na tym, że xxxxxx opracowałaby takie formularze, które uwzględniałby możliwie najszerszy zakres danych określonych przez gminy wobec których jest ona podatnikiem. ...
2007.09.26 - Urząd Skarbowy w Oświęcimiu - DEN.I.4-3110/35/07
∟1. Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru" użyte w przepisie art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opiatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm.) w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji zgodny z układem graficznym określonym przez radę gminy.2. Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierające większy zakres danych niż określone przez radę gminy we wzorze formularza nie wypełnia dyspozycji art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o której mowa w pkt. 1?3. Przepisy prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego przewidują konsekwencje za złożenie informacji o nieru...
2007.09.25 - Urząd Skarbowy w Suchej Beskidzkiej - RFN 3110/42/P/07
∟1. Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru" użyte w przepisie art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /dalej ustawa o podatkach i opłatach lokalnych/ w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji /replikę/ zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy, przesyłanym później przez organ podatkowy, czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości - jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych?.2. Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości za...
2007.09.25 - Urząd Skarbowy w Oświęcimiu - KP. 3110/44/2007/83
∟Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” użyte w przepisieart. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm) w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy, oznacza formularz deklaracji (replikę) zgodny z układem graficznym określonym przez radę gminy, przesyłanym później przez organ podatkowy, czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania, niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości - jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych?Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawiera...
2007.09.25 - Burmistrz Miasta Namysłowa - FII3110-2/34/2007
∟1. Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru” użyte w przepisie art.6 ust.9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej ustawa o podatkach i opłatach lokalnych) w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji (replikę) zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy , przesyłanym później przez organ podatkowy , czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości – jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ?2. Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji...
2007.09.24 - Urząd Skarbowy w Oświęcimiu - Fn. 3110-2/07
∟1.czy wyrażenie „sporządzone na formularzy wg ustalonego wzoru” użyte w przepisie art. 6 ust. 9 pkt. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w odniesieniu do deklaracji na podatku od nieruchomości oznaczoną formułą deklaracji zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy?2.Czy założenie informacji i deklaracji zawierających większy zakres danych niż określony przez Radę Gminy wypełnia dyspozycję art. 6 ust. 9 pkt. 1 ustawy?3.Czy przepisy prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego przewidują konsekwencje za złożenie informacji i deklaracji w sposób niezgodny ze wzorami formularzy określonymi przez Radę Gminy? PISEMNA INTERPRETACJA PRZEPISÓW PRAWA PODATKOWEGO Wójt Gminy Polanka Wielka działając na podstawie art. 14a § 1, art. 216 i art. 218 Us...
2007.09.24 - Burmistrz Głogówka - Fin3110-1/2007
∟Dotyczy rodzaju stawki opodatkowania podatkiem od nieruchomości.
2007.09.21 - Urząd Skarbowy w Prudniku - PD-406/8/07
∟Czy stanowi koszt uzyskania przychodu podatek od nieruchomości oraz opłata związana z wieczystym użytkowaniem gruntu, na którym jest prowadzona inwestycja związana z wykonywaną pozarolniczą działalnością gospodarczą?
2007.09.20 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPR1/423-105/07/MK/2
∟1.czy w przypadku następujących kosztów:- podatku od nieruchomości,- opłat za użytkowanie wieczyste, - opłat eksploatacyjnych (min. ubezpieczenie i ochrona obiektu, usługi telekomunikacyjne, media),winny one zostać rozpoznane jako koszt podatkowy Spółki w danym okresie, tj. w miesiącu osiągnięcia jednorazowego przychodu z tytułu najmu części nieruchomości, natomiastrozpoznanie pozostałej części kosztów dla celów pdop winno nastąpić w momencie, w którym zrealizują się przychody ze sprzedaży inwestycji, 2. czy w przypadku kosztów podatku od czynności cywilnoprawnych od umowy nabycia nieruchomości oraz od pożyczek na sfinansowanie projektu deweloperskiego Spółka powinna odroczyć moment rozpoznania ww. kosztów dla...
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.