Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone 786 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-508/14-4/JC
∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.
2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-494/14-4/JC
∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-596/14-4/ES
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu uzyskiwanego od zagranicznego podmiotu.
2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-592/14-2/PS
∟w zakresie zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 1 i art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 8 i 13 umowy polsko – amerykańskiej
2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-484/14/MW
∟Skutki podatkowe objęcia przez Wnioskodawcę udziałów w Spółce Amerykańskiej w zamian za wkład niepieniężny w postaci udziałów w spółce z o.o. mającej siedzibę na terytorium Polski, o wartości rynkowej przekraczającej wartość nominalną obejmowanych udziałów w Spółce Amerykańskiej.
2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-483/14/MZa
∟Skutki podatkowe objęcia przez Wnioskodawcę udziałów w Spółce Amerykańskiej w zamian za wkład niepieniężny w postaci udziałów w spółce z o.o. mającej siedzibę na terytorium Polski, o wartości rynkowej przekraczającej wartość nominalną obejmowanych udziałów w Spółce Amerykańskiej.
2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-482/14/ŁCz
∟Skutki podatkowe objęcia przez Wnioskodawcę udziałów w Spółce Amerykańskiej w zamian za wkład niepieniężny w postaci udziałów w spółce z o.o. mającej siedzibę na terytorium Polski, o wartości rynkowej przekraczającej wartość nominalną obejmowanych udziałów w Spółce Amerykańskiej.
2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-401/14-4/MS
∟Przyznane Wnioskodawcy odszkodowanie na mocy ugody sądowej nie obejmuje wynagrodzenia za utracone korzyści, które podatnik mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3b lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a pokryje wyłącznie wartość tzw. szkody rzeczywistej, należy zauważyć, że w przedmiotowej sprawie nie zachodzi przesłanka przewidziana w art. 21 ust. 1 pkt 3b lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyłączająca ze zwolnienia od opodatkowania przedmiotowego odszkodowania na mocy ugody sądowej. W tym miejscu zaznaczyć należy, że funkcja społeczno – gospodarcza odszkodowania polega przy tym na wyrównywaniu, a nie na polepszeniu pozycji majątkowej poszkodowanego.
2014.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-355/14/MCZ
∟Opodatkowanie świadczenia małżeńskiego otrzymywanego z USA
2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-366/14-2/PW
∟Skutków podatkowe związane z wniesieniem przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego w postaci udziałów w polskiej spółce z o.o. do spółki kapitałowej z siedzibą w Stanach Zjednoczonych
2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-365/14-2/PW
∟Skutków podatkowe związane z wniesieniem przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego w postaci udziałów w polskiej spółce z o.o. do spółki kapitałowej z siedzibą w Stanach Zjednoczonych
2014.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-339/14-4/MG
∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w planie motywacyjnym, uprawniającym do otrzymania nagród opartych o akcje spółki z siedzibą w Stanach Zjednoczonych oraz spółki z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
2014.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-177/14/DK
∟Czy zapłata za usługi na rzecz kontrahenta z USA w przedstawionym stanie faktycznym, mieści się w definicji należności licencyjnych, wymienionych w art. 13 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu oraz czy podlegają one opodatkowaniu w Polsce podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji, czy Spółka będzie miała obowiązek jako płatnik do obliczenia, pobrania i przekazania podatku u źródła do organów podatkowych od takich świadczeń?
2014.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-550/14/MR
∟Czy przychodem Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w Spółce w formie aportu do Spółki Amerykańskiej będzie wyłącznie wartość nominalna udziałów w Spółce Amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport?
Czy w świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych możliwe jest określenie przychodu Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w Spółce w formie aportu do Spółki Amerykańskiej w wysokości innej niż wartość nominalna udziałów w Spółce Amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport?
2014.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-549/14/MR
∟Czy przychodem Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w Spółce w formie aportu do Spółki Amerykańskiej będzie wyłącznie wartość nominalna udziałów w Spółce Amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport?
Czy w świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych możliwe jest określenie przychodu Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w Spółce w formie aportu do Spółki Amerykańskiej w wysokości innej niż wartość nominalna udziałów w Spółce Amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport?
2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-370/14-2/LS
∟Czy przychodem Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w Spółce w formie aportu do Spółki Amerykańskiej będzie wyłącznie wartość nominalna udziałów w Spółce Amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport?
2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-368/14-2/MG
∟Przychodem Wnioskodawcy z tytułu wniesienia udziałów w polskiej spółce z o.o. w formie aportu do spółki amerykańskiej będzie wyłącznie wartość nominalna udziałów w spółce amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport. Natomiast art. 19 znajdzie zastosowanie jedynie w zakresie zdania pierwszego ust. 1. Tym samym organy podatkowe nie będą miały podstaw do określenia tego przychodu w wysokości innej niż wartość nominalna udziałów w spółce amerykańskiej otrzymanych w zamian za aport.
2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-367/14-2/MG
∟wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z wniesieniem przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego w postaci udziałów w polskiej spółce z o.o. do spółki kapitałowej z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.
2014.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-304/14-2/MK
∟1. Czy Spółka będzie w Polsce płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z uczestnictwem jej pracownika w programie opcyjnym?
2. Czy Spółka będzie w Polsce płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z nabyciem lub zbyciem przez jej pracownika akcji nabytych w związku z uczestnictwem pracownika w programie opcyjnym i akcyjnym?
2014.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-268/14-4/MG
∟Czy w opisanym stanie faktycznym, Spółka była zobowiązana do uwzględnienia przychodu z tytułu otrzymania nagrody przez pracowników w formie nieodpłatnego nabycia akcji G. USA w przychodzie z tytułu stosunku pracy i w konsekwencji do odprowadzania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od tej części wynagrodzenia?
2014.06.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-263/14-4/MG
∟PIT - w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem od spółki z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki nagrody w postaci ograniczonych, warunkowych jednostek udziałowych RSU, zamiennych na akcje spółki amerykańskiej.
2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-335/14/RS
∟Opodatkowanie zasiłku rodzinnego ze Stanów Zjednoczonych.
2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-665/10/14-9/S/MG
∟Przychód po stronie Wnioskodawcy – uczestnika programu – powstanie dopiero w chwili zbycia akcji i należy go zakwalifikować jako przychód z kapitałów pieniężnych.
2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-664/10/14-9/S/MK
∟1. Czy po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód podatkowy i w konsekwencji dochód do opodatkowania z tytułu uczestnictwa w programie motywacyjnym?
2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1, w którym momencie Wnioskodawca uzyskuje przychód?
3. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1, do jakiego źródła przychodu należy przyporządkować powstały przychód?
2014.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-205/14-2/MG
∟objęcie pracowników Spółki będących rezydentami podatkowymi Stanów Zjednoczonych systemem FICA, opłacanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i refakturowanym na Spółkę skutkuje powstaniem po stronie pracowników przysporzenia majątkowego, które należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Świadczenia te podlegają opodatkowaniu w państwie miejsca zamieszkania tych osób, a więc w Stanach Zjednoczonych Ameryki, w związku z powyższym na Spółce nie ciążą obowiązki płatnika w odniesieniu do tego przychodu.
2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-303/14-3/AS
∟1) możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków obciążających Wnioskodawcę z tytułu uczestnictwa Pracowników w Programach opcyjnych i akcyjnych organizowanych przez centralę Grupy w Stanach Zjednoczonych i kwalifikacji ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków z tytułu uczestnictwa Pracowników w Programach,
2) brak obowiązku poboru przez Wnioskodawcę podatku u źródła z tytułu wypłat za uczestnictwo Pracowników w Programach opcyjnych i akcyjnych organizowanych przez centralę Grupy w Stanach Zjednoczonych.
2014.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-178/14-2/MG
∟objęcie pracowników Spółki będących rezydentami podatkowymi Stanów Zjednoczonych systemem FICA, opłacanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i refakturowanym na Spółkę skutkuje powstaniem po stronie pracowników przysporzenia majątkowego, które należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Świadczenia te podlegają opodatkowaniu w państwie miejsca zamieszkania tych osób, a więc w Stanach Zjednoczonych Ameryki, w związku z powyższym na Spółce nie ciążą obowiązki płatnika w odniesieniu do tego przychodu.
2014.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-203/14-2/MK
∟PIT - w zakresie ciążących na Spółce obowiązkach płatnika w związku z udziałem pracowników w programie akcyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.
2014.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-202/14-2/MK
∟PIT - w zakresie ciążących na Spółce obowiązkach płatnika w związku z udziałem pracowników w programie akcyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.
2014.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-200/14-2/MK
∟PIT - w zakresie ciążących na Spółce obowiązkach płatnika w związku z udziałem pracowników w programie akcyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.