Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: płatnik

 

płatnik 11330 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-421/14-4/MG
     ∟Czy Rozliczenie pieniężne dokonane przez Spółkę z tytułu realizacji Kontraktu na rzecz Inwestora stanowić będzie przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 10 updof, podlegający opodatkowaniu wg stawki 19% zgodnie z art. 30b ust. 1 updof, i w związku z tym na Spółce nie będą ciążyły obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych?

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-197/14-3/GG
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w związku z przychodami uzyskiwanymi przez Fundusz z udziału w Spółce prowadzącej działalność w formie Spółki osobowej, za pośrednictwem SCSp, Spółka nie będzie zobowiązana, jako płatnik, do pobrania i wpłaty podatku z tytułu dochodu osiąganego przez Fundusz na rachunek właściwego urzędu skarbowego?

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-197/14-2/GG
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przekształcenie Spółki ze spółki komandytowo-akcyjnej w Sp. K lub w Sp. J. nie będzie skutkowało powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w związku z którym Spółka byłaby zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego jako płatnik podatku?

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-182/14-4/IR
     ∟Czy prawidłowe będzie postępowanie Teatru w sprawie potrącenia podatku ryczałtowego w wysokości 20% na podstawie przepisów art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i umów o unikaniu podwójnego opodatkowania z Francją, Chorwacją i Wielką Brytanią.

2014.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-470/14-2/JSK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy komornik będzie zobowiązany do wykonywania obowiązków płatnika podatku od towarów i usług.

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-659/14-3/EC
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że przepisy Ustawy PIT zmienionej Ustawą zmieniającą, nie będą miały zastosowania w stosunku do Wnioskodawcy w opisanym zdarzeniu przyszłym a w konsekwencji w szczególności likwidacja (bez uprzedniego przekształcenia w spółkę jawną lub komandytową) i wydanie wspólnikom niespieniężonego majątku oraz środków pieniężnych pozostałych po spłacie wierzycieli, nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy obowiązku pobrania podatku u źródła z tytułu wydania majątku polikwidacyjnego na rzecz wspólników będących osobami fizycznymi? (pyt. 2)

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-649/14-2/TR
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-301/14-4/AG
     ∟Czy w sytuacji, w której na mocy uchwał wspólników dokonano podziału całości zysku osiągniętego przez Spółkę w poszczególnych latach obrotowych, ciąży na Spółce obowiązek podatkowy, o którym stanowi art. 41 ust. 4c w zw. z art. 30a ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadku przekształcenia Spółki?

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-307/14-2/AP
     ∟możliwość zastosowania przez płatnika 50% kosztów uzyskania przychodów

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-606/14-2/EŻ
     ∟w zakresie skutków podatkowych podziału przez wydzielenie

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-595/14-2/AG
     ∟W przypadku powstania dochodu spółki przejmującej przy podziale spółki przez wydzielenie to nie na spółkę dzieloną ustawodawca nałożył obowiązki płatnika a na spółkę, która majątek ten ma przejąć. Zatem w przypadku ewentualnego powstania dochodu przy połączeniu, o którym mowa art. 10 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych to na spółce przejmującej (a nie dzielonej) spoczywa obowiązek wpłaty do urzędu skarbowego podatku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ww. ustawy. Tym samym nawet gdyby z tytułu przedmiotowej transakcji powstał dochód, o którym mowa w art. 10 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to w myśl art. 25a ust. 1 tej ustawy do zapłaty ewentualnego podatku dochodowego z tego tytułu zobowiązana byłaby spółka przejmująca. Zatem brak obowiązku po stronie Wnioskodawcy poboru od Spółki Kapitałowej (spółki przejmującej) ewentualnego podatku z tytułu połączenia i jego odprowadzenia wynika z faktu, że to na Spółce Kapitałowej (spółce przejmującej) ciążą ewentualne obowiązki podatkowe z tego tytułu, co wynika z art. 25a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-440/14-2/MG
     ∟w zakresie momentu powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy z tytułu świadczeń rzeczowych za pośrednictwem Systemu oraz obowiązków Spółki jako płatnika

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-723/14/AD
     ∟W związku z tym, że komplementariusz spółki będącej uczestnikiem FIZ uznaje, że spółka komandytowo-akcyjna będąca uczestnikiem funduszu nie stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych z dniem 1 stycznia 2014 r., czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w takim przypadku nie ma On obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, od akcjonariusza, w związku z wypłaceniem przychodów ze zbycia lokat tej spółce komandytowo-akcyjnej bądź z umorzeniem certyfikatów inwestycyjnych, nie będącej, na podstawie odrębnych przepisów, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych?

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-508/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-643/14-2/TR
     ∟Sprzedaż premiowa - podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-257/14-2/MC
     ∟Czy Wnioskodawca, w opisanym stanie faktycznym, ma obowiązek, stosownie do art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, pobierać od wynagrodzeń wypłacanych na rzecz kontrahenta holenderskiego za usługi doradcze zryczałtowany podatek na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a updop?

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-536/14-4/AP
     ∟Czy wartość dotacji celowej udzielonej na realizację inwestycji proekologicznych stanowić będzie przychód z tzw. innych źródeł i na płatniku ciążył będzie obowiązek wystawienia informacji PIT-8C, czy też przychód powyższy korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-453/14/BD
     ∟Czy Wnioskodawca w przedstawionym zdarzeniu przyszłym powinien jako płatnik pobierać zaliczki na podatek od wynagrodzeń przyznanych biegłym i tłumaczom prowadzącym działalność gospodarczą lub działającym jako wspólnicy spółek osobowych?

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-796/14/AJ
     ∟Brak opodatkowania sprzedaży lokalu mieszkalnego w trybie egzekucji komorniczej.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-751/14/AJ
     ∟Brak opodatkowania sprzedaży nieruchomości w trybie egzekucji komorniczej.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-693/14/AJ
     ∟Brak opodatkowania sprzedaży nieruchomości w trybie egzekucji komorniczej.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-592/14/MK
     ∟Opodatkowanie sprzedaży w spółce z o.o.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/415-296/14-2/MD
     ∟Płatnik – wypłata gratyfikacji finansowych za korzystanie z Systemu na Profili internetowym Wnioskodawcy

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-494/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-425/14-2/MK
     ∟Czy nabywanie w Sklepiku produktów Grupy przez osoby znajdujące się na terenie Spółki, będzie skutkowało po ich stronie powstaniem przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia podlegającego opodatkowaniu PIT w przypadku, gdy w danej sytuacji cena produktu będzie odbiegać od ceny stosowanej dla tego samego produktu przez inny sklep?

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-541/14-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-530/14/ES
     ∟zasadność posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-623/14/MN
     ∟Czy od wypłaconych dodatków stażowych pracownikom naukowy i naukowo-dydaktycznym należy potrącić zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-590/14/MU
     ∟Czy od wypłaconych stypendiów doktoranckich doktorantom i innym osobom należy potrącić zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-562/14/BK
     ∟Czy dopłata dla dziecka pracownika (do lat 18) z ZFŚS do wycieczki, zorganizowanej przez biuro podróży lub szkołę jest zwolniona od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym, czy Wnioskodawca, jako płatnik będzie zobowiązany do obliczenia, poboru i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy?

203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj