Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wynagrodzenia
wynagrodzenia 11287 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297
2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-543/10-2/JG
∟Czy koszt oferowania obligacji, którym obciążana jest Spółka ma charakter kosztu pośredniego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powinien, z uwagi na fakt iż przekracza rok podatkowy, być rozliczony proporcjonalnie do długości umowy w zakresie emisji obligacji (tj. na dwa lata)?
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-632/10/AT
∟Czy zawarta przez Wnioskodawcę umowa o sprzedaż detaliczną znaków opłaty sadowej jest równoznaczna z umową o dystrybucję i sprzedaż znaków opłaty sądowej, o której mowa w § 12 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), a tym samym czy może wystawić na tę okoliczność fakturę VAT, stosując zwolnienie od podatku.
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-313a/10/DK
∟Czy dla Wnioskodawcy, jako uczestnika cash poolingu nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w cash poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy uczestnikami cash poolingu nie będącymi Bankiem, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-312a/10/DK
∟Czy dla Wnioskodawcy, jako uczestnika cash poolingu nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w cash poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy uczestnikami cash poolingu nie będącymi Bankiem, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-311a/10/DK
∟Czy dla Wnioskodawcy, jako uczestnika cash poolingu nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w cash poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy uczestnikami cash poolingu nie będącymi Bankiem, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2010.09.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-310a/10/DK
∟Czy dla Wnioskodawcy, jako uczestnika cash poolingu nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w cash poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy uczestnikami cash poolingu nie będącymi Bankiem, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-743/10-4/WS
∟Umorzenie akcji w Spółce komandytowo - akcyjnej bez wynagrodzenia.
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-743/10-3/WS
∟Umorzenie akcji w Spółce komandytowo - akcyjnej za wynagrodzeniem.
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-742/10-4/WS
∟Umorzenie akcji w Spółce komandytowo - akcyjnej bez wynagrodzenia.
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-742/10-3/WS
∟Umorzenie akcji w Spółce komandytowo - akcyjnej za wynagrodzeniem.
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-557/10/LSz
∟Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług dla dostawy gruntu powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty odszkodowania. Wnioskodawca będzie obowiązany wystawić fakturę nie później niż 7 dnia od dnia uprawomocnienia się decyzji o ustaleniu wysokości odszkodowania.
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-283/10/AM
∟Czy dla celów podatku dochodowego od osób prawnych obciążenie za używanie znaku handlowego za okres od 1 stycznia 2006 r. do 23 grudnia 2007 r. należy w całości potraktować jako koszt uzyskania przychodu roku 2009, czy też wartość tego obciążenia powinna skorygować wartość początkową wartości niematerialnej i konsekwentnie jej amortyzację?
2010.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-493/10-4/MP
∟Czy zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176), a także art. 4 Umowy z dnia 15 listopada 1979 r. o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku zawartej pomiędzy Polską a Hiszpanią (Dz. U. z 1982 r. Nr 17, poz. 127) Wnioskodawca podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w roku 2010 i latach następnych?
2010.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-572/10/ENB
∟Czy w związku z realizacją przedmiotowego projektu „Bądź na fali – zostań ratownikiem” dochody kierownika projektu oraz pozostałych osób bezpośrednio realizujących projekt na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będą zwolnione z podatku dochodowego?
2010.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-365/10-2/AJ
∟Czy płatność, którą Wnioskodawca dokona na rzecz Pożyczkodawcy będzie podlegać regulacji art. 26 ust. 1 w związku z art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 r. (dalej: „ustawa o CIT”), a efekcie czy Wnioskodawca zobowiązany będzie do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od tej płatności ?
2010.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-343/10-5/IŚ
∟CIT - w zakresie sprecyzowania kursu waluty obowiązującego do przeliczenia na złote polskie kosztów z tytułu wypłaty pracownikowi wynagrodzenia w walucie obcej
2010.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-517/10-2/MM
∟Czy kwota wypłaconych zaliczek w wysokości 40.000 złotych netto, może zostać uznana przez Spółkę jako koszty uzyskania przychodu, w momencie wygaśnięcia zawartej umowy w wyniku złożonego wypowiedzenia przez Spółkę?
2010.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-549/10/ASz
∟Czy wypłacony ryczałt dla członka Zarządu stanowi przychód uzyskany z działalności wykonywanej osobiście art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy to wynagrodzenie należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i po zakończeniu roku podatkowego, zgodnie z art. 42a ww. ustawy sporządzić informację PIT-8C
2010.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-558/10/MK
∟1. Czy dodatek stażowy otrzymywany przez stażystę - pracownika Uczelni za odbywany staż w przedsiębiorstwie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?2. Czy zwrot kosztów na podstawie udokumentowanych kosztów podróży i zakwaterowania (pracownikom zamieszkałym poza miejscem odbywania stażu) będzie podlegał zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?3. Czy wynagrodzenie wypłacane opiekunowi stażu będzie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2010.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-314a/10/DK
∟Czy dla Wnioskodawcy, jako uczestnika cash poolingu nie będącego Bankiem ani Pool Leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w cash poolingu, a kosztem uzyskania przychodu wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone Bankowi Pool Leaderowi za świadczenie usługi cash poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy uczestnikami cash poolingu nie będącymi Bankiem, nie stanowią dla tych uczestników przychodów ani kosztów ich uzyskania?
2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-543/10-5/MG
∟Ustalenie kursu waluty obcej w stosunku do złotego polskiego w celu przeliczenia wynagrodzenia ze stosunku pracy do obliczenia wysokości przychodu pracownika i zaliczki na podatek dochodowy oraz określenia dnia uzyskania przychodu pracownika.
2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-490/10-4/MS1
∟Opodatkowanie dochodów z tytułu pełnienia funkcji dyrektora w spółce cypryjskiej.
2010.09.02 - Minister Finansów - DD5/8211/26/ZDA/10/PK-593
∟CIT – w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznym.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e w zw. z art. 14o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.; dalej: Ordynacja podatkowa) Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną wydaną w dniu 7 kwietnia 2010 r. na podstawie art. 14o § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, w ten sposób, iż stwierdza, że stanowisko Spółki S.A. przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2009 r. (data wpływu: 4 stycznia 2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej, z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, dotyczące możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznymw części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia wypłacone pracownikom zatrudnionym przy procesie konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest prawidłowe;w części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych wydatków związanych z procesem konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest nieprawidłowe.UzasadnienieZe stanu faktycznego przedstawionego we wniosku Spółki S.A. (dalej: Spółka) z dnia 30 grudnia 2009 r. wynika, że Spółka, na podstawie pkt 2 załącznika nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie listy spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, oraz listy spółek konsolidujących (Dz. U. z 2008 r. Nr 51, poz. 294 z późn. zm.) w związku z art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz. 1367 z późn. zm.; dalej: ustawa o konsolidacji) posiada status spółki konsolidującej.Spółka uczestniczy w kilkuetapowym procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego oraz prywatyzacji P. S.A., który jest realizowany w wykonaniu „Programu dla energetyki” przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 28 marca 2006 r.Spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję pakietu nowych akcji objętych następnie przez Skarb Państwa – na pokrycie którego to podwyższenia Skarb Państwa wniósł wkład niepieniężny w postaci udziałów/akcji 9 spółek energetycznych (pakiety po 85% udziałów/akcji w kapitałach zakładowych tych spółek – pozostałe pakiety 15% udziałów/akcji nabywają nieodpłatnie uprawnieni pracownicy tych spółek). Spółka jako spółka konsolidująca podejmuje określone czynności faktyczne w celu umożliwienia pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystania z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji. Skutkiem realizacji tych uprawnień będzie nabycie przez pracowników pakietu ok. 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki należącym do tej pory do Skarbu Państwa. Obowiązek podejmowania czynności zmierzających do realizacji przez pracowników swoich uprawnień został nałożony na Spółkę Rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej (Dz. U. z 2008 r. Nr 41 poz. 250; dalej: rozporządzenie w sprawie konsolidacji) i są one potrzebne do skutecznego przeprowadzenia procesu nabycia od Skarbu Państwa akcji w kapitale zakładowym Spółki przez uprawnionych pracowników 9 spółek energetycznych.W wykonaniu dyspozycji normy art. 11 ustawy o konsolidacji docelowo ma dojść do połączenia Spółki z P. S.A. w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz. U z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 z późn. zm.) i rozwiązanie Spółki, w zamian za akcje, które P. S.A. wyda akcjonariuszom Spółki (tj. uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych, którzy nabędą akcje Spółki).Skarb Państwa obiektywnie nie dokona zbycia akcji Spółki w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 1a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o prywatyzacji i komercjalizacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171 poz. 1397 z późn. zm.). Zdaniem Spółki fakt prywatyzowania P. S.A., jako spółki przejmującej, skutkuje tym, że także majątek Spółki przejęty w przyszłości przez P. S.A. zostanie częściowo sprywatyzowany.Spółka pełni rolę spółki celowej, odgrywając istotną rolę w procesie konsolidacji i prywatyzacji P. S.A. Istnienie Spółki oraz operacje dokonywane na jej majątku służą utrzymaniu przez P. S.A. stabilnej pozycji na rynku. W statucie Spółki przewidziano, że przedmiotem działalności Spółki jest m.in.:działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10Z),działalność holdingów finansowych (PKD 64.20 Z),doradztwo związane z zarządzaniem (PKD 70.2).W ramach tych rodzajów działalności spółka sprawuje kontrolę nad zależnymi od niej 9 spółkami energetycznymi.Ponadto wypełniając obowiązki nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji i zawartą na jego podstawie z Ministrem Skarbu Państwa szczegółową umową, Spółka podejmuje czynności faktyczne w celu umożliwienia uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystanie z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji, czyli:wzywa osoby uprawnione do składania oświadczeń o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji Spółki oraz oświadczeń o zamiarze zamiany akcji 9 spółek energetycznych na akcje Spółki (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),ogłasza o przystąpieniu do zbywania akcji oraz o przystąpieniu do zamiany akcji 9 spółek energetycznych na swoje akcje, publikuje listę osób uprawnionych do ich nabycia (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),sporządza dokumenty umowy zbycia akcji oraz umowy zamiany akcji,upoważnieni pracownicy Spółki zawierają w imieniu Skarbu Państwa z uprawnioną osobą stosowną umowę,organizuje i przeprowadza proces zawierania umów zamiany akcji, w związku z czym jest zobowiązana do:wyłożenia w siedzibie Spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach, do wglądu osobom zainteresowanym, tekstu ustawy o konsolidacji oraz rozporządzenia w sprawie konsolidacji oraz do zobowiązania do takich czynności 9 spółek energetycznych,po sporządzeniu listy osób uprawnionych do zamiany akcji, złożenia Ministrowi Skarbu Państwa oświadczenia potwierdzającego dochowanie należytej staranności przy jej sporządzaniu,udostępnia do wglądu osobom uprawnionym w siedzibie spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach zbiorczej listę osób uprawnionych do zamiany oraz zobowiązuje 9 spółek energetycznych do takich czynności,sporządza dla wszystkich osób uprawnionych umowy zamiany akcji,przed sporządzeniem umów zamiany akcji przesyła Ministrowi Skarbu Państwa przykładowo wypełnioną umowę w celu jej akceptacji,uzgadnia ze zleceniodawcą harmonogram zwierania umów zamiany akcji oraz treści ogłoszenia, o którym mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji,niezwłoczne przesyła ogłoszenia prasowe, o których mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji, do zleceniodawcy wraz z informacją o miejscach i terminach publikacji,organizuje proces zawierania umów zamiany akcji oraz wydawania odcinków zbiorowych akcji Spółki osobom uprawnionym,przygotowuje dokumenty akcji lub odcinków zbiorowych akcji Spółki przeznaczone do wydania osobom uprawnionym w zamian za dokumenty akcji lub odcinki zbiorowe akcji 9 spółek energetycznych,zleca przygotowanie dokumentów akcji lub odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych przeznaczonych do wydania Ministrowi Skarbu Państwa,prowadzi depozyt odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych, które osoby uprawnione wydały upoważnionym pracownikom Spółki w związku z zamianą na akcje Spółki oraz przekazuje Ministrowi Skarbu Państwa zaświadczenie depozytowe dotyczące tych akcji,zwraca Ministrowi Skarbu Państwa odcinków zbiorowych przechowywanych w depozycie po zakończeniu procesu zamiany akcji,informuje osoby uprawnione, na które została przeniesiona własność akcji imiennych Spółki, o konieczności złożenia do zarządu Spółki wniosku o wpis w księdze akcyjnej informacji o przeniesieniu własności tych akcji i konsekwencjach jego niezłożenia.W stanie faktycznym Spółka nie wskazała formy i warunków umowy zawartej między Spółką a Ministrem Skarbu Państwa.Wymienione czynności Spółka wykonuje w celu realizacji uprawnień właścicielskich Skarbu Państwa, czyniąc to niejako za Skarb Państwa oraz w interesie osób uprawnionych. Obowiązki te zostały jednak nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji. Ich końcowym efektem ma być nabycie w przyszłości przez uprawnione osoby pakietu 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki, należącym dotychczas do Skarbu Państwa. Skarb Państwa nie zapewnił Spółce środków na sfinansowanie ww. czynności, wobec czego ponoszone z tego tytułu wydatki Spółka finansuje z własnych środków.Dla potrzeb wywiązywania się z powyższych obowiązków Spółka ponosi następujące wydatki, m.in. z tytułu zatrudnienia pracowników, do których zakresu obowiązków należy wyłącznie wykonywanie czynności związanych z konsolidacją oraz nabywaniem przez uprawnione osoby akcji Spółki, z tytułu obsługi prawnej przydatnej do prawidłowego przeprowadzenia tych czynności (opinie prawne, przygotowywanie treści dokumentów), z tytułu wykonywania wszystkich ww. czynności.Wydatki te w zamiarze Spółki mają przyczynić się do prawidłowego przeprowadzenia procesu nabywania przez uprawnione osoby od Skarbu Państwa akcji Spółki w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego, a przez to sprawnie doprowadzić do ustalenia kręgu akcjonariuszy Spółki. W konsekwencji ma to umożliwić niezakłócone prowadzenie działalności statutowej przez Spółkę.Spółka zwróciła się do organu podatkowego z następującymi pytaniami:czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym stanowią w jego okolicznościach koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.; dalej: updop),czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym w jego okolicznościach stanowią „inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami” w rozumieniu art. 15 ust. 4d updop, które należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym zgodnie z art. 15 ust. 4g dla wydatków z tytułu zatrudnienia pracowników oraz art. 15 ust. 4e updop dla pozostałych wydatków...Zdaniem Spółki wydatki ponoszone w związku z procesem konsolidacji spółek sektora energetycznego i nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki stanowią koszty uzyskania przychodu, gdyż są one związane z bieżącym funkcjonowaniem Spółki i w konsekwencji prowadzą do zabezpieczenia źródła przychodów Spółki w postaci m.in. działalności holdingów finansowych, działalności firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych.
2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-580/10-4/PR
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej udzielenie premii pieniężnych przyznawanych wyłącznie w zamian za osiągnięcie określonego poziomu obrotów
2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-357/10-4/IŚ
∟CIT - w zakresie sposobu określenia poziomu ceny rynkowej przy ustalaniu wynagrodzenia za poręczenie kredytu podmiotowi powiązanemu, a także w zakresie określenia przedmiotu transakcji i momentu sporządzenia dokumentacji niezbędnej przy tego rodzaju transakcjach
2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-354/10-4/IŚ
∟CIT - w zakresie sposobu określenia poziomu ceny rynkowej przy ustalaniu wynagrodzenia za poręczenie kredytu podmiotowi powiązanemu, a także w zakresie określenia przedmiotu transakcji i momentu sporządzenia dokumentacji niezbędnej przy tego rodzaju transakcjach
2010.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-475/10-4/SP
∟Stwierdzić należy, iż dochody ze stosunku pracy osiągane przez pracowników oddelegowanych z Wielkiej Brytanii do pracy w Polsce, jeżeli pracownicy ci będą przebywać w Polsce przez okres dłuższy niż 183 dni w okresie następujących po sobie 12 miesięcy, będą podlegały opodatkowaniu w Polsce, a na Spółce (Wnioskodawcy) nie będą ciążyły obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych. Pracownicy Ci będą zobowiązani do samodzielnego wpłacania zaliczek na podatek dochody od osób fizycznych. Natomiast dochody ze stosunku pracy osiągane przez pracowników oddelegowanych z Wielkiej Brytanii do pracy w Polsce, jeżeli pracownicy ci będą przebywać w Polsce przez okres krótszy niż 183 dni w okresie następujących po sobie 12 miesięcy, a ich wynagrodzenia będą wypłacane i ponoszone przez pracodawcę zagranicznego, wówczas nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce.
2010.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-328/10-4/PS
∟CIT - w zakresie art. 12 ust. 2, 3 i 3a oraz art. 15 ust. 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-546/10-2/MG
∟Zwolnienie z opodatkowania ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym wypłacanego członkom ochotniczej straży pożarnej.
2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-688/10-5/MK
∟1. Czy przyjęta zmiana stosowania przepisów podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania wynagrodzeń Przewodniczącym i członkom Rad Osiedli jest prawidłowa przy uwzględnieniu faktu, że Rada Mieszkańców Osiedla (RMO) nie jest organem stanowiącym Spółdzielni?2. Czy Spółdzielnia winna dokonać korekty w zakresie opodatkowania wypłaconych wynagrodzeń za okres I-IV 2010 r. w ten sposób, że w najbliższym miesiącu wypłaci wynagrodzenie bez potrąceń podatku dochodowego i dodatkowo wypłaci każdemu członkowi RMO i Przewodniczącym kwotę równą wysokości pobranych zaliczek na podatek dochodowy. Pozostałą nadpłatę podatku dochodowego odliczy od podatku przekazanego urzędowi skarbowemu w kolejnych miesiącach br.
277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.