Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: konsorcjum

 

konsorcjum 1027 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

2009.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-718/08-2/EK
     ∟1. Podatkowe skutki umowy nr 1 (umowa współpracy).Czy poniesiony przez Wnioskodawcę wydatek na wynagrodzenie dla Towarzystwa stanowi dla Wnioskodawcy podatkowy koszt uzyskania przychodu, mimo że nie jest on udokumentowany fakturą VAT? 2. Podatkowe skutki umowy nr 2 (umowa konsorcjum).Czy wartość przekazanej Towarzystwu kwoty pomniejsza przychody podatkowe Wnioskodawcy?

2009.01.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1649/08-2/AS
     ∟opodatkowanie wzajemnych rozliczeń finansowych pomiędzy liderem a partnerami konsorcjum

2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-995/08-2/ISN
     ∟Opodatkowanie wewnętrznych rozliczeń pomiędzy Stronami konsorcjum.

2008.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-50/08-2/PS
     ∟1. w zakresie podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”): Czy czynność polegająca na wyjściu Spółki z Konsorcjum, na zasadach określonych w Porozumieniu, nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, w szczególności nie stanowi świadczenia usługi na rzecz pozostałych Konsorcjantów w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a w rezultacie, że przewidziane w Porozumieniu w związku z wystąpieniem Spółki z Konsorcjum wynagrodzenie nie stanowi odpłatności za taką czynność (usługę);2. w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych:Czy z uwagi na wspomniany wyżej charakter czynności polegającej na wyjściu Spółki z Konsorcjum, w wyniku której nie dochodzi ani do wydania towaru ani też wykonania usługi, przychód z tytułu należnego jej w myśl Porozumienia od Konsorcjantów wynagrodzenia Spółka powinna rozpoznać na zasadach określonych w art. 12 ust. 3e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych a więc w momencie uregulowania należności przez Konsorcjąntów ?

2008.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-529/08-4/ŁM
     ∟Czy słuszne jest stanowisko Spółki, że finansowanie przez Spółkę działalności konsorcjum realizowane przez jego lidera nie stanowi pożyczki na rzecz X?

2008.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1802/08-2/JL
     ∟Czynność polegająca na wyjściu (ustąpieniu) z Konsorcjum nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, w szczególności nie stanowi świadczenia usługi na rzecz pozostałych Konsorcjantów w rozumieniu art. 8 ust. 1 w związku z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.

2008.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-822/08-2/HW
     ∟Sposób dokumentowania wewnętrznych rozliczeń pomiędzy Stronami konsorcjum i prawa do odliczenia podatku naliczonego.

2008.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-779/08/AW
     ∟Czynności przekazania przez koordynatora konsorcjum środków pieniężnych uczestnikom projektu nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-720/08/MO
     ∟Czy w świetle przyjętego systemu rozliczeń pomiędzy podmiotami biorącymi udział w konsorcjum, Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kwot ustalonych według proporcji podziału marży-zysku wypłaconych pozostałym członkom konsorcjum z tytułu wykonywanych czynności i pełnienia określonych funkcji w konsorcjum?

2008.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1192/08-2/KB
     ∟nie można uznać za koszt podatkowy - pomimo braku wyłączenia z kosztów podatkowych zawartych art. 16 ust.1 pkt 22 ww. ustawy - zapłaconego przez Spółkę odszkodowania wraz z odsetkami. Sam fakt niezaliczenia przedmiotowego odszkodowania, poniesionego w konsekwencji odstąpienia od wiążącej umowy, do wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, nie przesądza jeszcze o tym, że wydatek ten jest kosztem uzyskania przychodów. Wydatek taki musi spełniać ogólną zasadę zawartą w art. 15 ust. 1 ustawy, tj. zostać poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów

2008.10.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-865/08-2/ES
     ∟Czy opłacona kwota wkładu w budowie magistrali wodociągowej dostarczającej wodę do budowanej inwestycji, stanowi koszt uzyskania przychodu spółki jawnej?

2008.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-635/08-7/MR
     ∟W sytuacji, kiedy lider będący podatnikiem podatku od wartości dodanej, zgodnie z zawartą umową konsorcjum wystawi fakturę, a miejscem świadczenia wykonywanej usługi jest terytorium Polski, należy uznać, iż nabycie usługi stanowi dla Wnioskodawcy import usług, podlegający opodatkowaniu przez niego. Zainteresowany na podstawie otrzymanej faktury, winien opodatkować tą usługę podatkiem od towarów i usług, według stawki właściwej dla tego typu usługi w Polsce oraz odprowadzić podatek VAT do urzędu skarbowego.W sytuacji, gdyby Wnioskodawca otrzymał fakturę wystawioną przez podatnika podatku od towarów i usług, to usługodawca będzie zobowiązany do naliczenia podatku należnego związanego z przedmiotową transakcją.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1249/08-4/BS
     ∟Dot. prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług, które będą służyły wyłącznie działalności zwolnionej z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy jako wymienione w pozycji 7 załącznika nr 4 – usługi w zakresie edukacji PKWiU 80. W tym przypadku nie będzie miał zastosowania art. 90 ust. 2 ustawy, bowiem Wnioskodawca tak jak wskazuje, ma możliwość odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1249/08-3/BS
     ∟Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy, odpłatne świadczenie usługi szkoleniowej przez Konsorcjum na rzecz beneficjenta, wypełnia definicję sprzedaży. W związku z powyższym na podstawie art. 106 ust. 1 ustawy, winno być dokumentowane fakturą VAT wystawioną przez Konsorcjum za powyższy zakres (40%) na rzecz ostatecznego beneficjenta usługi. Natomiast sposób rozliczeń pomiędzy uczestnikami konsorcjum winna regulować umowa konsorcjum.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1249/08-2/BS
     ∟W przypadku gdy otrzyma dotacja, będzie miała bezpośredni wpływ na cenę świadczonych przez Wnioskodawcę usług, to stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy dotacja ta zwiększy obrót i będzie korzystała zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy ze zwolnienia z podatku.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-845/08-2/PS
     ∟Czy postępowanie strony polegające na wystawieniu na Lidera faktury VAT obejmującej wartość robót z tytułu wykonania przez konsorcjum prac na rzecz Zlecającego jak również przyjęcie Faktury kosztowej od Lidera Konsorcjum jest prawidłowe? Czy Strona będąca Partnerem Konsorcjum ma prawo obniżyć swój przychód o koszty wynikające z faktur VAT wystawionych przez Lidera konsorcjum w związku z wydatkami poniesionymi przez Lidera na rzecz podwykonawców?

2008.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-507/08/CzP
     ∟„Czy warunkowo umorzona część pożyczki jest przychodem wolnym od podatku a odpisy amortyzacyjne liczone od tej części wartości początkowej wytworzonego środka trwałego, na którą złożyły się wydatki sfinansowane umorzoną pożyczką nie stanowią kosztu uzyskania przychodów?”

2008.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-906/08-2/GJ
     ∟Czy wydatki poniesione przez P S.A. dotyczące przygotowania programów radiowych o tematyce unijnej, emisji na antenie radiowej umieszczania ich treści na stronie internetowej, stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu w całości tzn. również w części nie refundowanej przez , zgodnie z art. 15 ust. 1 i ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2008.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-908/08-8/IG
     ∟Czy świadczenia, do których zobowiązane są Strony na mocy Umowy konsorcjum, w związku z realizacją Projektu przez Spółkę, tj. np. udostępnienie wykwalifikowanych pracowników, wykonanie lub podzlecenie usług architektonicznych, inżynierskich, czynności niezbędnych do całościowego przygotowania dokumentacji architektonicznej, nadzoru architektonicznego, prac mierniczych, ewentualne przekazanie środków pieniężnych celem finansowania jej bieżącej działalności przed wpływem wynagrodzenia od Miasta, a także świadczenia (opisane w stanie faktycznym Wniosku), do których zobowiązany jest Lider, powinny być traktowane jako czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Jeżeli nie (tzn. jeżeli świadczeń nie należy traktować jako niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług), to czy podlegają one zwolnieniu z podatku od towarów i usług?

2008.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-908/08-10/IG
     ∟Czy w przypadku, gdy Strony w związku z realizacją Projektu, ponoszą koszty związane np. z podróżami/delegacjami pracowników Stron w Polsce, dotyczące nabycia np. usług hotelowych, gastronomicznych, usług transportu itp., zwrot takich kosztów przez Spółkę S, stanowi zapłatę za świadczenie wykonane przez Stronę na rzecz Spółki, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?W jaki sposób taki zwrot powinien być dokumentowany?

2008.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-326/08-2/PS
     ∟Czy w związku z realizowanymi przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta świadczeniami, za które Wnioskodawcy należne jest wynagrodzenie obliczone w oparciu o wysokość udziału Wnioskodawcy w Konsorcjum , Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód w podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?; Czy w odniesieniu do otrzymywanych przez Wnioskodawcę od Kontrahenta faktur, tj. a) refaktur 40% kosztów zwianych z wykonywanymi Robotami (Faktura B> oraz b) faktur dokumentujących ewentualne zaliczki wnoszone przez Wnioskodawcę na poczet dostaw Kontrahenta, - Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów o CIT, zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (przy czym zaliczki mogą być rozpoznane jako koszt uzyskania przychodu po realizacji świadczeń, w związku z którymi wniesiono wpłatę) ?

2008.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-330/08-2/PW
     ∟VAT - w zakresie rozliczeń pomiędzy członkami umowy konsorcjum

2008.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-251/08-4/BM
     ∟opodatkowania wewnętrznych rozliczeń pomiędzy stronami umowy Konsorcjum

2008.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-427/08-2/MP
     ∟Czynność przekazywania przez jednostkę reprezentującą sieć naukową uczestnikom projektu badawczego środków pieniężnych na realizację tego projektu nie mieści się w definicji dostawy towarów oraz świadczenia usług, a więc w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy o VAT. Oznacza to, iż zarówno przekazanie przez Instytut jak i otrzymanie przez jednostki uczestniczące w realizacji projektu przedmiotowej dotacji nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a zatem wzajemne rozliczenia pomiędzy stronami umowy nie powinny być dokumentowane fakturą lecz innym dokumentem księgowym, przewidzianym w przepisach ustawy o rachunkowości.

2008.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-48/08-2/AK
     ∟Podatnikowi na podstawie przepisów art. 86 ust. 1 i art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmianami) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur VAT otrzymanych od pozostałych konsorcjantów, gdyż usługi udokumentowane przedmiotowymi fakturami wykorzystane będą do wykonywania czynności opodatkowanych pod warunkiem, iż wydatki na ich nabycie zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym oraz nie zaistnieją okoliczności ograniczające prawo do obniżenia podatku należnego wskazane w art. 88 ust. 3a cyt. ustawy.

2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-324/07/SD
     ∟Dofinansowanie związane z realizacją kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na rzecz partnera konsorcjum.

2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-322/07/SD
     ∟Przekazanie przez Wnioskodawcę 50% przychodu z tytułu otrzymanej dotacji do krajowych przewozów pasażerskich na rzecz partnera konsorcjum

2008.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-321/07/SD
     ∟Przekazanie przez Wnioskodawcę 50% przychodu otrzymanego ze sprzedaży biletów za przewozy pasażerskie na rzecz partnera konsorcjum

2008.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-485/07-2/GJ
     ∟Na konto strony umowy konsorcjum, Przewoźnika będzie wpływała cała kwota należności z tytułu sprzedaży biletów kolejowych, Spółka otrzyma przypadającą na nią kwotę w ramach wewnętrznych rozliczeń. Oznacza to, że przychód osiągną obie strony umowy konsorcjum w takiej części, w jakiej zostało to ustalone w umowie konsorcjum.

2007.12.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-378/07-2/IZ
     ∟Oznacza to, iż zarówno przekazanie przez lidera jak i otrzymanie przez członków konsorcjum przedmiotowej dotacji nie jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a zatem wzajemne rozliczenia między stronami umowy konsorcjum nie powinny być dokumentowane fakturą.

24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj